وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

بهترین طعم های اوبونتو

0 5
زمان لازم برای مطالعه: 4 دقیقه


بر خلاف ویندوز، اوبونتو با طعم های مختلف بسیار پیچیده تر است تا برای انواع مختلف کاربران جذاب باشد. قبل از بحث در مورد انواع مختلف اوبونتو، اجازه دهید ابتدا خود اوبونتو را مورد بحث قرار دهیم.

اوبونتو یک سیستم عامل منبع باز است که شامل مجموعه گسترده ای از نرم افزارهای درجه یک سازمانی برای پیکربندی، توسعه، مدیریت و سایر خدمات مختلف است. این سیستم‌عاملی است که در تمامی پلتفرم‌ها از جمله ابر، رایانه‌های شخصی، دستگاه‌های IoT و مهم‌تر از همه سرورها استفاده می‌شود.

اکنون که درک کمی از اوبونتو داریم، بیایید در مورد طعم های مختلف آن بحث کنیم. به زبان ساده – مشتقات اوبونتو پروژه های سیستم عاملی هستند که بر اساس ساخته شده اند روی کد منبع اوبونتو توسط علاقه مندان به اوبونتو. این طعم‌ها همگی توسط Canonical پشتیبانی می‌شوند، شرکتی که ماموریت آن این است که نرم‌افزار متن‌باز را به کارآمدترین شکل ممکن در دسترس جهانیان قرار دهد.

هر طعم اوبونتو منحصربه‌فرد است، که شامل نمونه پیش‌فرض به نام اوبونتو GNOM است و گردش کار سیستم‌عامل منحصربه‌فردی را به پایگاه کاربر ارائه می‌دهد.

ما پنج مورد از بهترین طعم ها را از نظر خودمان برای بررسی انتخاب کرده ایم.

1. اوبونتو GNOM

اوبونتو GNOM یکی از برجسته ترین ویژگی های اوبونتو است و محیط دسکتاپ GNOM را اجرا می کند. این طعم نسخه پیش‌فرض Canonical است و دارای پایگاه کاربری عالی است که جذابیت آن را بیشتر می‌کند.

این طعم انعطاف پذیری زیادی را فراهم می کند اما هزینه دارد. اوبونتو GNOM بدون مشکل اجرا نمی شود روی دستگاه های پایین رده، زیرا برای کارکرد موثر به حداقل 4 گیگابایت رم نیاز دارد.

بهترین طعم های اوبونتوبهترین طعم های اوبونتو

بررسی اجمالی دسکتاپ GNOM اوبونتو

2. لوبونتو

این طعم از اوبونتو بیشتر در جهت جلب توجه کاربرانی است که هستند روی حصار خروج از ویندوز به عنوان سیستم عامل اصلی آنها. لوبونتو با پایبندی به ریشه های سیستم عامل مبتنی بر لینوکس، تجربه ای بسیار شبیه به ویندوز را فراهم می کند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  iSCSI Storage Server را پیکربندی کنید روی اوبونتو 18.04 LTS

محیط آن بسیار ساده است و از محیط دسکتاپ LXDE سبک وزن استفاده می کند. علاوه بر این، این طعم به یک دستگاه پیشرفته مانند اوبونتو GNOM نیز نیاز ندارد و به خوبی اجرا خواهد شد. روی اکثر دستگاه ها؛ برای عملکرد صحیح فقط به 1 گیگابایت رم نیاز دارد.

بهترین طعم های اوبونتوبهترین طعم های اوبونتو

دسکتاپ لوبونتو

3. کوبونتو

آیا شما فردی هستید که بیشتر به زیبایی شناسی سیستم عامل علاقه دارید؟ خوب، پس، کوبونتو همان چیزی است که شما به دنبال آن هستید.

معمولاً به عنوان KDE Ubuntu نامیده می شود، این طعم به لطف ادغام با Plasma DE به راحتی یکی از براق ترین رابط کاربری را دارد.

این بسیار قابل تنظیم است و برای محاسبات با هدف عمومی بسیار کارآمد است و برای کار با حداکثر پتانسیل خود تنها به 2 گیگابایت رم نیاز دارد.

کوبونتو ماهیت سیستم عامل ویندوز را حفظ کرده و در عین حال به ریشه های خود وفادار مانده است. این یک منوی شروع، نوار وظیفه، سینی سیستم و غیره دارد. این به همه کاربرانی که قصد تغییر از سیستم عامل ویندوز به لینوکس را دارند، اما همیشه مردد هستند، کمک می کند. نسخه مدرن کوبونتو محیطی به همان اندازه قابل اعتماد و کاربرپسند را فراهم می کند که یک امتیاز اضافی برای کاربران است.

بهترین طعم های اوبونتوبهترین طعم های اوبونتو

دسکتاپ کوبونتو

4. استودیو اوبونتو

همان طور که از نامش پیداست، استودیو اوبونتو یک ایستگاه کاری کارآمد برای سازندگان گرافیک، عکاسی، صدا، انتشارات و ویدیو فراهم می کند. اغلب اوقات، هنرمندان سیستم‌عاملی را پیدا نمی‌کنند که برای رفع نیازهای آن‌ها بهینه‌سازی شده باشد، اما استودیو اوبونتو کاملاً به همه آنها خدمات می‌دهد.

استودیو اوبونتو با Xfce DE عرضه می شود و ظاهر پیش فرض بسیار خاموشی دارد، اما کاربران به راحتی می توانند آن را بدون هیچ زحمتی سفارشی کنند.

بهترین طعم های اوبونتوبهترین طعم های اوبونتو

دسکتاپ استودیو اوبونتو

5. اوبونتو بادجی

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش نصب KdenLive در اوبونتو 22.04

این طعم نسبتا جدید در بازار است. Ubuntu Budgie ظاهری زیبا و مدرن دارد روی لینوکسی که زیبایی شناسی همه را راضی خواهد کرد. منحنی یادگیری Budgie در مقایسه با دیگر طعم‌های اوبونتو بسیار آسان است. این امر مستلزم ذکر ویژه برای توسعه دهندگان و طراحانی است که ضمن بهبود همه چیز، ظاهری آشنا را تضمین کردند.

هدف از این طعم ایجاد یک رابط دسکتاپ زیبا و ساده بود. Budgie همچنین دارای یک عامل قابل تنظیم است که به نفع آن بازی می کند و در حال حاضر لیستی از نرم افزارهای گنجانده شده را دارد که شما را سریعاً مشغول به کار و مرور می کند.

یکی دیگر از ویژگی های منظمی که در Budgie معرفی شده است، نوار کناری است که در آن برنامه ها می توانند به سرعت آشکار و پنهان شوند. نوار کناری اپلت‌ها و اعلان‌ها را در خود نگه می‌دارد و می‌تواند به شما کمک کند دسکتاپ خود را بدون شلوغی نگه دارید.

اضافه شدن جایزه: Edubuntu

طعم Edubuntu اوبونتو برای آموزش، به ویژه کودکان در مدارس، خانه ها و جوامع مختلف طراحی شده است. هدف آموزش روش استفاده از کامپیوتر است. این طعم از GNOM DE استفاده می کند و با نرم افزار آموزشی از پیش نصب شده عرضه می شود.

اگرچه این طعم در سال 2014 متوقف شد و آخرین نسخه آن 14.04.2 بود.

بهترین طعم های اوبونتوبهترین طعم های اوبونتو

دسکتاپ Edubuntu

در اینجا بهترین انتخاب ما برای 5 طعم برتر اوبونتو است. این طعم‌ها ممکن است برای جمعیت‌شناسی یکسانی مورد هدف قرار نگیرند، اما حداقل به شما ایده می‌دهند که اوبونتو واقعاً به عنوان یک سیستم‌عامل چقدر انعطاف‌پذیر است.

لطفاً نظر خود را در مورد طعم ها و خود سیستم عامل به ما بگویید: @linuxint.



برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1403-01-05 23:39:04

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید