وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

انتشار اوبونتو LTS: هر آنچه که باید بدانید

0 159
زمان لازم برای مطالعه: 2 دقیقه


میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از اوبونتو به‌عنوان توزیع لینوکس انتخابی خود استفاده می‌کنند، و بیشتر آنها در یک مقطع زمانی به این فکر کرده‌اند که تفاوت بین نسخه‌های معمولی اوبونتو و نسخه‌های Ubuntu LTS (پشتیبانی طولانی‌مدت) چیست.

اگر خود را جزو کسانی بشمارید که با چرخه انتشار اوبونتو آشنا نیستند، این مقاله هر آنچه را که باید در مورد آن بدانید و تفاوت بین نسخه های معمولی اوبونتو و نسخه های Ubuntu LTS را توضیح می دهد.

انتشار LTS چیست؟

نسخه های معمولی اوبونتو دسکتاپ و سرور اوبونتو هر شش ماه یکبار منتشر می شوند. اوبونتو “این بدان معناست که شما همیشه جدیدترین و بهترین برنامه های کاربردی جهان منبع باز را خواهید داشت.” فراهم می کند دلیلی برای چرخه انتشار سریع آن

همانطور که می توانید تصور کنید، دسترسی به جدیدترین و بهترین برنامه ها اولویت اول همه نیست. بسیاری از کاربران خانگی و بیشتر کاربران سازمانی امنیت را بیش از هر چیز دیگری در اولویت قرار می دهند. برای این کاربران، اوبونتو هر دو سال یک نسخه جدید LTS را منتشر می کند.

به گفته اوبونتو، نسخه‌های LTS متمرکز بر سازمان هستند، با سخت‌افزار جدید سازگار هستند و بیشتر از نسخه‌های معمولی آزمایش شده‌اند. آنها نسخه های مبتنی بر ویژگی نیستند زیرا تمرکز دارند روی سخت شدن عملکرد ویژگی های موجود، به جای افزودن ویژگی های جدید.

برنامه انتشار LTS چگونه کار می کند؟

اولین نسخه LTS در تاریخ اوبونتو Ubuntu 6.06 LTS (Dapper Drake) بود که منتشر شد. روی 1 ژوئن 2006 همانطور که چهارمین نسخه Canonical بود. تا اوبونتو 12.04 LTS (پنگولین دقیق) که در دسترس قرار گرفت روی 26 آوریل 2012، نسخه های LTS سه سال پشتیبانی داشتند روی دسکتاپ اوبونتو و پنج سال روی سرور اوبونتو

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش دریافت لیستی از تمام مخازن و PPA های نصب شده روی اوبونتو

نسخه‌های فعلی LTS برای سال‌ها پشتیبانی می‌شوند و پشتیبانی فنی پولی نیز از این سایت موجود است شرکت کانونیکال. ارتقاء به نسخه های جدید اوبونتو رایگان بوده و همیشه رایگان خواهد بود. برای جلوگیری از مشکلات سازگاری، اوبونتو تا حد امکان از تغییرات ساختاری، از جمله تغییرات در مجموعه پیش‌فرض برنامه‌ها یا کتابخانه‌ها اجتناب می‌کند.

توجه به این نکته مهم است که نام LTS برای همه مشتقات اوبونتو اعمال نمی شود. فقط طعم های اصلی اوبونتو، از جمله کوبونتو و لوبونتو، با پشتیبانی گسترده در دسترس هستند. سایرین، مانند استودیو اوبونتو، معمولاً مستقر هستند روی اوبونتو LTS منتشر می شود اما فقط به مدت 9 ماه پشتیبانی می شود.

آخرین و آتی نسخه های LTS چیست؟

آخرین نسخه Ubuntu LTS Ubuntu 18.04 LTS (Bionic Beaver) بود که منتشر شد. روی 26 آوریل 2018 و ویژگی های جدیدی مانند شکلک های رنگی، یک برنامه جدید To-Do که در نصب پیش فرض از قبل نصب شده بود، و گزینه “Minimal Install” را به نصب کننده اضافه کرد. اوبونتو 18.04 LTS تا آوریل 1402 پشتیبانی خواهد شد.

نسخه بعدی Ubuntu LTS Ubuntu 20.04 خواهد بود که قرار است منتشر شود روی آوریل، 2020. از آنجایی که توسعه آن به تازگی آغاز شده است، ما اطلاعات زیادی در مورد آنچه که در این مرحله شامل خواهد شد، نداریم، اما با ما همراه باشید.

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش نصب John the Ripper روی اوبونتو

زمان انتشار: 1403-01-06 05:03:03

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید