وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

اوبونتو تاچ: چیست و چرا عالی است

0 41
زمان لازم برای مطالعه: 3 دقیقه


اوبونتو، یک سیستم عامل (OS) محبوب منبع باز، جامعه بزرگی را در اطراف خود جمع آوری کرده است. این سیستم عامل مدت زیادی است که وجود داشته است و تغییرات و به روز رسانی های زیادی را پشت سر گذاشته است. از آنجایی که اوبونتو هسته لینوکس را در هسته خود دارد، به همان فلسفه لینوکس پایبند است. به عنوان مثال، همه چیز باید رایگان باشد، با در دسترس بودن منبع باز. بنابراین، بسیار امن و قابل اعتماد است. علاوه بر این، به دلیل پایداری آن مشهور است و با هر به روز رسانی بهبود می یابد.

اوبونتو بسته فوق العاده دبیان .deb را با محیط دسکتاپ بسیار پایدار ترکیب می کند تا سیستمی تولید کند که به خوبی کار می کند. علاوه بر این، از آنجایی که یکی از بزرگترین انجمن ها را دارد، توسعه دهندگان معمولا نرم افزار مبتنی بر لینوکس را برای اوبونتو تولید می کنند تا جامعه بزرگ را تامین کند.

اوبونتو تاچ: یک سیستم عامل موبایل

به دلیل محبوبیت اوبونتو، یک نسخه موبایل به نام Ubuntu Touch توسط انجمن UBports توسعه یافت. پروژه Ubuntu Touch توسط UBports پذیرفته شد، اما اولین بار توسط Canonical، شرکت مستقر در بریتانیا که مسئول توسعه اوبونتو و پروژه‌های مرتبط است، آغاز شد. با این حال، به دلیل عدم علاقه به بازار، مدیرعامل Canonical، Mark Shuttleworth، پروژه را خاتمه داد. مدت کوتاهی بعد UBports پروژه را در دست گرفت و پس از خون، عرق و اشک فراوان، UBports Ubuntu Touch را منتشر کرد.

اوبونتو تاچ چیست؟

همانطور که گفته شد، اوبونتو تاچ نسخه موبایلی سیستم عامل اوبونتو است که توسط جامعه UBports توسعه و نگهداری می شود. از آنجایی که این یک پروژه منبع باز و جامعه محور است، کاربران Ubuntu Touch کنترل کاملی بر دستگاه های خود دارند که امکان سفارشی سازی کامل را فراهم می کند. در نتیجه شما مجبور نیستید root یا گوشی خود را جیلبریک کنید تا آن را سفارشی کنید. علاوه بر این، از آنجایی که اوبونتو تاچ بر پایه اوبونتو ساخته شده است، از تمام برنامه ها و بسته های نرم افزاری که اوبونتو پشتیبانی می کند، پشتیبانی می کند، و همه ویژگی های شگفت انگیزی را که با اوبونتو ارائه می شود، ارائه می دهد.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش نصب جاوا روی اوبونتو

در ادامه برخی از این ویژگی ها را با جزئیات بیشتری بررسی خواهیم کرد.

رابط زیبایی شناسی دلپذیر

از آنجایی که اوبونتو تاچ بر اساس اوبونتو ساخته شده است، از همان طرح رنگ و طرحی مشابه با دسکتاپ اوبونتو استفاده می کند. برخلاف اندروید و iOS، اوبونتو تاچ از دکمه ها استفاده زیادی نمی کند. تنها دو دکمه ای که استفاده می کند دکمه پاور و دکمه صدا هستند. علاوه بر این، اوبونتو تاچ یک مکان مرکزی مرکزی برای بازگشت پس از کلیک بر روی دکمه خانه ندارد و در عوض از یک راه‌انداز برنامه‌ها استفاده می‌کند که همه برنامه‌های نصب شده را ذخیره می‌کند.

اوبونتو تاچ: چیست و چرا عالی استاوبونتو تاچ: چیست و چرا عالی است

اوبونتو تاچ دارای یک رابط کاربری ساده و زیبا است. شما می توانید با کشیدن انگشت روی صفحه بدون استفاده از هیچ دکمه ای به تمام ویژگی ها دسترسی داشته باشید. علاوه بر این، اوبونتو تاچ آیکون های واضحی دارد که ظاهری صیقلی نشان می دهد.

برنامه های کاربردی داخلی

اوبونتو تاچ با برنامه‌های داخلی متعددی عرضه می‌شود که با آنچه در گوشی‌های دیگر می‌بینید کاملاً متفاوت هستند. اوبونتو تاچ قصد دارد سیستم عامل موبایل را با سیستم عامل دسکتاپ ترکیب کند و برنامه های کاربردی آن از این هدف پشتیبانی می کنند. همه برنامه‌هایی که اوبونتو تاچ با همتای دسکتاپ به اشتراک می‌گذارد، قابل انطباق و پاسخگو به دستگاه هستند.

تقویم:
اوبونتو تاچ: چیست و چرا عالی استاوبونتو تاچ: چیست و چرا عالی است

علاوه بر این، اوبونتو تاچ نه تنها به شما امکان می دهد از یک تلفن مبتنی بر اوبونتو استفاده کنید، بلکه به شما امکان می دهد با اتصال تلفن خود به تبلت یا تلویزیون، تجربه ای را که از دسکتاپ اوبونتو انتظار دارید دریافت کنید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش حذف کاربر روی اوبونتو

اوبونتو تاچ: چیست و چرا عالی استاوبونتو تاچ: چیست و چرا عالی است

Ubuntu Touch همچنین دارای ژست‌های سوایپ داخلی است که چندین عملکرد مختلف را ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، می توانید برای باز کردن یک پنجره جدید، انگشت خود را به چپ بکشید. این قابلیت به کاربران اجازه می دهد تا چند کار را انجام دهند، زیرا می توانند به سادگی با کشیدن انگشت از یک پنجره به پنجره دیگر حرکت کنند. علاوه بر این، با کشیدن انگشت از بالا و سپس حرکت مکان نما برای انتخاب بخش مربوطه، می توان به سرعت به تنظیمات دسترسی پیدا کرد.

اوبونتو تاچ: چیست و چرا عالی استاوبونتو تاچ: چیست و چرا عالی است

کارایی

اوبونتو تاچ نیز مانند اوبونتو بسیار سریع است و آسیب پذیری های امنیتی زیادی ندارد. علاوه بر این، الگوی سیستم به روز رسانی آن شبیه به اوبونتو است و با هر به روز رسانی جدید، بهبود می یابد.

چرا از اوبونتو تاچ استفاده کنیم؟

اوبونتو تاچ یک سیستم عامل موبایل عالی است که به شما امکان استفاده از اوبونتو را می دهد روی دستگاه تلفن همراه شما این ویژگی‌های داخلی متعدد و طراحی زیبا دارد و به کاربران اجازه می‌دهد تا کنترل تجربه تلفن همراه خود را از طریق قابلیت شخصی‌سازی در دست بگیرند.

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1403-01-03 19:35:02

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید