وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

آپدیت apt چه می کند روی اوبونتو و دبیان

0 8
زمان لازم برای مطالعه: 3 دقیقه


بیایید با اوبونتو و دبیان شروع کنیم، زیرا می دانیم که لینوکس توزیع های زیادی دارد و اوبونتو و دبیان دو مورد از آنها هستند. دبیان و اوبونتو کار می کنند روی سیستم های بسته بندی این بسته ها شامل سخت افزار، هسته لینوکس و بسته های نرم افزاری است. این همه بسته ها قرار داده شده است روی یک سرور آنلاین که به آن مخازن نرم افزار می گویند. با استفاده از محبوب ترین آپت command-line ابزار، کاربران می توانند این بسته ها را از مخازن نرم افزار فعال مدیریت کنند. این مقاله اطلاعاتی در مورد دستور ‘apt update’ در اختیار شما قرار می دهد و ما در مورد آنچه که انجام می دهد صحبت خواهیم کرد روی توزیع های اوبونتو و دبیان بنابراین، دستور apt را بررسی می کنیم.

APT چیست؟

آپت قدرتمند است command-line ابزار یا مدیر بسته استفاده می شود روی اوبونتو، دبیان و توزیع های مشتق شده آن. APT یک ابزار بسته بندی پیشرفته است که وظایف مختلفی را انجام می دهد: نصب بسته های نرم افزاری جدید، ارتقای بسته های نصب شده موجود، به روز رسانی لیست فهرست بسته ها، و همچنین می توانید سیستم اوبونتو یا دبیان را با استفاده از دستور apt ارتقا دهید.

آپدیت apt چیست؟

دستور apt update برای به روز رسانی فهرست بسته های apt استفاده می شود. فهرست بسته های Apt پایگاه داده ای است که لیست بسته های نرم افزاری را از مخزن ذخیره می کند.

همچنین می توان گفت که دستور ‘apt update’ لیست کامل بسته ها را مرور می کند، آخرین نسخه آنها را کپی می کند و آنها را از مخازن نرم افزار در سیستم ما قرار می دهد.

$ sudo آپدیت مناسب

آپدیت apt چه می کند روی اوبونتو و دبیانآپدیت apt چه می کند روی اوبونتو و دبیان

دستور آپدیت apt بالا باید در زیر اجرا شود sudo امتیازات یا الف root کاربر می تواند این دستور را اجرا کند روی یک سیستم لینوکس این دستور آخرین اطلاعات متا بسته نرم افزار (نام، نسخه و غیره) را دانلود می کند. بنابراین، روش توصیه شده این است که “به روز رسانی apt” باید قبل از ارتقاء بسته نرم افزاری اجرا شود.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  جاوا را نصب کنید روی اوبونتو 24.04

آپدیت apt چه می کند روی اوبونتو و دبیان؟

دستور آپدیت Apt آخرین اطلاعات بسته ها را از همه منابع پیکربندی شده تعریف شده در فایل ‘/etc/apt/sources.list’ و فهرست ‘/etc/apt/sources.list.d’ جمع آوری می کند. زمانی که کاربر دستور apt update را اجرا می کند روی سیستم‌های اوبونتو و دبیان، اطلاعات مربوط به تمام بسته‌های مخزن و PPA شما را از اینترنت دانلود می‌کند. سپس، مطمئن شوید که همه بسته ها به روز هستند. بنابراین، این دستور برای دریافت جزئیات در مورد نسخه های بسته های به روز شده و وابستگی های آنها مفید است.

دستور آپدیت apt در توزیع های لینوکس دبیان و اوبونتو پس از نصب یک سیستم جدید یا بسته نرم افزاری اجرا می شود. پس از اجرای این دستور، پکیج ایندکس سیستم های اوبونتو و دبیان به روز رسانی می شود. دستور apt update فقط لیست بسته ها را به روز می کند و هیچ بسته ای توسط آن ارتقا نمی یابد. این دستور را می توان بدون ترس از آسیب به سیستم اجرا کرد. همچنین می توانید در صورت قطع یا قطع شدن دستور، این دستور را از سر بگیرید.

کلمات Hit، Ign و Get در دستور آپدیت apt چیست؟

سه نوع مختلف خطوط کلمات کلیدی را نشان می دهد روی را terminal در حالی که شما فهرست بسته ها را به روز می کنید. در زیر این سه دسته را توضیح داده ایم:

اصابت: این نشان می دهد که هیچ تغییری در نسخه بسته رخ نداده است. این همان نسخه قبلی یک بسته است.
Ign: این نشان می دهد که بسته نادیده گرفته شده است. بسته خیلی اخیر است. من حوصله بررسی این بسته را نداشتم یا شاید اخیراً به روز شده است. بنابراین، این خطای پیش پا افتاده می تواند در بازیابی اطلاعات فایل رخ دهد. با این حال، به عنوان یک خطا به حساب نمی آید.
گرفتن: این نشان دهنده یک نسخه جدید از یک بسته است که در دسترس است. بنابراین، جزئیات را فقط در مورد نسخه بسته دانلود می کند، نه خود بسته را. کاربران می توانند جزئیات دانلود ابرداده مانند اندازه بسته را در کیلوبایت مشاهده کنند که با خط دریافت در تصویر بالا نیز ذکر شده است.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش نصب Sublime Text 4 در اوبونتو 22.04 LTS

نتیجه

از این رو، ما دیدیم که چگونه sudo دستور آپدیت apt به کاربران اوبونتو و دبیان کمک می کند تا بسته های سیستم را به روز کنند. همچنین در این مقاله تمامی اجزای دستور آپدیت apt را به تفصیل توضیح دادیم. با استفاده از دستور apt update، می توانید اطلاعات را از تمام منابع پیکربندی شده فهرست شده در فایل ‘/etc/apt/sources.list’ سیستم خود بازیابی کنید. پس از خواندن جزئیات بالا، امیدوارم این مقاله اطلاعات عمیقی در مورد دستور آپدیت apt ارائه دهد. با تشکر!

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1403-01-01 21:41:03

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید