وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

استاد معماری اطلاعات با طراحی با داده

0 3
زمان لازم برای مطالعه: 5 دقیقه


استاد معماری اطلاعات با طراحی با داده

در عصر دیجیتال امروزی، داشتن یک وب سایت تاثیرگذار و قانع کننده یک جزء حیاتی برای هر کسب و کار یا سازمان است. سایت مفیدی که با مخاطبان شما ارتباط برقرار می‌کند، اعتماد را القا می‌کند، اقتدار را فریاد می‌زند و اقدام را به حرکت در می‌آورد، می‌تواند به معنای تفاوت بین مرتبط ماندن و رقابتی بودن یا بی‌صدا بودن در کنار راه باشد. علیرغم اهمیت حیاتی وب سایت ها در چشم انداز رقابتی امروز، بسیاری از طراحان وب خلاقیت خود را کوتاه می دانند روی ماتریس عملکرد، کم تحویل روی شاخص های کلیدی عملکرد و رها کردن مسئولین در حال خاراندن برای پاسخ. به زبان ساده، گاهی اوقات چیدمان های خلاقانه و تصاویر خیره کننده کافی نیستند. کمبود داده در طراحی process می تواند بین آنچه “کار می کند” و آنچه به نظر می رسد یا احساس جذاب می کند، گسست ایجاد کند. پیوند داده ها و طراحی یک رویکرد قانع کننده برای فرآیندهای طراحی مبتنی بر داده ایجاد می کند و می تواند به عنوان یک نیروی راهنما برای استراتژی و پیاده سازی معماری و عناصر طراحی سایت عمل کند که نه تنها عالی به نظر می رسند، بلکه انتظارات عملکرد را برآورده می کنند یا فراتر می روند.

تحقیقات بازار – همه چیز از کجا شروع می شود

در زندگی، مانند تجارت (و طراحی وب)، داشتن یک جهت و هدف روشن از همان ابتدا، سفری قابل پیش بینی را به آن هدف می کند.

اگر کسی نداند به کدام بندر می رود، هیچ بادی مساعد نیست

~ سنکا

تحقیقات بازار همه چیز در مورد درک مخاطبان شما، تجزیه و تحلیل رقابت و چشم انداز رقابتی و نگاه درون نگرانه به درون برای شناسایی نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدها است.

تقاضاهای بازار

«بازار» شما نشان‌دهنده گیم‌برد، همراه با تمام اجزا و قطعات آن است که استراتژی طراحی شما بر اساس آن اجرا می‌شود. همانطور که به تقاضاهای بازار مربوط می شود، چه عناصری از طراحی و وب سایت شما حیاتی، مورد نیاز یا مورد انتظار هستند؟ مثال ها:

  • اعتبارنامه یا مجوز قابل مشاهده؛
  • بررسی ها و رتبه بندی های برجسته؛
  • کانال های تماس یا پشتیبانی خاص؛
  • اطلاعاتی مانند راهنماها یا مواد آموزشی؛
  • تصاویر یا نمایش محصول/خدمت؛
  • قیمت گذاری شفاف

تقاضاهای بازار متفاوت است و به صنعت خاص، موقعیت جغرافیایی و سایر عوامل بستگی دارد.

رقابت / چشم انداز رقابتی

می دانید چه می گویند: دوستان خود را نزدیک و دشمنان خود را نزدیک تر نگه دارید. در حالی که نیازی به دوست صمیمی رقابت ندارید، نظارت بر فعالیت‌ها، استراتژی‌ها، به‌روزرسانی‌ها، پیشنهادات و سایر امتیازات آن‌ها می‌تواند اطلاعات روشن‌گری و مفیدی را در اختیار شما قرار دهد. از داده های رقابتی می توان برای استفاده از زمان، منابع و کار سخت برندهای دیگر برای شناسایی فعالیت ها یا استراتژی هایی استفاده کرد که در بازار عملکرد خوبی دارند یا با شکست مواجه می شوند. با انجام این کار، می توانید از اشتباهات پرهزینه درس بگیرید، در حالی که از مفاهیم برنده ای که قبلاً در بازار آزمایش شده و برای هر یک از آنها اثبات شده است، بهره مند شوید. علاوه بر این، درک فضای رقابتی در کلیت آن به شما کمک می‌کند تا بفهمید با چه چیزی روبرو هستید، و می‌تواند به شما کمک کند تا راه‌هایی را برای موقعیت منحصربه‌فرد طراحی خود در بازار به‌گونه‌ای فرموله کنید که در میان دریای رقبایی که برای کسب‌وکار مشابه رقابت می‌کنند، متمایز شود.

مخاطب هدف / آواتار مشتری

بدون درک عمیق از مخاطبان هدف خود، هر طراح وب مستعد این است که به شدت علامت خود را از دست بدهد، در برقراری ارتباط، تعامل، الهام بخشیدن به اقدامات و برآورده کردن نیازهای بازدیدکنندگان خود شکست بخورد. ملاحظات مربوط به مخاطبان شما باید شامل داده های جمعیت شناختی و رفتار کاربر باشد. داده های جمعیت شناختی که باید در نظر گرفته شود:

  • جنسیت
  • براکت سنی
  • درآمد
  • موقعیت های جغرافیایی
  • سایز خانواده
  • و سایر داده های مرتبط
  • داده های رفتاری که باید در نظر گرفته شوند:
  • نیازها و خواسته ها
  • نقاط درد یا شکایت
  • مسائل/مشکلات
  • راه حل های مورد نظر
  • لایک ها و ترجیحات
  • عادات خرید
  • و بیشتر…

انواع خاصی از داده های رفتاری و جمعیت شناختی که بیشتر مفید و مرتبط با طراحی شما خواهند بود، بیشتر وابسته هستند روی نام تجاری، عمودی / طاقچه، پیشنهادات، و سایر مشخصات شما.

حسابرسی محصول / راه حل ها

گاهی اوقات دیدن جنگل برای درختان آنچنان که هست سخت است. برداشتن یک گام به عقب و ارزیابی محصول/راه‌حل‌ها و سایر پیشنهادات می‌تواند چشم‌اندازی را ارائه دهد روی عناصر طراحی، موقعیت‌یابی و قاب‌بندی ضروری که می‌توانند به تبدیل یک پیشنهاد غیرقابل اجرا به منبع درآمد حیاتی کمک کنند. با استفاده از اطلاعات کشف‌شده در مراحل قبلی، پیشنهادات خود را ارجاع دهید و نگاهی دقیق بیندازید که آیا محصولات یا خدمات شما مطابق با خواسته‌ها، نیازها و خواسته‌های بازار و کاربران هستند یا خیر. از چه نظر پیشنهادهای شما متمایز است (یا از چه راه هایی می توانید آنها را متمایز کنید) از پیشنهادهای رقیب. از این داده ها برای فرمول بندی موقعیت یابی منحصر به فرد و رویکردهای استراتژیک برای ترکیب USP یا ارزش پیشنهادی پیشنهادات خود استفاده کنید.

تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلیدواژه یکی از اجزای حیاتی طراحی است processو تا حد زیادی روش معماری، سازماندهی، ارائه و ارائه اطلاعات را دیکته می کند روی سایت. به تحقیق کلمات کلیدی با رویکرد قیف از پایین به بالا یا از بالا به پایین نزدیک شوید. مولفه های ضروری تحقیق در مورد کلمات کلیدی عبارتند از:

  • رقابت کلمات کلیدی؛
  • هدف کلمه کلیدی (خریدار در مقابل تحقیق در مقابل اطلاعات و غیره)؛
  • مرحله قیف هر کلمه کلیدی را هدف قرار می دهد.
  • سازماندهی محتوا برای موتورهای جستجو و تجربه کاربر؛
  • مدل سازی لینک برای استراتژی های لینک داخلی و رتبه بندی.

انواع محتوا ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • فروش / صفحات فرود؛
  • صفحات خدمات/محصول؛
  • منابع، راهنماها، آموزش ها؛
  • پست ها یا مقالات وبلاگ اطلاعاتی و حمایتی؛
  • ساختار اطلاعات.

معماری اطلاعات برای تجربه کاربر، بهینه سازی موتور جستجو و بهینه سازی نرخ تبدیل ضروری است. با استفاده از داده‌های مربوط به فازهای تحقیقاتی قبلی بازار و کلمات کلیدی، می‌توانید شروع به معماری بهینه اطلاعات به روشی کنید که برای عملکرد بهتر مفید باشد.

عناصری که باید در معماری طراحی خود بگنجانید

ساختار سایت: با توجه به تحقیقات بازار و کلمات کلیدی، ساختار سایت شما می تواند ابتدا با استفاده از نمودار سازمانی برای سهولت تجسم ترسیم شود.

نقشه برداری URL: این مرحله، در حالی که عمدتا اداری و تا حدودی خسته کننده است، شامل ایجاد هر ساختار URL است که هم برای خوانایی توسط کاربران و هم برای موتورهای جستجو بهینه شده است. پس از ایجاد، کلمات کلیدی تعیین شده را به URL مربوطه خود اختصاص دهید.

جریان صفحه: درک رفتار کاربر و سفر ایده‌آل خریدار باید روش ساختار و سازماندهی اطلاعات را نیز شکل دهد و به کاربران و موتورهای جستجو کمک کند تا به طور یکپارچه در اطلاعات جریان پیدا کنند، به گونه‌ای که به سؤالات آنها پاسخ داده و مشکلات آنها را با کمترین میزان «جریان» کند. اصطکاک.”

ارزش پیشنهادی: درک مشکلات و نقاط دردناکی که مخاطب هدف شما با آن مواجه است، شما را قادر می سازد تا گزاره های ارزشی منحصر به فردی را متناسب با هر مشکل یا موضوع فردی طراحی کنید، پیش نویس و ارائه دهید.

خوشه بندی موضوعات: هنگامی که کلمات کلیدی، صفحات و محتوای خود را ترسیم کردید، موضوعاتی را که از نظر معنایی با یکدیگر مرتبط هستند گروه یا “خوشه ای” کنید. خوشه بندی محتوای شما می تواند به دسته بندی موتورهای جستجو و معیارهای مرتبط کمک کند.

به هم پیوستگی: پس از ترسیم صفحات و محتوا به صورت خوشه ای، به دنبال فرصت هایی برای پیوند بین صفحات مرتبط باشید.

افکار بسته

طراحی متناسب با نیازها و انتظارات کاربر هرگز دور از تصور هیچ طراح نیست processبا این حال، دانستن اینکه دقیقا کدام استراتژی ها یا تاکتیک ها بیشترین شانس را برای عملکرد خوب دارند، اغلب نامشخص است. با استفاده از یک تصمیم گیری مبتنی بر داده process، طراحان وب می توانند از اطلاعات به گونه ای استفاده کنند که به آنها کمک کند تا برنامه ای متناسب با عملکرد و فراتر از انتظارات را تدوین کنند. طراحی‌هایی که از داده‌ها در مقابل نظرات شخصی استفاده می‌کنند، سطوح تعامل بهتری را تجربه می‌کنند، تبدیل‌های بالاتر، تجربه کاربری بهبود یافته و عملکرد کلی را تجربه می‌کنند. به عنوان یک طراح وب حرفه ای، شما هم در قبال کاربران و هم در قبال سازمانی که برای آن کار می کنید، مسئولیت دارید که از تمام ابزارهای موجود برای ارائه بهترین محصول نهایی ممکن استفاده و پیاده سازی کنید. داده ها یکی از آن ابزارهایی هستند که در صورت استفاده صحیح، پتانسیل عالی برای موفقیت در آن وجود دارد.

تصویر شاخص از طریق Unsplash

(برچسب‌ها برای ترجمه )process



منتشر شده در 1403-01-02 14:30:03

منبع نوشتار

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید