وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

اهمیت SSL برای سئو

0 1
زمان لازم برای مطالعه: 2 دقیقه


گواهینامه های SSL – آنها چیست؟

SSL نوعی فناوری است که داده‌ها را رمزگذاری می‌کند و تضمین می‌کند که هنگام عبور از اینترنت از رایانه به رایانه، ایمن باقی می‌ماند. این از همه نوع داده‌ها، از کارت‌های اعتباری گرفته تا آدرس‌های ایمیل و هر اطلاعات دیگری که توسط یک وب‌سایت جمع‌آوری می‌شود، محافظت می‌کند. یک گواهی SSL که به عنوان گواهی دیجیتال نیز شناخته می شود، توسط یک مرجع صدور گواهی صادر می شود که هویت خریدار را احراز هویت می کند. این نه تنها از داده های شما محافظت می کند، بلکه به کاربران اجازه می دهد تا بدانند که داده های آنها در برابر هکرها ایمن است و محرمانه باقی می ماند.

آیا گواهینامه های SSL برای همه وب سایت ها مهم هستند؟

ممکن است به نظر برسد که داشتن SSL برای محافظت از داده‌ها فقط برای وب‌سایت‌هایی مهم است که اطلاعات بسیار حساس را جمع‌آوری می‌کنند، مانند شماره‌های کارت اعتباری که برای خرید از وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک استفاده می‌شوند. در حالی که این امر قطعاً برای ایمن سازی اطلاعات شخصی مهم است، استفاده از چنین امنیتی برای همه وب سایت ها اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است. چرا اینقدر مهم است؟

برای شروع، از گواهی SSL استفاده کنید روی وب سایت شما به عنوان نماد اعتماد به کاربران شما عمل می کند. حتی یک کاربر جدید به اینترنت متوجه می شود که نقض داده ها و کلاهبرداری آنلاین است روی افزایش. داشتن نماد امنیت و احراز هویت به کاربران شما این امکان را می دهد که بدانند شما همانی هستید که می گویید هستید و هر داده ای که ممکن است جمع آوری شود ایمن نگه داشته می شود. علاوه بر این، موتورهای جستجو مانند گوگل و یاهو / بینگ شروع به استفاده از گواهی SSL به عنوان یک عامل رتبه بندی کرده اند. این بدان معناست که داشتن یک وب سایت امن به سئو (بهینه سازی موتور جستجو) شما کمک می کند. یک ویدیوی کوتاه ببینید روی چگونه وب سایت شما ممکن است “غیر ایمن” را نشان دهد روی گوگل کروم.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش ایجاد انتخابگر رنگ با HTML5 Canvas

چگونه SSL بر سئوی وب سایت تأثیر می گذارد

تأثیرات مستقیم و غیرمستقیم بر سئوی کلی یک وب سایت وجود دارد که ناشی از وجود گواهی SSL است.

در سال 2014 گوگل اعلام کرد آنها شروع به افزایش اندکی رتبه بندی برای وب سایت های ایمن می کنند. در حالی که این یک سیگنال رتبه بندی مستقیم جزئی است، مزایای غیر مستقیم دیگری از داشتن یک سایت امن وجود دارد که می تواند رتبه شما را نیز بهبود بخشد. به عنوان مثال، نرخ پرش – که درصد افرادی است که به وب سایت شما می آیند و فوراً ترک می کنند – تأثیر دارد. روی رتبه بندی کلی سایت شما اگر وب‌سایتی امن نباشد، کاربر پرچم «ناامن» را در بالای صفحه می‌بیند، که نشان داده شده است که باعث می‌شود بسیاری از کاربران فوراً آن را ترک کنند، بنابراین نرخ پرش آن وب‌سایت را افزایش می‌دهد که می‌تواند بر رتبه‌بندی تأثیر منفی بگذارد. از طرف دیگر، اگر کاربران احساس کنند می توانند به سایت اعتماد کنند، احتمال بیشتری وجود دارد که مدت بیشتری در اطراف خود بمانند، که بهترین کار با ایجاد امنیت برای کاربران آن است.



امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید