وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

آیا بیت کوین حباب است؟

0 2
زمان لازم برای مطالعه: 2 دقیقه


از زمان پیدایش بیت کوین، اما به ویژه پس از جهش محبوبیت آن، سوالاتی در مورد ایمن بودن سرمایه گذاری وجود داشته است. هیچ کس نمی خواهد پس انداز زندگی خود را به دلیل FOMO (ترس از دست دادن) از دست بدهد، بنابراین یکی از…

آیا بیت کوین یک حباب است؟

از زمان پیدایش بیت کوین، به ویژه پس از جهش محبوبیت آن در سال 2017، سؤالاتی در مورد اینکه آیا سرمایه گذاری ایمن است یا خیر وجود داشته است. هیچ کس نمی خواهد پس انداز زندگی خود را به دلیل FOMO (ترس از دست دادن) از دست بدهد. بنابراین یکی از رایج ترین سوالاتی که تازه واردان می پرسند این است: آیا بیت کوین حباب است؟

آیا بیت کوین حباب است؟

با توجه به آثار زندگی چارلز کیندلبرگر “شیدایی ها، هراس ها و سقوط ها: تاریخچه ای از بحران های مالی”، یک حباب مالی را می توان به صورت تعریف کرد «افزایش قیمت دارایی‌ها که نمی‌توان آن را با عوامل بنیادی آن توجیه کرد».

آیا بیت کوین حباب است - شیدایی و سقوطآیا بیت کوین حباب است - شیدایی و سقوط
جلد کتاب “شیدایی ها، هراس ها و سقوط ها: تاریخچه ای از بحران های مالی”.

بنابراین، یک حباب اقتصادی معامله یک دارایی در قیمت یا محدوده قیمتی است که به شدت از ارزش ذاتی دارایی بیشتر است. در تاریخ مالی خود، نمونه های زیادی از یک حباب معمولی داریم:

  • شیدایی پیاز لاله هلندی 1636-1637
  • شرکت می سی سی پی 1719-1720
  • حباب قیمت طلا 1975-1982
  • حباب دات کام 1995-2001
  • حباب املاک و مستغلات ایالات متحده 2000-2008
قیمت بیت کوین حباب همه حباب هاقیمت بیت کوین حباب همه حباب ها
شناخته شده ترین حباب های اقتصادی تاریخ منبع: Allianz Global Investors.

حباب(های) بیت کوین

بیت کوین چقدر حباب دارد؟ دانستن این امر دشوار است، زیرا حباب ها اغلب به طور قطعی تنها در نگاهی به گذشته، زمانی که کاهش ناگهانی قیمت ها اتفاق می افتد، شناسایی می شوند.

در حال حاضر، چندین چیز مشخص است: مبانی بیت کوین هر ساله به سرعت در حال افزایش است، زیرا هزاران توسعه‌دهنده منبع باز و مشارکت‌کننده درخشان وجود دارند که روزانه سخت بر روی بهبود اکوسیستم بیت‌کوین کار می‌کنند. از سوی دیگر، بیت‌کوین مطمئناً برخی از ویژگی‌های یک حباب را بررسی می‌کند، اما در گذشته چرخه‌های رونق و رکود سفته‌بازی متعددی (حباب‌های بیت‌کوین) را نیز تجربه کرده است، و هنوز تا تبدیل شدن به یک ارز باثبات راه زیادی در پیش دارد.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  درک کلیدهای منحصر به فرد برای کودکان آرایه در React.jsReact.js از تعدادی مفاهیم منحصر به فرد استفاده می کند که در ابتدا می تواند کمی گیج کننده به نظر برسد. یکی از این مفاهیم استفاده از کلیدها است، به ویژه هنگام کار با آرایه های مؤلفه. چرا و چگونه از این کلیدها استفاده می کنیم؟ هدف این مقاله توضیح استفاده از کلیدهای منحصر به فرد برای کودکان آرایه است...
حباب های بیت کوینحباب های بیت کوین
حباب های تاریخی بیت کوین منبع: ChartsBTC / Twitter.

رمزارزها اساساً با دارایی های سنتی متفاوت هستند. پاسخ به سوال “آیا بیت کوین در حباب است؟” مشکل است زیرا در حالی که بیت کوین ممکن است رفتارهای حباب از خود نشان دهد، هنوز به طور کامل سقوط نکرده است، بنابراین ما نمی توانیم با اطمینان بدانیم. همچنین ممکن است یک طبقه دارایی جوان باشد که قرار است قبل از بلوغ از حباب های قیمتی متعددی عبور کند.

بنابراین، هر کسی که می‌خواهد پول خود را در بیت کوین (BTC) بگذارد باید از قانون طلایی پیروی کند: هرگز بیش از آنچه می توانید از دست بدهید، سرمایه گذاری نکنید.

توجه داشته باشید که بیت کوین اولین دارایی دیجیتال کمیاب در نوع خود است، بنابراین در این مرحله هنوز تقریباً یک آزمایش اجتماعی است. در انتخاب های خود منطقی باشید، FOMO نکنید، و از گیر افتادن در حباب قیمت بیت کوین دیگر با پولی که نمی توانید از دست بدهید اجتناب کنید.

اگر می‌خواهید در مورد آنچه که به بیت کوین ارزش می‌دهد بیشتر بدانید، راهنمای دیگر ما را در «چرا بیت کوین ارزش دارد؟

مقالات ما را در مورد “حباب ها” دنبال کنید تا از آخرین پیشرفت ها مطلع شوید.



منتشر شده در 1402-12-26 08:08:03

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید