وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

بسط فرمان Bash

0 1
زمان لازم برای مطالعه: 3 دقیقه


هنگام کار با دستورات در bash، به نقطه ای خواهید رسید که باید از خروجی یک دستور داده شده به عنوان مقدار برای یک متغیر معین استفاده کنید. گسترش فرمان اصطلاحی است که برای اشاره به آن استفاده می شود تعویض فرمان جایی که خروجی یک دستور داده شده به جای دستور استفاده می شود. در حالت ایده آل، دستور اجرا می شود و مقدار آن جایگزین دستور می شود و در بیشتر موارد هنگام کار با متغیرها از آن استفاده می شود.

بسط فرمان Bash زمانی مفید است که باید از یک متغیر مشخص استفاده کنید که مقادیر آن هنوز مشخص نیست مگر اینکه دستور ابتدا اجرا شود. این راهنما مثال های مختلفی را برای کمک به درک روش کار با آنها پوشش می دهد bash تعویض فرمان

روش استفاده از Bash Command Expansion

Command Expansion به دو صورت قابل استفاده است.

می توانید آن را مانند نحو زیر محصور کنید:

$(فرمان)

به طور متناوب، می توانید استفاده کنید بکتیک ها، همانطور که در زیر نشان داده شده است.

`فرمان`

وقتی استفاده می کنید bash با جایگزینی در یک اسکریپت، خروجی دستور جایگزین دستور در هنگام اجرا خواهد شد.

به عنوان مثال، اگر شما نیاز به نوشتن دستوری دارید که تاریخ و زمان فعلی و زمان آپدیت را هنگام اجرای اسکریپت چاپ می‌کند، می‌توانیم یک اسکریپت مانند شکل زیر داشته باشیم.

بسط فرمان Bashما یک متغیر در اسکریپت ایجاد کرده ایم، اما مقدار آن بستگی دارد روی خروجی فرمان همچنین، ما در حال چاپ مقدار متغیر اعلام شده با استفاده از اکو فرمان این یک مورد است bash تعویض فرمان بیایید دستور را اجرا کنیم و ببینیم چگونه رفتار می کند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش گرفتن ورودی از یک کاربر در اسکریپت Bash [Advanced Techniques]

بسط فرمان Bashبسط فرمان Bashتوجه داشته باشید که هر خط انتهایی هنگام چاپ خروجی با استفاده از جایگزینی دستور حذف می شود. به عنوان مثال، بیایید استفاده کنیم دستور seq برای چاپ مقادیر از 1 تا 10، از دو مقدار صرفنظر کنید. اگر دستور زیر را اجرا کنیم، متوجه خواهیم شد که هر خط جدید حساب می شود.

$ دنباله 1 2 10

بسط فرمان Bashبسط فرمان Bashبا این حال، اگر از جایگزینی دستور برای همان دستور استفاده کنید، با حذف خطوط جدید، خروجی متفاوت خواهد بود.

بسط فرمان Bashبسط فرمان Bash

بسط فرمان Bash روی حلقه ها

اگر یک اسکریپت معین دارید که باید یک وظیفه معین را اجرا کند، اما مقادیر آن متغیر بستگی دارد روی خروجی دستور، می توانید از آن استفاده کنید bash گسترش به عنوان مثال، اگر فایلی حاوی نام آدرس های IP داشتید، می توانید a را اجرا کنید برای حلقه برای انجام یک کار معین بر اساس روی نام آن فایل

اسکریپت زیر یک فایل را با استفاده از گربه دستور داده و محتویات فایل را چاپ می کند روی پوسته فعلی

بسط فرمان Bashبسط فرمان Bashدر اینجا خروجی تایید می کند که می توانید استفاده کنید bash جایگزینی با حلقه ها

بسط فرمان Bashبسط فرمان Bash

بسط فرمان و بسط پارامتر

بسط فرمان Bash تقریباً شبیه بسط پارامتر است. که در bash جایگزینی، استفاده می کنیم $()، در حالی که برای بسط پارامتر از ${}. بسط پارامتر یک متغیر را از بسط فرمان محافظت می کند. بیایید یک مثال برای درک داشته باشیم.

بسط فرمان Bashبسط فرمان Bashدر مثال بالا، ما در حال ایجاد یک متغیر به نام هستیم تاریخ. اگر با استفاده از بسط پارامتر، متغیر را اکو کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که مقدار متغیر را چاپ می‌کنیم و پس از آن کلمه‌ای که بعد از مقدار متغیر اضافه می‌شود، چاپ می‌کنیم.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  bash نمونه های تاریخ

با این حال، در مثال جایگزینی دستور، می بینیم که دستور تاریخ، که تاریخ و زمان فعلی را چاپ می کند، جایگزین می شود و خروجی به جای دستور استفاده می شود.

بنابراین، اگر نمی‌خواهید یک متغیر به عنوان موردی برای بسط فرمان در نظر گرفته شود، به جای $() از ${} استفاده کنید.

نتیجه

بسط فرمان Bash همان جایگزینی دستور است. این راهنما توضیح داده است که بسط فرمان به چه معناست، و ما مثال های مختلفی را برای کمک به درک روش استفاده از بسط فرمان برای خود آورده ایم. bash اسکریپت ها نکته کلیدی این است که جایگزینی دستور زمانی است که هنگام دریافت یا تنظیم مقدار یک متغیر، از خروجی یک فرمان به جای خود فرمان استفاده می شود.

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1402-12-29 21:34:04

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید