وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

تاریخچه بیت کوین

0 5
زمان لازم برای مطالعه: 2 دقیقه


تاریخچه عمومی بیت کوین در 18 آگوست 2008، زمانی که نام دامنه bitcoin.org ثبت شد، آغاز می شود. بعداً در همان سال در 31 اکتبر، پیوندی به مقاله ای با عنوان «بیت کوین: یک سیستم نقدی الکترونیکی همتا به همتا» نوشته شده توسط ساتوشی ناکاموتو مرموز منتشر شد.

تاریخچه عمومی بیت کوین در 18 آگوست 2008، زمانی که نام دامنه bitcoin.org ثبت شد، آغاز می شود. بعداً در همان سال در 31 اکتبر، پیوندی به مقاله ای که توسط ساتوشی ناکاموتو مرموز نوشته شده بود با عنوان «بیت کوین: یک سیستم نقدی الکترونیکی همتا به همتا» به لیست پستی رمزنگاری ارسال شد. در 3 ژانویه 2009، شبکه بیت کوین با استخراج ساتوشی ناکاموتو بلوک پیدایش (بلوک شماره 0) به وجود آمد.

اولین مشتری منبع باز بیت کوین در 9 ژانویه 2009 منتشر شد. کد منبع باز که تمام ویژگی های بیت کوین را به نمایش می گذارد، امکان ظهور سایر ارزهای دیجیتال را فراهم کرد. اولین تراکنش بیت کوین در 12 ژانویه 2009 انجام شد، زمانی که ساتوشی ناکاموتو 10 بیت کوین را به هال فینی، یکی از اولین حامیان بیت کوین فرستاد. معامله قابل توجه دیگر خرید غیر مستقیم دو پیتزا با 10000 بیت کوین بود.

اولین و تنها نقص امنیتی مهم بیت کوین در 6 آگوست 2010 پیدا شد و در 15 اوت مورد سوء استفاده قرار گرفت. در عرض چند ساعت، تراکنش مشاهده شد و پس از رفع اشکال و اتصال شبکه به نسخه به روز شده پروتکل بیت کوین، از گزارش تراکنش پاک شد.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  چگونه بیت کوین رایگان دریافت کنیم؟

نمودار قیمت بیت کوین:

تاریخچه بیت کوین
منبع: coinmarketcap.com

ویژگی‌های اصلی بیت‌کوین، مانند امنیت و شفافیت آن، به اکثر ارزهای دیجیتال جدید منتقل می‌شود که بقیه را در صورت لزوم تغییر می‌دهند. برخی از بهترین شیوه های بیت کوین از بلاک چین، فناوری که زیربنای آن است، سرچشمه می گیرد. آنها اغلب به عنوان انقلابی مورد ستایش قرار می گیرند و بسیاری از موسسات به دنبال گنجاندن آنها در کار خود هستند. اطلاعات بیشتر در مورد بلاک چین را اینجا بخوانید.



منتشر شده در 1402-12-26 10:21:04

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید