وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

بیت کوین چگونه کار می کند؟

0 2
زمان لازم برای مطالعه: 2 دقیقه


اگر نمی‌دانید چگونه از بیت کوین استفاده کنید، مطالعه عملکرد درونی آن نیز می‌تواند به شما کمک کند. ممکن است متوجه شده باشید که سوالات مربوط به بیت کوین بیشتر به چیستی آن اشاره دارد تا اینکه بیت کوین چگونه کار می کند. در واقع این دو جدایی ناپذیرند…

اگر نمی‌دانید چگونه از بیت کوین استفاده کنید، مطالعه عملکرد درونی آن نیز می‌تواند به شما کمک کند. ممکن است متوجه شده باشید که سوالات مربوط به بیت کوین بیشتر به چیستی آن اشاره دارد تا اینکه بیت کوین چگونه کار می کند. در واقع، این دو به طور جدایی ناپذیری به هم مرتبط هستند، زیرا تعریف صحیح بیت کوین تنها زمانی کامل می شود که بدانید چه چیزی باعث تیک زدن آن می شود.

بیت کوین به عنوان یک ارز دیجیتال در قلب خود کار می کند که توسط کد آن و اعتقاد جامعه کاربران به ارزش آن قدرت می گیرد. این مشابه ارزهای فیات مانند دلار یا یورو است که توسط چیزهای فیزیکی پشتیبانی نمی شوند، زیرا ارزش آنها از رابطه بین عرضه و تقاضا به دست می آید. تفاوت این است که هیچ مکان مرکزی واحدی وجود ندارد که بیت کوین از آنجا آمده باشد، در حالی که آن ارزها از بانک های مرکزی می آیند. به این خاصیت تمرکززدایی می گویند.

بیت کوین برای محافظت از آن به یک آژانس مرکزی نیاز ندارد، زیرا از قبل محافظت شده است:

1) با توزیع
2) با رمزنگاری

توزیع شده به این معنی است که هر رایانه در شبکه یک نسخه از دفتر کل بیت کوین به نام بلاک چین دارد. اگر یک نفر به هر دلیلی بخواهد بخشی از آن را تغییر دهد، بقیه می‌دانند که این تغییر از کجا آمده است، زیرا اکثریت همان نسخه را دارند. این اطمینان حاصل می کند که هیچ کس بلاک چین را دستکاری نمی کند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  11 بهترین کیف پول اتریوم برای مبتدیان در سال 1402

حفاظت رمزنگاری آن نیز از ویژگی های زنجیره بلوکی ناشی می شود. هر بلوک توسط یک هش محافظت می شود، یک تابع ریاضی، که تغییر داده در آن بلوک را تقریبا غیرممکن می کند. حتی اگر یک بازیگر مخرب داده ها را تغییر دهد، ما به مرحله اول برمی گردیم – همه می دانند چیزی تغییر کرده است و هیچ کس فریب نمی خورد. اکثریت به سادگی چنین تغییری را رد می کنند.

فرآیند بیت کوین چیست؟ به طور خلاصه، برخی از رایانه‌ها (گره‌ها) شرکت‌کننده در آن سیستم، تراکنش‌ها را تأیید می‌کنند و در فرآیندی به نام ماینینگ با یکدیگر رقابت می‌کنند. در راهنمای ما در مورد نحوه کار ماینینگ بیشتر بخوانید.



منتشر شده در 1402-12-26 10:34:04

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید