وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

تابع strip() Python String

0 84
زمان لازم برای مطالعه: 2 دقیقه


در این مقاله روش حذف کاراکترها از دو سر رشته در پایتون را بررسی خواهیم کرد.

ساخته شده در String type یک ساختار ضروری پایتون است و با مجموعه ای داخلی از روش ها برای ساده کردن کار با داده های متنی ارائه می شود. موقعیت های زیادی وجود دارد که در آن یک برنامه نویس ممکن است بخواهد کاراکترهای ناخواسته را حذف کند، یعنی کاراکترهای خاصی را از ابتدا یا انتهای یک رشته حذف کند.

رایج‌ترین نیاز این است که فضای خالی (فضاها، برگه‌ها، کاراکترهای خط جدید و غیره) را از هر دو انتهای یک رشته حذف کنید. این معمولاً پس از وارد کردن داده‌های متن خام از یک فایل، پایگاه داده، وب سرویس یا پس از پذیرش ورودی کاربر رخ می‌دهد که ممکن است حاوی اشتباهات تایپی به شکل فاصله‌های اضافی باشد. این را می توان با استفاده پیش فرض مدیریت کرد String.strip() روش، همانطور که در اینجا مشاهده می شود:

>>> orig_text = '     The cow jumped over the moon!        \n'
>>> print(orig_text.strip())
The cow jumped over the moon!
>>>

توجه داشته باشید که این روش مقدار اصلی رشته را تغییر نمی دهد، یعنی رشته را در جای خود تغییر نمی دهد. به سادگی a را برمی گرداند جدید رشته با فضای خالی روی هر دو انتها از بین رفت. ما می‌توانیم این موضوع را با چاپ رشته اصلی تأیید کنیم:

>>> print(orig_text)
     The cow jumped over the moon!        

>>>

را strip متد همچنین ما را قادر می سازد تا مشخص کنیم کدام نوع از کاراکترها را می خواهیم حذف کنیم. اگر بخواهیم کاراکترهای دیگری را غیر از فضای خالی حذف کنیم، می تواند مفید باشد. برای انجام این کار، ما به سادگی با ارسال آرگومان حاوی این کاراکترها، کاراکترهایی را که باید حذف شوند، مشخص می کنیم String.strip() روش:

>>> orig_text = '-----The cow jumped over the moon!$$$$$'
>>> print(orig_text.strip('-$'))
The cow jumped over the moon!
>>>

این برای حذف کاراکترهایی در ابتدا یا انتهای یک رشته که برای اهداف قالب‌بندی استفاده می‌شوند، مفید است. بنابراین اگر رشته ای با فرمت Markdown دارید، می توانید به راحتی نحو هدر را مانند زیر حذف کنید:

>>> md_text = '### My Header Here' 
>>> print(md_text.strip('# '))
My Header Here
>>>

در نهایت، پایتون راهی برای حذف کاراکترها از یک طرف رشته از طریق String.rstrip() و String.lstrip() مواد و روش ها. این روش ها دقیقاً به همان روش عمل می کنند String.strip() روش، اما String.rstrip() فقط کاراکترها را از سمت راست رشته حذف می کند و String.lstrip() فقط کاراکترها را از سمت چپ رشته حذف می کند:

>>> orig_text = '*****The cow jumped over the moon!*****'
>>> print(orig_text.rstrip('*'))
*****The cow jumped over the moon!
>>> print(orig_text.lstrip('*'))
The cow jumped over the moon!*****

یک بار دیگر می توانیم print رشته اصلی را مشاهده کنید که تحت تأثیر این عملیات قرار نگرفته است:

>>> print(orig_text)
*****The cow jumped over the moon!*****

درباره نویسنده

این مقاله توسط Jacob Stopak، مشاور و توسعه‌دهنده نرم‌افزار با علاقه به کمک به دیگران برای بهبود زندگی خود از طریق کد نوشته شده است. یعقوب خالق است تعهد اولیه – سایتی اختصاص داده شده برای کمک به توسعه دهندگان کنجکاو در یادگیری روش کدگذاری برنامه های مورد علاقه آنها. پروژه برجسته آن به مردم کمک می کند Git را یاد بگیرید در سطح کد

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  Python: Slice Notation روی چندتایی

(برچسب‌ها به ترجمه)# python



منتشر شده در 1403-01-22 13:06:10

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید