وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

آیتم را به جلوی لیست در پایتون اضافه کنید

0 5

سرفصلهای مطلب

زمان لازم برای مطالعه: 2 دقیقه


این یک اتفاق نسبتاً رایج است که یک مورد را به آن اضافه کنید پایان از یک لیست، اما اگر بخواهید یک مورد را به لیست اضافه کنید چه می شود جلو از لیست؟ راه‌های زیادی برای رسیدن به این هدف در پایتون وجود دارد.

درج کنید

لیست های پایتون دارای یک insert() روش، که به شما امکان می دهد یک مورد را در یک شاخص خاص درج کنید. در مورد ما، می خواهیم مورد را در همان ابتدا وارد کنیم که شاخص است 0. برای رسیدن به این هدف با insert()، می توانیم از کد زیر استفاده کنیم:

>>> my_list = (2, 3, 4)
>>> my_list.insert(0, 1)
>>> my_list
(1, 2, 3, 4)

با مشخص کردن شاخص 0، ما مورد را در ابتدای لیست درج می کنیم.

ترکیب لیست ها

زبان پایتون به اشیاء، مانند لیست‌ها، اجازه می‌دهد تا عملگرهای ریاضی مانند عملگر جمع را نادیده بگیرند +. این به شما امکان می دهد دو لیست را با هم ترکیب کنید و یک لیست جدید با مقادیر ترکیب شده ایجاد کنید. ما می توانیم از این به نفع خود استفاده کنیم و یک لیست جدید ایجاد کنیم که مورد ما در جلو باشد.

توجه داشته باشید که گفتم باید دو تا را با هم ترکیب کنیم لیست ها، نه یک مقدار و یک لیست. این بدان معناست که ابتدا باید مقدار را در پرانتز بپیچیم و سپس جمع را انجام دهیم:

>>> my_list = (2, 3, 4)
>>> my_list = (1) + my_list
>>> my_list
(1, 2, 3, 4)

با قرار دادن مقدار خود در پرانتز، آن را به یک لیست تک عنصری تبدیل می کنیم که می توان آن را به لیست اضافه کرد. my_list.

رویکرد مشابهی را می توان برای قرار دادن مقدار ما در جلوی لیست استفاده کرد، اما بدون نیاز به قرار دادن آن در پرانتز. این را می توان با استفاده از عملگر باز کردن بسته بندی به دست آورد، *.

عملگر بازگشایی به پایتون 3.x نیاز دارد و در پایتون 2 کار نخواهد کرد.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  عملگر Non-Null Assertion در TypeScript

عملگر unpacking برای باز کردن یک لیست به عناصر جداگانه استفاده می شود. این به شما امکان می دهد یک لیست جدید با عناصر فردی لیست اصلی ایجاد کنید. با استفاده از مورد استفاده به عنوان مثال، بیایید ببینیم چگونه می‌توانیم ارزش خود را به فهرست خود اضافه کنیم.

>>> my_list = (2, 3, 4)
>>> my_list = (1, *my_list)
>>> my_list
(1, 2, 3, 4)

توجه داشته باشید که چگونه ما نیازی به قرار دادن مقدار خود در پرانتز نداشتیم، اما در عوض یک لیست جدید ایجاد کردیم که در آن عناصر مقدار ما و ارزش های بسته بندی نشده از my_list.

(برچسب‌ها به ترجمه)# python



منتشر شده در 1403-01-06 00:51:04

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید