وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

تبلیغات فیس بوک در مقابل تبلیغات یوتیوب – کدام یک بهترین است؟

0 5
زمان لازم برای مطالعه: 3 دقیقه


اکنون ویدئوها پرمصرف ترین شکل رسانه هستند و استفاده از آنها برای بازاریابی وب سایت شما نه تنها یک ایده خوب بلکه یک ضرورت است. وقتی صحبت از بازاریابی ویدئویی می شود، دو نیروگاه وجود دارد: فیس بوک و یوتیوب.

درک اینکه چرا این پلتفرم‌ها بر فضای ویدیویی حکومت می‌کنند سخت نیست: یوتیوب محبوب‌ترین سرویس پخش ویدیو در اطراف است و فیس‌بوک محبوب‌ترین پلتفرم رسانه‌های اجتماعی است که ویدیوها بخش بزرگی از جدول زمانی کاربران آن هستند.

اما وقتی صحبت از این دو می شود، بهترین بستر برای بازاریابی کدام است؟

تبلیغات فیس بوک

همانطور که احتمالاً می دانید، تبلیغات فیس بوک در وسط یا در نقاط بازرسی ویدیویی که در حال تماشای آن هستید قرار می گیرند. این تضمین می‌کند که مهم نیست چه اتفاقی می‌افتد، اگر کاربر تماشاگر بخواهد ویدیو را ادامه دهد، حداقل باید بخشی از آگهی را ببیند.

نه تنها تبلیغات در ویدیوها درج می شود، بلکه می توان آنها را در جدول زمانی کاربر نیز درج کرد. اینها به محض اینکه کاربر روی آنها پیمایش کند پخش می شود و راهی عالی برای اطمینان از دیده شدن تبلیغ شما، حداقل برای مدت زمان کوتاهی است.

فیس بوک همچنین دارای یک سرویس هدف گیری تبلیغات بسیار بصری است. با توجه به حجم اطلاعاتی که در فیس بوک قرار می گیرد، آنها می توانند تبلیغات شما را به سمت افرادی که احتمال بیشتری برای مشاهده آنها دارند، یا حتی به وب سایت شما مراجعه کنند.

اینکه بتوانید مشتریان بالقوه ای را که مناسب مشتری ایده آل شما هستند هدف قرار دهید، یک مزیت بزرگ و دلیلی عالی برای انتخاب تبلیغات فیس بوک است.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  اهمیت SSL برای سئو

تبلیغات یوتیوب

با YouTube، دو گزینه برای بازاریابی ویدیویی وجود دارد: در جریان یا در نمایش. In-stream قبل یا در طول یک ویدیو پخش می شود و به کاربر این امکان را می دهد که بعد از 5 ثانیه اول انصراف دهد. تبلیغات در نمایش، خارج از ویدیویی که در حال تماشای آن هستید قرار دارند و تنها در صورتی پخش می شوند که کاربر کلیک کند روی آنها را

یکی از مزایای قابل توجه یوتیوب این است که مردم بیشتر با صدا تماشا می کنند روی. بنابراین، اگر بخواهید موسیقی بگذارید یا راوی داشته باشید، از بین نمی رود روی کاربران در حال تماشای ویدیو روی بی صدا

یکی از اشکالاتی که یوتیوب دارد این است که ویژگی مخاطب هدف آن به اندازه فیس بوک چشمگیر نیست. به دلیل اینکه کاربران فقط نظرات یا ویدیوها را ارسال می کنند، یوتیوب اطلاعات شخصی را جمع آوری نمی کند، که به نوبه خود به آنها فرصت کمتری می دهد. روی هنگام هدف قرار دادن تبلیغات هنگام انتخاب اینکه چه کسی را هدف قرار دهید، می توانید از سن، جنسیت و علایق عمومی استفاده کنید.

تفاوت

تفاوت های عمده فیسبوک و یوتیوب به هزینه و توانایی هدف گذاری تبلیغات برمی گردد. بیایید در مورد هزینه صحبت کنیم.

فیس بوک سه گزینه مختلف برای خرید تبلیغات ارائه می دهد:

ThruPlay: اگر کمتر از 15 ثانیه باشد به کسانی که آگهی کامل را تماشا می کنند نشان داده می شود

10 ثانیه: به کسانی که 10 ثانیه یا بیشتر از یک ویدیو را تماشا می کنند نشان داده می شود

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  چگونه از شر نظرات اسپم خلاص شویم روی وبلاگ وردپرس شما

2 ثانیه: برای کسانی که دو ثانیه یا بیشتر از یک ویدیو را تماشا می کنند نشان داده می شود

در حالی که هر یک متفاوت است، اگر تبلیغ بازاریابی وب سایت شما به مدت سه ثانیه یا بیشتر مشاهده شود، به عنوان یک نمایش حساب می شود.

یوتیوب، روی از سوی دیگر، فقط دو گزینه را ارائه می دهد که در بالا مورد بحث قرار گرفتیم.

فیس بوک به دلیل ماهیتش معمولا ارزان تر است. دلیل این امر به این دلیل است که افراد می توانند در یک جلسه تبلیغات متعدد را مرور کنند و درآمد بیشتری از فیس بوک به دست آورند. در نتیجه، آنها می توانند تبلیغات بیشتری را در آن قرار دهند و نیازی به هزینه زیادی ندارند. یوتیوب، روی از طرف دیگر، فقط می تواند تبلیغات زیادی را در یک ویدیو قرار دهد. گزینه دیگر متکی است روی کاربران کلیک کنند روی آگهی که بعید است.

بنابراین، چه کسی بهتر است؟

وقتی نوبت به تصمیم گیری می رسد روی از چه کسی برای بازاریابی وب سایت خود استفاده کنید، هیچ برنده مشخصی وجود ندارد. در حالی که فیس بوک می تواند هزینه کمتری برای شما داشته باشد، اما حجم انبوه ویدیوها روی یوتیوب چشمگیر است و چیزی که نمی توانید آن را حساب کنید. در واقع، توصیه می کنیم از هر دو پلتفرم برای تبلیغ وب سایت خود استفاده کنید. منطقی نیست که فقط به یک پلتفرم توجه کنیم و دیگری را نادیده بگیریم. فقط مطمئن شوید که وب سایت شما برای ترافیک آماده است و اگر مطمئن نیستید، گزینه های میزبانی ما را بررسی کنید اینجا برای کمک به.



امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید