یکی از مزایای داشتن یک وب سایت وردپرس این است که شما می توانید آن را در صورت نیاز شخصی سازی کنید. این شامل، اما نه محدود به، بهبود ظاهر منوهای ناوبری شما با نمادهای تصویر است.

افزودن آیکون‌ها به منوی ناوبری وردپرس می‌تواند جذاب‌تر، در دسترس‌تر و به راحتی قابل تشخیص به نظر برسد. نمادهای منو همچنین به ارتباط ساختار منوی شما با مخاطبان بین المللی کمک می کند.

دو راه برای افزودن آیکون ها به وب سایت وردپرسی شما وجود دارد – کدگذاری آنها به صورت دستی یا استفاده از افزونه آیکون منو. روش اول انعطاف پذیری را در دستیابی به طراحی ایده آل شما ارائه می دهد اما به دانش CSS نیاز دارد. اگر به مهارت های کدنویسی خود اطمینان ندارید، توصیه می کنیم از روش دوم استفاده کنید.

به خواندن ادامه دهید تا بفهمید هر روش چگونه کار می کند تا بهترین روش را برای نیازهای خود انتخاب کنید.

روش 1. اضافه کردن نمادهای منو با استفاده از CSS

این روش شامل اضافه کردن یک نوع آیکون از یک کتابخانه به وب سایت وردپرس شما با استفاده از CSS سفارشی است. انواع آیکون های مختلفی برای استفاده در دسترس هستند، به این معنی که شما مجبور نیستید آنها را از ابتدا طراحی کنید، مانند داشیکون ها، آیکون های گریزان، نمادهای بنیاد، و فونت عالی.

برای این آموزش، از کتابخانه آیکون Font Awesome استفاده خواهیم کرد. در اینجا روش اضافه کردن آیکون های منوی وردپرس با استفاده از CSS آورده شده است:

  1. به Font Awesome بروید homepage و انتخاب کنید به صورت رایگان شروع کنید.
این homepage فونت عالی
  1. ایمیل خود را وارد کنید تا کد کیت رایگان را دریافت کنید، که به شما امکان می دهد نمادهای Font Awesome را از کتابخانه آنها بازیابی کنید. کد کیت کتابخانه باید به شکل زیر باشد:
کد Font Awesome Kitکد Font Awesome Kit
  1. اکنون که کد کتابخانه را در اختیار دارید، گام بعدی این است که کلاس CSS از نمادهای Font Awesome را که می خواهید استفاده کنید، به دست آورید. به Font Awesome’s بروید جستجو کردن page و مواردی را که متناسب با نیاز شما هستند ذخیره کنید. برای این مثال، از “خانهنماد ” برای ما homepage.
دریافت کد HTML یک نماد Font Awesomeدریافت کد HTML یک نماد Font Awesome
  1. به داشبورد مدیریت وردپرس خود دسترسی پیدا کنید و به ظاهر -> ویرایشگر فایل تم.
  2. باز کن header.php فایل و کد کیت را در بالای صفحه اضافه کنید خط کلیک به روز رسانی فایل.
قرار دادن کد Font Awesome Kit در داخل فایل هدر تمقرار دادن کد Font Awesome Kit در داخل فایل هدر تم
  1. هدایت به ظاهر -> منوها و آیتم منو را که می خواهید سفارشی کنید گسترش دهید. کلاس CSS که در مرحله سوم به دست آوردید را به آن اضافه کنید برچسب ناوبری جعبه متن در ساختار منو بخش. اگر می خواهید متن منوی فعلی را در کنار نماد تصویر نمایش دهید، نگه دارید.
افزودن کد HTML نماد Font Awesome به تنظیمات منوی وردپرسافزودن کد HTML نماد Font Awesome به تنظیمات منوی وردپرس
  1. مراحل سوم و ششم را تکرار کنید تا آیکون های بیشتری به سایر آیتم های منو اضافه کنید، سپس کلیک کنید روی را ذخیره منو دکمه.
  2. اگر process موفقیت آمیز است، منوی شما به شکل زیر خواهد بود:
ظاهر نوار پیمایش با نمادی در کنار منوی صفحه اصلیظاهر نوار پیمایش با نمادی در کنار منوی صفحه اصلی

مراحل افزودن آیکون های منوی وردپرس بسته به آن متفاوت است روی انواع آیکون برای مثال، می‌توانید از کتابخانه Dashicons بدون ویرایش فایل تم استفاده کنید، زیرا از نسخه 3.8، فونت رسمی مدیریت وردپرس است. برخی از کتابخانه ها از کلاس های CSS برای پیاده سازی آیکون های تصویر در آیتم های منوی وردپرس استفاده می کنند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش رفع خطای HTTP 500 در وردپرس (خطای سرور داخلی) – 11 راه حل موثر

روش 2. اضافه کردن نمادهای منو با استفاده از یک پلاگین

بسیاری از پلاگین ها را ساده می کنند process سفارشی کردن منوی ناوبری خود با آیکون های منوی عالی. ما افزونه های زیر را توصیه می کنیم:

  • نمادهای منو توسط ThemeIsle – یک افزونه رایگان که از انواع آیکون های مختلف، از جمله Font Awesome، Dashicons و SVG پشتیبانی می کند.
  • تصویر منو ‒ یک افزونه freemium که می تواند آیتم های منو را به دکمه های فراخوان تبدیل کند.
  • نمادهای منوی WP ‒ افزونه رایگان دیگری که از انواع آیکون های متعدد پشتیبانی می کند و گزینه های سفارشی سازی مختلفی از جمله موقعیت و رنگ نماد را ارائه می دهد.
  • مگا منوی Max ‒ افزونه ای که به شما امکان می دهد یک مگا منوی وردپرس ایجاد کنید و آیکون هایی از پلتفرم های مختلف اضافه کنید.

آموزش زیر به شما نشان می دهد که چگونه با استفاده از آیکون ها را اضافه کنید نمادهای منو توسط ThemeIsle افزونه:

  1. افزونه وردپرس را نصب و فعال کنید.
بنر افزونه Menu Icons by ThemeIsle در فهرست پلاگین وردپرسبنر افزونه Menu Icons by ThemeIsle در فهرست پلاگین وردپرس
  1. رفتن به ظاهر -> منوها و آیتم منو را که می خواهید سفارشی کنید گسترش دهید. یک آیتم منو جدید به نام خواهید دید نماد: انتخاب کنید زیر برچسب ناوبری جعبه متن
پس از نصب افزونه ThemeIsle، دکمه جدیدی با عنوان Select در قسمت Menu Structure ظاهر می شود.پس از نصب افزونه ThemeIsle، دکمه جدیدی با عنوان Select در قسمت Menu Structure ظاهر می شود.
  1. کلیک انتخاب کنید و یک نماد Dashicons را از منوی بازشو انتخاب کنید. قابلیت مشاهده، موقعیت، تراز عمودی و اندازه قلم نماد جدید را از طریق تنظیمات نماد منو سفارشی کنید روی حق پس از اتمام، دکمه را فشار دهید انتخاب کنید دکمه.
انتخاب یک نماد Dashicons و پیکربندی ظاهر آن از طریق افزونه ThemeIsleانتخاب یک نماد Dashicons و پیکربندی ظاهر آن از طریق افزونه ThemeIsle
  1. نماد جدید انتخاب شده باید در داخل ظاهر شود ساختار منو بخش. همین کار را تکرار کنید process به سایر آیتم های منو بروید و کلیک کنید ذخیره منو.
نماد انتخاب شده در زیر کادر متنی برچسب ناوبری در بخش ساختار منو ظاهر می شودنماد انتخاب شده در زیر کادر متنی برچسب ناوبری در بخش ساختار منو ظاهر می شود
  1. در اینجا نمونه ای از منوی وردپرس با نماد پیش فرض Dashicons با استفاده از افزونه اضافه شده است:
ظاهر منوی Home با نماد Dashiconsظاهر منوی Home با نماد Dashicons

نتیجه

افزودن آیکون های منو به وب سایت وردپرسی شما یک راه عالی برای بهبود ناوبری و زیبایی شناسی آن است. این اصلاح نسبتا آسان است، بنابراین هر کسی می تواند بدون کمک کارشناسان وردپرس این کار را انجام دهد.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش حذف قالب وردپرس: 3 راه آسان

از طریق این مقاله دو روش را یاد گرفتید روی چگونه آیکون های منو را به منوی ناوبری وردپرس اضافه کنیم:

  • کدگذاری آن به صورت دستی – این روش به شما انعطاف بیشتری می دهد اما به دانش CSS نیاز دارد.
  • استفاده از افزونه آیکون منو – روشی برای مبتدیان بیشتر اما به یاد داشته باشید که استفاده از افزونه های زیاد می تواند سرعت وب سایت وردپرس شما را کند کند.

کدام روش را ترجیح می دهید؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید.

یاد بگیرید چه کارهای دیگری می توانید با وردپرس انجام دهید

روش ایجاد منوی کشویی وردپرس
نوار کناری وردپرس چیست؟
وردپرس چیست
روش حذف تمام نظرات در وردپرس
روش لغو تغییرات در وردپرس
روش راه اندازی Push Notifications در وردپرس
روش قرار دادن یک ویدیو در وردپرس
راهنمای امنیت وردپرس
روش راه اندازی به روز رسانی خودکار وردپرس
راهنمای صفحات و پست های خصوصی وردپرس

سوالات متداول آیکون های منو وردپرس

اگر هنوز در مورد روش افزودن آیکون به آیتم های منوی وردپرس خود سوالی دارید، بخش زیر ممکن است پاسخ های مورد نظر شما را داشته باشد.

آیا می توانم آیکون های SVG را به منوهای وردپرس اضافه کنم؟

بله، می توانید یک فایل SVG را در وردپرس آپلود کنید. با این حال، از آنجایی که وردپرس پشتیبانی SVG داخلی ندارد، باید آن را به صورت دستی با استفاده از یک افزونه SVG یا با ویرایش آن فعال کنید. functions.php فایل. صرف نظر از روش انتخابی خود، مجوزهای آپلود SVG را محدود کنید و فایل های SVG را قبل از آپلود آنها را پاکسازی کنید تا خطرات امنیتی کاهش یابد.

آیا تم های وردپرس که شامل آیکون های منو هستند وجود دارد؟

بله، آنها هزاران تم رایگان و ممتاز وردپرس هستند که با فونت های آیکون ارائه می شوند. توسعه دهندگان معمولاً این ویژگی را در توضیحات تم ذکر می کنند، بنابراین هنگام جستجوی تم های جدید به دنبال آن باشید روی بازارها