وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

بهترین ویرایشگرهای متن برای اوبونتو

0 21
زمان لازم برای مطالعه: 4 دقیقه


اگر توسعه دهنده اپلیکیشن هستید و تمام کدنویسی خود را انجام می دهید روی اوبونتو پس این پست می تواند برای شما بسیار مفید باشد. امروز قصد داریم نگاهی به بهترین ویرایشگرهای متن یا محیط توسعه یکپارچه (IDE) داشته باشیم که تجربه برنامه نویسی شما را به سطح بالاتری می برد. IDE ها و برخی از ویرایشگرهای متن مدرن ویژگی هایی مانند تکمیل خودکار، پلاگین ها و بسیاری از ویژگی های دیگر را ارائه می دهند که کارهای برنامه نویسی را آسان تر می کند.

بنابراین بیایید نگاهی به بهترین ویرایشگرهای متن برای اوبونتو بیندازیم.





1. اتم

Atom یک ویرایشگر متن آزاد و متن باز است که توسط GitHub توسعه یافته است. این ویرایشگر متن با بسیاری از ویژگی های محیط توسعه یکپارچه است. این یکی از مدرن ترین ویرایشگرهای متن است و دارای رابط کاربری کاملاً قابل تنظیم است که می توانید تم ها را نصب کنید و استایل را سفارشی کنید.

بهترین ویرایشگرهای متن برای اوبونتوبهترین ویرایشگرهای متن برای اوبونتو

Atom از زبان های برنامه نویسی مختلف از جمله C، C++، C#، CoffeeScript، HTML، JavaScript، PHP، CSS، Python، Perl و بسیاری از زبان های دیگر پشتیبانی می کند. تیم توسعه دهنده Atom آن را یک ویرایشگر متن کاملا قابل هک می نامند.

2. متن عالی

Sublime Text یک ویرایشگر کد منبع است که با C++ و Python با Python API نوشته شده است. این ویرایشگر سبک و ساده است که مورد علاقه بسیاری از توسعه دهندگان برنامه است. قابلیت دسترسی به IDE آن دارای بسیاری از ویژگی‌های اساسی مانند تورفتگی خودکار، تکمیل خودکار، برجسته‌سازی نحو و غیره و بسیاری از ویژگی‌های پیشرفته مانند Minimap، انتخاب چندگانه، میانبرهای صفحه کلید، پالت فرمان، ویرایش تقسیم و بسیاری موارد دیگر است.

بهترین ویرایشگرهای متن برای اوبونتوبهترین ویرایشگرهای متن برای اوبونتو

Sublime Text رابط کاربری بسیار ساده و سبکی دارد و از زبان های برنامه نویسی زیادی نیز پشتیبانی می کند.

3. Vim

Vim یا Vi Improved یک ویرایشگر متن پیشرفته با ویژگی های مشابه IDE است. می توان از آن به عنوان یک برنامه مستقل و همچنین رابط خط فرمان استفاده کرد. اگرچه ممکن است استفاده از ویرایشگر متن ساده برای مبتدیان در ابتدا دشوار باشد، اما یکی از قدرتمندترین ویرایشگرهای کد است.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش نصب دراپ باکس روی اوبونتو 20.04

بهترین ویرایشگرهای متن برای اوبونتوبهترین ویرایشگرهای متن برای اوبونتو

Vim ویژگی‌های زیادی مانند برجسته‌سازی نحو، تقسیم صفحه، تکمیل خودکار و بسیاری از ویژگی‌های دیگر هر IDE مدرن را ارائه می‌دهد.

4. کیت

کیت یک ویرایشگر متن پیش فرض در Kubuntu است که توزیع لینوکس است. کیت ویرایشگر متن بسیار محبوب در بین کاربران Kubuntu است. این ویرایشگر متن ساده و در عین حال سریع است و تقریباً مانند هر IDE مدرن کار می کند. کیت از تعداد زیادی از زبانهای برنامه نویسی پشتیبانی می کند.

بهترین ویرایشگرهای متن برای اوبونتوبهترین ویرایشگرهای متن برای اوبونتو

برخی از ویژگی های کلیدی در ویرایشگر متن KATE شامل یافتن و جایگزینی، تطبیق براکت، پلاگین ها و غیره است. همچنین از پنجره تقسیم برای انجام چند کار پشتیبانی می کند. همچنین طول می کشد backup به طور خودکار در بازه های زمانی مشخص تا در صورت بروز مشکل غیرمنتظره، کار شما گم نشود.

5. GEANY

Geany ویرایشگر متن سبک و ساده است که در مخازن تقریباً تمام توزیع های لینوکس وجود دارد. این ویرایشگر متن از GTK+ Toolkit برای ارائه محیط عالی برای برنامه نویسی استفاده می کند. Geany تقریباً مانند IDE با ویژگی هایی مانند افزونه ها ، برجسته سازی نحو و غیره است.

بهترین ویرایشگرهای متن برای اوبونتوبهترین ویرایشگرهای متن برای اوبونتو

Geany از بسیاری از محبوب ترین زبانهای برنامه نویسی پشتیبانی می کند. این رابط کاربری بسیار ساده و آسان با چندین گزینه سفارشی با توجه به نیازهای توسعه دهنده دارد.

6. GEDIT

Gedit یک ویرایشگر متن ساده و کاربر پسند است که از قبل بارگذاری می شود روی اوبونتو این ویرایشگر متن بسیار سبک با برخی از ویژگی های IDE است. این زبان از زبانهای مختلف برنامه نویسی مانند پایتون ، جاوا ، XML ، HTML ، C ++ و غیره پشتیبانی می کند.

ویژگی های GEDIT شامل برجسته سازی نحو و رابط کاربری گرافیکی ساده و تمیز و بسیاری دیگر است. اما در مورد افزونه ها ، آنها را به صورت دستی بارگیری و نصب کرده اید.

7. کسوف

Eclipse ویرایشگر متن منبع باز برای توسعه دهندگان جاوا است. این یکی از پیشرفته ترین و مدرن ترین IDES است که در جاوا توسعه یافته است. در درجه اول شما فقط می توانید برنامه نویسی را به زبان جاوا انجام دهید، اما با کمک افزونه های اضافی می توانید این کار را با استفاده از تقریباً تمام زبان های برنامه نویسی اصلی مانند COBOL، C، C++، PHP، JavaScript، FORTRAN، Python و بسیاری دیگر انجام دهید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش حذف MySQL روی اوبونتو

بهترین ویرایشگرهای متن برای اوبونتوبهترین ویرایشگرهای متن برای اوبونتو

جدا از ویژگی های آن ، به IDE Eclipse با رابط کاربری نرم و صاف همراه است که حتی اگر کاربر جدید باشید ، احساس راحتی می کند.

8. نانو

Nano یک ویرایشگر متن منبع باز است GNU مجوز. این اولین بار با استفاده از زبان برنامه نویسی C در سال 1999 توسعه یافت. اساساً برای سیستم های محاسباتی یونیکس یا سیستم عامل های مشابه با استفاده از رابط خط فرمان توسعه داده شد. این یک ویرایشگر متن ساده و سبک است.

بهترین ویرایشگرهای متن برای اوبونتوبهترین ویرایشگرهای متن برای اوبونتو

ویژگی های NANO شامل جستجو و جایگزینی است ، به شماره خط و ستون ، هندوزی خودکار و غیره بروید.

9. براکت

Brackets یک ویرایشگر متن منبع باز است که توسط Adobe Systems ساخته شده است. این یکی از مدرن ترین IDE ها است و دارای رابط کاربری بسیار چشمگیر است. اگر ویژگی های اضافی را می خواهید ، می توانید با نصب افزونه ها آنها را دریافت کنید.

بهترین ویرایشگرهای متن برای اوبونتوبهترین ویرایشگرهای متن برای اوبونتو

براکت ها ویژگی های زیادی را ارائه می دهند که کار برنامه نویسی شما را آسان تر می کند. ویژگی ها عبارتند از ویرایش درون خطی، پیش نمایش زنده و پشتیبانی از افزونه های اضافی.

10. ویرایشگر Bluefish

Bluefish یک ویرایشگر متن منبع باز است که توسط Bluefish Dev Team ساخته شده است. این پشتیبانی از توسعه در زبان های برنامه نویسی مانند HTML ، CSS ، PHP ، C ، C ++ ، SQL ، Java ، Python و بسیاری از زبان های دیگر پشتیبانی می کند.

بهترین ویرایشگرهای متن برای اوبونتوبهترین ویرایشگرهای متن برای اوبونتو

Bluefish یک ویرایشگر متن ساده و سبک با بسیاری از ویژگی های محیط توسعه یکپارچه است. برجسته کردن نحو، تکمیل خودکار و بازیابی خودکار یکی از ویژگی های بسیاری در ویرایشگر Bluefish است.

بنابراین این 10 ویرایشگر بهترین متن برای اوبونتو هستند که می توانید برای توسعه برنامه و وب سایت کاربر کاربر کنید.

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1403-01-06 10:45:03

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید