برچسب های وردپرس چیست و چگونه از آنها به درستی استفاده کنیم

تگ های وردپرس یکی از ابزارهایی است که می توانید از آن برای گروه بندی پست های خود استفاده کنید روی جزئیات مشابه

معمولاً برچسب ها در زیر یک پست یا در نوار کناری قرار می گیرند. هنگامی که یک بازدیدکننده روی یک برچسب خاص کلیک می کند، وردپرس یک آرشیو را باز می کند page (برچسب page) – فهرست کردن تمام پست ها و انواع پست های سفارشی که دارای برچسب های یکسان هستند.

برچسب ها نقشی حیاتی در سازماندهی محتوای شما دارند. تاثیر مستقیم دارند روی تجربه کاربری و سئوی شما

در اینجا یک راهنمای نهایی وجود دارد که در آن شما هر آنچه را که باید در مورد برچسب‌ها بدانید، با چند نکته اضافی سئوی وردپرس برای صفحات برچسب یاد خواهید گرفت.

دسته بندی وردپرس در مقابل برچسب ها

از نظر فنی، هر دو دسته و برچسب ها طبقه بندی وردپرس هستند. به زبان ساده، آنها پست های شما را طبقه بندی می کنند.

با این حال، ما از برچسب ها و دسته ها به روشی متفاوت استفاده می کنیم. در اینجا تفاوت های اصلی وجود دارد:

1. گسترده در مقابل خاص

تمایز اصلی بین دسته ها و برچسب ها، اندازه موضوعی است که آنها پوشش می دهند. دسته بندی ها موضوعات گسترده پست های شما را گروه بندی می کنند در حالی که برچسب ها جزئیات خاصی را در محتوای شما توصیف می کنند.

برای روشن شدن موضوع، فرض کنید یک وبلاگ غذایی دارید. دسته بندی هایی که دارید ممکن است سفر آشپزی، دستور العمل ها، نکات و اخبار غذایی باشد.

اگر مقاله ای با عنوان «خوشمزه ترین دستور تهیه گوشت گاو ولینگتون» دارید، این مقاله در دسته دستور پخت قرار می گیرد. و می توانید از گوشت گاو، گوردون رمزی، شیرینی و غیره به عنوان برچسب استفاده کنید.

نکته حرفه ای

توصیه نمی شود از چیزی به عنوان “گوردون رمزی” برای دسته بندی خود استفاده کنید زیرا موضوع گسترده ای از پست های وبلاگ شما را پوشش نمی دهد. مگر اینکه قصد دارید محتوای زیادی برای بحث درباره او ایجاد کنید، نام او باید یک برچسب بماند، نه یک دسته.

2. ضروری در مقابل اختیاری

تفاوت دیگر بین این دو طبقه بندی این است که چقدر برای پست شما اجباری هستند. دسته ها ضروری هستند در حالی که برچسب ها اختیاری هستند.

اگر هیچ دسته ای را به یک پست اختصاص ندهید، وردپرس به طور خودکار آن را در دسته بندی پیش فرض قرار می دهد که دسته بندی نشده است.

نکته حرفه ای

نام دسته پیش فرض را می توان با دسترسی تغییر داد تنظیمات -> نوشتن از سرپرست داشبورد شما

3. رابطه والد و فرزند در مقابل نهاد مستقل

در نهایت، دسته ها و برچسب ها روابط سلسله مراتبی متفاوتی دارند. دسته ها سلسله مراتبی هستند. به این معنی است که می توانید دسته ها یا زیرمجموعه های فرزند را در اختیار والدین قرار دهید.

به عنوان مثال: در زیر دسته دستورها، می توانید زیر شاخه های بیشتری مانند پیش غذا، غذای اصلی، دسرها و برنامه غذایی رژیمی اضافه کنید.

در برنامه غذایی رژیمی، می توانید زیرمجموعه های دیگری مانند غذای کم کربوهیدرات، غذای کم قند و غذای کم چرب را نیز بگنجانید.

برخلاف دسته‌ها، برچسب‌ها رابطه والد-فرزندی ندارند. هر برچسبی که اضافه می کنید یک آیتم مستقل است که سطح ندارد.

علاوه بر سه تفاوت فوق، دسته‌ها و برچسب‌ها پیوند ثابت متفاوتی را نیز ایجاد می‌کنند. برای مشاهده تفاوت باید از ساختار پیوند دائمی سفارشی استفاده کنید. هنگامی که ساختار پیوند دائمی سفارشی فعال شود، پیشوند پایه شما به شکل زیر خواهد بود:

http://examplewebsite.com/category/recipes/

یا

http://examplewebsite.com/tags/recipes/

اگرچه این دو طبقه بندی در کاربردهای عملی خود متفاوت هستند، اما می توانید از هر دوی آنها در پست های خود استفاده کنید. یک پست ممکن است یک یا دو دسته و برچسب های متعدد داشته باشد.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  بلاگر به وردپرس: راهنمای مبتدی برای مهاجرت سایت بدون از دست دادن سئو

روش اضافه کردن برچسب در وردپرس

افزودن برچسب به پست شما نسبتاً آسان است. با این حال، به یاد داشته باشید که فقط پست ها می توانند برچسب داشته باشند.

دو راه برای اضافه کردن برچسب در وردپرس وجود دارد. ابتدا می‌توانید برچسب‌ها را برای پست‌های وبلاگ جدید اضافه کنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. از داشبورد مدیریت خود، به پست ها -> افزودن جدید
  2. در سمت راست ویرایشگر بصری خود را پیدا کنید جعبه برچسب ها
  3. برچسب هایی را که می خواهید اضافه کنید تایپ کنید. هر تگ مختلف باید با کاما از هم جدا شوند.برچسب های وردپرس را برای پست جدید اضافه کنیدبرچسب های وردپرس را برای پست جدید اضافه کنید

ثانیا، می توانید برای پست های موجود برچسب اضافه کنید. این همچنین به شما کمک می کند تا سئوی خود را بهبود بخشید زیرا می توانید یک Slug برای برچسب های خود اضافه کنید.

  1. از داشبورد مدیریت خود، به پست ها -> برچسب ها.
  2. یک برچسب جدید اضافه کنید روی یک فرم نام
  3. Slug را برای برچسب خود اضافه کنید.برچسب های وردپرس را برای پست های موجود اضافه کنیدبرچسب های وردپرس را برای پست های موجود اضافه کنید

روش نمایش ابر برچسب در وردپرس

استفاده از برچسب ها در وردپرس نه تنها پست های شما را مرتب می کند، بلکه قابلیت استفاده و دسترسی سایت شما را نیز بهبود می بخشد. بنابراین، برچسب ها تجربه کاربری بهتری ایجاد می کنند.

علاوه بر این، ایجاد یک ویجت ابر برچسب تجربه کاربری شما را حتی بیشتر بهبود می بخشد.

ویجت ابر برچسب به شما کمک می کند تا همه برچسب هایی را که تنظیم کرده اید نشان دهید. با یک کلیک، بازدیدکنندگان می توانند برچسب های شما را مرور کنند و موضوع مورد علاقه خود را پیدا کنند.

وب سایت شما ممکن است در جایگاه شما بسیار رایج باشد. اما، با یک ابر برچسب، بازدیدکنندگان می توانند موضوعات جالبی را که نمی توانند در سایت های رقبای شما پیدا کنند، به سرعت پیدا کنند.

علاوه بر این، شما همچنین می توانید اندازه فونت بزرگتر را برای برچسب های محبوب تر تنظیم کنید.

این مراحل ساده را برای افزودن ویجت ابر برچسب دنبال کنید:

  1. از داشبورد مدیریت خود، به ظاهر -> ابزارک
  2. ویجت Tag Cloud را پیدا کنید و آن را به قسمت ویجت که می خواهید نمایش دهید بکشید. معمولاً واقع شده است روی نوار کناری
  3. به آن عنوان و تعداد تگ هایی که می خواهید در فضای ابری اضافه کنید، بدهید. حداکثر عدد 75 است.نمایش تگ های وردپرس در Tag Cloud Widgetنمایش تگ های وردپرس در Tag Cloud Widget

افزودن یک ابر برچسب در وردپرس 5.9 شامل مراحل مختلفی است زیرا این نسخه وردپرس از یک ویرایشگر بلاک برای کل سایت استفاده می کند:

  1. رفتن به ظاهر -> ویرایشگر برای باز کردن ویرایشگر سایت
  2. ماوس را روی ناحیه ای که می خواهید ابر برچسب را اضافه کنید نگه دارید، سپس روی آن کلیک کنید به علاوه (+) برای افزودن یک بلوک جدید.
  3. جستجو برای ابر برچسب و کلیک کنید روی بلوک برای اضافه کردن آن به page.
اضافه کردن یک بلوک ابر برچسب از طریق ویرایشگر بلوک وردپرس.اضافه کردن یک بلوک ابر برچسب از طریق ویرایشگر بلوک وردپرس.
برچسب های وردپرس چیست و چگونه از آنها به درستی استفاده کنیم 12
  1. ابر برچسب ظاهر می شود روی را page.
  2. برای تغییر آن، تنظیمات بلوک را با کلیک کردن باز کنید روی بلوک ابر برچسب و کلیک کردن بر روی تنظیمات نماد در گوشه سمت راست بالای صفحه نمایش.

را تغییر دهید نمایش تعداد پست ها برای نمایش تعداد تگ ها روی را page و تنظیم کنید تعداد تگ ها نوار لغزنده برای تنظیم حداکثر تعداد برچسب برای نمایش.

گاهی اوقات، ممکن است بخواهید یک برچسب را بدون توجه به محبوبیت آن از ابر برچسب حذف کنید. برای حذف یک برچسب، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. رفتن به پست ها -> برچسب ها. برچسبی را که می خواهید حذف کنید انتخاب کنید.
  2. اکنون، به نوار آدرس مرورگر خود نگاهی دقیق بیندازید و شناسه برچسب را پیدا کنید. یک عدد زیر است tag_ID=.
  3. شناسه تگ را کپی کنید و به آن برگردید سفارشی ساز -> ابزارک ها.
  4. کلیک روی تنظیمات ویجت ابری را تگ کنید و تنظیمات آن را باز کنید.
  5. شناسه تگ را در جعبه حذف.
  6. کلیک صرفه جویی را فشار دهید تا به پایان برسد process.

نکته حرفه ای

در حالی که برچسب ها تجربه کاربری بهتری را برای سازماندهی محتوای شما ایجاد می کنند، میزبانی بهینه شده با اطمینان از زمان بارگذاری سریع تر و عملکرد کلی بهتر، وب سایت شما را بیشتر بهبود می بخشد. انتخاب یک وردپرس مدیریت شده را در نظر بگیرید host در حالی که یک پلتفرم برای پروژه جدید خود انتخاب می کنید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  بایگانی VPS

برچسب ها و سئو وردپرس

تگ های وردپرس نیز برای سئوی شما مهم هستند. وقتی این کار را به درستی انجام دهید، یک طبقه بندی خوب مدیریت شده مانند برچسب ها رتبه سئوی شما را افزایش می دهد.

اما باید به خاطر داشته باشید که برچسب ها می توانند برای سئوی شما مضر باشند.

وقتی صحبت از سئو به میان می آید، وردپرس بهترین CMS تا به امروز است. هنگامی که وردپرس را نصب می کنید، دارای ویژگی های داخلی سئو برای مقابله با موتورهای جستجو است.

این ویژگی‌های از پیش تعیین‌شده، همه موتورهای جستجو را راهنمایی می‌کنند تا پست‌ها، صفحات، دسته‌ها و برچسب‌ها را در سایت شما فهرست کنند و اطلاعات را در پایگاه داده آن ذخیره کنند.

با این حال، برخی از خطاها در استفاده از برچسب ها به این نمایه سازی آسیب می رساند process.

اول، گاهی اوقات افراد یک نام مشابه برای یک دسته و یک برچسب ایجاد می کنند. با این کار دو صفحه دسته بندی و برچسب یکسان ایجاد می شود. اگر «دستور غذاها» را هم به عنوان برچسب و هم به عنوان دسته داشته باشید، ممکن است موتورهای جستجو گیج شوند که کدام یک باید رتبه اول را داشته باشند.

مشکل تکراری مشابه ممکن است برای اسامی مجرد یا جمعی که به عنوان برچسب خود استفاده می کنید اتفاق بیفتد. “Recipes” یا “Recipe” مشابه است. شما باید یکی را انتخاب کنید و به طور مداوم از آن به عنوان برچسب خود استفاده کنید.

علاوه بر این، صفحات برچسب محتوای منحصر به فرد ندارند روی خودش آنها فقط گزیده پست ها را دارند در حالی که محتوای منحصر به فرد در صفحات پست جداگانه نوشته شده است. به همین دلیل است که موتورهای جستجو ترجیح می دهند در صفحات پست مختلف به جای برچسب گذاری صفحات بخزند.

به خاطر داشته باشید که وردپرس به طور خودکار یک برچسب ایجاد می کند page وقتی یک تگ جدید تنظیم کردید در بخش بعدی، یاد خواهید گرفت که چگونه از صفحات برچسب برای کمک به ناوبری کاربر، بدون آسیب رساندن به سئوی خود استفاده کنید.

بنر میزبانی وردپرسبنر میزبانی وردپرس
برچسب های وردپرس چیست و چگونه از آنها به درستی استفاده کنیم 13

صفحات آرشیو تگ وردپرس Noindex

بهترین روش برای غلبه بر مشکلات صفحات برچسب و سئو استفاده از تگ وردپرس noindex است. با انجام این کار، به موتورهای جستجو می‌گویید هنگام خزیدن داده‌ها، صفحات برچسب شما را نادیده بگیرند.

افزونه Yoast SEO یک انتخاب عالی برای انجام این کار است. مراحل زیر را برای صفحات تگ وردپرس noindex دنبال کنید:

  1. کلیک روی ظاهر جستجو
  2. انتخاب کنید طبقه بندی ها برگه
  3. پیدا کردن برچسب ها بخش
  4. زیر نمایش برچسب ها در جستجو نتایج را انتخاب کنید نه
  5. کلیک کنید بر روی صرفه جویی را فشار دهید تا آن را تمام کنید.

نتیجه

تگ های وردپرس یک راه عالی برای مدیریت محتوای شما هستند. این می تواند به خوانندگان شما کمک کند تا موضوعات مورد نظر خود را به روشی سریع و بدون سر و صدا پیدا کنند. این باعث افزایش تجربه کاربری کلی شما می شود.

با این حال، برخی از ایرادات کوچک در استفاده از برچسب ها به سئو شما آسیب می رساند. از نکات ارائه شده برای به حداکثر رساندن قابلیت استفاده از برچسب ها بدون ایجاد تأثیر منفی استفاده کنید روی سئو.

یاد بگیرید چه کارهای دیگری می توانید با وردپرس انجام دهید

راهنمای امنیت وردپرس
روش تغییر نام کاربری در وردپرس
Slug وردپرس چیست؟
روش نصب وردپرس
راهنمای ابزارک های وردپرس
روش ورود به وردپرس
روش استفاده از SMTP در وردپرس برای ارسال ایمیل
چگونه یک سایت وردپرس زنده بسازیم
روش اضافه کردن پست به صفحه در وردپرس
چگونه صفحات را در وردپرس کپی کنیم