وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

آیا بیت کوین قانونی است؟

0 2
زمان لازم برای مطالعه: 2 دقیقه


بیت کوین قانونی است

وقتی با پول سر و کار دارید، همیشه می خواهید در امنیت باشید. آیا ارز جهانی نظیر به نظیر (P2P) مانند بیت کوین قانونی است؟ اگر نه، پس چگونه بیت کوین ها می توانند ایمن باشند اگر حتی قانونی نباشند؟ یادگیری در مورد نظرات تنظیم کننده ها، مجوزها و قوانین مالیاتی می تواند به شما کمک کند تا نگرانی های خود را در مورد بیت کوین برطرف کنید.

آیا بیت کوین قانونی است؟

بیت کوین اولین شکل غیرسیاسی پول در تاریخ است که کنترل و تنظیم آن را بدون مرز، غیرممکن می کند. همه می توانند از بیت کوین برای تراکنش های P2P استفاده کنند، که آن را به فراگیرترین شکل پولی که وجود دارد تبدیل می کند. با این حال، از آنجایی که قبلاً هیچ چیز غیرمتمرکز مانند بیت کوین وجود نداشت، این یک دردسر واقعی هم برای تنظیم کننده ها و هم برای دولت های ظالم است.

به این ترتیب، هیچ پاسخ واحدی برای این سوال وجود ندارد که آیا بیت کوین قانونی است؟ همه چیز به محل زندگی شما بستگی دارد – با تنظیم کننده های محلی یا مشاوران حقوقی خود مشورت کنید.

بیت کوین قانونی است بیت کوین قانونی است

قانونی بودن بیت کوین بر اساس کشور منبع: Coin.dance

در حالی که برخی از دولت ها به طور کامل ارزهای دیجیتال را ممنوع کرده اند، برخی دیگر از شهروندان خود می خواهند که در آنها سرمایه گذاری نکنند، زیرا بانک مرکزی آنها آن را ناامن می داند. با این وجود، اکثر کشورها همچنان دوستدار رمزنگاری هستند و تلاش می‌کنند تا یک چارچوب قانونی مناسب را اتخاذ کنند که به جای خفه کردن نوآوری، آن را در بر بگیرد.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  پیمایش به بالا در وانیل جاوا اسکریپت در وب سایت شما یک وب سایت دارید که کاربران را وادار می کند تا مبلغ طولانی را پایین بیاورند - ارائه یک دکمه برای بازگشت به بالا یک ژست خوب است! در این دست -روی راهنما، ما یاد خواهیم گرفت که چگونه یک دکمه متحرک HTML/CSS/JS بسازیم تا به بالای صفحه بروید...

مشکل ممنوعیت ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز مانند بیت کوین از یک منطقه جغرافیایی این است که اجرای چنین ممنوعیتی بسیار دشوار است. هیچ کس نمی تواند مردم را از دسترسی به اینترنت و مدیریت تراکنش های ارز دیجیتال باز دارد، بنابراین موسسات فقط می توانند برای منصرف کردن مردم از استفاده از آن با اعمال ترس و تهدید تلاش کنند. اساسا، پروتکل غیرمتمرکز بیت کوین، آن را بدون توجه به محدودیت ها و مقررات جغرافیایی، به یک ارز واقعا جهانی تبدیل می کند.

با این حال، دولت های ظالم نیز چنین هستند. ارسال، دریافت، استخراج و استفاده از بیت کوین در اکثر کشورهای جهان کاملاً قانونی است.

لیست کامل کشورهایی که بیت کوین قانونی یا ممنوع است را اینجا ببینید.

آیا بیت کوین یک ارز قانونی است؟

با این حال، استفاده رایگان از بیت کوین به این معنی نیست که بیت کوین پول قانونی است. تا کنون، هیچ کشوری به اندازه ای که بیت کوین را به عنوان پول ملی اعلام کرده است، پیش نرفته است، اگرچه این وضعیت در کشورهایی مانند ژاپن و سوئیس امیدوارکننده به نظر می رسد.

بنابراین، اگر بیت کوین یک ارز قانونی نیست، چگونه می‌توان استفاده از بیت‌کوین قانونی باشد؟

خوب، حتی اگر ارزهای دیجیتال پولی قانونی نیستند، به این معنی نیست که نمی توان از آن برای پرداخت استفاده کرد. استفاده از بیت کوین به عنوان یک ابزار پرداخت کاملا اختیاری است.

بیت کوین یک ارز قانونی استبیت کوین یک ارز قانونی است

بیت کوین اغلب به عنوان پول مردم نامیده می شود. منبع: Freepik.com

مالیات بیت کوین

مالیات بیت کوین مسئله دیگری است که ممکن است بخواهید به آن توجه کنید. باز هم، هیچ پاسخ قطعی برای نحوه مالیات بیت کوین وجود ندارد، اما بسیاری از کشورها قبلا قوانین مالیاتی خود را در رابطه با کریپتو پیشنهاد کرده اند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  نقد و بررسی Rarible NFT Marketplace (1402)

قوانین محلی خود را بررسی کنید و مقالات ما را در مورد مقررات رمزنگاری دنبال کنید تا از آخرین تحولات مطلع شوید.



منتشر شده در 1402-12-26 08:01:04

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید