وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

آیا وب سایت شما می تواند حجم ترافیک را مدیریت کند؟ روی جمعه سیاه

0 1
زمان لازم برای مطالعه: 3 دقیقه


جمعه سیاه یک روز بزرگ در تجارت الکترونیک است. در واقع، بسیاری از بازرگانان می توانند انتظار دیدن را داشته باشند سه برابر ترافیک بیشتر از حد معمول. این یک عدد بزرگ است! برای اطمینان از بهترین تجربه مشتری ممکن، خرده فروشان باید آماده باشند تا به سرعت زیرساخت های خود را برای پاسخگویی به تقاضا گسترش دهند.

بنابراین، آیا فکر می کنید سایت شما برای ضربه زدن آماده است؟

مطمئن شوید که سرور شما آماده است

به راحتی می توان تاثیری که جمعه سیاه می تواند داشته باشد دست کم گرفت روی سرور شما – اما این اشتباه مبتدی را مرتکب نشوید. افزایش شدید ترافیک می تواند منجر به عملکرد ضعیف سایت (یا حتی خرابی) شود – و باید انتظار خطاها را داشت.

به همین دلیل است که باید از قبل آماده شود. در اینجا چند راه برای آماده شدن وجود دارد:

  • مطمئن شوید که وب سایت شما مقیاس پذیر است. با یک برنامه میزبانی انعطاف پذیر، می توانید به راحتی پهنای باند، حافظه و فضای ذخیره سازی را افزایش دهید تا برای افزایش ترافیک آماده شوید. وقتی تعطیلات تمام شد، می توانید به حالت عادی بازگردید.
  • برنامه هاست خود را به روز کنید. بسیاری از کسب و کارها به دلیل مقرون به صرفه بودن، با یک طرح مشترک شروع به کار می کنند، اما نقطه ضعف این است که سایت شما نه تنها تحت تأثیر ترافیک خود شما، بلکه سایر سایت ها نیز قرار می گیرد. روی سرور نیز ارتقاء به ٰVPS تخصیص مشخصی از منابع را به شما تضمین می‌کند – مهم نیست که دیگران چه کاری انجام می‌دهند.
  • در صورت امکان داده های ذخیره شده را تحویل دهید. داده‌های ذخیره‌شده به معنای استفاده مجدد از داده‌هایی است که قبلاً ذخیره شده‌اند – بنابراین سیستم شما زمان یا انرژی زیادی برای بارگیری آن‌ها مصرف نمی‌کند.
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  چرا عملکرد هاست وردپرس اهمیت دارد؟

تجربه کاربری را ساده نگه دارید

ممکن است خلاف هر چیزی باشد که شما باور دارید، اما تعطیلات زمان آن نیست که همه زنگ‌ها و سوت‌ها را کنار بگذارید. به هر حال وقتی نوبت به وب سایت شما می رسد، نیست.

ساده نگه داشتن چیزها به کاهش کمک می کند page زمان بارگذاری با به حداقل رساندن داده های مورد نیاز برای نمایش تصاویر و گرافیک ها. علاوه بر این، ناوبری آسان تر و یک صفحه نمایش ساده به یافتن کارها برای مشتریان کمک می کند.

اگر تا به حال به خرید جمعه سیاه رفته اید، می دانید که می تواند یک تجربه استرس زا باشد. حتی اگر در حال خرید آنلاین هستید، همین امر صادق است. اکثر مشتریان می خواهند محصول مورد نظر خود را به سرعت پیدا کنند، آن را در سبد خرید خود دریافت کنند و از آن خارج شوند. آنها را مجبور نکنید برای بهترین معاملات شما به دنبال آن باشند.

سایت موبایل خود را بهینه کنید

فروش موبایل مهم است روی هر روز، اما به خصوص روی جمعه سیاه. سال گذشته تخمین زده می شود که فروش 2 میلیارد دلاری در جمعه سیاه تکمیل شد روی دستگاه های تلفن همراه. امسال این رقم فقط بالاتر خواهد رفت.

انجام تست منظم

در هفته های منتهی به جمعه سیاه، آزمایش های منظم انجام دهید روی وب سایت شما برای اطمینان از عملکرد صحیح آن. دو راه برای انجام این کار وجود دارد:

  • تست بارگذاری: این آزمایشی است که برای پیش بینی رفتار سرور شما در زمان ترافیک عادی و اوج ترافیک انجام می شود. این می تواند به آشکار کردن هر گونه مشکل قبل از وقوع کمک کند و برای رفع آنها زمان بگذارد.
  • تست کاربر: این زمانی است که نرم افزار خود را در “دنیای واقعی” تحت شرایط مورد انتظار آزمایش می کنید. در این مثال، به این معنی است که از گروهی از کاربران بخواهید که تجربه خود را در طول عجله جمعه سیاه ارزیابی کنند. و در حالی که ممکن است این اطلاعات در این فصل تعطیلات مفید نباشد، مطمئناً می توانید از آن درس ها در سال آینده استفاده کنید.
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  طعم قهوه اسکریپت (قسمت 2)

افکار نهایی

پیش بینی و آماده شدن برای افزایش ترافیک و خطاهایی که ممکن است باعث شود. با فعال بودن، می توانید به ایجاد یک تجربه خرید بهتر برای مشتریان خود کمک کنید و اطمینان حاصل کنید که همه چیز به خوبی پیش خواهد رفت. در حالی که نمی توانید هر اشکالی را در نظر بگیرید، آماده سازی پیشرفته مطمئناً به کاهش آن کمک می کند روی تعداد آتش سوزی هایی که باید خاموش کنید



امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید