وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

اضافه کردن رشته ها در پایتون

0 12
زمان لازم برای مطالعه: 3 دقیقه


معرفی

در پایتون، رشته ها دنباله ای از کاراکترها هستند و یکی از پرکاربردترین انواع داده ها هستند. سناریوهای زیادی (گرفتن ورودی کاربر، خواندن داده ها از فایل ها و غیره) وجود دارد که در آنها باید یک رشته را به رشته دیگر اضافه کنید.

این بایت شما را از طریق راه های اصلی اضافه کردن رشته ها در پایتون راهنمایی می کند.

الحاق پایه رشته در پایتون

همانطور که همه ما می دانیم، پایتون یک زبان بسیار انعطاف پذیر است که انجام بسیاری از کارهای برنامه نویسی رایج را آسان می کند. این کار با ارائه عملگرها، روش ها یا ابزارهای دیگر برای انجام یک کار انجام می شود. همانطور که در چند بخش بعدی خواهید دید، راه های زیادی برای اضافه کردن رشته ها وجود دارد.

با استفاده از اپراتور “+”.

را + عملگر ساده ترین راه برای اضافه کردن رشته ها در پایتون است. با این حال، شایان ذکر است که + عملگر فقط می تواند رشته ها را به هم متصل کند. اگر سعی کنید آن را با یک نوع غیر رشته ای استفاده کنید، پایتون a را افزایش می دهد TypeError.

در اینجا یک مثال است:

str1 = "The answer is "
num = 42
str2 = str1 + num
print(str2)

این باعث بروز خطای زیر می شود:

TypeError: can only concatenate str (not "int") to str

برای رفع این مشکل، باید نوع غیر رشته ای را با استفاده از عبارت به رشته تبدیل کنید str() تابع:

str1 = "The answer is "
num = 42
str2 = str1 + str(num)
print(str2)

و خروجی این خواهد بود:

The answer is 42

با استفاده از عملگر ‘%’

راه دیگر برای اضافه کردن رشته ها در پایتون استفاده از عبارت است % اپراتور. این عملگر برای قالب بندی رشته ها استفاده می شود و می تواند ابزار قدرتمندی برای الحاق رشته ها و انواع غیر رشته ای باشد.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  itertools پایتون – count()، cycle() و chain()

بیایید یک مثال را ببینیم:

num = 42
str1 = "The answer is %s" % num
print(str1)

خروجی خواهد بود:

The answer is 42

در این مثال، %s یک مکان نگهدار برای یک رشته است. وقتی که % عملگر استفاده می شود، جای جای نگهدار را با مقدار of جایگزین می کند num. توجه داشته باشید که % اپراتور به طور خودکار انواع غیر رشته ای را به رشته تبدیل می کند، بنابراین شما نیازی به استفاده از آن ندارید str() تابع.

توجه داشته باشید: را % اپراتور همچنین از انواع دیگری از متغیرهایی مانند %d برای اعداد صحیح و %f برای اعداد ممیز شناور

با استفاده از تابع “format()”.

پایتون داخلی format() function یکی دیگر از ابزارهای همه کاره برای دستکاری رشته است. این به ما اجازه می دهد تا داده ها را در رشته ای به روش های مختلف درج و قالب بندی کنیم. برای الحاق یک رشته به رشته دیگر با استفاده از format() تابع، می‌توانیم از متغیرهایی استفاده کنیم که با بریس‌های فرفری نشان داده می‌شوند {}.

در اینجا یک مثال اساسی است:

str1 = "Hello"
str2 = "World"
result = "{} {}".format(str1, str2)
print(result)

خروجی:

Hello World

در این مثال، format() تابع جایگزین می شود {} متغیرهایی با آرگومان های ارائه شده، به ترتیبی که داده می شوند.

با استفاده از تابع ‘join()’

را join() تابع یک روش رشته ای است که دنباله ای از رشته ها را با یک جداکننده مشخص به هم متصل می کند. اگر بخواهیم رشته ها را بدون هیچ جداکننده اضافه کنیم، می توانیم از یک رشته خالی استفاده کنیم '' به عنوان جداکننده

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  ارسال درخواست HTTP در React هنگام کار با API ها اغلب می خواهیم داده ها را برای پردازش به سرور ارسال کنیم. به عنوان مثال، اگر ما لیستی از کارهای انجام شده داریم و می خواهیم به آن اضافه کنیم، شاید از طریق ارسال فرم، از درخواست های POST HTTP برای ارسال یک درخواست با یک بار برای پردازش و ... استفاده می کنیم.

در اینجا روش انجام این کار آمده است:

str1 = "Hello"
str2 = "World"
result = ''.join((str1, str2))
print(result)

خروجی:

HelloWorld

توجه داشته باشید: را join() تابع انتظار یک تکرارپذیر (مانند یک لیست یا یک تاپل) را به عنوان آرگومان دارد، بنابراین باید رشته های خود را در یک لیست یا تاپل قرار دهیم.

با استفاده از قالب بندی ‘f-string’

قالب بندی f-string (همچنین به عنوان f-strings شناخته می شود) که در Python 3.6 معرفی شد، یک روش جدید برای قالب بندی رشته ها در پایتون است. نسبت به سایر روش‌های قالب‌بندی رشته‌ای، سریع‌تر، خواناتر و کمتر خطا دارد.

برای الحاق یک رشته به رشته دیگر با استفاده از رشته‌های f، می‌توانیم به سادگی متغیرهایی را که می‌خواهیم به آن اضافه کنیم، اضافه کنیم. {} در رشته در اینجا یک مثال است:

str1 = "Hello"
str2 = "World"
result = f"{str1}{str2}"
print(result)

خروجی:

HelloWorld

نتیجه

در این بایت، روش‌های مختلفی برای اضافه کردن رشته‌ها در پایتون با استفاده از format()، join()، و f-string مواد و روش ها. هر روشی موارد استفاده و مزایای خاص خود را دارد. را format() تابع همه کاره است و امکان دستکاری رشته های پیچیده را فراهم می کند join() تابع در هنگام کار با لیست رشته ها مفید است و رشته های f راه خوانا و کارآمدتری برای قالب بندی رشته ها ارائه می دهند.

(برچسب‌ها به ترجمه)# python



منتشر شده در 1402-12-28 18:59:03

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید