وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

تاریخچه موس اپل در CSS

0 0
زمان لازم برای مطالعه: 3 دقیقه


تاریخچه موس اپل در CSS

نگاهی به این قلم باورنکردنی، این ادای احترامی است به اینکه ماوس اپل در طول سال ها چقدر تکامل یافته است. با استفاده از ترکیبی هوشمندانه از طراحی CSS و انتقال، جاش بادر سادگی زیبای دستگاهی را نشان می دهد که – بدون نگاه دوم – هر روز از آن استفاده می کنیم.

کلیک کردن روی موش های مختلف (چقدر متا!) نوستالژیک است. این یادآور زمانی است که آنچه می‌توان با دستگاه جانبی انجام داد، به اندازه امروز چشمگیر نبود. با اپلیکیشن هایی مانند BetterTouchTool و خود اپل سیستم عامل، ما می توانیم با ماوس به روش هایی تعامل کنیم داگ انگلبارت هرگز نمی توانست در سال 1963 (بیست سال قبل از موش لیزا اصلی) تصور کند.

تماشای انتقال بدون درز بین مدل‌های مختلف، شباهت‌های عجیب و غریبی را در موش‌ها نشان می‌دهد و حسی از تکامل موش به ما می‌دهد. لوگوی سیب، اگرچه همیشه تاکید یکسانی ندارد، اما در همه طرح ها وجود دارد. ما شاهد ناپدید شدن آهسته رابط استاندارد تک کلیکی در سال 1998 با عرضه موس USB اپل (موس آی مک در قلم) هستیم.

با استفاده مجدد از همه عناصر اولیه یکسان، و اعمال سبک های انتقال به هر یک، کد، مانند موضوع موضوع، زیبا و ساده است. Bader با استفاده از تعداد انگشت شماری از عناصر با سبک های خاص ماوس که برای هر یک از آنها اعمال می شود، یک اثر هنری منحصر به فرد ایجاد کرده است که می تواند حتی برای کسانی که ممکن است کمتر به CSS آشنایی داشته باشند، قدردانی کنند.

موش_001

موش_002

موش_003

موش_004

موش_005

موش_006

موش_007

موش_008

چگونه انجام می شود؟

همانطور که قبلا گفته شد، هر ماوس از برخی از اجزای مشابه استفاده مجدد می کند. این اجازه می دهد تا نشانه گذاری مختصر باشد و CSS به روشی منطقی ساخته شود که خواندن آن آسان باشد. هر ماوس با بلوک خود مشابه آنچه در زیر نشان داده شده است نشان داده می شود:

/* Name */
/* Shapes and Colors */
.name.mouse, .lisa.mouse .top { }
.name.mouse { }
.name.mouse .top { }
.name .cable, .lisa .cable i, .lisa .button { }
.name .cable { }

/* Common styles for all “cable” elements like side buttons or cable protectors */
.name .cable i { }

/* Handles size and positioning of “cable” elements */
.name .cable i:nth-child(1) { }
.name .cable i:nth-child(2) { width: 60px; height: 10px; top: 90px; left: -25px; }
.name .cable i:nth-child(3) { }
.name .cable i:nth-child(4) { }
.name .cable i:nth-child(5) { }

/* These are self-explanatory */
.name .button { }
.name .logo { }

من سبک های واقعی را حذف کرده ام تا بتوانیم تمرکز کنیم روی ساختار واقعی CSS در واقع آنقدرها هم که تصور می شود پیچیده نیست. اگر می‌خواهید بدانید چه سبک‌هایی در کجا اعمال می‌شوند، به آن مراجعه کنید منبع اصلی.

شکل ها و رنگ ها بیشتر با استفاده از شعاع مرزی دارایی با جعبه-سایه های متعدد، در حالی که اندازه واقعی و قرارگیری عناصر خاص ماوس توسط عناصر فرزند کابل کنترل می شود.

در نهایت، با استفاده از جاوا اسکریپت هوشمندانه، Bader کلاس ماوس والد را به روز می کند روی آیتم لیستی که کاربر روی آن کلیک می کند روی:

$('li').روی('click', function() {
var self = $(this);
$('.active').removeClass('active');
self.addClass('active');
self.closest('ul').attr('data-mouse', self.data('mouse') + ' mouse');
$('.mouse').removeAttr('class').addClass('mouse ' + self.data('mouse'));
});

به طور کلی، این کد بسیار سرگرم کننده برای بازی کردن است، حتی اگر فقط برای نوستالژی. الگوهای استفاده شده در اینجا به راحتی می توانند در پروژه های دیگر اعمال شوند. دیدن زنده شدن این پروژه ها بسیار جذاب است روی سایتی مانند Codepen و ماهیت باز بودن سایت به این معنی است که هر کسی می تواند این قلم را چنگال کند و آن را به هر شکلی که صلاح بداند تغییر دهد.

آیا طراحی را فقط با CSS امتحان کرده اید؟ موس اپل مورد علاقه شما کدام است؟ در نظرات به ما اطلاع دهید.

(برچسب‌ها برای ترجمه -child(3



منتشر شده در 1403-01-19 14:01:07

منبع نوشتار

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید