وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

آیا بیت کوین همیشه پایدار خواهد بود؟

0 3
زمان لازم برای مطالعه: 3 دقیقه


اگرچه بیت کوین در حال حاضر دارای ارزش بازار 60 میلیارد دلاری است، اما در مقایسه با بازارهای ارز بزرگ جهانی هنوز چیزی نیست. تا زمانی که ارزش بازار بیت کوین شروع به رشد به تریلیون ها نکند، بعید است که به اندازه کافی پایدار باشد تا…

آیا بیت کوین همیشه پایدار خواهد بود؟

چرا قیمت بیت کوین در نوسان است؟

اگرچه بیت کوین دارای یک ارزش بازار 60 میلیارد دلار در حال حاضر، در مقایسه با بازارهای بزرگ ارز جهانی، هنوز چیزی نیست. تا زمانی که ارزش بازار بیت کوین شروع به رشد به تریلیون ها نکند، بعید است که به اندازه کافی ثبات داشته باشد تا بتواند به عنوان یک ارز عمل کند. نوسانات صرفاً به این دلیل است که نقدینگی کافی وجود ندارد.

در مورد آن فکر کنید. به چند روش می توانید ارز فیات خود را به ارزها، کالاها یا کالاهای دیگر مبادله کنید؟ از آنجایی که تقریباً همه با فیات معامله می کنند، همیشه می توانید پول نقد خود را بدون تأثیر بر قیمت آن نقد کنید. در همین حال، با وجود رشد مداوم، تعداد بسیار کمی از مردم، بازرگانان یا خدمات مایل به پذیرش بیت کوین هستند. در واقع، اکثر بانک‌های مرکزی و تنظیم‌کننده‌ها فعالانه در تلاش هستند تا خرید یا فروش بیت‌کوین را دشوارتر کنند. همه اینها به ارزش بازار کمتر و نقدینگی کمتر برای بیت کوین نسبت به ارزهای فیات منجر می شود.

درک همه اینها با استعاره آسان تر است. مردی چاق را تصور کنید که در یک استخر کوچک می پرد. همانطور که او پایین می آید، او یک آب و هوای بزرگ ایجاد می کند و همه اطراف خود را خیس می کند. با تغییر سطح آب، مقدار زیادی آب از استخر خارج می شود. حالا تصور کنید همان مرد چاق در حال پریدن به داخل یک آب وسیع مانند دریاچه یا دریا باشد. آنقدر آب زیاد است که حضور او در آنجا آنقدر ناچیز است که هر چقدر هم تلاش کند، تغییر سطح آب به سختی غیرممکن است.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  چگونه سولانا (SOL) بخریم؟

در این قیاس، مرد چاق نماینده یک سرمایه گذار با پول زیاد است و بیت کوین آب است. در این مرحله، بیت کوین هنوز یک استخر کوچک شنا است و از دریاچه بودن فاصله زیادی دارد. هر زمان که شخصی وارد بازار می شود یا از آن خارج می شود، اثر موجی عظیمی روی قیمت ایجاد می کند. با این حال، هنگامی که بیت کوین شبیه یک دریاچه یا اقیانوس شد، قیمت آن تثبیت می شود و نمی توانید متوجه تأثیرگذاری افراد بر بازار شوید.

آینده بیت کوین

بیت کوین در کشورهایی مانند ونزوئلا و زیمباوه که در آن سیستم های پولی سنتی شکست خورده اند، محبوبیت بیشتری داشته است. برخی از تحلیلگران می گویند زمانی که دیگر سیستم های مالی ملی نیز شروع به فروپاشی می کنند، فقط مسئله زمان است. این احتمالاً بزرگترین شانس برای بیت کوین و ارزهای دیجیتال برای جلب اعتماد، پذیرش و نقدینگی انبوه است.

اگر بیت کوین نقدینگی کافی به دست آورد، نوسانات قابل توجهی در قیمت وجود خواهد داشت. در حالی که ارزش بازار بیت کوین حدود 60 میلیارد دلار است، باثبات ترین ارزهای جهان در تریلیون ها اندازه گیری می شوند. وقتی و اگر بیت کوین سطوح پذیرش و نقدینگی را که نزدیک به سطح استفاده از ارزهای غالب منتشر شده توسط دولت است به دست آورد، قیمت آن بسیار پایدارتر از امروز خواهد شد.

بیت کوین و سایر بازارهابیت کوین و سایر بازارها
منبع: مارکت واچ

همه ارزها و دارایی ها ارزش درک شده خود را به صورت روزانه تغییر می دهند. با نگاهی به تاریخچه پول، مشخص می شود که همه ارزها، به ویژه فیات، به دلیل تورم، تمایل به کاهش ارزش دارند. در مورد بیت کوین امروز، کاهش قیمت ممکن است به دلیل شکست شبکه، مقررات جدید، مسائل مربوط به ثبات، جایگزین های بهتر یا هر چیز دیگری که مردم را از استفاده از آن منصرف کند، رخ دهد. با این حال، بر خلاف ارزهای سنتی، بیت کوین تورم زا است، به این معنی که ارزش آن باید در طول زمان افزایش یابد. علیرغم خطرات ظاهری، هنوز بهترین سابقه را در بین تمام ارزهای دیجیتال دارد و بنابراین مهم ترین نوآوری مالی زمان ما را نشان می دهد.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  16 بهترین آلت کوین برای سرمایه گذاری در مارس 1403

همچنین ممکن است بخواهید بخوانید – چرا بیت کوین ها ارزش دارند؟



منتشر شده در 1402-12-26 10:08:03

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید