وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

اتر چیست؟

0 2
زمان لازم برای مطالعه: 4 دقیقه


اتر چیست؟
منبع: Adobe / am creative

اتر ارز اصلی بلاک چین اتریوم است که معمولاً به اختصار ETH خوانده می شود. همچنین یکی از بزرگترین ارزهای دیجیتال از نظر ارزش بازار است و پس از بیت کوین ارز دیجیتال پیشرو در رتبه دوم قرار دارد.

مشابه بیت کوین، اتر می تواند به عنوان یک ارز قابل اعتماد برای ارسال مستقیم پرداخت ها به شخص دیگر بدون نیاز به هیچ واسطه یا شخص ثالثی مورد استفاده قرار گیرد. با این حال، مورد استفاده بزرگ‌تر برای اتر، استفاده از آن برای پرداخت گاز هنگام ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز (dapps) و سایر شبکه‌های مالی در بلاک چین اتریوم است.

بلاک چین اتریوم تنها در مورد تقویت تراکنش های مالی نیست. در واقع، محبوبیت بلاک چین از ظرفیت آن ناشی می‌شود که به توسعه‌دهندگان نرم‌افزار اجازه می‌دهد تا برنامه‌های مختلفی را بر روی آن بسازند، از پلتفرم‌های غیرمتمرکز برای وام دادن پول تا شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی.

برای هر برنامه غیرمتمرکز در اتریوم، اتر به عنوان “سوخت” عمل می کند. هر فعالیتی در بلاک چین به مقداری اتر برای تامین انرژی آن نیاز دارد، به همین دلیل است که هزینه های شبکه اتریوم به عنوان گاز نیز شناخته می شود.

Ethereum.org، منبع آنلاین اولیه برای جامعه اتریوم، اتر را رگ حیاتی اتریوم می نامد. به این دلیل که کاربران برای دریافت فضای بلوک در شبکه اتریوم، که برای ارسال ETH به سایر کاربران یا استفاده از یک برنامه مبتنی بر ETH استفاده می‌شود، باید هزینه‌ای به اتر بپردازند.

کارمزد پرداخت شده در اتر، انگیزه ای برای تولیدکنندگان بلاک (ماینرها یا اعتباردهنده ها) برای پردازش و تأیید تراکنش ها، ایمن سازی شبکه و افزودن بلاک های جدید به بلاک چین است. ماینرها مسئول بررسی و تأیید تراکنش‌ها هستند و مطمئن می‌شوند که هیچ‌کس تقلب نمی‌کند – به عنوان مثال، تلاش برای دو برابر کردن سکه‌های خود.

در ازای کار خود، ماینرها با اتر پاداش می گیرند. پاداش بلوک فعلی دو ETH در هر بلوک به اضافه تمام هزینه های اولویت موجود در بلوک است. کارمزدهای اولویت، که به آن نکات نیز می گویند، کارمزدهای اضافی هستند که برای تکمیل سریع تر تراکنش انجام می شود.

اتر چیست؟اتر چیست؟
منبع: Adobe / jroballo

با نزدیک‌تر شدن اتریوم به ارتقای مورد انتظار اتریوم ۲.۰، زمانی که از مکانیسم اجماع اثبات کار پر انرژی به یک سیستم اثبات سهام کم‌مصرف منابع مهاجرت کند، اتریوم اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  چگونه TRON (TRX) بخریم؟

دلیل آن این است که اثبات سهام به جای ماینرها برای ایمن سازی شبکه و تأیید تراکنش ها از اعتبار سنجی استفاده می کند. و برای اینکه یک کاربر اعتبارسنجی شود، ابتدا باید ETH 32 را به اشتراک بگذارد. در این سیستم، از تایید کننده ها انتظار می رود که صادق باشند، به این معنی که سعی نمی کنند به شبکه حمله کنند. در غیر این صورت، آنها ETH سهام خود را از دست می دهند.

از آنجایی که اتر زیربنای سیستم مالی اتریوم است، این توکن همچنین می تواند به عنوان وثیقه برای تولید ارزهای دیجیتال مختلف در برنامه های غیرمتمرکز مبتنی بر اتریوم استفاده شود. علاوه بر این، کاربران می‌توانند از ETH و سایر توکن‌های دارای پشتوانه ETH قرض بگیرند، وام دهند و سود کسب کنند.

شایان ذکر است که موارد استفاده برای اتر هر روز افزایش می‌یابد که عمدتاً به دلیل قابلیت برنامه‌ریزی اتریوم است. در حالی که اتر در ابتدا به عنوان یک ارز غیرقابل اعتماد مورد استفاده قرار می گرفت، گسترش صرافی های غیرمتمرکز و سایر dApp ها اکنون به کاربران اجازه می دهد ETH را با توکن های دیگر معامله کنند، از ETH و سایر توکن های مبتنی بر اتریوم بهره کسب کنند و حتی از آن برای دریافت استیبل کوین استفاده کنند.

چرا اتر ارزشمند است؟

اتر به طرق مختلف برای افراد مختلف ارزشمند است. در ظاهر، اتر یک ارز دیجیتال است و می تواند برای پرداخت کالاها و خدمات در فروشگاه ها و بازارهای خاص استفاده شود. مهمتر از همه، کاربران اکنون می توانند اتر را مانند پول نقد از طریق آن خرج کنند کارت بیت پی، که مورد قبول صدها تاجر است.

علاوه بر این، برای کاربران بلاک چین اتریوم، اتریوم ارزشمند است زیرا به آنها امکان می دهد هزینه تراکنش را بپردازند. اگر یک کاربر میلیون‌ها دلار دارایی رمزنگاری شده را در کیف پول اتریوم خود پارک کرده باشد، نمی‌تواند جابه‌جا شود یا کاری با ارز دیجیتال خود انجام دهد، مگر اینکه ETH کافی برای پوشش هزینه‌های گاز داشته باشد.

برخی ETH را به عنوان یک ذخیره دیجیتال ارزش می بینند زیرا ایجاد ETH جدید در طول زمان کند می شود. در واقع، پس از انتقال به اثبات سهام، پیش‌بینی می‌شود که اتر به یک سکه کاهش‌دهنده تورم تبدیل شود، به این معنی که مقدار بیشتری از ETH سوزانده شود تا ایجاد شود.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  نوع محتوا برای JSON چیست؟

اخیراً، ETH برای کاربران برنامه های مالی در اتریوم که می توانند از سکه به عنوان وثیقه برای وام های رمزنگاری یا به عنوان یک سیستم پرداخت استفاده کنند، ارزش بیشتری پیدا کرده است. و البته، برخی ممکن است اتر را به عنوان یک سرمایه گذاری، مشابه بیت کوین یا سایر ارزهای رمزنگاری شده در نظر بگیرند.

ویژگی های اتر

در هسته آن، اتر یک ارز رمزنگاری شده است، به این معنی که تراکنش های آن تأیید شده و سوابق آن توسط یک سیستم غیرمتمرکز با استفاده از رمزنگاری نگهداری می شود. این موضوع پیامدهای مهمی برای کاربران دارد.

  • اتر به مالکان اجازه می‌دهد تا بانک‌های خودشان باشند از آنجایی که دارندگان ETH کنترل کامل بر وجوه خود دارند. آنها می توانند به راحتی توکن ها را بدون نیاز به شخص ثالث یا واسطه برای سایر کاربران ارسال کنند.
  • ETH غیرمتمرکز و جهانی است. هیچ شرکت یا بانکی وجود ندارد که بتواند تصمیم به چاپ بیشتر ETH یا تغییر شرایط استفاده بگیرد. همچنین، افراد از تمام حوزه های قضایی می توانند به ETH دسترسی داشته باشند. اتصال به اینترنت و کیف پول اتریوم برای پذیرش اتریوم لازم است.

قابل ذکر است، کاربران برای شروع نیازی به خرید یک اتر کامل ندارند، آنها می توانند کسری از سکه را خریداری کنند. ETH تا 18 رقم اعشار قابل تقسیم است، به این معنی که اگر بخواهید می توانید 0.00000000000000000001 ETH بخرید.

تفاوت بین اتر و اتریوم چیست؟

اتریوم به کل بلاک چین اتریوم اطلاق می شود که خانه پول دیجیتال، پرداخت های جهانی و برنامه های غیرمتمرکز است. بلاک چین اتریوم غیرمتمرکز، منبع باز است و دارای عملکرد قرارداد هوشمند است.

از سوی دیگر، اتر ارز دیجیتال بومی شبکه اتریوم است. همانطور که در بالا ذکر شد، اتر به عنوان سوخت برای برنامه های غیرمتمرکز ساخته شده بر روی بلاک چین اتریوم عمل می کند. به عبارت دیگر، اتر هر گونه فعالیتی را در بلاک چین نیرو می دهد و آن را به بخشی حیاتی از شبکه تبدیل می کند.

قبلی – قرارداد هوشمند چیست؟
بعد – بلاک چین چیست؟

آیا پیشنهادی در مورد این ورودی دارید؟ به ما اطلاع دهید.



منتشر شده در 1402-12-26 07:14:04

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید