وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

آیا ساخت CDN خودتان آنقدر که به نظر می رسد دلهره آور است؟

0 4
زمان لازم برای مطالعه: 4 دقیقه


با افزایش تقاضا برای خدمات استریم در سطح جهانی، تقاضاهای زیرساختی در پلتفرم های پخش موفق در حال افزایش است. و کلید ارائه جریان های با کیفیت بالا به کاربران در سراسر جهان، شبکه تحویل محتوا (CDN) است.

استفاده از CDN تجاری به طور سنتی انتخاب واضحی بوده است. اما زمان در حال تغییر است. به دنبال کنترل بیشتر و با کمک ابزارهای منبع باز جدید و کانتینری‌سازی، شرکت‌های بیشتری به دنبال جایگزین‌هایی در قالب CDN‌های خصوصی یا ترکیبی و رویکردهای چند فروشنده هستند که فروشندگان خصوصی و شخص ثالث را با هم ترکیب می‌کنند.

در حال بررسی ساخت CDN خود هستید؟ در این پست وبلاگ، دلایلی را بیان می کنیم که چرا ممکن است بخواهید CDN خود را ایجاد کنید، مراحل لازم برای انجام این کار، و برخی از تصورات غلط رایج که کسب و کارها را از ایجاد تغییر باز می دارد.

چرا CDN خود را بسازید؟

CDN های تجاری یک انتخاب عالی برای بسیاری هستند. اما آنها معایبی دارند. آنها ممکن است پرهزینه باشند، ممکن است با فیلترهای شبکه روبرو شوید، و حداقل کنترلی روی مکان میزبانی محتوای خود خواهید داشت. بنابراین، در برخی موارد، ساخت CDN خود ممکن است انتخاب بهتری باشد، برای مثال اگر…

1. شما می خواهید پول خود را پس انداز کنید و رشد را افزایش دهید

CDN های تجاری معمولاً بر اساس استفاده از پهنای باند و حجم درخواست ها در هر نقطه حضور (PoP) صورتحساب می شوند. برای سطوح بالاتر ترافیک، هزینه‌ها می‌توانند به سرعت افزایش یابند. هزینه هایی که می توان با یک CDN خصوصی کاهش داد، زیرا مجبور نیستید با سخت افزاری که فروشنده شما انتخاب کرده است مطابقت داشته باشید و می توانید انتخاب کنید که با کدام ISP کار کنید.

«CDN های خصوصی صرفه جویی قابل توجهی در مقیاس را امکان پذیر می کنند» نظرات پل مارتین، معاون بازاریابی و توسعه کسب و کار در Vecima Networks. چیزی که به ویژه برای اپراتورهای بزرگ OTT (بیش از حد بالا) که برای بقا در صنعت رسانه و سرگرمی رقابتی امروز رقابت می کنند، مهم است.

اما علیرغم چشم انداز مثبت مالی، اگر به طور جدی در حال بررسی ساخت CDN خود برای کاهش هزینه ها هستید، به یاد داشته باشید که محاسبات را انجام دهید. برای اطمینان از اینکه این یک تصمیم مالی صحیح است، باید هزینه های عملیاتی و همچنین سرمایه اولیه را در نظر بگیرید.

2. شما به پاپ هایی نیاز دارید که از فروشندگان دیگر در دسترس نیستند

اکثر CDN های تجاری گزینه های میزبانی را در مکان های مختلف ارائه می دهند، اما به عنوان یک مشتری، کنترل کاملی بر نقاط حضور خود نخواهید داشت. این بدان معناست که شبکه شما نمی تواند به طور کامل برای مخاطبان هدف شما بهینه شود.

به خصوص اگر پایگاه کاربر شما در مناطقی متمرکز است که CDN های تجاری به خوبی پوشش نمی دهند، ممکن است (در صورت عدم نیاز) انتخاب یک گزینه خود مدیریت شونده سودمند باشد، زیرا کنترل کاملی بر محل راه اندازی سرورهای پراکسی خود خواهید داشت. .

این بدان معنا نیست که شبکه های تحویل محتوای تجاری مزایای خاص خود را ندارند. آنها معمولاً راه‌اندازی آسان‌تر هستند، با تمام زیرساخت‌های مورد نیاز و نرم‌افزار CDN همراه هستند، و امنیت را با استفاده از یک محیط بالغ و آزمایش‌شده ارائه می‌کنند. در نهایت به تعادل بین کنترل، در دسترس بودن و قابلیت اطمینان می رسد.

3. شما می خواهید از ازدحام شبکه جلوگیری کنید

از آنجایی که حجم محتوایی که در شبکه‌های پهن باند و تلفن همراه منتقل می‌شود، همچنان افزایش می‌یابد، برای پلتفرم‌های پخش جریانی اهمیت فزاینده‌ای پیدا می‌کند تا راه‌هایی برای ارائه تجربه‌های تماشای درخشان در مقیاس پیدا کنند. زمان توقف و تجربه ضعیف بینندگان خطری برای درآمد و شهرت است.

یکی از دلایلی که برخی از پلتفرم های OTT پیشرو مانند نتفلیکس و آمازون قبلاً استفاده از CDN های خصوصی را انتخاب کرده اند، جلوگیری از ازدحام و تنگناها در شبکه های مشترک است که می تواند جریان های آنها را به خطر بیندازد. همین امر در مورد پخش زنده نیز صدق می کند. CDN های خصوصی می توانند به مقابله با افزایش ترافیک کوتاه مدت در اطراف رویدادهای محبوب کمک کنند.

یک CDN خصوصی نه تنها می تواند بر نقاط تراکم دائمی شبکه غلبه کند، بلکه می تواند مقرون به صرفه ترین پلتفرم بلند مدت باشد. نظرات مارتین

4. شما به یک راه حل سفارشی نیاز دارید

راه‌اندازی CDN‌های تجاری ممکن است ساده باشد، اما به نوبه خود، شما یک رویکرد یک‌اندازه برای همه خواهید داشت. از طرف دیگر، یک CDN خصوصی به شما کنترل کاملی را بر روش طراحی و استقرار شبکه تحویل محتوای خود می دهد. و شما مجبور نخواهید بود زیرساخت خود را با سایر مشاغل به اشتراک بگذارید.

اگر با یک نوع محتوای بسیار تخصصی سروکار دارید – برای مثال، جریان ویدئو با نرخ بیت تطبیقی ​​(ABR) – بعید است که نیازهای شما به طور کامل توسط یک CDN عمومی و تجاری برآورده شود. در مواردی مانند این، یک CDN سفارشی ساخته شده که به طور خاص برای بهینه‌سازی تحویل فایل‌های ویدئویی تقسیم‌بندی شده طراحی شده است، سطوح بهتری از عملکرد و مقیاس‌پذیری را ارائه می‌دهد.

اینها دقیقاً همان فرآیندهای فکری هستند که منشور ارتباطات زمانی که تصمیم گرفتند شبکه تحویل محتوای خود را بسازند. علیرغم کار در درجه اول با ABR، شرکت مخابرات و رسانه های جمعی برای مدت طولانی از CDN تجاری استفاده می کرد. Charter Communications سرانجام راه‌حل‌های تجاری را مقرون‌به‌صرفه یافت، که اغلب با ویژگی‌های اضافی (چند اجاره، ورود به سیستم و غیره) همراه بود و برای محتوای ناسازگار مانند ABR ناکارآمد بود.

ما تصمیم گرفتیم که اگر بتوانیم آن را خودمان بسازیم و بتوانیم آن را برای ویدئوهای ABR تقسیم‌بندی کنیم، می‌توانیم عملکرد بهتر، هزینه کمتر، مقیاس بهتر و کنترل بسیار بیشتری داشته باشیم. جیمی پاناگوس گفت، مدیر ارشد ارتباطات منشور.

پاناگوس ادامه می‌دهد: «یکی از راه‌های دیگری که به این تصمیم رسیدیم این است: متوجه شدیم که وقتی به اندازه کافی نرم‌افزار را سفارشی‌سازی می‌کنید، در نقطه‌ای معین، ساختن آن توسط خودتان معقول‌تر می‌شود.»

در نهایت، این شرکت تصمیم گرفت تا CDN ویدیوی ABR خود را با انگیزه چهار محرک اصلی بسازد: هزینه، کنترل، توانایی خاموش کردن ویژگی‌ها و مقیاس‌پذیری بی‌نظیر.



منتشر شده در 1402-12-28 09:21:02

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید