وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

ایمن نگه داشتن وب سایت تجارت الکترونیک خود برای تعطیلات

0 3
زمان لازم برای مطالعه: 3 دقیقه


تعطیلات نزدیک است و خرده فروشان تجاری مشتاقانه منتظر فرصتی هستند تا ضررهای قبلی را با فروش های بزرگ تعطیلات جبران کنند. در فروشگاه های آجر و ملات سنتی، تعطیلات نیز معمولاً شاهد افزایش دزدی و دزدی از مغازه ها است زیرا مردم سعی می کنند از شلوغی سوء استفاده کنند.

داشتن وب امن host برای تجارت الکترونیک بسیار مهم است، به خصوص در طول فصل تعطیلات که هکرها به ویژه فعال هستند و از افزایش ترافیک وب سایت برای انجام فعالیت های مخرب خود استفاده می کنند. قابل ذکر است که هر دو خرده فروش معروف مانند Target و Neiman Marcus در سال های اخیر قربانی حوادث هک شده اند.

برای محافظت از فروشگاه آنلاین خود و جلوگیری از تبدیل شدن به یک آمار ناگوار دیگر، ضروری است اقدامات پیشگیرانه انجام دهید. در این مقاله به بررسی استراتژی های موثر برای افزایش امنیت وب سایت شما می پردازیم. با اجرای این اقدامات، همراه با انتخاب یک وب قابل اعتماد host برای تجارت الکترونیک، می توانید خطر حملات سایبری را به میزان قابل توجهی کاهش دهید و از اطلاعات حساس مشتریان خود محافظت کنید.

بد افزار

یکی از بزرگترین ابزارهای موجود در زرادخانه هکرها بدافزار است. این ویروسی است که به وب سایت شما وارد می شود، اغلب سایت را آلوده می کند و سپس به رایانه های دیگری که وارد سایت شما می شوند پخش می شود. اگر وب سایت شما شهرت آلوده شدن به بدافزار را پیدا کند، می تواند بوسه مرگ باشد.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  آیا به حفظ حریم خصوصی دامنه با GDPR نیاز دارید؟

برای جلوگیری از این امر، باید روی یک اسکنر بدافزار سرمایه گذاری کنید که به طور مرتب از آن استفاده می کنید تا مطمئن شوید که سایت شما عاری از بدافزار است. این اسکنرها باید بتوانند هر روز بررسی کنند تا ببینند سایت شما واضح است. اما در صورت وجود مشکل یا اگر وب سایت شما به دلیل عفونت در لیست سیاه قرار گرفته است، باید هشدارهای خودکار دریافت کنید. برای وب سایت های وردپرس، افزونه ای مانند WordFence این ویژگی ها را ارائه می دهد.

علاوه بر این، در صورت بروز مشکل، نسخه پشتیبان‌گیری منظم انجام دهید تا بتوانید وب‌سایت خود را به نسخه قبلی و غیر آلوده سایت بازنشانی کنید.

گواهینامه های SSL و مهرهای سایت مورد اعتماد

یکی دیگر از گزینه های امنیتی برای وب سایت شما این است که از ارائه دهنده هاست خود بخواهید یک گواهی SSL (Secure Socket Layer) و یک مهر و موم سایت قابل اعتماد به شما بدهد. گواهی SSL تضمین می کند که داده هایی که از مشتریان شما به شما منتقل می شود، مانند شماره کارت اعتباری و آدرس، به درستی رمزگذاری شده اند تا نتوانند توسط هکرها سرقت شوند. اگر می خواهید در اقتصاد امروز تجارت کنید، این ضروری است.

گوگل نیز در حال ارسال هشدار است روی مرورگر وب کروم آنها به مردم اجازه می دهد بدانند که وب سایت ها در صورت نداشتن گواهی SSL ایمن نیستند. وب‌سایت شما می‌تواند با صفحه هشدار «ناامن» و پیشنهادی که کاربران وارد نمی‌شوند علامت‌گذاری شود. گوگل همچنین وب سایت های بدون گواهینامه SSL را بسیار پایین رتبه بندی می کند روی موتور جستجوی آنها؛ مشتریانی که در اینترنت به دنبال شما هستند ممکن است حتی شما را پیدا نکنند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  میزبانی رسانگار در مقابل میزبانی ٰVPS Bluehost

رمزهای عبور

یکی از روش های خنثی کردن هکرها، استفاده نکردن از رمزهای عبور ساده است که به راحتی (یا به طور تصادفی) قابل حدس زدن هستند. همین امر در مورد گذرواژه‌های کسب‌وکار شما نیز صدق می‌کند، بلکه برای گذرواژه‌هایی که مشتریان هنگام ایجاد نمایه در وب‌سایت شرکت شما ایجاد می‌کنند نیز صادق است. بهتر است از مشتریان بخواهید گذرواژه هایی با حداقل 8 کاراکتر با ترکیبی از حروف (هم بزرگ و هم کوچک)، اعداد و کاراکترهای خاص ایجاد کنند.

جمع آوری داده ها

همچنین ایده خوبی نیست که هزاران داده از مشتریان خود جمع آوری کنید. ذخیره کردن شماره کارت اعتباری مطابق با PCI نیست و اگر سایت شما هک شود و داده ها نقض شود، می تواند شما را با مشکلات بزرگی مواجه کند. در عوض، این اطلاعات را ذخیره نکنید و از خود در برابر هکرها محافظت می کنید.

در این تعطیلات، این احتمال وجود دارد که وب سایت شما توسط هکرهایی که به دنبال کسب درآمد از کار سخت شما هستند، آزمایش شود. برای جلوگیری از این امر، مهم است که مطمئن شوید که وب سایت شما برای تعطیلات کاملاً سازگار و ایمن است. این مرحله اضافی برای اطمینان از ایمن بودن آن می تواند سال ها مشتریان و مشتریان وفادار را برای شما فراهم کند.



امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید