وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

انتخاب TLD مناسب برای ثبت دامنه شما

0 1
زمان لازم برای مطالعه: 3 دقیقه


در طول process در مورد ثبت دامنه، اکثر مردم فکر می کنند که دامنه .com همان چیزی است که آنها نیاز دارند. با این حال، .com تنها چیزی است که همه می دانند.

انواع مختلفی از دامنه های سطح بالا (TLD) وجود دارد و با رشد اینترنت و تبدیل شدن دامنه ها به یک کالا، محبوبیت بیشتری پیدا می کند. اما چگونه می‌توانید گزینه مناسب را انتخاب کنید؟

هنگام انتخاب دامنه، انتخاب دامنه com استاندارد است، اما به نوعی خسته کننده است.

مگر اینکه یک شرکت یا کسب و کار بزرگ باشید، .com تنها گزینه شما نیست، و شما این فرصت را دارید که URL خود را واقعا منحصر به فرد کنید و بالاتر از بقیه قرار بگیرید. در اینجا برخی از محبوب‌ترین انواع TLD و اینکه چه کسانی سود می‌برند، آورده شده است.

حمایت مالی از TLD

فقط برای از بین بردن این موضوع، TLD های حمایت شده حامی دارند که نشان دهنده یک جامعه محدود مرتبط با آن TLD است. برخی از نمونه‌ها .gov، .edu، .mil هستند، بنابراین تا زمانی که بخشی از این سازمان‌ها/جامعه‌ها نباشید، از آنها استفاده نخواهید کرد.

TLD اصلی

اینها برخی از اولین TLDهای ایجاد شده هستند و تا کنون تنها 3 مورد برای استفاده آزاد موجود است، com، .org و .net. این موارد بسیار رایج هستند و اکثر کاربران اینترنت آنها را می شناسند.

اگر بتوانید URL مورد نظر خود را با یکی از این TLD ها پیدا کنید و مقرون به صرفه باشد، خرید آن ایده بدی نیست. این خیلی منحصر به فرد نیست، اما مصرف کنندگان با آنها راحت هستند و تا حد زیادی می دانند که می توان به آنها اعتماد کرد.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  مقایسه میزبانی رسانگار در مقابل میزبانی ٰVPS HostGator

کشور/کد جغرافیایی

255 کد کشور TLD وجود دارد، بله، بیشتر از کشورها وجود دارد. استفاده از کد کشور می تواند برای سئوی محلی مفید باشد. اگر می‌خواهید کسب‌وکار/وب‌سایت/تمرکز خود را به یک کشور خاص مرتبط نگه دارید، ممکن است یک کد کشور برای شما باشد.

بسته به پارامترهایی ممکن است وجود داشته باشد روی کد کشوری که می خواهید استفاده کنید، بنابراین حتما قبل از شروع ثبت دامنه، آن ها را بررسی کنید process.

TLDهای جغرافیایی می توانند با استفاده از نام شهرها (.amsterdam) یا نام کامل کشورها (.wales) یا با استفاده از منطقه ای مانند .asia گسترده تر باشند. این امر استفاده از سئو را بیشتر می کند و مخاطبان خاصی را هدف قرار می دهد.

TLD عمومی دوره ICANN

اگر سفارشی می خواهید، این همان چیزی است که می خواهید. ICANN (شرکت اینترنتی برای نام‌ها و شماره‌های اختصاص‌یافته) اساساً متولی اینترنت است. آنها نام های دامنه را با آدرس های IP صحیح مطابقت می دهند، و همچنین آنها را مدیریت می کنند، و بدون این، ما نمی توانیم به وب سایت ها همانطور که هست دسترسی پیدا کنیم. در مورد آنها کافی است، TLD ها چطور؟

TLD عمومی دوره ICANN به این موضوع می پردازد که شرکت شما چیست یا چه چیزی را نمایندگی می کند. با گزینه هایی مانند .music، .video، .expert، حتی .mom، امکانات (تقریبا) بی پایان هستند. تعداد بسیار زیادی وجود دارد، اما تنوع خیره کننده است. اگر می خواهید با URL خود تأثیری بگذارید، این همان TLD است که می خواهید. مردم به طور کلی چیزهایی را به یاد می آورند که خارج از هنجار هستند و می خواهند در مورد آنها بیشتر بدانند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  نکات بازاریابی برای افراد غیرانتفاعی – یادگیری از بهترین ها، خیریه: آب

در حالی که این نوع TLD ها ممکن است در برخی موارد گران تر باشند، داشتن یک URL منحصر به فرد ارزش آن را دارد. اینها برای کسب‌وکارهایی که می‌خواهند نشان دهند با زمان همگام بوده‌اند و از نوآوری و فناوری جدید لذت می‌برند، خوب است. همچنین برای مشاغلی که دوست دارند تفریح ​​کنند و بخشی از دنیای شرکتی نباشند خوب است که به نظر می رسد بسیاری از مردم آن را دوست ندارند.

وقتی نوبت به ثبت دامنه شما می‌رسد، در نهایت شما به چه چیزی کار می‌کند، چه چیزی می‌توانید هزینه کنید و چه چیزی با آن احساس راحتی می‌کنید، نیاز دارید. همانطور که می بینید هر نوع TLD مزایای خود را دارد و این شما هستید که تصمیم می گیرید کدام یک از این مزایا را دنبال می کنید. و اگر به دنبال دامنه هستید، به گزینه های ما بروید و با یافتن دامنه مناسب خود شروع کنید.



امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید