وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

استفاده حداکثری از میزبانی سرور ابری لینوکس

0 2
زمان لازم برای مطالعه: 5 دقیقه


استفاده حداکثری از میزبانی سرور ابری لینوکس 1

پس از صحبت با یک مدیر سیستم (sysadmin) در مورد میزبانی VPS مدیریت شده، می خواستم از شخص دیگری در مورد سرورهای ابری لینوکس مدیریت نشده بپرسم. ما به طور کلی سرور ابری را به کاربران پیشرفته لینوکس که در رابط خط فرمان (CLI) یا ترمینال راحت هستند توصیه می کنیم. اما گاهی اوقات بهترین راه برای یادگیری چیزی این است که فقط به دنبال آن بروید و همانطور که می خواهید یاد بگیرید.

برای کسی که می خواهد از استفاده از میزبانی مشترک cPanel، یک فایل ISO لینوکس در ماشین مجازی VirtualBox یا استفاده از WebHost Manager (WHM) برای مدیریت نرم افزار سرور فارغ التحصیل شود، یک سرور لینوکس بدون هد پیشرفت خوبی است.

بدون استفاده از رابط cPanel، شما باید بین روش‌های ممکن برای حل مشکل با استفاده از اسناد توسعه‌دهنده، انجمن‌های Stack Overflow، کانال‌های گفتگوی اینترنتی (IRC) و غیره تحقیق کنید و تصمیم بگیرید. گاهی اوقات ممکن است اشتباه کنید. اشتباهات بزرگ امیدواریم، نسخه‌های پشتیبان یا عکس‌های فوری سرور اخیر داشته باشید تا در صورت بروز اتفاقی فاجعه‌بار، آن را بازیابی کنید.

در زیر، ما از خود می پرسیم الگوهای مرموز لینوکس نمایندگان میزبانی مدیریت شده در مورد برنامه های میزبانی سرور ابری رسانگار.

مشاوره از تیم میزبانی مدیریت شده ما

اول، از اینکه با این موافقت کردید، متشکرم، بچه ها. همه با این که نام خود را بیرون بیاورند، موافق نیستند. و شما بچه ها کمی گوشه گیر هستید، اگرچه همیشه وقتی چیزی را می شکندم مفید هستید. برای شروع، چرا از کار با لینوکس لذت می برید؟

توماس: کار با لینوکس انعطاف پذیری را در استفاده از آن ارائه می دهد. بسیاری وجود دارد توزیع های لینوکس برای برآوردن نیازهای مختلف، خواه آن نیازها گاه به گاه یا پیشرفته باشند.

نیک: سیستم فایل به سادگی طراحی شده است و برنامه های نصب شده فایل های خود را در مکان های قابل پیش بینی قرار می دهند. بسیاری از برنامه های دیگر نصب شده از ساختار فایل و پوشه مشابه پیروی می کنند که این روند را ادامه می دهد. متن باز بودن از این جهت زیباست که اگر بخواهم بدانم کاری چه می کند، می توانم در اکثر موارد فایل یا فایل ها را بالا بکشم و محتویات آنها را ببینم. اگر این را بیشتر بسط دهیم، فکر می‌کنم این فوق‌العاده است که هر کسی می‌تواند به پروژه‌ها کمک کند. میزان سفارشی سازی باورنکردنی است! شما می توانید محیط خود را به شکلی که می خواهید تنظیم کنید.

تیم میزبانی مدیریت شده در یک روز عادی چه کاری انجام می دهد؟ نقش شما با سرور ابری و میزبانی سرورهای فلزی خالی از آنجایی که مدیریت آن نیز مدیریت نمی شود، چیست؟

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  خبرنامه خود را تقویت کنید – افزونه های بازاریابی ایمیلی با کیفیت بالا برای وردپرس

توماس: به طور روزانه، راه حل های فنی که از طریق میزبانی مدیریت شده جستجو می شود، شامل بهینه سازی سرور، نصب نرم افزار سفارشی و عیب یابی آن می باشد.

نیک: ما طیف وسیعی از خدمات را به دلیل ماهیت باز بودن بخش خود ارائه می دهیم. برخی از کارهای ما گرفتن مخاطبین زنده و رسیدگی به مسائل در حال پرواز است که در غیر این صورت به عنوان پشتیبانی تریاژ شناخته می شود. برخی از مشتریان ما به برنامه ای نیاز دارند که توسط ما اجرا شود، چه برای نصب لیستی از نرم افزارها یا کمک به پیکربندی وب سرور آنها برای اجازه دادن به ترافیک بیشتر. و سپس ما همچنین به ارائه راهنمایی در مورد بهترین شیوه ها برای سرور وب، سمت سرور و امنیت برنامه وب سایت شما و سایر موارد کمک می کنیم.

اغلب اوقات درخواستی برای نصب نرم‌افزاری دریافت می‌کنیم که هیچ تجربه‌ای در مورد آن نداریم و بنابراین برای یادگیری در مورد آن وقت صرف می‌کنیم یا به اعضای تیمی که ممکن است با آن نرم‌افزار تجربه داشته باشند تکیه کنیم. هنگامی که به مشتریان کمک نمی‌کنید، می‌توان عواملی را یافت که روی پروژه‌های شخصی کار می‌کنند، مانند بهبود با ash یا اسکریپت‌نویسی پایتون، یا کار بر روی به‌روزرسانی یا بهبود اسکریپت‌های داخلی برای کمک به گردش کار کلی شرکت ما به‌عنوان یک کل.

نیک در این زمان کاملاً مشغول است. در ادامه، اغلب چه اطلاعات نادرستی در مورد میزبانی سرور ابری می شنوید؟

توماس: با میزبانی سرور ابری، بزرگترین تصور اشتباهی که من معتقدم در مورد امنیت است. ابر را می توان ناملموس و تقریباً شبیه کوه المپ تعبیر کرد. با این حال، میزبانی سرور ابری همچنان توسط همان شیوه های امنیتی برای کاربران خود اداره می شود.

جالب‌ترین چالش‌هایی که در میزبانی سرور ابری با آن‌ها برخورد کرده‌اید، چه بوده‌اند؟

توماس: از آنجایی که ما در cPanel تخصص داریم، به راحتی می توان به بسیاری از روش های مورد استفاده سی پنل برای انجام کارهای مختلف عادت کرد. در یک سرور ابری که cPanel را اجرا نمی کند، همیشه جالب است که ببینید چگونه می توان راه حل ها را از ابتدا کار کرد.

این سوال ممکن است به ایده های محتوای آینده کمک کند. معمولا چه نرم افزاری را به مدیران سرورهای ابری توصیه می کنید؟

توماس: امنیت و نظارت بر سرور همیشه مهم هستند، بنابراین من ConfigServer Security & Firewall (CSF) را به عنوان یک فایروال پیش فرض خوب و نظارت از طریق ابزارهایی مانند ایسینگا.

من به Icinga و مقایسه آن با Splunk و Elastic (ELK) Stack برای اطلاعات امنیتی و مدیریت رویداد (SIEM) نگاه خواهم کرد. از اتمام مقاله مدیریت VPS یا میزبانی سرور ابری احساس خوبی داشتم. اما توصیه شما برای هر کسی که قصد دارد یک cPanel VPS را برای میزبانی سرور ابری مدیریت نشده حذف کند چیست؟ به نظر شما مهمترین چیزی که باید در نظر داشته باشید چیست؟

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  آموزش تغییر پسورد ویندوز سرور

توماس: وقتی برای هر یک از این طرح ها می روید، مهم ترین جنبه این است که آیا پلتفرم نرم افزار یا استفاده ای که می خواهید داشته باشید را برآورده می کند یا نه.

ساده نگه داشتن آن. به نظر شما چه نوع کاربری باید میزبانی سرور ابری ما را به جای cPanel VPS در نظر بگیرید؟

توماس: نوع کاربری که باید میزبانی سرور ابری را از طریق cPanel VPS در نظر بگیرد باید به دنبال دستیابی به یک راه حل فنی باشد که به طور بالقوه با حضور cPanel در تضاد باشد. گاهی اوقات، اگر نرم افزار سفارشی روی دستگاهی که cPanel در آن است نصب شود، به خوبی یا اصلا اجرا نمی شود. فراتر از این محدودیت ها، می تواند سرگرم کننده تر باشد!

ما دبیان، اوبونتو و CentOS را ارائه می دهیم. آخرین پیشنهاد اضافه کردن گزینه SuSE بود. دوست دارید چه سیستم عامل لینوکس (سیستم عامل) را ارائه دهیم؟

توماس: من در حال حاضر ترکیب خود را دوست دارم.

. . . به اندازه کافی منصفانه آیا می‌خواهید به کسانی که به VPS مدیریت نشده فکر می‌کنند، توصیه یا بیانیه پایانی ارائه دهید؟

توماس: استفاده از VPS مدیریت نشده مزایای خاص خود را در بسیاری از توابع دارد که نیازی به استفاده از روش های cPanel ندارند، اما این می تواند مانعی نیز باشد زیرا cPanel از بسیاری جهات نیز راحتی را ارائه می دهد.

نظرات نهایی در مورد میزبانی سرور ابری

این مصاحبه در مورد بهینه سازی سرعت وب سرور به طور عمیق توضیح نداد. ما میزبانی NVMe SSD را برای آپتایم بیشتر و عملکرد کلی شبکه از ابتدا ارائه می دهیم. این به طور غیر مستقیم منجر به بهینه سازی موتور جستجو (SEO) قبل از تغییراتی مانند یکپارچه سازی شبکه تحویل محتوا (CDN) می شود.

هنوز در مورد اینکه آیا cPanel VPS یا سرور ابری با کنترل پنل میزبان وب دیگری برای شما بهترین است یا خیر دارید؟ بیایید در انجمن انجمن خود صحبت کنیم. یا با تیم فروش ما تماس بگیرید تا در مورد توصیه های ما برای پروژه بعدی خود صحبت کنید.



منتشر شده در 1402-12-26 11:25:02

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید