وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

آرشیو RAR اوبونتو

0 5
زمان لازم برای مطالعه: 3 دقیقه


روش ایجاد و باز کردن بایگانی با RAR روی اوبونتو

برای فشرده سازی، بایگانی و انتقال فایل ها یا پوشه های بزرگ می توان از بسته rar استفاده کرد روی اوبونتو Rar یک نرم افزار آرشیو رایج برای فشرده سازی فایل ها یا پوشه های بزرگ است. فرض کنید ، اگر می خواهید یک پوشه را از یک مکان به مکان دیگری که شامل بسیاری از پرونده ها و پوشه ها است ، انتقال دهید ، سپس گزینه اول فشرده سازی پوشه و ایجاد یک فایل بایگانی است. فایل فشرده را می توان به راحتی با ایمیل پیوست یا به مکان دیگری منتقل کرد. گزینه های زیادی در دسترس است روی اوبونتو برای فشرده سازی پرونده ها یا پوشه ها. اما اگر فایل ها و پوشه ها با استفاده از دستور rar فشرده شوند، فایل rar ایجاد شده نیز قابل استخراج است روی پنجره ها. زیرا پرونده های RAR توسط ویندوز نیز پشتیبانی می شوند. روش نصب و استفاده از بسته rar برای فشرده سازی یا از حالت فشرده خارج کردن فایل ها و پوشه ها در این آموزش نشان داده شده است.

نصب پکیج rar

بسته RAR نصب نشده است روی اوبونتو به طور پیش فرض بنابراین ، دستور زیر را برای نصب RAR اجرا کنید روی اوبونتو

$ sudo apt-get نصب کنید rar

آرشیو RAR اوبونتوآرشیو RAR اوبونتو

بسته Rar دارای دستورات مختلفی برای ایجاد فایل ها و پوشه های آرشیو است. برای دریافت لیست rar دستورات فقط اجرا شوند rar بدون هیچ دستوری

$ rar

خروجی زیر نشان می دهد که نسخه آزمایشی RAR 5.40 نصب شد روی سیستم. می توانید از هر دستور از لیست استفاده کنید rar برای هدف خاص استفاده از برخی از دستورات اولیه rar در این آموزش نشان داده شده است.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  چگونه یک بسته اسنپ را از اوبونتو 22.04 حذف کنیم

آرشیو RAR اوبونتوآرشیو RAR اوبونتو

ایجاد فایل آرشیو

هر فایل یا پوشه بزرگی را برای فشرده سازی و ایجاد فایل بایگانی انتخاب کنید rar فرمان در مثال زیر، کد پوشه برای ایجاد پرونده بایگانی انتخاب شده است. کد پوشه شامل 7 پرونده و اندازه آن است کد پوشه است 4096 بایت.

آرشیو RAR اوبونتوآرشیو RAR اوبونتو

برای افزودن فایل به آرشیو، آ دستور با استفاده می شود rar و بعد نام آن را تایپ کنید rar فایل و نام فایل یا پوشه ای که می خواهید فشرده کنید. برای ایجاد فایل آرشیو دستور را اجرا کنید، code.rar فایل با فشرده سازی کد پوشه

$ rar a code.rar code

آرشیو RAR اوبونتوآرشیو RAR اوبونتو

پس از فشرده سازی، اندازه code.rar فایل است 1600 بایت. دستور زیر را برای بررسی اندازه آن اجرا کنید کد پوشه و فایل آرشیو

$ ls -لا

آرشیو RAR اوبونتوآرشیو RAR اوبونتو

نمایش محتوای فایل آرشیو

Rar استفاده می کند ل دستور برای نمایش فایل ها و لیست پوشه های فایل بایگانی. دستور زیر را برای نمایش محتوای آن اجرا کنید code.rar فایل.

$ rar l code.rar

آرشیو RAR اوبونتوآرشیو RAR اوبونتو

استخراج فایل بایگانی

حرکت code.rar پوشه در مکان های مختلف فرض کنید، فایل بایگانی منتقل شده است mydir پوشه ایکس دستور با rar برای استخراج فایل آرشیو استفاده می شود. دستور زیر را برای استخراج فایل در محل فعلی اجرا کنید. چه زمانی code.rar سپس فایل استخراج می شود کد پوشه پس از استخراج ایجاد می شود.

$ rar x code.rar

آرشیو RAR اوبونتوآرشیو RAR اوبونتو

حالا، فرار کن ls -la دستور بررسی پوشه پس از استخراج ایجاد شده است یا خیر.

$ ls -لا

آرشیو RAR اوبونتوآرشیو RAR اوبونتو

ایجاد و استخراج فایل آرشیو محافظت شده با رمز عبور

برای ایجاد آرشیو محافظت شده با رمز عبور، از rar استفاده می شود گزینه با آ فرمان پس از اجرای دستور، برای ایجاد فایل آرشیو محافظت شده با رمز عبور، باید دو بار رمز عبور یکسانی تنظیم کنید. دستور زیر فایل آرشیو محافظت شده با رمز عبور را ایجاد می کند. pcode.rar از پوشه کد.

$ rar a کد pcode.rar

آرشیو RAR اوبونتوآرشیو RAR اوبونتو

حالا اگر می خواهید استخراج کنید pcode.rar فایل سپس رمز عبوری را که در هنگام ایجاد فایل بایگانی تنظیم شده است را می خواهد. پس از تنظیم رمز عبور، تایپ کنید آ برای استفاده از رمز عبور فعلی برای همه فایل ها و پوشه های فایل بایگانی.

$ rar x pcode.rar

آرشیو RAR اوبونتوآرشیو RAR اوبونتو

دستور بالا دستورات پر استفاده را نشان می دهد rar برای ایجاد و استخراج هر فایل بایگانی. کاربردهای بسیار دیگری نیز وجود دارد rarمانند بازیابی بایگانی، به روز رسانی آرشیو، قفل کردن آرشیو، تنظیم نظرات بایگانی، حذف بایگانی و غیره.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  Puppet را نصب و پیکربندی کنید روی اوبونتو 20.04

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1403-01-06 05:50:03

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید