وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

آرایه های انجمنی در اسکریپت های شل – Bash

0 2
زمان لازم برای مطالعه: 2 دقیقه


آرایه های انجمنی یک ساختار داده ضروری در زبان های برنامه نویسی هستند که به شما امکان ذخیره جفت های کلید-مقدار را می دهند. Bash، پرکاربردترین پوسته در سیستم عامل لینوکس، از آرایه های انجمنی نیز پشتیبانی می کند. این مقاله به بررسی آرایه های انجمنی در اسکریپت های پوسته می پردازد و چگونه می توان از آنها در Bash استفاده کرد.

آرایه های انجمنی در اسکریپت های پوسته

در Bash، یک آرایه انجمنی مجموعه‌ای از جفت‌های کلید-مقدار است که هر کلید منحصربه‌فرد است و هر مقدار با استفاده از کلید مربوطه قابل دسترسی است. برای ایجاد یک آرایه انجمنی در Bash، باید از دستور زیر استفاده کنید:

اعلام <آرایه-نام>

از دستور declare برای تعریف متغیر به عنوان یک آرایه انجمنی استفاده می شود و از گزینه -A برای تعیین ارتباطی بودن آرایه استفاده می شود. برای افزودن یک عنصر به یک آرایه انجمنی در Bash، باید از دستور زیر استفاده کنید:

<آرایه-نام>[key]=<ارزش>

اینجا [key] کلید عنصر است و مقدار مرتبط با کلید است، در اینجا مثالی از روش ایجاد و افزودن عناصر به یک آرایه انجمنی در Bash آورده شده است:

اعلام ماشین ها

ماشین ها[“BMW”]=“M5”

ماشین ها[“VOLVO”]=“X70”

ماشین ها[“LEXUS”]=“LX470”

در اینجا، من یک آرایه انجمنی به نام ماشین‌ها با سه عنصر ایجاد کرده‌ام که هر کدام شامل مدل ماشین مربوطه سازنده مربوطه است. به عنوان مثالی از روش بدست آوردن مقدار یک عنصر در یک آرایه انجمنی در Bash، در اینجا روش بازیابی کلید یک عنصر در یک آرایه انجمنی آمده است:

associative-arrays-shell-scripts-bash#!صندوقچه/ضربه شدید

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  چگونه یک رشته را از توابع Bash برگردانیم

اعلام ماشین ها

ماشین ها[“BMW”]=“M5”

ماشین ها[“VOLVO”]=“X70”

ماشین ها[“LEXUS”]=“LX470”

اکو ${ماشین[“LEXUS”]}

در اینجا، من از کلید LEXUS برای دسترسی به مقدار LX470 مرتبط با آن استفاده کرده ام، خروجی اسکریپت مربوطه در زیر آمده است:

آرایه های انجمنی در اسکریپت های شل - Bash

یک حلقه for می تواند برای تکرار مکرر در میان تمام کلیدهای یک آرایه انجمنی استفاده شود. در اینجا مثالی در Bash آمده است که روش انجام این کار را نشان می دهد:

associative-arrays-shell-scripts-bash#!صندوقچه/ضربه شدید

اعلام ماشین ها

ماشین ها[“BMW”]=“M5”

ماشین ها[“VOLVO”]=“X70”

ماشین ها[“LEXUS”]=“LX470”

برای کلید که در خودروهای ${![@]}

انجام دادن

اکو “مدل از ${key} است ${ماشین[$key]}

انجام شده

در اینجا من از ${!cars استفاده کرده ام[@]} برای دریافت تمام کلیدها در آرایه انجمنی و سپس از یک حلقه for برای تکرار روی همه کلیدها استفاده کرد و مقادیر مربوطه را چاپ کرد:

آرایه های انجمنی در اسکریپت های شل - Bashآرایه های انجمنی در اسکریپت های شل - Bash

نتیجه

آرایه های انجمنی یک ساختار داده قدرتمند هستند که به شما امکان می دهند جفت های کلید-مقدار را در Bash ذخیره کنید. می توانید با استفاده از دستور declare -A یک آرایه انجمنی ایجاد کنید و با استفاده از آرایه عناصر را به آن اضافه کنید.[key]نحو =value و با استفاده از کلیدهای مربوطه به عناصر دسترسی پیدا کنید. آرایه های انجمنی می توانند برای سازماندهی و دستکاری داده ها در اسکریپت های Bash شما مفید باشند.

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  فرمان بشد

زمان انتشار: 1402-12-29 00:31:03

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید