وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

اعداد صحیح را به لیست در پایتون اضافه کنید

0 35
زمان لازم برای مطالعه: 2 دقیقه


در پایتون، می‌توانید با استفاده از روش‌های مختلف، اعداد صحیح را به فهرست اضافه کنید، که در اینجا به تعدادی از آنها نگاهی خواهیم انداخت.

اضافه کنید

یکی از رایج ترین راه ها برای افزودن یک عدد صحیح به یک لیست، چه رسد به هر نوع داده دیگری، استفاده از append() روش.

>>> int_list = (1, 2, 3)
>>> int_list.append(4)
>>> int_list
(1, 2, 3, 4)

این به سادگی یک عدد صحیح را به انتهای لیست اضافه می کند. چند راه دیگر برای افزودن یک یا چند عدد صحیح به یک لیست وجود دارد که در بخش های بعدی به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

توسعه دادن، گسترش

اگر نیاز به اضافه کردن چندین عدد صحیح به یک لیست دارید، می توانید از آن استفاده کنید extend() روش، که یک لیست را به لیست دیگر متصل می کند.

>>> int_list = (1, 2, 3)
>>> int_list.extend((4, 5, 6))
>>> int_list
(1, 2, 3, 4, 5, 6)

در اینجا می توانید ببینید که لیست دوم، (4, 5, 6)، به انتهای لیست اول اضافه شد، (1, 2, 3)، منجر به یک لیست طولانی می شود. اگر بیش از یک عدد صحیح برای اضافه کردن به لیست خود دارید، این روش ترجیحی است.

درج کنید

ممکن است همیشه نخواهید یک عدد صحیح را به انتهای لیست اضافه کنید، اما در عوض ممکن است بخواهید آن را با استفاده از یک فهرست به یک نقطه خاص در لیست اضافه کنید. این insert() روش این امکان را به شما می دهد.

>>> int_list = (1, 2, 4)
>>> int_list.insert(2, 3)
>>> int_list
(1, 2, 3, 4)

در اینجا عدد صحیح را اضافه کردیم 3 به لیست در فهرست 2. می توانید از این روش برای اضافه کردن یک عدد صحیح در هر نقطه از لیست، از جمله در ابتدا استفاده کنید. این به ویژه برای زمانی مفید است که از قبل نمی دانید عدد صحیح در لیست کجا قرار می گیرد و در زمان اجرا محاسبه می شود.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  itertools پایتون - compress()، dropwhile()، takewhile() و groupby()

ترکیب لیست ها

در حالی که extend() روش معمولاً روش ترجیحی برای ترکیب دو لیست است، روش دیگری برای ترکیب دو لیست وجود دارد. به این می گویند a concatenation و با استفاده از + اپراتور.

>>> int_list = (1, 2, 3)
>>> int_list = int_list + (4, 5, 6)
>>> int_list
(1, 2, 3, 4, 5, 6)

از آنجا که list شی بیش از حد بارگذاری کرده است + اپراتور، می توانید از آن برای “افزودن” دو لیست با هم استفاده کنید. این کار را می توان با استفاده از یک عدد صحیح و همچنین تعداد متغیری از اعداد صحیح انجام داد.

(برچسب‌ها به ترجمه)# python



منتشر شده در 1403-01-06 01:59:03

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید