وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

ایجاد دیکشنری با درک مطلب در پایتون

0 5
زمان لازم برای مطالعه: 3 دقیقه


معرفی

همانطور که احتمالاً برای یادگیری با پایتون آمده اید، چندین روش برای انجام یک عملیات وجود دارد، برخی از روش ها بهتر از سایرین هستند. یکی از ویژگی هایی که به قدرت آن کمک می کند، امکان ایجاد فرهنگ لغت با استفاده از درک دیکشنری است. این بایت شما را با این مفهوم آشنا می کند و نشان می دهد که چگونه می تواند کد شما را کارآمدتر و خواناتر کند.

چرا از درک دیکشنری استفاده کنیم؟

درک دیکشنری روشی مختصر و کارآمد از نظر حافظه برای ایجاد و پر کردن دیکشنری ها در پایتون است. از اصل “با کد کمتر بیشتر انجام دهید” پیروی می کند. این فقط نوشتن کد کمتر نیست، بلکه در مورد خوانایی بیشتر و درک آسانتر کد نیز هست.

سناریویی را در نظر بگیرید که در آن باید یک فرهنگ لغت از یک لیست ایجاد کنید. بدون درک فرهنگ لغت، باید یک فرهنگ لغت خالی ایجاد کنید و سپس از حلقه for برای اضافه کردن عناصر به آن استفاده کنید. همانطور که بعدا خواهیم دید، با درک فرهنگ لغت، می توانید این کار را در یک خط کد انجام دهید.

مقدمه ای برای درک لیست

قبل از اینکه به درک فرهنگ لغت بپردازیم، اجازه دهید ابتدا درک فهرست را درک کنیم. درک لیست یک ساختار نحوی است که در پایتون برای ایجاد یک لیست از لیست های موجود موجود است. از شکل نمادسازی مجموعه ساز ریاضی (درک مجموعه) پیروی می کند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  مقایسه Datetimes در پایتون با و بدون Timezones

در اینجا یک مثال است:


numbers = (1, 2, 3, 4, 5)
squares = ()
for n in numbers:
    squares.append(n**2)
print(squares)  


numbers = (1, 2, 3, 4, 5)
squares = (n**2 for n in numbers)
print(squares)  

همانطور که می بینید، درک لیست به شما امکان می دهد لیست ها را به روشی بسیار مختصر ایجاد کنید.

تبدیل درک فهرست به درک دیکشنری

اکنون که درک فهرست را درک کرده اید، تبدیل آن به درک فرهنگ لغت بسیار ساده است. تفاوت اصلی این است که در حالی که درک لیست یک لیست را خروجی می دهد، درک فرهنگ لغت یک دیکشنری را خروجی می دهد، بدیهی است 😉.

برای تبدیل درک فهرست به درک فرهنگ لغت، باید براکت ها را تغییر دهید () به پرانتز {}و یک کلید قبل از کولون اضافه کنید :.

بیایید ببینیم این چه شکلی است:


numbers = (1, 2, 3, 4, 5)
squares = (n**2 for n in numbers)
print(squares)  


numbers = (1, 2, 3, 4, 5)
squares = {n: n**2 for n in numbers}
print(squares)  

در درک فرهنگ لغت، n کلید است و n**2 ارزش است. درک مطلب روی آن تکرار می شود numbers فهرست، هر عدد را به n، و سپس اضافه می کند n به عنوان کلید و n**2 به عنوان یک ارزش برای squares فرهنگ لغت.

مثال های ساده برای درک فرهنگ لغت

درک دیکشنری در پایتون یک راه کارآمد برای ایجاد دیکشنری است. این یک نحو مختصر است که مقدار کد مورد نیاز برای نوشتن را کاهش می دهد. بیایید با یک مثال ساده شروع کنیم.


squares = {num: num**2 for num in range(6)}
print(squares)

خروجی:

{0: 0, 1: 1, 2: 4, 3: 9, 4: 16, 5: 25}

در این مثال، عبارت num: num**2 جفت کلید-مقدار فرهنگ لغت جدید است. این for num in range(6) زمینه درک فرهنگ لغت است که محدوده اعدادی را که باید در فرهنگ لغت گنجانده شود را مشخص می کند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  تفاوت بین var، let و const در JavaScript و Best PracticesProgramming همیشه شامل تعریف داده، دستکاری داده ها و در نهایت نمایش داده ها بوده است. داده ها را می توان به صورت بیت هایی از اطلاعات نشان داد که می توانیم در برنامه های کامپیوتری آنها را تغییر دهیم. از آنجایی که مکان‌های حافظه چندان قابل خواندن برای انسان نیستند و در طول زمان تغییر می‌کنند - ما شروع به حاشیه‌نویسی داده‌های متغیر با دال‌های قابل خواندن برای انسان کرده‌ایم که...

درک دیکشنری پیشرفته

همچنین می توانید از درک فرهنگ لغت برای عملیات پیچیده تر استفاده کنید. بیایید به موردی نگاهی بیندازیم که در آن یک فرهنگ لغت از فهرستی از کلمات ایجاد می کنیم، با کلمات به عنوان کلید و طول آنها به عنوان مقادیر.

words = ("Python", "comprehension", "dictionary", "example")
word_lengths = {word: len(word) for word in words}
print(word_lengths)

خروجی:

{'Python': 6, 'comprehension': 13, 'dictionary': 10, 'example': 7}

بیان word: len(word) جفت های کلید-مقدار را تولید می کند. این for word in words زمینه را فراهم می کند و روی هر کلمه در لیست تکرار می شود.

نتیجه

درک دیکشنری در پایتون روشی مختصر و کارآمد برای ایجاد فرهنگ لغت ارائه می دهد. با درک روش استفاده صحیح از آن، می توانید کدهای تمیزتر و کارآمدتر بنویسید. مانند هر ابزار دیگری، کلید استفاده موثر از آن، درک نقاط قوت و محدودیت های آن است.

(برچسب‌ها به ترجمه)# python



منتشر شده در 1402-12-28 15:48:05

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید