وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

آیا سیستم های طراحی می توانند برای فریلنسرها کار کنند؟

0 2
زمان لازم برای مطالعه: 5 دقیقه


آیا سیستم های طراحی می توانند برای فریلنسرها کار کنند؟

سواری زیاد است روی شانه های خود را به عنوان یک طراح آزاد. شما باید نقش فروشنده، مدیر پروژه، طراح وب، حسابدار و غیره را بازی کنید. به همین دلیل است که توسعه راه‌های کارآمدتر برای کار و در عین حال به حداکثر رساندن نتایج بسیار مهم است. یکی از راه هایی که آژانس ها و حتی تیم های کوچکی از طراحان این کار را انجام می دهند از طریق سیستم های طراحی است. با صرف زمان برای ایجاد مجموعه ای از استانداردهای طراحی، اجزای قابل استفاده مجدد و اسناد، همه می توانند در هر زمان در سطح بالاتری کار کنند.

اما آیا این چیزی است که فریلنسرها می توانند از آن بهره ببرند یا سیستم های طراحی فقط اتلاف وقت شما هستند؟

امروز، می‌خواهیم نگاهی بیندازیم به اینکه چه چیزی سیستم‌های طراحی را بسیار خاص می‌کند و دلایلی که چرا فریلنسرها برای ایجاد آنها منطقی است.

سیستم های طراحی چیست؟

ساده ترین راه برای نشان دادن اینکه یک سیستم طراحی چیست (و چرا با چیزی مانند راهنمای سبک یا کتابخانه الگوی رابط کاربری متفاوت است) این است که یکی از محبوب ترین سیستم های دهه گذشته را به شما نشان دهیم. این هست طراحی متریال:

گوگل در سال 2014 متریال دیزاین را به عنوان راهی برای ایجاد ثبات در تمام ویژگی های آن منتشر کرد. API آن همچنین به طراحان و توسعه دهندگان این امکان را می دهد که از سیستم طراحی با تمام دستورالعمل ها و اجزای آن استفاده کنند. چیزی که متریال دیزاین – و هر سیستم طراحی خوش ساخت – را تا این حد موثر می کند، قوی بودن آن است. آن شامل:

  • آ سیستم که هدف و اهداف آن را به روشنی توضیح می دهد.
  • آ پایه که عناصر کلیدی UI را تجزیه می کند و به دقت توضیح می دهد که هر کدام چگونه باید طراحی شوند.
  • مجموعه ای از تعاملی اجزاء که اضافه کردن عناصر رابط کاربری مشترک به وب سایت یا برنامه را بسیار آسان تر می کند.
  • مجموعه ای از منابع و ابزارهایی که به طراحان کمک می کند تا سبک ها و استانداردهای طراحی متریال را به درستی در وب سایت ها و برنامه های خود اعمال کنند.

با چنین سیستم و مستندات سنجیده ای، کار بسیار آسان تر می شود روی پروژه های عظیم وب سایت یا با تیم رو به رشدی از طراحان و سایر مشارکت کنندگان. هیچ حدس و گمانی در مورد انتخاب وجود ندارد:

  • رنگ ها؛
  • تایپوگرافی؛
  • اندازه و فاصله؛
  • تصویرسازی و شمایل نگاری؛
  • چیدمان؛
  • حرکت – جنبش؛
  • اثر متقابل؛
  • تجسم داده ها؛
  • و همینطور روی.

سیستم طراحی جایی برای خطا باقی نمی گذارد زیرا همه چیز کاملاً مشخص شده است. علاوه بر این، هنگامی که سیستم مستند شده و در ابزاری مانند Sketch ثبت می شود، به روز رسانی آن و همکاری با دیگران بدون دردسر می شود.

اما آیا سیستم های طراحی می توانند برای فریلنسرها کار کنند؟

این ما را به سوال اصلی خود بازمی گرداند. پاسخ من به آن بله است… اگر کسب و کار آزاد شما با یکی از معیارهای زیر مطابقت دارد:

شما در طراحی وب سایت های بزرگتر تخصص دارید

راستش را بخواهید، اگر وب‌سایت‌های کوچک‌تری طراحی کنید، واقعاً از استفاده از یک سیستم طراحی سودی نخواهید برد (مجموع در پنج یا شش صفحه صحبت می‌کنیم). در عوض، می‌توانید از یک سیستم مدیریت محتوا یا سازنده وب‌سایت برای ذخیره و استفاده مجدد از مؤلفه‌های جهانی استفاده کنید و آن را یک روز فراخوانی کنید. برای کسانی از شما که در طراحی وب سایت های بزرگتر و پیچیده تر تخصص دارند، مطمئناً به یک سیستم طراحی نیاز دارید – حتی اگر فقط شما کار می کنید. روی پروژه. هرچه صفحات بیشتری به سایت اضافه کنید، شانس بیشتری برای معرفی ناهماهنگی خواهید داشت. داشتن یک سیستم طراحی که از همان ابتدا تنظیم شده باشد، تضمین می کند که هر گونه اضافه یا به روز رسانی را می توان به راحتی انجام داد. و برای وب‌سایت‌هایی با این اندازه، شما احتمالاً بسیاری از این کارهای تجدیدنظری را خواهید داشت، زیرا مشتریان شما کسب و کار خود و به نوبه خود وب‌سایت‌هایشان را افزایش می‌دهند.

شما نگهداری ماهانه را ارائه می دهید

برای بسیاری از فریلنسرها، فشار مداوم مورد نیاز برای یافتن مشتریان جدید وب سایت می تواند خسته کننده باشد. به همین دلیل است که بسیاری از آنها برنامه های ماهانه نگهداری وب سایت را به مشتریان ارائه می دهند. درآمد مکرر و قابل پیش بینی یک بافر امن برای طراحان ایجاد می کند و در عین حال آنها را به یک دارایی ضروری برای مشتریان تبدیل می کند. برای کسانی از شما که این سرویس را ارائه می دهند، یک سیستم طراحی بسیار مفید خواهد بود – حتی برای وب سایت های کوچکتر با تعداد انگشت شماری از صفحات. اگر از قبل برای ایجاد یک سیستم طراحی وقت بگذارید، به روز رسانی های آینده سایت زمان بسیار کمتری را می طلبد و به تلاش کمتری نیاز دارد زیرا اجزا و قوانین از پیش طراحی شده ای برای راهنمایی خواهید داشت.

شما برنامه هایی برای گسترش کسب و کار خود دارید

برای برخی از شما، شغل رویایی شما این است که به عنوان یک فریلنسر کار کنید و تا زمانی که ممکن است استقلال و کنترل کامل داشته باشید. برای دیگران، آینده کمی متفاوت به نظر می رسد. در عوض، رویای ایجاد یک آژانس، استخدام تیمی از خلاقان برای حمایت از شما، و گسترش به سایر خدمات و جایگاه‌های سودآور را دارید. اگر این به نظر شما می رسد، استفاده از سیستم های طراحی کاملا منطقی است. این برای طراحی وب سایت های بزرگ و کوچک صدق می کند. اگر بتوانید خودتان را به استفاده از سیستم هایی که روش طراحی شما را دیکته می کنند عادت کنید اکنون، ارتقاء به یک آژانس نسیم خواهد بود.

شما یک شریک طراحی یا بازاریابی دارید

بسیاری از فریلنسرهای انفرادی با خلاقان دیگر شریک می شوند تا راه حل های جامع تری را به مشتریان ارائه دهند. همچنین خوب است افرادی را بشناسید که مهارت‌هایی بر خلاف مهارت شما دارند، بنابراین توصیه‌های قابل اعتمادی برای ارائه در هنگام درخواست کمک از مشتریان دارید. چه شما به طور فعال با یکی از این شرکا کار کنید یا به سادگی مشتریان را پس از اتمام کار به آنها تحویل دهید، سیستم های طراحی واقعا مفید خواهند بود. این به شما امکان می دهد قوانینی را برای سبک بازاریابی مشتری خود تنظیم کنید و تضمین می کند که شرکای شما می توانند با آنها سازگاری داشته باشند حتی اگر شما دیگر درگیر آن نباشید. این ممکن است برای شما مفید به نظر نرسد، اما اگر و زمانی است که آن مشتریان برای کمک بیشتر به شما مراجعه کنند (مانند طراحی مجدد وب سایت یا کمک در تعمیر و نگهداری مداوم).

بسته شدن

راه های زیادی برای کارآمدتر کار کردن و تولید وب سایت های با کیفیت بهتر وجود دارد. گفته می شود، هر هک، ابزار یا تکنیک بهره وری برای شما مناسب نیست. اگر در حال حاضر به عنوان یک فریلنسر کار می‌کنید و شیفته این سیستم‌های طراحی شده‌اید که همه در مورد آن صحبت می‌کنند، به دقت در نظر بگیرید که آیا واقعاً در این زمان برای شما منطقی هستند یا خیر. اگر این کار را نکردند، عرق نکنید. شما هنوز هم می توانید از اصول اساسی پشت آنها استفاده کنید. راهنماهای سبک ایجاد کنید مجموعه ای از مؤلفه های استانداردی را که از سایتی به سایت دیگر استفاده می کنید، کامپایل کنید. و تمام فرآیندهای خود را مستند کنید. اینها بهترین شیوه هایی هستند که هر طراح باید در جیب پشتی خود داشته باشد.

تصویر شاخص از طریق Unsplash.

(برچسب‌ها برای ترجمه )استانداردها



منتشر شده در 1402-12-31 06:50:02

منبع نوشتار

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید