وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

بررسی سلامت سئو قسمت 2: تکنیک های کلاه خاکستری

0 1
زمان لازم برای مطالعه: 6 دقیقه


بررسی سلامت سئو قسمت 2: تکنیک های کلاه خاکستری

در آخرین پست، نگاهی عمیق به آپدیت های پاندا و پنگوئن گوگل و تاثیر آنها انداختیم. روی رتبه بندی های جستجو برای مشاغل در حالی که ما ثابت کردیم که استفاده از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه احتمالاً منجر به جریمه شدن سایت می‌شود، به آنچه به عنوان سئو کلاه خاکستری معروف است توجه نکردیم.

سئوی کلاه خاکستری همانطور که از نامش پیداست جایی در وسط کلاه سیاه و کلاه سفید است. این بدان معنی است که در حالی که ممکن است برخی از روش‌ها خوب تصور کنند، اما در بیشتر موارد هنوز قوانین موتورهای جستجو را زیر پا می‌گذارند و ممکن است منجر به از دست دادن رتبه‌بندی یا بدتر از آن شوند.

با این حال، مهم است که در نظر داشته باشید که در حالی که تکنیک های کلاه خاکستری را می توان به دلایل واقعی مورد استفاده قرار داد و به عنوان یک عمل خوب در نظر گرفته شد، سوء استفاده از تکنیک ها که در مورد استفاده از کلاه خاکستری باعث سوء ظن شده است.

بنابراین سئو کلاه خاکستری چیست؟ خب، تعدادی از روش‌ها استفاده می‌شود که در ادامه با جزئیات بیشتر به آن‌ها خواهیم پرداخت.

برای شروع، در حالی که تکنیک‌های کلاه خاکستری می‌توانند به یک سایت برتری جزئی نسبت به آن‌هایی که فقط از کلاه سفید استفاده می‌کنند، ببخشند، اما خطری در آن وجود دارد. سئوی کلاه خاکستری قوانین را زیر پا می گذارد و اگرچه ممکن است برای گوگل واضح نباشد، این خطر وجود دارد که سایت های رقیب ممکن است استفاده از آن را تشخیص دهند و گزارش دهند.

پایین آمدن به شن های نیتی

تکنیک های سئو کلاه خاکستری عبارتند از:

  • تبادل لینک سه طرفه: لینک‌های متقابل و تبادل لینک تا همین اواخر یکی از رایج‌ترین روش‌های سئو برای سال‌ها بوده است. با این حال، این تا زمانی بود که گوگل تصمیم گرفت که دیگر استفاده از چنین شیوه‌هایی را دوست ندارد. تغییرات در الگوریتم‌های جستجو واقعاً این عمل را بی‌ارزش کرده است و لینک‌سازی بیش از هر زمان دیگری به یک شکل هنری تبدیل شده است.
  • چرخش مقاله: این زمانی است که از نرم افزار برای دریافت محتوای اصلی و بازنویسی آن استفاده می شود تا برای گوگل تازه و منحصر به فرد به نظر برسد. در حالی که به نظر می رسد این راهی برای جلوگیری از جریمه برای محتوای تکراری است، اگر محتوا از سایت دیگری گرفته شود، خطر نقض حق چاپ وجود دارد. تصور می‌شود که اگر مقاله‌ای به‌خوبی چرخانده شود، باز هم می‌تواند به عنوان یک عمل سئو کار کند، حتی پس از پاندا.
  • خرید دامنه های قدیمی: برخی از وب‌مسترها دامنه‌های قدیمی را با لینک‌های معتبر و پشتیبان خریداری می‌کنند تا به سایت‌هایی که می‌خواهند عملکرد خوبی در جستجو داشته باشند، پیوند دهند.
  • خرید دامنه های منقضی شده: این زمانی است که ارسال کنندگان هرزنامه لینک ها سوابق DNS را نظارت می کنند تا بتوانند پس از انقضا دامنه خریداری کنند. سپس صفحات دامنه های منقضی شده برای پیوند به سایت های دیگری که مدیر وب می خواهد انجام دهد تغییر می کند.
  • بمباران گوگل: این زمانی است که تعداد زیادی لینک برای عملکرد خوب در جستجو ایجاد می شود و به آن نیز می گویند Googlewashing. تعداد زیاد لینک ها به این معنی است که سایت اغلب در رتبه های بالایی قرار می گیرد، به خصوص زمانی که در کنار کلمات کلیدی استفاده می شود، که ممکن است خارج از موضوع باشند یا نباشند.
  • دستکاری محتوا با CSS: برای کاربران با تجربه تری که می توانند به طور موثر کدنویسی کنند، این زمانی است که کد یک سایت از CSS استفاده می کند تا محتوا را پایین تر نشان دهد. روی آ page از آنچه در واقع هست دلیل این امر این است که گوگل ابتدا محتوا را می خزد و در نتیجه آن را ایجاد می کند page با ارزش تر به نظر می رسند
  • ایجاد جداگانه page برای هر کلمه کلیدی: این اجازه می دهد تا ترافیک برای کلمات کلیدی دم بلند با ایجاد یک جدید page برای هر کلمه کلیدی مورد نظر این کار حتی با استفاده از اسپینر مقاله زمان بر است، اما گفته می شود برای برخی موثر است. این تکنیک نیازمند انتشار آهسته صفحات برای جلوگیری از ایجاد فیلترهای هرزنامه است.
  • میکروسایت ها: این ها برای ایجاد سایت های مختلف برای هر جایگاه از یک کسب و کار استفاده می شوند. به عنوان مثال، بگویید این یک سایت برای یک باغبان است، این را می توان به محوطه سازی، قطع درختان و غیره تقسیم کرد. روی. در حالی که این می تواند مؤثر باشد، روشی است که به طور گسترده مورد سوء استفاده قرار گرفته است و به همین دلیل، باید مراقب بود، به ویژه برای مشاغل محلی که از همان شماره تلفن و آدرس استفاده می کنند.

چرا از تکنیک های کلاه خاکستری استفاده کنیم؟

کاملاً واضح است که اینها در تلاشی برای شکست دادن روبات‌ها استفاده می‌شوند و به سایت اجازه می‌دهند در SERP رتبه بالاتری نسبت به سایرین داشته باشند. در حالی که برخی ممکن است کلاه خاکستری را غیراخلاقی تلقی کنند، اما همچنان به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند و البته این “منطقه خاکستری” در مورد “اخلاقی” این روش ها است که نام آن را به آن داده است.

روش های کلاه خاکستری به معنای ریسک کردن است. اگر سایتی بخواهد از آنها استفاده کند، باید در نظر داشت که در صورت کشف آنها توسط موتورهای جستجو، ممکن است جریمه شوند.

با این حال، بسیاری از کارشناسان سئو از این تکنیک ها به عنوان راهی برای افزایش رتبه مشتری استفاده می کنند. اگر به درستی و مسئولانه انجام شود، روش های کلاه خاکستری می توانند دستکاری کردن قوانین موتورهای جستجو بدون شکستن آنها.

اگر از روش های کلاه خاکستری استفاده می شود روی یک سایت، ارتباط بین صاحب سایت، مدیر وب‌سایت و متخصص سئو برای اطمینان از اینکه همه تکنیک‌ها را می‌فهمند و می‌پذیرند، حیاتی است.

در حالی که بسیاری از سایت‌ها با بهترین نیت شروع به کار می‌کنند، فقط از روش‌های کلاه سفید استفاده می‌کنند، وسوسه بازگشت به روش‌های کمتر خالص معمولاً در صورت عدم عملکرد سایت به وجود می‌آید. توجه به موارد زیر برای مدیران سایت و کارشناسان سئو بسیار مهم است:

  • قوانین موتورهای جستجو، گاهی اوقات اغلب تغییر می کنند، و به همین دلیل، مهم است که وب مسترها و متخصصان سئو خود را با قوانین به روز نگه دارند. این کار از لغزش تصادفی به روش های کلاه خاکستری یا سیاه به دلیل تغییرات در الگوریتم ها جلوگیری می کند.
  • بسیار مهم است که صاحب سایت از ابزارهای SEO استفاده شده مطلع باشد روی وب سایت آنها و اجازه آنها داده شده است. استفاده از تکنیک های خاص نه تنها ممکن است رتبه سایت را به شدت کاهش دهد، بلکه می تواند تأثیر بگذارد روی اگر به شهرت آنها لطمه وارد شود، یک تجارت به عنوان یک کل.
  • به خاطر داشته باشید که ارائه انگیزه به وبلاگ نویسان برای بررسی محصولات شما نیز می تواند به عنوان تمرین کلاه خاکستری تلقی شود. این به این دلیل است که، به طور دقیق، وبلاگ نویس به هر طریقی پول می گیرد تا در هنگام بررسی یک محصول، پیوندی به سایت ارائه دهد. لینک های پولی مطمئناً توسط موتورهای جستجو مورد انتقاد قرار می گیرند.

همچنین شایان ذکر است که دلیلی وجود دارد که موتورهای جستجو الگوریتم ها را برای انتخاب تغییر می دهند. روی اقدامات خاصی که سعی در فریب دادن سیستم دارند. همه ما هنگام جستجو برای یافتن فرود خود ناامید شده ایم روی یک صفحه بی فایده پر از لینک این واقعیت که گوگل الگوریتم های خود را در تلاش برای بهبود محتوای وب تغییر داده است، مطمئناً می تواند چیز خوبی باشد.

رسانه های اجتماعی و کلاه خاکستری/مشکی

یک خط باریک بین تمرینات کلاه خاکستری “خوب” و بد وجود دارد و به همین دلیل، استفاده از آن همیشه خطرناک است. در این عصر اجتماعی، استفاده از چنین شیوه‌هایی برای جلب فالوور از طریق خرید لایک وسوسه‌انگیز است.

همچنین باید از این امر اجتناب شود، هزاران سایت وجود دارند که ادعا می کنند لایک های واقعی را برای چند دلار ارائه می دهند، اما این به ندرت ایده خوبی است. بیشتر اوقات، لایک‌ها واقعی نیستند، اما از حساب‌های حذف شده که دیگر استفاده نمی‌شوند، جمع‌آوری شده‌اند.

در حالی که این روزها اجتماعی برای سئو مهم است، خطرات متعددی در ارتباط با خرید لایک وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

  • برای به دست آوردن لایک ها، ممکن است از یک بات نت برای انتشار آنها استفاده شود که حساب هدف و دنبال کنندگان آن را در معرض خطر ابتلا به بدافزار قرار می دهد.
  • روش دیگر برای به دست آوردن تعداد زیادی لایک، استفاده از افراد کشورهای در حال توسعه برای نشستن روی «لایک» یا «دنبال کردن» برای مقادیر ناچیز پول نقد است – که البته بین شما و وجدان شماست.
  • همچنین امکان لطمه زدن به اعتبار مشتری نیز وجود دارد. اگر فالوورهای آن‌ها ناگهان از 500 به 5000 افزایش پیدا کنند، کسی متوجه می‌شود و باید امیدوار بود که مشتری، رقیب یا خود سایت رسانه‌های اجتماعی نباشد. البته این ممکن است منجر به تعلیق یک حساب کاربری شود.

وقتی صحبت از کرانچ به میان می آید، اینکه آیا از روش های کلاه خاکستری استفاده می شود بستگی به خود فرد دارد. با این حال، اگر قرار است از آنها استفاده شود، باید امیدوار بود که متخصص سئو باشد بسیار ماهر. حتی در این صورت نیز خطری وجود دارد، بنابراین برای اینکه مطمئن باشید سایتی جریمه نمی‌شود، بهتر است به روش‌های کلاه سفید پایبند باشید.

آیا تا به حال از تکنیک های کلاه خاکستری استفاده کرده اید؟ آیا مطمئن هستید که می دانید کلاه سفید چیست و چه چیزی به حساب نمی آید؟ در نظرات به ما اطلاع دهید.

تصویر/تصویر کوچک ویژه، جستجوی تصویر از طریق Shutterstock.

(برچسب‌ها برای ترجمه )سیاه



منتشر شده در 1403-01-23 02:27:02

منبع نوشتار

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید