وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

بهترین محیط دسکتاپ اوبونتو

0 21
زمان لازم برای مطالعه: 3 دقیقه


محیط دسکتاپ نقش مهمی در ظاهر و احساس به دسکتاپ اوبونتو دارد. ما در سال 1402 هستیم و در حال تجربه تحولات و تکامل مستمر در محیط های دسکتاپ لینوکس هستیم.

یک محیط دسکتاپ برای هر نوع کاربری وجود دارد: یک توزیع سبک وزن برای کاربران عادی و یک محیط دسکتاپ کارآمد برای کاربران حرفه ای مانند گیمرها، توسعه دهندگان و تحلیلگران امنیتی.

امروز برخی از بهترین محیط های دسکتاپ اوبونتو را بررسی خواهیم کرد.

1. GNOME

GNOME که مخفف آن است GNU محیط مدل شیء شبکه، یکی از پرکاربردترین و محبوب ترین محیط های دسکتاپ در سراسر جهان است. استفاده از آن رایگان است و یک محیط دسکتاپ منبع باز است. رابط کاربری آن بسیار ساده و آسان برای استفاده است که آن را برای تازه کارها ایده آل می کند.

این همچنین یک محیط دسکتاپ عالی برای کاربران حرفه ای است زیرا یک محیط دسکتاپ بسیار قابل تنظیم است. با کمک برنامه های افزودنی، می توانید عملکرد آن را بهبود بخشید و از همه برنامه های بومی پشتیبانی کنید.

آخرین GNOME 43 یک راه آسان و زیبا برای استفاده از رایانه شما ارائه می دهد. این ویژگی با ویژگی‌های قدرتمند مانند ویژگی جستجو ارائه می‌شود که به شما کمک می‌کند به تمام کارهای خود از یک مکان، پنجره‌های کنار هم و بسیاری موارد دیگر دسترسی داشته باشید.

گنوم یک محیط دسکتاپ قابل اعتماد است که تجربه ای منسجم و یکپارچه را ارائه می دهد.

2. دارچین

Cinnamon یکی دیگر از محیط های دسکتاپ قابل اعتماد است که دارای بسیاری از ویژگی های نوآورانه و یک رابط کاربری زیبا است. طرح دسکتاپ آن کاملاً شبیه به محیط دسکتاپ گنوم است. رابط کاربری آن بسیار آسان برای استفاده است و باعث می شود در اولین حرکت احساس کنید در خانه هستید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش نصب Battle for Wesnoth روی اوبونتو

این محیط دسکتاپ اوبونتو همچنین با مجموعه‌ای از برنامه‌های بومی و ابزارها و پیکربندی‌های ابزار قدرتمند ارائه می‌شود که آن را برای همه مجموعه‌ای از کاربران ایده‌آل می‌کند.

این با سفارشی سازی و اصلاح پوسته گنوم 3 توسعه یافته است. می تواند جایگزین قابل اعتمادی برای محیط دسکتاپ گنوم باشد.

3. باجی

Budgie که توسط پروژه Solus توسعه یافته است، یکی دیگر از محیط های محبوب دسکتاپ اوبونتو است. Ubuntu Budgie یک طعم رسمی اوبونتو است که با محیط دسکتاپ Budgie به عنوان پیش فرض عرضه می شود.

این دارای رابط کاربری مدرن است که به لطف طرح دسکتاپ عالی آن، استفاده از آن بسیار آسان است. این یک محیط دسکتاپ عالی برای کاربران جدید و همچنین حرفه ای است. این یک محیط دسکتاپ قدرتمند است که دارای ویژگی های سفارشی سازی قدرتمند است.

4. MATE

MATE یکی دیگر از محیط های دسکتاپ اوبونتو است. اوبونتو MATE یک توزیع رسمی لینوکس است. این یک محیط دسکتاپ جذاب است که با رابط کاربری ساده و زیبا ارائه می شود.

MATE توسط جامعه فعال پشتیبانی می شود و به طور مداوم در حال توسعه در تلاش برای ارائه یک تجربه عالی برای کاربر نهایی با افزودن پشتیبانی به موقع برای فناوری های جدید است.

5. XFCE

XFCE یک محیط دسکتاپ سبک است. این با طیف گسترده ای از توزیع های لینوکس در کنار اوبونتو سازگار است. این یک محیط دسکتاپ ساده و در عین حال قدرتمند با رابط کاربری ساده است.

این یک محیط دسکتاپ ایده آل برای کامپیوترهایی با منابع سیستم کم است. مدیر دسکتاپ آن به شما کمک می کند تا تصاویر پس زمینه، آیکون ها و موارد دیگر را به دسکتاپ خود اضافه کنید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  جاوا را نصب کنید روی اوبونتو 24.04

XFCE با برنامه ها و افزونه های مختلف مانند terminal شبیه ساز، برنامه رایت سی دی و دی وی دی، نمایشگر عکس و بسیاری موارد دیگر.

6. KDE PLASMA

KDE Plasma یکی از محیط های دسکتاپ پرکاربرد است. این یک محیط دسکتاپ ایده آل برای کاربران عادی و حرفه ای است زیرا با ابزارها و خدمات مختلفی همراه است.

این برنامه با برخی از بهترین برنامه های پیش فرض مانند KGeoTag که برنامه برچسب گذاری جغرافیایی عکس است و Dolphin که یک مدیر فایل است عرضه می شود. دارای رابط کاربری مدرن و شیک است.

این یک محیط دسکتاپ بسیار قابل تنظیم است. می‌توانید ویجت‌ها، تم‌ها و پانل‌ها را سفارشی کنید و حسی را که می‌خواهید به دسکتاپ بدهید. اتصال KDE همچنین به شما کمک می کند بین دسکتاپ و تلفن Android خود همگام سازی کنید. این یک محیط دسکتاپ عالی برای بازی و چند کار است.

نتیجه

اینها برخی از بهترین و قابل اعتمادترین محیط های دسکتاپ اوبونتو هستند که می توانید از آنها استفاده کنید. محیط‌های دسکتاپ اوبونتو دیگری مانند Deepin، Pantheon، LXQt و Enlightenment را می‌توانید امتحان کنید.

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1402-12-29 07:01:02

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید