وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

اوبونتو 21.04 بدون گنوم 40؟

0 2
زمان لازم برای مطالعه: 2 دقیقه


Gnome به عنوان یک محیط دسکتاپ برای سیستم عامل های مبتنی بر یونیکس طراحی شده است. این یک رابط کاربری راحت و کاربرپسند را در اختیار شما قرار می دهد و به کاربران اجازه می دهد تا ظاهر را از بین طرح های دسکتاپ متعدد انتخاب کنند. Gnome به ایجاد بهترین و متمرکز تجربه محاسباتی محیط کاری برای کاربر جدید کمک کرد.

طبق اخبار، Gnome 40 در مارس 2021، یک ماه قبل از انتشار اوبونتو 21.04 جدید، وارد بازار می‌شود.

همانطور که همه ما می دانیم، اوبونتو همیشه با ویژگی های Gnome مانند Ubuntu 20.04 از ویژگی های Gnome 3.38 استفاده می کند. اما اکنون، اوبونتو 21.04 این روند را دنبال نخواهد کرد زیرا نسخه آتی اوبونتو 21.04 تصمیم گرفته است برنامه خود را تغییر دهد. اوبونتو 21.04 به Gnome 3.38 با GTK3 ادامه خواهد یافت.

دلایل زیادی پشت آن وجود دارد، گنوم 40 با چندین ویژگی جدید با رابط کاربری متفاوت ارائه می‌شود، اما توسعه‌دهندگان اوبونتو احساس می‌کنند که پذیرش یا ارزیابی تغییر طراحی ممکن است زمان ببرد.

از 21.04، دسکتاپ اوبونتو یک طرح عمودی را به عنوان راه‌انداز برنامه ترجیح می‌داد روی گوشه سمت چپ

GTK4 دارای بسیاری از ویژگی‌های توانا و چشمگیر است که برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن مفید است، اما تبدیل آن به “موضوع Yaru” زمان می‌برد زیرا کار ساده‌ای نیست.

کاربران اوبونتو ممکن است از این خبر ناامید شوند. پایبند بودن به نسخه قبلی Gnome 3.38 با GTK3 به این معنی است که اوبونتو 21.04 با ویژگی های بصری تغییر چندانی نخواهد کرد.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  فونت ها را دانلود و نصب کنید روی اوبونتو

نتیجه:

اوبونتو 21.04 از روند تغییرات با نسخه جدید پیروی نخواهد کرد. همانطور که مشخص است، نسخه جدید اوبونتو همیشه با نسخه جدیدی از Gnome ارائه می شود. توسعه‌دهندگان اوبونتو اکنون برنامه را تغییر داده‌اند، زیرا برای نسخه‌ی آینده به Gnome 3.38 با GTK3 پایبند هستند.

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1403-01-03 01:07:04

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید