آیا وردپرس رایگان است؟  نگاهی عمیق تر به قیمت گذاری وردپرس و دلایل پشت آن

وردپرس یکی از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا (CMS) در جهان است.

این یک پلت فرم بسیار قابل تنظیم است که برای بسیاری از نیازهای مختلف وب سایت مناسب است. علاوه بر این، بسیار مقیاس پذیر است، و آن را برای وبلاگ های شخصی کوچک و وب سایت های بزرگ سازمانی مناسب می کند.

این CMS همچنین منبع باز است، به این معنی که کاربران به صورت رایگان به کد منبع آن دسترسی دارند. بنابراین، کسانی که دانش کدنویسی کافی دارند، می توانند نرم افزار را به هر شکلی که دوست دارند سفارشی کنند.

وردپرس است رایگان برای استفاده؟ بله، اما دارای برخی ویژگی های برتر است. این مقاله به بحث می‌پردازد که چه چیزی می‌توانید به صورت رایگان دریافت کنید و چه چیزی باید برای راه‌اندازی یک وب‌سایت با استفاده از وردپرس برای تعیین بودجه لازم بپردازید.

آیا استفاده از وردپرس رایگان است؟

دو نوع وردپرس وجود دارد – WordPress.org و WordPress.com. اولی نرم افزار منبع باز است رایگان برای استفاده، در حالی که دومی یک راه حل میزبانی شده است که a رایگان طرح.

وقتی در مورد وردپرس بحث می کنیم، عمدتاً به WordPress.org، نسخه وردپرس خود میزبانی اشاره می کنیم. این نرم افزار رایگان CMS است که توسط مشارکت کنندگان مستقل توسعه یافته است که می توانید آن را دانلود و نصب کنید روی میزبانی وب خود را برای ایجاد یک سایت وردپرس.

این homepage از WordPress.orgاین homepage از WordPress.org

منبع باز یک روش توسعه است که همکاری باز را برای بهتر کردن نرم افزار تشویق می کند. بنابراین، کد منبع و مستندات برای عموم در دسترس است رایگان تا کاربران و توسعه دهندگان را قادر سازد تا از آن به دلخواه خود استفاده کنند، آن را بهبود بخشند و اصلاح کنند.

WordPress.com، روی از طرف دیگر، یک سرویس میزبانی وردپرس است که متعلق به اتوماتیک. به جای پیدا کردن وب host خودتان، WordPress.com این خدمات را برای شما فراهم می کند. به طور مشابه به هر وب host WordPress.com که برنامه های وردپرس را ارائه می دهد، از نرم افزار وردپرس برای ارائه یک پلت فرم ایجاد وب سایت برای کاربران خود استفاده می کند.

این homepage از WordPress.comاین homepage از WordPress.com

این امر راه اندازی یک وب سایت WordPress.com را نسبتاً آسان می کند. کاربران به سادگی حساب ایجاد می کنند و برنامه ای را برای دسترسی به پلت فرم وبلاگ نویسی و دریافت یک زیر دامنه رایگان انتخاب می کنند. همچنین، یک طرح WordPress.com رایگان در دسترس است که امکان ایجاد یک وبلاگ شخصی کوچک را فراهم می کند.

با این حال، راحتی یک طرح رایگان WordPress.com با چند مصالحه همراه است.

به عنوان مثال، به جای یک دامنه سفارشی مانند www.yourwebsite.com، فقط زیر دامنه ها را ارائه می دهد، مانند yourdomain.wordpress.com. تنها راه استفاده از دامنه های سفارشی، ارتقاء به یک طرح پولی است.

WordPress.com نیز تبلیغات می گذارد روی سایت شما. نه تنها درآمد تبلیغاتی دریافت نمی‌کنید، بلکه این تبلیغات می‌توانند سایت شما را جذاب‌تر و حرفه‌ای‌تر کنند.

از این نظر، Automattic یک طرح WordPress.com رایگان را به عنوان ورودی برای کاربران جدید یا مبتدیان ارائه می دهد. هنگامی که کاربران نیاز دارند سایت خود را افزایش دهند یا از یک دامنه سفارشی استفاده کنند، لازم است در یک طرح برتر مشترک شوند.

وردپرس چگونه درآمد کسب می کند؟

WordPress.com با ارائه راه حل های میزبانی شده وردپرس با قیمتی کسب درآمد می کند. برنامه های پریمیوم آنها از 4 دلار در ماه برای شخصی برنامه ریزی برای 45 دلار در ماه برای تجارت الکترونیک طرح. علاوه بر این، WordPress.com از تبلیغات قرار داده شده درآمد کسب می کند روی سایت هایی که از طرح رایگان آن استفاده می کنند.

انتخاب طرح WordPress.comانتخاب طرح WordPress.com

WordPress.org، روی از سوی دیگر، متعلق به شرکت خاصی نیست. دامنه WordPress.org خود متعلق به بنیاد وردپرس است که یک سازمان غیرانتفاعی است.

بنابراین، خود بنیاد هیچ درآمدی ندارد. با این حال، بسیاری از کاربران وردپرس به وردپرس کمک می کنند اهدایی به بنیاد.

حتی با این وجود، بنیاد وردپرس به توسعه دهندگانی که کار می کنند، پولی پرداخت نمی کند روی نرم افزار وردپرس در عوض، این توسعه دهندگان با توسعه و فروش محصولات مرتبط با وردپرس مانند پلاگین ها، تم ها یا خدمات توسعه وب وردپرس درآمد کسب می کنند.

چه چیزی می توانید به صورت رایگان دریافت کنید روی وردپرس؟

سه مورد اصلی را به صورت رایگان دریافت می کنید روی وردپرس – نرم افزار منبع باز اصلی، تم ها و افزونه ها. وردپرس نه تنها برای دانلود رایگان است، بلکه به‌روزرسانی‌ها را نیز به صورت رایگان دریافت می‌کنید. حال، بیایید نگاهی عمیق تر به هر جنبه بیاندازیم.

نرم افزار اصلی وردپرس

اول از همه، شما نرم افزار اصلی رایگان و منبع باز دریافت می کنید. با این حال، شما نیاز به میزبانی وب و یک نام دامنه برای کارکرد آن دارید که در ادامه مقاله به آن خواهیم پرداخت.

هنگامی که میزبانی وب را دریافت کردید، وردپرس را مستقیماً از حساب میزبانی خود نصب کنید یا آن را از آن دانلود کنید وب سایت رسمی وردپرس و آن را به صورت دستی نصب کنید.

دانلود page از WordPress.orgدانلود page از WordPress.org

اگر استفاده می کنید هاستینگerhPanel، به آن بروید سایت اینترنتینصب کننده خودکار و WordPress را انتخاب کنید. شما باید اعتبارنامه را وارد کرده و نسخه وردپرس را برای نصب انتخاب کنید. حتما انتخاب کنید آخرین نسخه وردپرس در دسترس.

انتخاب وردپرس on نصب کننده خودکار hPanelانتخاب وردپرس on نصب کننده خودکار hPanel

تم های رایگان

تم های موجود on دایرکتوری رسمی وردپرستم های موجود on دایرکتوری رسمی وردپرس

قالب وردپرس مجموعه ای از فایل ها است که ظاهر سایت را مشخص می کند. ممکن است همراه باشد page قالب‌ها، تایپوگرافی، گزینه‌های رنگی، و عناصر و ویجت‌های قابل تنظیم وب‌سایت مختلف.

هزاران قالب وردپرس رایگان برای سفارشی کردن وبلاگ، تجارت الکترونیک و انواع دیگر سایت‌ها وجود دارد. با این حال، توصیه می کنیم قالب های وردپرس رایگان را از سایت دانلود کنید دایرکتوری قالب وردپرس.

این تم ها توسط تیم قالب های وردپرس مورد بررسی دقیق قرار می گیرند تا اطمینان حاصل شود که استانداردهای امنیتی را رعایت می کنند. از دانلود تم های رایگان وردپرس که در فهرست رسمی وردپرس موجود نیستند خودداری کنید.

در واقع، اگر یک تم را از یک منبع نامعتبر دریافت کنید، در معرض خطر دانلود یک تم با کد مخرب یا سایر آسیب‌پذیری‌ها قرار می‌گیرید که مهاجمان ممکن است از آن برای نفوذ به وب‌سایت شما استفاده کنند.

به غیر از آن، در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هنگام انتخاب یک پوسته وردپرس رایگان برای سایت خود به دنبال آن باشید:

  • پاسخگویی – بیشتر مردم با استفاده از دستگاه های تلفن همراه اینترنت را مرور می کنند. داشتن یک تم واکنش گرا و سازگار با موبایل باعث می شود سایت شما عالی به نظر برسد روی هر اندازه صفحه نمایش
  • به روز رسانی های مکرر – توسعه دهندگان تم های وردپرس را با ویژگی های جدید، رفع اشکال و مهمتر از همه، وصله های امنیتی به روز می کنند. توصیه می کنیم یک قالب وردپرس را انتخاب کنید که در شش ماه گذشته به روز شده است.
  • چند منظوره در مقابل هدف ساخته شده – تم های چند منظوره مناسب انواع مختلف وب سایت ها هستند. گفته شد، تم های هدفمند به شما کمک می کنند تا به سرعت تجارت الکترونیک، نمونه کارها یا سایت های مجله آنلاین را راه اندازی کنید.

برای نصب قالب وردپرس، آن را از دایرکتوری وردپرس دانلود کنید. سپس، به پنل مدیریت وردپرس خود بروید و به آن بروید ظاهرتم ها، و کلیک کنید جدید اضافه کن برای آپلود فایل های تم

به عنوان مثال، به یکی از محبوب ترین قالب های رایگان وردپرس نگاهی بیندازید – آسترا. این یک تم چند منظوره است که 85 قالب از پیش ساخته را ارائه می دهد.

زمانی که تم را نصب کردید روی وردپرس، import یکی از قالب ها را انتخاب کنید و به جای طراحی وب سایت از ابتدا، سفارشی سازی را از آنجا شروع کنید.

دانلود تم Astra برای وردپرسدانلود تم Astra برای وردپرس

پلاگین های رایگان

دایرکتوری رسمی افزونه وردپرسدایرکتوری رسمی افزونه وردپرس

افزونه وردپرس یک بسته کد اضافی است که ویژگی ها و ابزارهای بیشتری را برای گسترش عملکرد یک وب سایت وردپرس اضافه می کند. پلاگین های زیادی برای نیازهای مختلف وجود دارد، مانند page افزونه های سازنده، افزایش امنیت و فرم تماس.

به عنوان تم های رایگان، توصیه می کنیم پلاگین های رایگان را از سایت دریافت کنید دایرکتوری رسمی وردپرس. همچنین، آخرین باری را که توسعه‌دهندگان افزونه را به‌روزرسانی کرده‌اند نگاه کنید تا مطمئن شوید که مشکلات امنیتی یا سازگاری ندارد.

بیایید نگاهی به SeedProd page سازنده به عنوان نمونه این به شما امکان می دهد تا با استفاده از یک ویرایشگر بصری کشیدن و رها کردن ظاهر یک سایت را سفارشی کنید.

بنر پلاگین SeedProdبنر پلاگین SeedProd

این روش برای برخی افراد بسیار ساده تر از استفاده از آن است سفارشی ساز پیش فرض وردپرس، جایی که امکان تغییر ظاهر سایت از طریق گزینه ها وجود دارد روی نوار کناری

به روز رسانی ها

به روز رسانی وردپرس برای ایمن نگه داشتن سایت وردپرس شما در برابر اشکالات و حملات مخرب ضروری است. به روز رسانی رایگان برای نرم افزار اصلی وردپرس، افزونه ها و تم ها اعمال می شود. همچنین، برخی از افزونه‌ها و تم‌های ممتاز به‌روزرسانی‌های رایگان را برای مدت زمان محدود ارائه می‌دهند.

هنگامی که یک به روز رسانی برای نرم افزار اصلی وردپرس در دسترس است، یک اعلان در بالای پنل مدیریت وردپرس خود دریافت خواهید کرد. از طرف دیگر، به مسیر بروید داشبوردبه روز رسانی ها بخش، که در آن می توانید بررسی کنید که آیا نرم افزار اصلی وردپرس، تم ها و افزونه های شما به روز هستند یا خیر.

به روز رسانی ها page on  داشبورد وردپرسبه روز رسانی ها page on  داشبورد وردپرس

توصیه می کنیم به روز رسانی نرم افزار اصلی وردپرس را اجرا کنید روی ابتدا یک محیط مرحله‌بندی وردپرس یا یک سایت آزمایشی. این به شما کمک می کند تا هرگونه مشکل سازگاری با مضامین یا افزونه های موجود را در یک محیط امن شناسایی کنید. چنین مسائلی می تواند یکی از ویژگی های وب سایت شما را از بین ببرد، که شما نمی خواهید اتفاق بیفتد روی نسخه زنده آن

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش برنامه ریزی پست ها در وردپرس

هنگام استفاده از وردپرس برای چه چیزی باید پرداخت کنید؟

برای داشتن یک وب سایت وردپرس زنده باید هزینه یک سرویس میزبانی و نام دامنه را بپردازید. همچنین، ممکن است برای دریافت ویژگی های اضافی به پلاگین ها یا تم های ممتاز نیاز داشته باشید.

در زیر به بررسی قیمت وردپرس می پردازیم.

خدمات میزبانی

برای استفاده از نسخه خود میزبان وردپرس به میزبانی وب نیاز دارید. شرکت‌های میزبان زیرساخت‌هایی مانند سرور و فضای ذخیره‌سازی را برای ذخیره فایل‌های وب‌سایت شما و دسترسی به وب‌سایت برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد میزبانی وب، آموزش ما را بخوانید.

انواع هاستینگ موجود است که هرکدام محدوده قیمت متفاوتی دارند و برای محدوده حجم ترافیک متفاوتی مناسب هستند:

  • میزبانی وردپرس مدیریت شده – سرویسی که برای وردپرس بهینه شده است. این شامل ویژگی هایی مانند کش چندگانه شی و شتاب LiteSpeed ​​است. قیمت هاست وردپرس از 2.99 دلار در ماه به 8.99 دلار در ماه.
  • میزبانی VPS – از یک زیرساخت مشابه با هاست اشتراکی استفاده می کند، یک سرور فیزیکی واحد برای سرویس دهی به چندین مشتری. با این حال، هر کاربر منابع سرور مجزا را برای بهبود قابلیت اطمینان و عملکرد دریافت می کند. قیمت ها از 6.49 دلار در ماه به 19.99 دلار در ماه.
  • میزبانی وب سرور ابری – بهترین گزینه برای به حداکثر رساندن زمان آپدیت. از مجموعه ای از سرورها استفاده می کند تا اطمینان حاصل شود که سروری که مشکل دارد به سرعت توسط سرور دیگری پشتیبان گیری می شود. با این حال، هزینه بیشتری نیز دارد، با قیمت‌های متفاوت 8.99 دلار در ماه به 29.99 دلار در ماه.
بنر میزبانی وردپرسبنر میزبانی وردپرس
آیا وردپرس رایگان است؟ نگاهی عمیق تر به قیمت گذاری وردپرس و دلایل پشت آن 54

شایان ذکر است که هر ارائه دهنده هاست ممکن است بسته های میزبانی متفاوتی را ارائه دهد. بنابراین، توصیه می کنیم هنگام انتخاب یک وب، این جنبه ها را بررسی کنید host برای یک سایت وردپرس:

  • سازگاری با وردپرسوردپرس نیاز دارد پشتیبانی از PHP 7.4، MySQL 5.6 و HTTPS برای اجرای روان.
  • نصب کننده خودکار وردپرس – این ویژگی به شما امکان می دهد وردپرس را به راحتی از داشبورد حساب میزبانی خود نصب کنید.
  • پشتیبانی مشتری عالی – پشتیبانی 24/7 مشتری و پایگاه دانش در صورت بروز مشکل ضروری خواهد بود.
  • امنیت تقویت شده – با دریافت یک برنامه میزبانی که شامل گواهی SSL است، از وب سایت و بازدیدکنندگان خود در برابر حملات سایبری محافظت کنید. خودکار backup یک افزودنی عالی نیز هست
  • ضمانت زمان کار عالی – اطمینان حاصل کنید که ارائه دهنده هاست 99.9٪ آپتایم را تضمین می کند.

نام دامنه

نام دامنه رشته ای از حروف، اعداد یا کاراکترهایی است که به عنوان آدرس وب سایت شما عمل می کنند. برای به دست آوردن یک نام دامنه، باید یک نام موجود که نشان دهنده کسب و کار شما باشد پیدا کنید و آن را ثبت کنید روی یک ثبت کننده – شرکتی که نام دامنه را می فروشد و ثبت نام را انجام می دهد process.

قیمت دامنه بستگی دارد روی دامنه سطح بالا (TLD) انتخاب شده است. افزونه‌های زیادی در دسترس هستند، اما محبوب‌ترین آنها – .com – ممکن است هزینه داشته باشد 9.99 دلار در سال. از سوی دیگر، نام دامنه با پسوند .net هزینه دارد 12.99 دلار در سال.

عامل دیگری که باید در نظر گرفت، خود ثبت کننده دامنه است. در حالی که تفاوت قابل توجه نخواهد بود، ارزش آن را دارد که قیمت یک نام دامنه را در چندین ثبت کننده بررسی کنید تا بهترین قیمت را بدست آورید.

بررسی کننده نام دامنه

فوراً در دسترس بودن نام دامنه را بررسی کنید.



پس از ثبت نام دامنه، باید هر سال آن را تمدید کنید. برای صرفه جویی در هزینه ها، به دنبال ارائه دهنده میزبانی باشید که دامنه های وب رایگان را برای سال اول برنامه میزبانی شما به شما می دهد.

تم های ممتاز

تم های پریمیوم وردپرس با گزینه های سفارشی سازی بیشتر، طراحی های پیچیده وب و پشتیبانی اختصاصی ارائه می شوند.

به طور کلی، دو نوع تم ممتاز وجود دارد – گسترش یک تم رایگان، به این معنی که تم از مدل کسب و کار فریمیوم، یا یک تم ممتاز انحصاری که نسخه رایگان ندارد.

این homepage از Astra، یک تم وردپرس freemiumاین homepage از Astra، یک تم وردپرس freemium

بیایید نگاهی به مثال قبلی، Astra بیندازیم. در حالی که نسخه رایگان 85 قالب از پیش ساخته شده را ارائه می دهد، نسخه پریمیوم در مجموع بیش از 150 قالب از پیش ساخته شده برای انتخاب دارد.

تفاوت مهم دیگر آن است برچسب سفید ویژگی. این به شما امکان می دهد نام موضوع را تغییر دهید و آن را به عنوان محصولی از برند خود ارائه دهید. این ویژگی برای توسعه دهندگانی که می خواهند برند خود را بسازند و تقویت کنند مفید است.

در مورد قیمت گذاری، دو مدل وجود دارد – یک بار هزینه و مبتنی بر اشتراک. با این حال، برخی از تم های ممتاز هر دو مدل قیمت گذاری را برای ارائه گزینه های بیشتر به کاربران خود اتخاذ می کنند.

نگاهی به قیمت Astra Pro، مثلا. سه طرح وجود دارد – یک طرح پایه Astra Pro و دو طرح اضافی که شامل page افزونه ها و افزونه های سازنده. این طرح ها هم به عنوان مجوز مادام العمر و هم به عنوان اشتراک سالانه ارائه می شوند.

برنامه های مختلف Astra Proبرنامه های مختلف Astra Pro

هنگام خرید یک تم ممتاز که چندین طرح را ارائه می دهد، لیست ویژگی های دقیق را بررسی کنید و مطمئن شوید که طرح مناسب را انتخاب کرده اید.

بر خلاف تم های رایگان، وردپرس یک مخزن رسمی برای تم های ممتاز ندارد. در عوض، از موضوع دیدن کنید homepage برای دیدن اینکه آیا یک نسخه تم ممتاز وجود دارد یا خیر. برای پیدا کردن آن، به موضوع بروید page روی دایرکتوری وردپرس و کلیک کنید روی صفحه اصلی تم.

موضوع homepage دکمه on دایرکتوری رسمی قالب وردپرسموضوع homepage دکمه on دایرکتوری رسمی قالب وردپرس

از طرف دیگر، تم‌های ممتاز موجود را مرور کنید روی یک بازار موضوعی مانند تم فارست و هیولا الگو.

اگر به دنبال یک تم ممتاز هستید روی بازارهای شخص ثالث مانند این، مطمئن شوید که یکی از توسعه دهندگان معتبر را انتخاب کنید. بررسی‌ها، مستندات و آخرین باری که موضوع را به‌روزرسانی کرده‌اند را بررسی کنید.

قیمت تم ممتاز از کمترین مقدار متغیر است 13 دلار به بیش از 200 دلار برای یک مجوز مادام العمر اگر یک طرح مبتنی بر اشتراک را انتخاب کنید، قیمت ها از شروع می شود 47 دلار در سال و برو 100 دلار در سال.

ما به شما توصیه می کنیم که شامل بودن به روز رسانی ها را بررسی کنید تا مجبور نباشید برای به روز نگه داشتن موضوع، پول اضافی بپردازید.

نکته دیگر این است که تم را با دقت انتخاب کنید تا ویژگی های بیش از حد نداشته باشید.

توسعه دهندگان اغلب ویژگی های زیادی را اضافه می کنند تا تم های خود را به شدت چند منظوره، قابل تنظیم و رقابتی کنند. گفته می‌شود، این می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی مانند افزایش قابل توجه موضوع شود page اندازه، که بر روی آن تأثیر منفی می گذارد page سرعت بارگذاری

پلاگین های پریمیوم

درست مانند تم‌های ممتاز، افزونه‌های ممتاز ویژگی‌ها و کانال‌های پشتیبانی مشتری بیشتری نسبت به همتایان رایگان خود ارائه می‌دهند.

بیایید افزونه SeedProd رایگان را با نسخه پریمیوم آن مقایسه کنیم – SeedProd Pro.

برنامه های قیمت گذاری SeedProdبرنامه های قیمت گذاری SeedProd

نسخه رایگان به شما امکان کشیدن و رها کردن را می دهد page سازنده، ویجت های اولیه و پایه page قالب ها

SeedProd Pro، روی از سوی دیگر، شامل ویژگی های برتر مانند بلوک های حرفه ای، کنترل های دسترسی و مدیریت مشترک است. پلن با بالاترین سطح همچنین شامل نقشه برداری دامنه، پشتیبانی WooCommerce و پشتیبانی اولویت است.

درست مانند تم های ممتاز، افزونه های پریمیوم وردپرس در دسترس نیستند روی دایرکتوری رسمی وردپرس بنابراین، آنها را از افزونه دریافت کنید homepage یا بازارهای شخص ثالث مانند CodeCanyon.

انتخاب افزونه وردپرس در CodeCanyonانتخاب افزونه وردپرس در CodeCanyon

همچنین دو مدل قیمت گذاری وجود دارد – مبتنی بر اشتراک و هزینه یک بار. قیمت یک افزونه در CodeCanyon از شروع می شود 6 دلار برای یک مجوز مادام العمر با این حال، می تواند بالاتر رود، مانند SeedProd Pro، که از محدوده متفاوتی برخوردار است 39.50 دلار در سال به 239.60 دلار در سال.

با بررسی نظرات کاربران و اینکه آیا به طور منظم به روز می شود، مطمئن شوید که یکی از یک توسعه دهنده معتبر را انتخاب کنید.

توسعه وب

طراحی سایت وردپرسی خودتان حتی بدون تجربه کدنویسی امکان پذیر است. با این حال، سایت‌های وردپرسی که به شدت سفارشی‌سازی شده‌اند ممکن است نیاز به تغییر در افزونه‌ها یا کد تم، مانند CSS سفارشی داشته باشند. در این مورد، ممکن است نیاز به استخدام یک توسعه دهنده وب سایت داشته باشید.

هزینه استخدام یک توسعه دهنده وردپرس بسته به آن متفاوت است روی نیازهای شما و تجربه توسعه دهنده استخدام یک توسعه دهنده برای سفارشی کردن یک سایت وردپرس موجود به طور قابل توجهی کمتر از ایجاد یک سایت وردپرس سفارشی از ابتدا هزینه خواهد داشت.

برای پایبندی به بودجه، یک توسعه دهنده مستقل استخدام کنید روی پلتفرم هایی مانند Fiverr یا Upwork. در حالی که قیمت ثابتی وجود ندارد، می توانید انتظار پرداخت را داشته باشید نرخ ساعتی بین 15 دلار و 28 دلار.

لیست Fiverr از توسعه دهندگان آزاد وردپرسلیست Fiverr از توسعه دهندگان آزاد وردپرس

از طرف دیگر، یک آژانس توسعه وب یا شرکت طراحی وب سایت وردپرس را استخدام کنید. در این صورت، شما هزینه بسته خدمات لازم برای تکمیل پروژه وب سایت را پرداخت خواهید کرد.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  13 بهترین تم وردپرس برای استارتاپ ها (امتیاز برای سال 1403)

پشتیبانی و نگهداری

وقتی نوبت به مدیریت یک وب سایت وردپرسی می رسد، تقریباً این کار را انجام می دهید روی مال خودت برخی از وظایف نگهداری شامل مدیریت به روز رسانی، اجرای اقدامات امنیتی وردپرس، نظارت بر زمان آپدیت و بهینه سازی سرعت برای وردپرس شما است.

این کارها زمان زیادی از شما می گیرد که در غیر این صورت می تواند برای گسترش تجارت شما و سرمایه گذاری در محتوای سایت مفید باشد.

اگر می‌خواهید شخص دیگری را برای انجام این کارها وادار کنید، دو گزینه وجود دارد – یکی دیگر از اعضای تیم را استخدام کنید یا از یک سرویس نگهداری وردپرس استفاده کنید.

WPBuffs نمونه ای عالی از ارائه دهنده خدمات پشتیبانی و نگهداری است. مانیتورینگ وب سایت و پشتیبانی اضطراری 24/7، ویرایش وب سایت، فایل های اصلی و پایگاه داده را ارائه می دهد backupو بهینه سازی موبایل. محدوده هزینه از 66 دلار در ماه به 373 دلار در ماه صورتحساب سالانه بسته به روی طرح انتخاب شده

WPBuffs، ارائه دهنده خدمات مدیریت وب سایت وردپرسWPBuffs، ارائه دهنده خدمات مدیریت وب سایت وردپرس

سایر ارائه دهندگان تعمیر و نگهداری ممکن است خدمات خاص تری ارائه دهند. مثلا، MalCare متخصص در حذف بدافزار وردپرس و پشتیبانی امنیتی، اعم از 99 دلار در سال به 299 دلار در سال.

MalCare، یک ارائه دهنده خدمات پشتیبانی امنیتی و حذف بدافزار وردپرس استMalCare، یک ارائه دهنده خدمات پشتیبانی امنیتی و حذف بدافزار وردپرس است

مزایای استفاده از وردپرس چیست؟

وردپرس یک ابزار بسیار کاربردی برای ایجاد یک وب سایت است. تم ها و پلاگین های زیادی وجود دارد تا سایت شما کار کند و دقیقاً همانطور که می خواهید به نظر برسد. به علاوه، وردپرس جامعه بزرگی دارد، بنابراین یافتن آموزش ها آسان است.
بیایید نگاهی عمیق تر به مزایای وردپرس بیندازیم.

انجمن وردپرس

پشتیبانی از وردپرس pageپشتیبانی از وردپرس page

وردپرس به عنوان یک نرم افزار رایگان و منبع باز دارای یک جامعه بزرگ به توسعه آن کمک می کند. آنها همچنین از طریق وردپرس به کاربران دیگر کمک می کنند مستندات و انجمن ها.

اسناد و انجمن ها به چند دسته تقسیم می شوند که پیدا کردن موضوع مورد نیاز را آسان می کند. برخی از دسته های مستندات نصب، استفاده اولیه و سفارشی سازی را پوشش می دهند.

به طور مشابه، انجمن ها به گزارش های اشکال، توسعه وردپرس و بازخورد تقسیم می شوند. علاوه بر این، هر تم و افزونه انجمن مخصوص به خود را دارد که در آن کاربران می توانند برای حل مشکلات سایت مربوط به آنها کمک بخواهند.

انجمن های پشتیبانی وردپرسانجمن های پشتیبانی وردپرس

بسیار همه کاره

وردپرس اجازه می دهد تا انواع مختلفی از وب سایت ها را ایجاد کنید، حتی اگر به عنوان یک پلت فرم انتشار شخصی ساخته شده باشد.

ابتدا اجازه دهید به افزونه های وردپرس برگردیم. بیش از 58000 مورد از آنها در فهرست وردپرس وجود دارد که به گسترش عملکرد وب سایت شما کمک می کند.

فرض کنید می خواهید یک فروشگاه آنلاین بسازید. از آنجایی که ستون فقرات وردپرس یک پلت فرم وبلاگ نویسی است، هیچ راه پیش فرضی برای ایجاد لیست محصول وجود ندارد، پرداخت page، و پذیرش پرداخت آنلاین.

این ووکامرس افزونه به شما امکان می دهد این ویژگی ها را داشته باشید. وقتی افزونه را نصب کردید روی وردپرس، یک بخش WooCommerce اضافی وجود خواهد داشت روی پنل مدیریت وردپرس خود را برای پیکربندی لیست محصولات، پرداخت ها و درگاه پرداخت.

تنظیمات ووکامرس on داشبورد وردپرستنظیمات ووکامرس on داشبورد وردپرس

قالب های وردپرس به شما کمک می کند تا از نظر طراحی وب تطبیق پذیری داشته باشید. امکانات زیادی برای طراحی وب وجود دارد، با بیش از 8000 تم در دایرکتوری وردپرس که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. ناگفته نماند که هر موضوع ممکن است دارای چندین گزینه قالب از پیش ساخته باشد.

همانطور که گفته شد، طراحی وب وردپرس به قالب های از پیش ساخته محدود نمی شود – شما بر قرار دادن عناصر خاصی مانند هدرها، ستون های فرعی یا ابزارک ها کنترل دارید. تم ها همچنین ویژگی های تعاملی مانند پیمایش اختلاف منظر و جلوه های شناور را ارائه می دهند تا وب سایت شما را از نظر بصری جذاب تر کنند.

تنظیمات سفارشی ساز وردپرستنظیمات سفارشی ساز وردپرس

در نهایت، ماهیت منبع باز وردپرس تطبیق پذیری چشمگیر را به ارمغان می آورد. این به همه اجازه می دهد تا کد منبع را باز کرده و تغییر دهند تا کار کند یا دقیقاً همانطور که می خواهد به نظر برسد.

به عنوان مثال، شما یک تم را به دلیل عملکرد آن دانلود می کنید، اما می خواهید ظاهر آن را فراتر از تم از پیش تعریف شده تغییر دهید. به سادگی CSS سفارشی را با استفاده از سفارشی ساز تم یا یک افزونه CSS سفارشی اضافه کنید.

عناصر CSS اضافی on وردپرسعناصر CSS اضافی on وردپرس

ویژگی های داخلی وبلاگ

وردپرس در هسته خود یک پلت فرم وبلاگ نویسی است که ادغام وبلاگ را در وب سایت آسان می کند.

به عنوان مثال، یک سازمان غیرانتفاعی می تواند از یک وبلاگ برای نوشتن مقاله در مورد فعالیت های سازمان استفاده کند، مانند وبلاگ موجود. روی را شورای دفاع از منابع طبیعی سایت (NRDC).

وبلاگ on سایت شورای دفاع از منابع طبیعیوبلاگ on سایت شورای دفاع از منابع طبیعی

فریلنسرها و وبلاگ نویسان از وبلاگ نویسی برای کسب درآمد استفاده می کنند. حتی برای مشاغل، وبلاگ نویسی همچنان به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی محتوا مهم است. داشتن محتوایی با بهینه سازی عالی برای موتورهای جستجو (SEO) به هدایت ترافیک ارگانیک به وب سایت و در نتیجه افزایش نرخ تبدیل وب سایت کمک می کند.

مقیاس پذیری

برای افزایش مقیاس یک وب سایت وردپرس، باید تمرکز کنید روی منابع میزبانی، تم ها و افزونه ها.

اگر در مورد سرویس هاستینگ به میان می آید، با هاست اشتراکی شروع کنید. با افزایش ترافیک، می توانید برای دریافت منابع ایزوله، رم بیشتر و فضای ذخیره سازی به میزبانی VPS بروید.

روش دیگر، میزبانی ابری با افزودن رم بیشتر و بهینه سازی زمان آپدیت به لطف خوشه سرورها، مقیاس پذیری بیشتری را ارائه می دهد.

پس از مرتب سازی هاست، هنوز چند جنبه دیگر وجود دارد که باید برای افزایش مقیاس یک سایت وردپرس در نظر بگیرید. به عنوان مثال، سایت ممکن است حاوی کدهای غیر ضروری باشد که سرعت وب سایت را کند می کند.

علاوه بر این، بهینه سازی سرعت وب سایت نیز می تواند به روش های مختلفی انجام شود، مانند استفاده از شبکه تحویل محتوا (CDN)، نصب یک افزونه کش و بهینه سازی تصاویر وردپرس.

برای سئو عالی است

افزونه های سئوی وردپرس زیادی برای بهبود رتبه سایت شما وجود دارد روی صفحات نتیجه Yoast SEO یکی از محبوب ترین ها است که اضافه کردن توضیحات متا، عناوین متا و متن های جایگزین تصویر را آسان می کند. این افزونه همچنین پیش نویس محتوای شما را تجزیه و تحلیل می کند روی کلمات کلیدی تمرکز مورد نظر برای بهبود روی-page سئو.

علاوه بر این، این امکان وجود دارد که URL های اسلاگ را برای صفحات و پست های وردپرس سفارشی کنید تا آنها را کوتاه تر و سئو دوستانه تر کنید.

عنوان SEO، پست اسلاگ و پیکربندی توضیحات متا on افزونه Yoast SEOعنوان SEO، پست اسلاگ و پیکربندی توضیحات متا on افزونه Yoast SEO

نتیجه

وردپرس نه تنها رایگان است، بلکه می‌توان از وردپرس خود میزبان به عنوان نرم‌افزار منبع باز استفاده کرد. علاوه بر این، می توانید استفاده کنید رایگان افزونه هایی مانند پلاگین ها و تم ها برای ایجاد یک وب سایت.

با این حال، برای داشتن یک وب سایت کاملاً کاربردی و زنده، باید برای چند عنصر دیگر هزینه کرد. یک سرویس میزبانی و نام دامنه دو مورد اجباری هستند. تم ها و پلاگین های ممتاز اختیاری هستند اما می توانند وب سایت شما را حتی بهتر کنند.

اگر می خواهید از شخصی برای ایجاد و نگهداری سایت وردپرس کمک بگیرید، باید هزینه خدمات را جداگانه پرداخت کنید.

برای جمع بندی، در اینجا هزینه های برخی از مؤلفه های لازم برای ایجاد و اجرای یک وب سایت وردپرس آورده شده است:

  • خدمات میزبانی – شروع میشود از 2.99 دلار در ماه برای میزبانی مدیریت شده وردپرس و بالا می رود 29.99 دلار در ماه برای میزبانی ابری
  • نام دامنه 9.99 دلار در سال برای یک نام دامنه با یک .com افزونه، 12.99 دلار در سال برای یک .خالص افزونه.
  • تم ممتاز – شروع میشود از 13 دلار برای یک مجوز مادام العمر اما ممکن است هزینه آن تا 47 دلار در سال اگر یک طرح مبتنی بر اشتراک را انتخاب کنید.
  • افزونه پریمیوم – از جانب 6 دلار برای یک مجوز مادام العمر به 49 دلار در سال اگر قیمت گذاری مبتنی بر اشتراک را انتخاب کنید.
  • توسعه دهنده وب – بستگی دارد روی تجربه توسعه دهنده، اما میانگین هزینه ساعتی است 15 دلار به 28 دلار. اگر یک سرویس طراحی وب سایت را از یک آژانس انتخاب می کنید، قیمت ها از آن متغیر است 399 دلار به 999 دلار.
  • پشتیبانی و نگهداری – WPBuffs خدمات تعمیر و نگهداری وردپرس را ارائه می دهد 66 دلار در ماه به 373 دلار در ماه زمانی که صورتحساب سالانه صادر می شود.

اکنون شما تمام عناصر لازم برای محاسبه هزینه های ایجاد یک وب سایت وردپرس را دارید. موفق باشید.

در مورد وردپرس بیشتر بخوانید

WordPress.org را با WordPress.com مقایسه کنید
روش ایجاد یک سایت وردپرس چند زبانه
روش ورود به داشبورد وردپرس
راهنمای تصاویر ویژه وردپرس
چرا استفاده از وردپرس بسیار سخت است؟

آیا وردپرس رایگان است؟ سوالات متداول

در این بخش به برخی از رایج ترین سوالات در مورد سیستم مدیریت محتوا وردپرس پاسخ خواهیم داد.

بهترین جایگزین های وردپرس چیست؟

محبوب ترین جایگزین های وردپرس عبارتند از:
Wix – سازنده وب سایت با کشیدن و رها کردن محبوب
Squarespace – سازنده وب سایت ممتاز که به دلیل قالب های با کیفیت بالا شناخته شده است
Shopify – یک CMS تجارت الکترونیک
BigCommerce – یک CMS تجارت الکترونیک برای برندهای با اندازه متوسط ​​تا بزرگ

آیا می توان یک وب سایت را از CMS های مختلف به وردپرس منتقل کرد؟

بله، دو راه برای انجام آن وجود دارد. می توانید از افزونه واردکننده وردپرس استفاده کنید یا یک توسعه دهنده حرفه ای استخدام کنید. اگر دانش فنی محدودی دارید، دومی را توصیه می‌کنیم، زیرا کوچک‌ترین پیکربندی نادرست می‌تواند منجر به از دست رفتن اطلاعات یا مشکلات امنیتی شود.

آیا برای استفاده از وردپرس باید روش کدنویسی را بدانم؟

برای استفاده از وردپرس نیازی به کدنویسی ندارید. اما برخی از HTML، CSS، PHP و جاوا اسکریپت به شما این امکان را می‌دهند که سایت خود را هر طور که می‌خواهید سفارشی کنید بدون اینکه به عملکرد موجود محدود شوید. خوشبختانه منابع بسیار خوبی برای یادگیری وردپرس برای مبتدیان وجود دارد.

آیا می توانم از وب سایت وردپرسی خود کسب درآمد کنم؟

کاملا! چندین روش رایج برای کسب درآمد از وب سایت شما وجود دارد، از جمله تبلیغات پرداخت به ازای کلیک با Google AdSense، بازاریابی وابسته، تبدیل سایت به فروشگاه آنلاین و ایجاد یک وب سایت عضویت.