وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

بهترین 25 وب سایت و وبلاگ خبری اوبونتو

0 4
زمان لازم برای مطالعه: 7 دقیقه


لینوکس یک سیستم عامل منبع باز است و اوبونتو یکی از توزیع های بسیار محبوب آن است که به سرعت در حال افزایش پایگاه کاربران خود است. با لینوکس و توزیع های آن، می توان چیزهای زیادی را یاد گرفت و انجام داد. به زبان ساده، لینوکس اقیانوسی از دانش و فرصت های بی پایان است. بسیاری از افرادی که این مقاله را می خوانند ادعا می کنند که همه چیز را در مورد لینوکس می دانند و در اوبونتو متخصص هستند، اما اینطور نیست زیرا چیزهای زیادی در مورد لینوکس وجود دارد که شما نمی دانید.

این مقاله به همه کسانی که از اوبونتو استفاده می کنند، از نوب ها گرفته تا حرفه ای های لینوکس اختصاص داده شده است. امروز می‌خواهم فهرستی از 25 وب‌سایت و وبلاگ خبری برتر اوبونتو را به شما ارائه دهم که برای آشنایی بیشتر با لینوکس و توزیع‌های آن بسیار مفید خواهد بود. وب سایت لیست شده در اینجا تمام جزئیات جزئی مانند راهنماهای روش کار، اخبار، آموزش ها و هر آنچه را که باید در مورد لینوکس بدانید را پوشش می دهد.

  1. آه خدای من! اوبونتو!

در سال 2009 راه اندازی شد، OMG! اوبونتو! یکی از بهترین سایت های خبری اوبونتو موجود است روی اینترنت. تمام آخرین اخبار دنیای لینوکس مانند نسخه های جدید، به روز رسانی ها و مقالات مبتنی بر برنامه را پوشش می دهد. شما را با بررسی ها و هر خبر جزئی از دنیای لینوکس به روز نگه می دارد. همچنین برخی از آموزش ها و مقاله های روش انجام را نیز پوشش می دهد.

  1. TecMint

TecMint یکی دیگر از وبلاگ های محبوب لینوکس است روی لیست من، به دلیل مقالات روش کار، آموزش ها و راهنماهای عمیق برای تقریباً هر سؤال یا نگرانی در مورد لینوکس و توزیع های آن بسیار محبوب است. همچنین تمام آخرین اخبار و به روز رسانی های لینوکس را پوشش می دهد. این وب سایت اقیانوسی از دانش در مورد لینوکس است، دستورات و ترفندهای مفید لینوکس را پوشش می دهد که برای شما بسیار مفید خواهد بود، به خصوص اگر تازه وارد سیستم عامل لینوکس باشید.

  1. UbuntuPIT

اگر مطمئن نیستید که از کدام نرم افزار استفاده یا نصب کنید روی اوبونتو در دسته بندی خاص، پس UbuntuPit بهترین وب سایت برای شما است. این بررسی عمیق نرم افزارهای کاربردی مختلف در دسته بندی های مختلف را با مقایسه پوشش می دهد. این مقاله‌های مختلف را در دسته‌های 10، 20 برتر، و غیره پوشش می‌دهد که برای یافتن آنچه نیاز دارید مفید خواهند بود.

  1. MakeUseOf

MakeUseOf اساسا یک وب سایت فناوری است که آخرین اخبار فناوری و بررسی ابزارها را پوشش می دهد. اما به همین جا ختم نمی شود، همچنین اخبار لینوکس و بررسی های دیگر، مقالات روش انجام کار را نیز پوشش می دهد روی به صورت منظم مقالات بسیار جالب و جذابی در مورد لینوکس و توزیع های آن خواهید یافت. نکات و ترفندهایی نیز برای تقویت تجربه اوبونتو شما وجود دارد.

  1. این FOSS است

It’s FOSS یکی دیگر از وب سایت های خبری اختصاصی لینوکس و منبع باز است روی لیست من در کنار OMG! اوبونتو!. این مقاله مقالات مبتنی بر پوسته و هسته را پوشش می دهد که می تواند برای توسعه دهندگان و مدیران لینوکس بسیار مفید باشد. همچنین مجموعه خوبی از مقالات چگونه و بررسی برنامه برای هر کاربر لینوکس وجود دارد.

  1. لینوکس و اوبونتو

لینوکس و اوبونتو باید اولین وب سایت لینوکس باشند روی هر لیست noobs لینوکس، زیرا دوره های لینوکس را ارائه می دهد که می توانند توسط مبتدیان و همچنین حرفه ای های لینوکس دنبال شوند. جدا از آن، آخرین اخبار از لینوکس و جهان منبع باز، بررسی برنامه ها و بسیاری از مقالات جذاب را نیز پوشش می دهد.

  1. Web Upd8

Web Upd8 یکی از قابل اعتمادترین وبلاگ های لینوکس در مورد تعامل با کاربر است. چندین PPA برای اوبونتو و بسیاری از آموزش ها و راهنمای روش کار برای برنامه ها و سرویس های مختلف لینوکس ارائه می دهد. Web Upd8 شما را در جریان آخرین تحولات در محیط های اوبونتو و گنوم قرار می دهد.

  1. نکاتی در مورد اوبونتو

Tips روی Ubuntu یک وب سایت ساده اما بسیار مفید برای کاربران اوبونتو است زیرا مقالات کوچک و کوچکی را پوشش می دهد که نکات و ترفندهایی برای بهبود تجربه اوبونتو برای کاربران ارائه می دهد. همچنین آخرین به روز رسانی ها و انتشار برنامه ها را با راهنمای نصب آنها پوشش می دهد.

  1. فورونیکس

فورونیکس یک وب سایت دیگر است روی فهرست من آخرین اخبار دنیای فناوری را با تمرکز بیشتر پوشش می دهد روی تحولات در لینوکس و جهان منبع باز. همچنین بررسی های سخت افزاری، معیارهای منبع باز و نظارت بر عملکرد لینوکس را ارائه می دهد.

  1. Tech Drive-In

Tech Drive-In یک وب سایت همه کاره برای افراد باهوش فناوری است. تمام آخرین اخبار دنیای فناوری را با به روز رسانی های به موقع لینوکس و توزیع های آن پوشش می دهد. همچنین تمرکز بررسی های بازی را پوشش می دهد روی لینوکس و استیم. بخش Distro Wars آن شگفت‌انگیز است زیرا آخرین پیشرفت‌ها در سیستم عامل‌های مختلف را پوشش می‌دهد.

  1. Ubuntu Handbook

UbuntuHandBook یک ایستگاه برای همه آخرین اخبار لینوکس، PPAهای اوبونتو و بررسی است روی آخرین نسخه های برنامه این وب سایت راهنمای گام به گام کوتاه و ساده برای نصب برنامه ها و به روز رسانی ها را ارائه می دهد. سایر توزیع های لینوکس نیز به خوبی پوشش داده شده اند روی این وب سایت

  1. Unixmen

Unixmen یکی دیگر از وب سایت های خبری بسیار مفید لینوکس است روی فهرست من که شامل مقالات روش کار، نکات و ترفندها، آموزش ها و اخبار منبع باز است. این همه آخرین اخبار و به روز رسانی ها از اکثر توزیع های لینوکس مانند Ubuntu، LinuxMint، Fedora، CentOS و دیگران.

  1. اوبونتو گیک

آیا در اجرای هر برنامه ای مشکل دارید؟ یا واقعاً نمی دانید چگونه از آن استفاده کنید؟ نگران نباشید، اوبونتو گیک همه چیز را برای شما در نظر گرفته است، از آموزش های ساده گرفته تا نکات و ترفندها. همچنین دارای راهنمای نصب بسیاری برای برنامه های مختلف است که به روشی ساده توضیح داده شده است.

  1. Linux-News

Linux-News from the Blogosphere یک وبلاگ ساده و مفید برای هر لینوکس و منبع باز است. این شامل راهنمای نصب، مقالات روش کار و آخرین اخبار و همچنین به روز رسانی های لینوکس و جامعه منبع باز است.

  1. nixCraft

nixCraft محتوای واقعاً خوبی را ارائه می دهد که می تواند برای مبتدیان و همچنین حرفه ای ها بسیار مفید باشد. این آموزش های عمیق اسکریپت نویسی پوسته لینوکس و سایر اخبار توسعه دهندگان و مقالات روش انجام را ارائه می دهد.

  1. NoobsLab

من NoobsLab را به ویژه برای کسانی که تازه در توسعه مبتدی هستند توصیه می کنم زیرا آموزش های بسیار خوبی برای noobs ارائه می دهد. همچنین آموزش های Python 3، کتاب های الکترونیکی و تم ها را برای توزیع های مختلف لینوکس پوشش می دهد. اینجا متوقف نمی شود. همچنین آخرین مطالب از لینوکس و جهان منبع باز را با برخی از نکات و ترفندها نیز پوشش می دهد.

  1. متن باز

همانطور که از نام آن پیداست، منبع باز تمام آخرین اخبار و به روز رسانی های جهان منبع باز را پوشش می دهد. مجموعه خوبی از منابع مفید برای توسعه دهندگان و مدیران لینوکس دارد. این مجموعه عظیمی از دانش بی پایان است که در هر مرحله از حرفه حرفه ای خود بسیار مفید خواهید بود.

  1. ردیت لینوکس

Reddit Linux کم و بیش شبیه به جامعه توسعه دهندگان و ناشران است، زیرا همه چیز را از لینوکس و GNU/لینوکس. این مجموعه آخرین به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار، آخرین نسخه‌های توزیع‌های مختلف لینوکس و همه آخرین پیشرفت‌ها از لینوکس و جهان منبع باز را پوشش می‌دهد.

  1. مجله لینوکس

ژورنال لینوکس نوعی مجله برای همه آخرین اخبار و به روز رسانی های لینوکس و توزیع های آن است. شما همچنین می توانید در نسخه دیجیتال آن مشترک شوید که به شما امکان می دهد به انجمن منبع باز متصل شوید.

  1. لینوکس اسکوپ

Linux Scoop همه چیز درباره آخرین نسخه ها و به روز رسانی های لینوکس و توزیع های آن است. اما یک چیز وجود دارد که این وبلاگ خبری را از سایر وبلاگ های لیست شده در اینجا متمایز می کند این است که مقالاتی را منتشر نمی کند، بلکه ویدیوهای کوتاه اما بسیار مفیدی را ارائه می دهد.

  1. لینوکس اینسایدر

LinuxInsider یکی دیگر از وبلاگ های فنی است روی فهرست من که شامل لینوکس و سایر اخبار فنی و همچنین بررسی هایی از تمام گوشه های جهان است. این به‌روزرسانی‌های زیادی از جامعه، توسعه‌دهندگان و شرکت‌ها را پوشش می‌دهد.

  1. Fossbytes

Fossbytes یکی از بهترین وب‌سایت‌های اخبار و بررسی فناوری است روی اینترنت. این همه چیز از به روز رسانی برنامه های کوچک گرفته تا بررسی کامل بازی را پوشش می دهد روی کنسول های بازی و سیستم عامل های مختلف سیستم عامل.

  1. لایف هکر اوبونتو

LifeHacker وب سایت مناسب دیگری است که شما را با آخرین اخبار لینوکس و جامعه منبع باز به روز نگه می دارد. راهنماهای نصب و مقالات روش کار کوتاه و ساده هستند، noobs لینوکس آنها را مفید و قابل درک می دانند.

  1. مجله لینوکس

مجله لینوکس، می توانید این را در فایل PDF. خریداری کنید یا تمام آخرین مقالات خبری را مستقیماً از وب سایت آن بخوانید. داشتن تمرکز بیشتر روی اخبار و به روز رسانی های جامعه توسعه دهندگان منبع باز، لینوکس و توزیع های آن را نیز پوشش می دهد. مدیران و توسعه دهندگان سیستم این را جالب و مفید خواهند یافت.

  1. لینوکس امروز

Linux Today یک وبلاگ ساده است که خلاصه ای از آخرین نسخه های لینوکس و سایر جوامع منبع باز را پوشش می دهد. همچنین شما را با ابزارهای مختلف توسعه دهنده همراه با راهنماها و آموزش های مبتدی آشنا می کند.

  1. راهنمایی لینوکس

این سایت ماست! حجم زیادی از محتوا برای دستورات لینوکس دارد، bash برنامه نویسی، برنامه نویسی، داده ها و سخت افزار همه حول محور نرم افزار منبع باز متمرکز شده اند. 30 نمونه برنامه نویسی Bash ما را بررسی کنید.

  1. لینوکس استانس

Linux Stans یک وب سایت است که توسط Linux Fans Stans ایجاد و نگهداری می شود. انواع محتوای منحصر به فرد مرتبط با لینوکس را بخوانید – لیست های توزیع، آموزش، مقایسه، اخبار و موارد دیگر. آنها مقاله خوبی در مورد آن دارند گوشی های لینوکس در صورتی که به آن علاقه دارید

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش نصب مرورگر فایرفاکس در اوبونتو 22.04

نتیجه

بنابراین اینها 25 بهترین اخبار و وبلاگ های اوبونتو هستند که باید آنها را دنبال کنید تا خود را با اوبونتو و آخرین نسخه های آن به روز نگه دارید. اگر هر وبلاگ یا وب سایت دیگری غیر از مواردی که در اینجا ذکر شده است را دنبال می کنید، با ارسال ایمیل به ما نظرات خود را در میان بگذارید. روی تماس ما در پایین سایت

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1403-01-01 05:28:04

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید