وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

تجزیه و تحلیل بزرگ هدف جستجو در سال 1403: SEO های برتر در مورد هدف کاربر + مطالعه موردی داده های بزرگ در مورد تغییرات قصد

0 3
زمان لازم برای مطالعه: 18 دقیقه


در دسامبر 2019، هدف جستجو به عنوان تاثیرگذارترین عامل ذکر شد توسط متخصصان برتر SEO در جهان، مانند Viola Eva، Sławek Czajkowski و Josh Hardwick.

اگر می خواهید در سال 1403 رتبه بندی کنید و رتبه خود را حفظ کنید، هیچ چیز در این مورد تغییر نمی کند – باید در مورد هدف کاربر جدی باشید.

من معتقدم که هدف جستجو در حال تبدیل شدن به پایه و اساس بهینه سازی محتوا است. اکنون با بک لینک، سئوی فنی و محتوا در فرآیند ارزیابی صفحه برابر است. و این چیزی است که از همه کسانی که از آنها خواستم در این مقاله مشارکت کنند با آن موافق هستند.

به خصوص که گوگل می دانیم گوگل تشخیص هدف جستجوی خود را تغییر می دهد. تغییرات عمده در مقاصد پس از به‌روزرسانی BERT در اکتبر 2019 آغاز شده است. بسیاری از افراد SEO افت رتبه گزارش شده است برای کلمات کلیدی که بدون توجه خاص به آن کلمات کلیدی رتبه بندی می کردند. و بنابراین، بدون توجه به هدف کلی SERP (صفحات نتایج موتور جستجو).

با دیدن ترفندها و تغییرات، تصمیم گرفتیم آنها را بررسی کنیم.

این مقاله چشمان شما را به موارد زیر باز خواهد کرد:

1. با تشکر از مهمانان عالی من، چگونه می توان قصد کاربر را تعیین کرد.

می خواهم روش هوشمندانه تعیین هدف جستجو را بدانید. شما می توانید تمام کارها را به صورت دستی انجام دهید، به روش قدیمی، یا می توانید از بهترین ها بیاموزید.

من از مغزهای برتر صنعت سئو مانند ویولا ایوا، رابی ریچاردز، جیمز دولی، استیو توث، کوین ایندیگ، لوکاس زلزنی، مایلز بکلر، گائل برتون، متیو وودوارد، ناتان گوچ، آدام کرونیستر و مت دیگیتی نظر خواستم.

2. چگونگی تغییر قصد کاربر در طول زمان – بر اساس مطالعه داده‌های 37 هزار کلمه کلیدی.

من از Surfer تازه پخته شده (عضو تیم جدید ما، آن را دریافت می کنید؟) و جادوگر یادگیری ماشین، Maciej Gruszczyński، خواستم که در این مورد به من کمک کند. من و Maciej از BERT برای تعیین هدف کاربر بر اساس جستجو، متا و URL از SERP استفاده کردیم.

این دو بخش یک نمای کلی جامع از این که چرا هدف جستجو در فرآیند سئوی شما به توجه ویژه نیاز دارد – از دیدگاه بازاریابان برتر و داده های سخت تسلیم ناپذیر را تشکیل می دهد.

خوراکی های کلیدی

در اینجا نسخه TL;DR آمده است:

  1. هدف جستجو یک عامل رتبه بندی حیاتی است توسط SEO های برتر در سراسر جهان شناخته شده است. آنها به طور فعال استراتژی های خود را بر اساس هدف جستجو قرار می دهند.
  2. روش های جستجوگرها برای بررسی هدف جستجو یکسان نیست، اما اکثر آنها بر اساس یک هستند تجزیه و تحلیل نتایج جستجوی واقعی.
  3. در یک سال، ما هدف جستجوی نمونه 37 هزار کلمه کلیدی حدود 12٪ تغییر کرد (این میانگینی است که از نتایج جمع‌آوری‌شده بین چهار مهر زمان، از جمله سه به‌روزرسانی اصلی الگوریتم گرفته شده است).
  4. تقریبا نیمی از تغییرات پس از BERT در کمتر از یک سال به نسخه اصلی بازگردانده شدند.
  5. پس از به‌روزرسانی اصلی دسامبر 2020، 24 درصد از کلمات کلیدی که تغییر کرده اند در طول به روز رسانی می یا BERT به قصد قبل از BERT بازگشت.
  6. 23 درصد از کلمات کلیدی قصد خرید به اطلاعاتی یا تجاری تبدیل شدند.

آیا تغییر 12 درصدی آنقدر بزرگ است که بتوان به آن توجه کرد؟

همانطور که خود مت دیگیتی گفت:

12% از پرس و جوهای جستجو برای من تغییر قابل توجهی به نظر می رسد.

مخالفت کردن سخت است. 4.5 هزار کلمه کلیدی از 37 هزار کلمه در طول یک سال هدف کاربری خود را تغییر داده اند. راه رفتن با این اعداد سخت است

من از کارشناسان برتر نظرات خود را در مورد این موضوع، نحوه به دست آوردن نتایج و نتایج عملی خود جویا شدم.

سوال 1: چرا قصد کاربر برای تجزیه و تحلیل مهم است؟

اگر نیت کاربر را بررسی و تراز نکنید، شما رتبه بندی نخواهد شد

گائل برتون، ارباب در هکر اتوریتی

این جمله ساده گویای همه چیز است. اگر نیازهای بازدیدکنندگان خود را برآورده نکنید، تلاش های محتوای شما با شکست مواجه می شود. یا حداقل رسیدن و حفظ موقعیت بالا (با قدرت دامنه، بک لینک و …) هزینه بسیار بیشتری خواهد داشت.

شما نمی توانید هنگام ایجاد استراتژی محتوای خود، نیت را نادیده بگیرید.

وقتی محتوایی را مطابق با آنچه که گوگل از قبل مرتبط می‌داند ایجاد می‌کنید، احتمال رتبه‌بندی بالاتری خواهید داشت. اگر قصد را نادیده می گیرید و تازه شروع به نوشتن در مورد یک کلمه کلیدی می کنید، احتمال اینکه هدف درست را از دست بدهید (و در نتیجه رتبه بندی نکنید) وجود دارد. به شدت بالاتر درک قصد به این معنی است که متوجه می شوید برای رتبه بندی چه چیزی لازم است.

مایلز بکلر، مفیدترین بازاریاب در جهان

وظیفه گوگل این است که مرتبط ترین پاسخ را به یک عبارت جستجو بازگرداند. اگر آنچه را که گوگل مرتبط می‌داند را درک کنید، می‌توانید یک استراتژی محتوای هدفمندتر و استراتژی سئو ایجاد کنید و شانس موفقیت خود را افزایش دهید. به طور چشمگیری.

Viola Eva، مشاور سئو و موسس در جریان سئو

User Intent یک فعال کننده رتبه بندی است. بدون رعایت آن، هیچ عامل رتبه‌بندی دیگری اعمال نمی‌شود یا منطقی نیست.

کوین ایندیگ، معاون سئو و محتوا در www.kevin-indig.com

تو به سادگی اگر نوع مناسب را ارائه نکنید، رتبه بندی نمی شود مقاله ای که گوگل انتظار دارد برای پرس و جو ببیند.

مت دیگیتی، بنیانگذار در Diggity Marketing

هدف کلمه کلیدی اراده دیکته کردن نحوه ساختار صفحه و زاویه محتوایی که استفاده می کنید. به عنوان مثال، محتوای اطلاعاتی باید متفاوت از محتوای معاملاتی نوشته و ساختاربندی شود.

ناتان گوچ، بنیانگذار Gotch SEO

هدف جستجو یک کلمه پر سر و صدا در جوامع سئو است و به همین دلیل است مهم نیست که بک لینک های شما چقدر قدرتمند هستند، اگر هدف را برآورده نکنید از پرس و جو هیچ مقدار لینک بیلدینگ سایت شما را رتبه بندی نمی کند.

جیمز دولی، بنیانگذار در FatRank

دوران لینک سازی ساده و ساده و پر کردن صفحه شما با کلمات کلیدی گذشته است. اگر محتوای شما با هدف کاربر مطابقت ندارد، کار زیادی نمی‌توانید انجام دهید – به جز اینکه محتوا را مطابق با آنچه جستجوگر می‌خواهد تنظیم کنید. در حالی که تطبیق هدف جستجو تنها کاری نیست که برای رتبه بندی باید انجام دهید، این ستون فقرات هر صفحه است.

استفان باتری، مدیرعامل در کتابدار

همه اینها برای شما چه معنایی دارد؟

اگر سعی کنید یک صفحه فرود محصول (قصد خرید) را زمانی که مقالات اطلاعاتی به طور انحصاری رتبه بندی می شوند رتبه بندی کنید، شانس شما برای حضور در ده برتر وجود ندارد.

ممکن است قوی ترین بک لینک ها، بالاترین امتیاز محتوا را داشته باشید، و همچنان هیچ ترافیک ارگانیکی از کلمات کلیدی هدف خود دریافت نکنید. این فقط پولی است که در فاضلاب ریخته شده است.

من قصد کاربر را تجزیه و تحلیل می کنم بهبود معیارهای مورد نظر با مشتری که برایش کار می کنم توافق کردم.

Lukasz Zelezny، بنیانگذار در SEO.London

نیت مهمترین عامل است وقتی نوبت به اولویت‌بندی و تعیین دقیق فرصت‌های کلمه کلیدی می‌رسد. این مرحله را اشتباه بگیرید و منابع زیادی را به دنبال کلمات کلیدی که نمی توانید به طور واقع بینانه برای آنها رتبه بندی کنید یا کلماتی که از مدل کسب درآمد از سایت شما پشتیبانی نمی کنند، هدر خواهید داد.

رابی ریچاردز، بنیانگذار robbierichards.com

خیلی جالبه. به گفته رابی، هدف جستجو می تواند تأثیر زیادی بر مدل کسب و کار شما نیز داشته باشد.

من اینطور می بینم: اگر یک سایت تجارت الکترونیک چند محصولی دارید و موفق می شوید محصولات را از یک دسته رتبه بندی کنید، باید موجودی خود را بر اساس محصولات همین دسته گسترش دهید. این محصولات رتبه خوبی دارند زیرا هدف اصلی جستجوی کلمات کلیدی آنها خرید است.

به احتمال زیاد، سایر اقلامی که می فروشید رتبه پایینی دارند، زیرا عباراتی را با هدف جستجوی اطلاعاتی یا تجاری هدف قرار می دهند.

بنابراین، پیشنهاد نهایی شما تا حد زیادی به هدف جستجو بستگی دارد.

قصد کاربر به شما کمک می کند تا در مورد آن تصمیم بگیرید چگونه و حتی آیا باید برای رقابت تلاش کنید یا خیر در آن SERP

استیو توث، خالق در نوت بوک سئو

هدف جستجو به این دلیل مهم است نشان می دهد که جستجوگر در روند خرید بیشتر است. همچنین می تواند از کیفیت ترافیک شما اطلاع دهد.

آدام کرونیستر، مدیر عملیات در انلیف

هدف جستجو اهمیت دارد زیرا دقیقاً به قلب چیزی که کاربر واقعاً دنبال آن است برش می دهد. هر بار که شخصی جستجویی انجام می دهد، هدفی در ذهن دارد، خواه خرید باشد یا صرف جمع آوری اطلاعات. وظیفه شما به عنوان یک بازاریاب این است که بفهمید آن هدف برای ارائه چیست. تطبیق هدف جستجو منجر به مشتریان شادتر می شود که منجر به رتبه بندی بهتر برای سایت شما می شود.

میلوش کرازینسکی، مدیر عامل شرکت مشاوره وب در چیلی فروت

هدف جستجو در مورد این است که بفهمیم چرا کسی جستجو را انجام می دهد. آیا قصد خرید چیزی وجود دارد یا می خواهند مقایسه قیمت انجام دهند یا به سادگی درباره یک محصول خاص اطلاعات بیشتری کسب کنند؟ اینها سوالاتی هستند که شما با هدف جستجو با آنها مقابله می کنید و این به شما امکان می دهد نتایج هدفمندتری ارائه دهید که متعاقباً رتبه شما را در گوگل بالاتر می برد و همچنین نرخ تبدیل شما را بهبود می بخشد.

نیل تاپاریا، بنیانگذار Solitaired.com

در اینجا فکر نهایی متیو وودوارد است که آن را به بهترین شکل خلاصه می کند:

قصد به معنای واقعی کلمه می تواند ایجاد یا شکستن یک کسب و کار در جستجوی ارگانیک و پولی.

اگر ده‌ها هزار دلار برای توسعه سایت، محتوا و نمایه پیوند خود هزینه کرده‌اید تا کلمات کلیدی با حجم بالا را با «رایگان» در آن‌ها رتبه‌بندی کنید.
بعید است که یک مثبت خالص به ارمغان بیاورد.

اما اگر همان پول را صرفاً صرفاً روی کلمات کلیدی که با هدف کسب و کار شما هماهنگ هستند خرج کنید، رشد خواهید کرد.

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که می بینم این است افرادی که قصدشان را فدای حجم جستجو می کنند، که به نوبه خودبودجه خود را قربانی می کند.

متیو وودوارد، سئو در MatthewWoodward.co.uk

متیو استدلال می کند که نرخ تبدیل از کلمات کلیدی با حجم جستجوی کم، می تواند بسیار بالاتر از بسیاری از پرس و جوها با حجم جستجوی بالا باشد، اگر قصد کاربر وجود نداشته باشد.

اگر شخصی در جستجوی خود از کلمه “رایگان” استفاده کند، به این معنی است که قصد ندارد پول خود را به شما واگذار کند. اگر هدف شما کسب درآمد از این صفحه است، شانس شما کم است. دلایل دیگری وجود دارد که ممکن است بخواهید برای آن کلمات کلیدی رتبه بندی کنید. فقط در مورد هدف خود واقع بین باشید.

سوال 2: چگونه می توان قصد کاربر را تعیین کرد؟

روش های زیادی برای تجزیه و تحلیل هدف جستجو وجود دارد: از چشم انداز، از طریق تجزیه و تحلیل ویژگی های SERP، تا بررسی صفحه به صفحه هر رقیب.

من همه آنها را امتحان کرده ام. و مدتی از خودم می‌پرسیدم که سئوکاران برتر این فرآیند را چگونه طی می‌کنند. این است که گفتند:

گائل برتون کلمات کلیدی خود را یک به یک تجزیه و تحلیل می کند.

به تگ های عنوان و URL ها توجه کنید.

مایلز بکلر پیشنهاد می‌کند فقط از گوگل دور شوید.

قبل از نوشتن، زمانی را صرف درک محتوای مرتبط با آن عبارت از نظر گوگل کنید.

Viola Eva به ویژگی‌های SERP نگاه می‌کند تا فرم محتوای مناسب را انتخاب کند:

من به کل صفحه 1 نگاه می کنم و با مرور عناصر رسانه ای شروع می کنم. آیا گوگل نشان می دهد تصاویر، ویدئوها، نتایج کلاسیک، ارگانیک، بسته نقشه؟ این به من کمک می‌کند تا بفهمم هدف کاربر گوگل از نظر گوگل چیستو همچنین به من کمک می کند تا بفهمم آیا نوشتن یک صفحه حرکت درستی برای برنده شدن املاک در صفحه 1 است یا خیر.

Lukasz Zelezny فرآیند خود را بر اساس Google Analytics و سایر ارائه دهندگان داده است:

من به طور برگشت‌پذیر به کلمات کلیدی ارگانیک در گوگل آنالیتیکس نگاه می‌کنم پس از اینکه این کلمات کلیدی از کنسول جستجو از طریق Hero کلیدواژه بیرون کشیده شدند. گوگل آنالیتیکس توضیحات بهتری از جنبه های رفتاری نسبت به کنسول جستجوی گوگل ارائه می دهد. با این حال، GA در ابتدا توانایی نشان دادن کلمات کلیدی ارگانیک در پشت ترافیک ارگانیک را ندارد. با کلمه کلیدی Hero، می‌توانم نه تنها تعداد بازدیدها (که معمولاً با تعداد کلیک‌ها مرتبط است) بلکه زمان روی صفحه، نرخ پرش، تبدیل، نرخ تبدیل، و برای وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک دسته‌ای از تجارت الکترونیک را ببینم. معیارهای مرتبط

رابی ریچاردز یک فرآیند کامل بر اساس URL ها و برچسب های عنوان دارد.

به طور کلی، SERP ها قصد کاربر پشت یک پرس و جو را به شما می گویند. یعنی رتبه بندی می کنند انواع محتوا و قالب ها که به بهترین نحو هدف کاربر را نشان می دهد.

به عنوان مثال: اگر اکثراً صفحات محصول یا دسته بندی تجارت الکترونیک را برای یک اصطلاح خاص رتبه بندی می کنید، می توانید استنباط کنید که قصد کاربر از آن پرس و جو بیشتر ماهیت معاملاتی دارد.


به طور مشابه، فرض کنید اکثراً انواع محتوای پست وبلاگ را در یک قالب فهرست رتبه بندی می بینید.
پرس و جو “بهترین X برای Y”.. در آن صورت، می توانید استنباط کنید که منظور از کاربر بیشتر بررسی می شود، بنابراین پستی که گزینه های مختلف را مقایسه می کند بهترین رتبه را دارد.

با نگاه کردن به هر یک می توانید به سرعت این روندها را تشخیص دهید الگوهای نشانی وب یا برچسب عنوان در SERP ها

علاوه بر تجزیه و تحلیل انواع محتوای SERP و فرمت‌ها، باید خود پرس و جو را نیز در نظر بگیرید. این به درک مخاطب و عقل سلیم شما بستگی دارد. به دنبال اصلاح کننده هایی در پرس و جو بگردید که مراحل مختلف قصد را نشان می دهند.


به عنوان مثال: اگر شخصی اصلاح‌کننده «بهترین، برتر، جایگزین، رقبا» را در جست‌وجو وارد کند، می‌دانید که او قبل از خرید، فعالانه درباره گزینه‌های مختلف خود تحقیق می‌کند. این می‌تواند نشان‌دهنده قصد تحقیقاتی بیشتر در وسط قیف باشد. برای مدل های سایت وابسته عالی است.


جامع نوشتم
راهنمای تجزیه و تحلیل SERP اگر می خواهید عمیق تر شیرجه بزنید
سپس به نتایج ارگانیک و عمدتاً طول محتوا و نوع محتوا نگاه می کنم: آیا صفحه 1 پر از راهنماهای طولانی است؟ مقایسه مقالات با جداول؟ صفحات دسته بندی محصولات؟ این به من کمک می کند تا تصمیم بگیرم چه نوع صفحه ای را ایجاد یا بهینه کنم.

کوین ایندیگ یک فرمول کامل را بر اساس روند خود ساخت.

من به سه چیز نگاه می کنم:

1. چه نوع سایت هایی در موقعیت های برتر رتبه بندی می شوند
2. ویژگی های SERP که گوگل نمایش می دهد
3. رتبه بندی در طول زمان برای پرس و جو تغییر می کند


این به من بهترین ایده را می دهد که چگونه گوگل قصد کاربر را برای یک جستار معین تفسیر می کند. سیستمی که در مقاله خود توسعه دادم و در مورد آن نوشتم
حل نیت پراکنده کاربر نحوه استفاده از ردیاب های رتبه برای صادرات ویژگی های SERP و شناسایی هدف کاربر در مقیاس را نشان می دهد. در بالای گیلاس، این مفهوم به شما امکان می دهد تغییرات قصد کاربر را در طول زمان ردیابی کنید.

استیو توث تحقیقات خود را بر اساس تحلیل رقبا استوار می کند.

عمدتا من نگاه می کنم انواع مقالات در مورد SERP، به عنوان مثال، فهرست‌ها، سایت‌های مقایسه، راهنماها، بازارها، جمع‌آوری‌کننده‌ها و کمتر شرکت‌هایی که واقعاً محصول یا خدمات را ارائه می‌کنند. من نگاه می کنم که چه کلمات کلیدی برای رقبای من رتبه بندی می شوند. اگر هدف کلمه کلیدی اصلی را بدانم، منصفانه است که فرض کنیم سایر کلمات کلیدی برای اشتراک‌گذاری اهداف مشابه، رتبه بالایی دارند.

Adam Chronister نمونه هایی را به اشتراک می گذارد و به خود یک پرس و جو نگاه می کند.

وقتی به دنبال نشانه‌هایی از قصد در یک پرس و جو می‌گردم، معمولاً به خود جستارهای ورودی نگاه می‌کنم و اصلاح‌کننده‌های خاصی را شناسایی می‌کنم. برخی از واضح ترها این است که چگونه، چه چیزی، چه کسی، کجا و غیره.

مثال:

– نحوه خرید طرح بیمه عمر
– از کجا مجوز ماهیگیری بگیریم

سایر اصلاح کننده ها ممکن است شامل عباراتی مانند خرید، برتر، سفارش، بهترین و غیره باشند.

– برترین رستوران های پیتزا در سیاتل
– بهترین اسپا در شیکاگو
– لاستیک های برفی را از کجا بخریم


گزارش عملکرد کنسول جستجوی گوگل، قصد کاربر از ترافیک ورودی به یک وب سایت را اندازه گیری می کند. در پایین‌تر گزارش، می‌توانم جستارهایی را ببینم که ترافیک را به وب‌سایت وارد می‌کنند، و از آنجا، اولویت‌بندی آن‌ها با نمایش و کلیک‌ها و اسکن آن عبارات برای افعال قصد کاربر آسان است.

مت دیگیتی می گوید که حقیقت در عناوین صفحات پنهان است.

عناوین معمولاً کل داستان را بیان می کنند. با این حال، برای تقویت مهارت های کارآگاهی با هدف جستجو، زمان می برد. اما در نهایت، می‌توانید به یک نتیجه SERP نگاه کنید و به سادگی ببینید “وقتی “بهترین روتر بی‌سیم” را در گوگل جستجو می‌کنم، دسته‌ای لیست دریافت می‌کنم. این باید قصد بررسی داشته باشد.

در موارد نادر، ممکن است لازم باشد صفحه را باز کنید و نوع صفحه (معاملات، اطلاعاتی، دایرکتوری و غیره) را ببینید، اما 99 درصد مواقع، پاسخ را در عنوان پیدا خواهید کرد.

ناتان گوچ به انواع رتبه بندی صفحات متکی است.

خود پرس و جو اغلب می تواند هدف را آشکار کند. با این حال، هیچ چیز بهتر از نگاه کردن به SERP های واقعی و سپس انجام برخی تحلیل های کیفی از صفحات رتبه بندی نیست. در نهایت، سوال این است که چه نوع صفحاتی رتبه بندی می شوند (اطلاعاتی، معاملاتی و …)

جیمز دولی از طرفداران خوشه بندی کلمات کلیدی است.

اگر یک متخصص خوشه‌بندی کلمات کلیدی به عنوان بخشی از تیم خود ندارید، به سرعت توصیه می‌کنم این خلاء را پر کنید. به نظر من، این مهم ترین موقعیت در تیم شماست.

ابزارهای زیادی برای کمک به گروه بندی کلمات کلیدی شما برای رسیدن به هدف وجود دارد. تعدادی ذکر شده است اینجا در صورت علاقه

Milosz Krasinski اطمینان حاصل می کند که حجم جستجو مناسب است.

من هدف را ابتدا با ترسیم نقشه آن برای ایجاد یک لیست استراتژیک تر از کلمات کلیدی تجزیه و تحلیل می کنم. سپس بر اساس حجم و هدف جستجو برای کلمات کلیدی خود دسته بندی می کنم. سپس می توانم محتوای خود را بر اساس آن تنظیم کنم.

نیل تاپاریا از ابزارهایی برای تعیین هدف کاربر استفاده می کند.

راه‌های هوشمندانه و پیچیده زیادی برای پی بردن به هدف جستجو وجود دارد، اما، صادقانه بگویم، من تمایل دارم از SEO Cognitive استفاده کنم که یک ابزار آنلاین است که به این امر کمک می‌کند. شناسایی و تطبیق هدف جستجو بسیار مهم است و بنابراین ایده خوبی است که تمام کمک هایی را که می توانید دریافت کنید، دریافت کنید.

متیو وودوارد به نتایج جستجو پایبند است.

تفاوت زیادی بین آنچه شما فکر می کنید “نیت کاربر” است و آنچه گوگل فکر می کند وجود دارد.

در نهایت، ما می‌خواهیم مطمئن شویم که تلاش‌هایمان با تعریف Google از «نیت کاربر» همسو می‌شود. و برای فهمیدن آن، هیچ ابزاری بهتر از قدرت مشاهده وجود ندارد.


شما باید کلمه کلیدی مورد نظر خود را جستجو کنید و از قدرت مشاهده استفاده کنید تا به تصویر کاملی که در مقابل خود دارید نگاه کنید.
که SERP است.

نتایج جستجو خروجی یک الگوریتم است. این راهی است که گوگل به شما می گوید: “این چیزی است که کاربران می خواهند.”


ما در طول فرآیند تحقیق کلمات کلیدی دستی خود به هدف توجه زیادی داریم.


مگر اینکه هدف یک کلمه کلیدی با نمایه مشتری ایده آل ما مطابقت داشته باشد، ارزش آن را ندارد که برای آن زمان یا هزینه صرف کنید.

برای مثال، احتمالاً می‌توانید هزاران بازدیدکننده در هر ماه در رتبه‌بندی تخصصی خود برای کلمات کلیدی با کلمه “رایگان” در آنها داشته باشید.اما این هدف معمولاً با هدف اصلی کسب و کار همخوانی ندارد.

آیا می توانید الگوها را در میان نقل قول های کارشناسان تشخیص دهید؟ عناوین، ویژگی‌های SERP، خود جست‌وجو… این تنها چیزی است که برای تعیین هدف کاربر با دقت بالا نیاز دارید.

در حالی که اکثر کارشناسان ما ادعا می‌کردند که هدف جستجو را خودشان بررسی می‌کنند، در اینجا در Surfer، ما تصمیم گرفتیم مطالعه خود را بر اساس داده‌های بزرگ و اتوماسیون قرار دهیم. مدل تحقیق بخشی از ابزار تحقیق کلمات کلیدی است همچنین برای تشخیص هدف جستجو برای یک خوشه موضوعی تک صفحه ای.

هدف اصلی استفاده از یادگیری ماشینی در این فرآیند، تجزیه و تحلیل SERP است و مدام به تغییر مقاصد اشاره کنید. تجزیه و تحلیل هدف جستجو به صورت دستی به شما می گوید که اکنون چه چیزی برای یک کلمه کلیدی خاص شما کار می کند.

در واقع، ما قصد داریم اتوماسیون تجزیه و تحلیل هدف جستجو را بیشتر بررسی کنیم تا بتوانید روندها و تغییرات هدف را مشاهده کنید.

هدف کاربر مطالعه موردی داده های بزرگ: قصد جستجو در طول زمان چگونه تغییر کرده است؟

بنابراین در اینجا چیزی است که اتفاق افتاد.

Maciej، متخصص کلان داده ما، نسخه مقطر BERT را گرفت، سس مخفی خود را اضافه کرد و مدل را آموزش داد. او از ویژگی‌های SERP، داده‌های جغرافیایی، معنایی و ورودی انسانی به مجموعه داده‌های آموزشی استفاده کرد تا BERT بتواند هدف کاربر را بر اساس جستجو، عنوان، URL و توضیحات تعیین کند.

برای اینکه نگاهی گذرا به روند ما داشته باشید، در اینجا یک مثال ساده از نوع اطلاعاتی است که ما به BERT خود داده ایم.

آیا بسته نقشه در SERP وجود دارد؟ به احتمال زیاد، هدف جستجو محلی است. درست مانند مثال زیر:

پانل دانش نمایش داده می شود، و هیچ نشانه ای از تحقیقات تجاری وجود ندارد (مانند کلمات “بازبینی” یا “بهترین”)؟ هدف اطلاعاتی است.

نمودار دانش در google serp برای پرس و جو با هدف جستجوی اطلاعاتی

همه این موارد در بالا با اصلاح‌کننده‌های پرس و جو و ورودی انسانی ترکیب شده‌اند، عالی هستند. به طور خلاصه، ما BERT را اینگونه آموزش دادیم. و هی – کار می کند!

اما قبل از اینکه نتایج را به شما نشان دهم، اجازه دهید جنبه اصلی هدف جستجو را بررسی کنیم: انواع آن.

طبقه بندی ما از انواع هدف جستجو

هیچ کس، طبقه بندی ساده ای از قصد کاربر وجود ندارد.

محبوب ترین طبقه بندی، هدف جستجو را به دسته های زیر تقسیم می کند: اطلاعاتی، ناوبری، معاملاتی و تجاری.

اما پس از تجزیه و تحلیل SERP ها، به طبقه بندی کمی متفاوت و در عین حال به همان اندازه ساده رسیدیم. به نظر ما، این تقسیم بندی بین SERP ها را بهتر نشان می دهد:

  • اطلاعاتی

کاربر می خواهد اطلاعاتی در مورد یک موضوع پیدا کند، یاد بگیرد و دانش بیشتری کسب کند.

  • بررسی مشتری

کاربر می داند که نیاز به خرید دارد اما هنوز در مورد ماهیت دقیق آن مطمئن نیست. به عنوان مثال، جستجوگر می‌داند که به یک هدفون جدید نیاز دارد، اما نمی‌داند به دنبال کدام برند است، آیا به آن‌ها بی‌سیم نیاز دارد یا نه، و غیره.

  • خرید کردن

کاربر اکنون دقیقاً می داند که می خواهد چه چیزی بخرد و در حال حاضر به دنبال بهترین مکان برای دریافت آن است.

  • محلی

کاربر به یک سرویس محلی نیاز دارد – یک لوله کش، یک آرایشگر، یک پیتزا فروشی 24/7. آنها می خواهند نقشه ها، قیمت ها و اطلاعات تماس را ببینند.

به هر دسته شاخص هایی اختصاص داده شد. به عنوان مثال، هدف محلی بسته نقشه، تحقیقات تجاری – یک اصلاح کننده پرس و جو یا خرید – چرخ فلک تبلیغاتی را دریافت کرد.

به لطف مجموعه قوانین و ورودی کارشناسان سئوی خود، ما موفق به تهیه یک مجموعه داده شدیم و BERT توانست نحوه تعیین هدف کاربر را بیاموزد.

خوب، اما شما چگونه از BERT استفاده می کنید؟ این الگوریتم گوگل است!

من از Maciej خواستم آن را توضیح دهد زیرا ممکن است این سوال در ذهن شما ایجاد شود. به گفته او، BERT تنها یکی از بسیاری از مدل‌های پردازش زبان طبیعی است، اما یک تغییر واقعی بازی در یادگیری ماشین است.

او ادعا می کند که معماری مبتنی بر ترانسفورماتور آن هم نوآورانه و هم عظیم است. بنابراین، می توان از آن برای طیف گسترده ای از وظایف NLP، مانند ترجمه، پاسخ به سؤال، طبقه بندی متن، تجزیه و تحلیل احساسات، تشخیص نام مناسب، سیستم های گفتگو و غیره استفاده کرد.

گوگل BERT را با عموم به اشتراک گذاشت و عصر جدیدی را در زمینه هوش مصنوعی آغاز کرد. بسیاری از محققان از آن برای انتشار مقالات زیادی در جایی که آن را آزمایش، اعمال یا ارتقا می‌دهند، استفاده کردند. ما تصمیم گرفتیم آن را به وظیفه ای بگذاریم که احتمالاً هرگز به این روش حل نشدتشخیص قصد کاربر بر اساس محتوای SERP.

بسیاری از ارتقاء مدل اصلی BERT از اولین نسخه ارائه شده است و ما مناسب ترین آنها را انتخاب کرده ایم. (من افتخار می کنم که دست در دست هم با آخرین هنر پیش می رویم.)


خیلی ساده کار می کند. درصد هر هدف را بر اساس تکه‌های صفحه‌های رتبه‌بندی تحلیل‌شده برمی‌گرداند. سپس، ما تعیین می کنیم که کدام هدف در SERP غالب است.

در تحقیق ما، زمانی می‌توان هدف را غالب در نظر گرفت که اکثر 10 نتیجه برتر برای خدمت به این هدف خاص شناخته شوند.

هنگامی که می دانید چرا و چگونه از BERT برای تعیین هدف کاربر استفاده کردیم، وقت آن است که به مطالعه واقعی بروید!

مطالعه: روش شناسی و نتایج

همه چیز با 37 هزار کلمه کلیدی شروع شد که توسط کاربران Surfer در ژانویه 2020 تجزیه و تحلیل شد. ما همان 37 هزار SERP را دو بار بازیابی کردیم:

  • پس از به روز رسانی هسته می
  • و در دسامبر 2020.

گیلاس در بالا پایگاه داده از سپتامبر 2019 برای همان نمونه بود تا وضعیت قبل از BERT را پوشش دهد.

نمونه های داده برای مطالعه موردی هدف جستجوی داده های بزرگ موج سوار (از سپتامبر 2019 تا دسامبر 2020)b

می خواستیم به یک سوال ساده پاسخ دهیم:

چه تعداد SERP قصد جستجوی غالب خود را تغییر داده اند؟

تغییرات پس از هر سه به روز رسانی گوگل قابل توجه است.

هدف جستجوی غالب بین سپتامبر 2019 و دسامبر 2020 تغییر می کند

به روز رسانی BERT 10.5٪ از اهداف کاربر غالب کلمات کلیدی را تغییر داد. چه مفهومی داره؟

تقریباً 4k کلمات کلیدی از یک نوع هدف به نوع دیگر تبدیل شدند. به عنوان مثال، یک SERP که تحت تسلط صفحات محصول (قصد خرید) بود، اکنون در سمت تحقیقات تجاری قرار دارد.

اگر کلمات کلیدی شما در میان آنها بود، به این معنی است که ارتباط محتوای شما کمتر است. و این ممکن است در ترافیک ارگانیک شما منعکس شود.

به روز رسانی می Core بیشترین تأثیر را روی تغییرات قصد کاربر مشاهده کرد که منجر به تغییر 13.3 درصدی در قصد کاربر غالب کلمات کلیدی شد.

برای به‌روزرسانی هسته گسترده دسامبر 2020، این عدد کمی کوچک‌تر بود و 12.4 درصد از کلمات کلیدی را تغییر داد.

حالا این تغییرات از یک دوره به دوره دیگر اتفاق افتاد. سوال بزرگ این است که تأثیر تجمعی آن تغییرات چیست؟

مقیاس برگرداندن هدف جستجو از سپتامبر 2019 تا دسامبر 2020

51 درصد از اهداف کاربر که در به‌روزرسانی BERT تغییر کرده بودند، با به‌روزرسانی ماه می به هدف اصلی بازگردانده شدند! به نظر می رسد که تغییرات از دیدگاه کاربران بهترین نبوده و آنها الگوریتم را تنظیم کرده اند.

آیا به‌روزرسانی هسته دسامبر 2020 به‌روزرسانی می Core را برگرداند؟ جهنم آره! 39 درصد از کلمات کلیدی دوباره به هدف معرفی شده توسط BERT بازگشتند.

این تغییرات بسیار زیادی است! اما اگر بخواهیم خلاصه کنیم که چند کلمه کلیدی پس از به‌روزرسانی اصلی دسامبر 2020 به حالت قبل از BERT بازگردانده شدند…

به نظر می رسد این رقم حدود 24٪ است.

ما فقط بازگردانی‌های منحصربه‌فرد را در نظر گرفتیم (آن کلمات کلیدی که فقط با به‌روزرسانی اصلی دسامبر 2020 بازگردانده شدند) – به عنوان مثال، زمانی که هدف قبل از BERT اطلاعاتی بود، به خرید تغییر کرد، پس از ماه می خرید باقی ماند و پس از هسته دسامبر 2020 به اطلاعاتی بازگشت. به روز رسانی.

همانطور که می بینید، تغییرات یک ترن هوایی واقعی بوده است و تغییر تجمعی هدف جستجو بین اولین و آخرین بررسی داده ها 15.7٪ است.

چه کسی از تغییرات قصد بیشترین آسیب را دید؟

بخش عظیمی از تمام کلمات کلیدی قصد خرید به تحقیقات اطلاعاتی یا مشتری تبدیل شد. در هر صورت، وبلاگ ها جایگزین فروشگاه ها شدند.

از 5.5 هزار کلمه کلیدی که قبلاً خرید بود، 1.6 هزار کلمه هدف غالب را تغییر داد و بعد از به روز رسانی ماه می شروع به نمایش وبلاگ ها کرد. این 29.3٪ است!

به‌روزرسانی هسته دسامبر 2020 کمی کوچک‌تر بود. 21.4 درصد از کلمات کلیدی خرید به اطلاعات تبدیل شدند. BERT در این زمینه کمی ضعیف‌تر ظاهر شد و تنها 11.9 درصد از درخواست‌های خرید را به اطلاعات تغییر داد.

این تغییرات اغلب برگردانده می شدند. با این حال، اگر اولین نمونه را از سپتامبر 2019 بگیریم و آن را با دسامبر 2020 مقایسه کنیم…

23.4٪ از کلمات کلیدی خرید در حال حاضر اطلاعاتی یا تحقیقات مشتری هستند.

نتیجه گیری و نکات عمل: نتایج برای ما سئوکاران چه معنایی دارد؟

حجم عظیمی از داده هایی که ما تجزیه و تحلیل کردیم می تواند برخی از جنبه های سئو کار ما را با هدف جستجو روشن کند. مهمترین آنها این است:

صف بندی با هدف کاربر بسیار مهم است.

SERP هایی که ما تجزیه و تحلیل کردیم، مقاصد کاربر ثابتی را نشان دادند، و همه مهمانان متخصص ما تأیید کردند که ملاقات با هدف جستجو نتایجی را به همراه دارد.

اما چند نکته دیگر وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را در نظر بگیرید و در استراتژی خود اعمال کنید.

1. شما می توانید با نگاه کردن به SERP ها با دقت مناسب، قصد کاربر را تجزیه و تحلیل کنید.

مشخص شد که عناوین، URL ها، توضیحات و ویژگی های روی SERP برای تعیین هدف کافی هستند. تنها مشکلی که در اینجا وجود دارد مقیاس است – اگر کلمات کلیدی زیادی برای دستکاری دارید، زمان زیادی را صرف نظارت بر SERP برای هر یک از آنها خواهید کرد.

2. یک وبلاگ در وب سایت فروشگاه خود قرار دهید.

بیش از 20 درصد از کلمات کلیدی قصد خرید پس از BERT و/یا به‌روزرسانی اصلی دسامبر 2020 به تحقیقات اطلاعاتی یا تجاری تبدیل شدند.

تجارت الکترونیک باید در محتوایی فراتر از صفحات محصول خود سرمایه گذاری کند، مانند پست های وبلاگ و مقالات.

3. واکنش به به روز رسانی باید سریع باشد یا اصلا انجام نشود.

احتمال زیادی وجود دارد که با به‌روزرسانی زیر بازگردانده شوند. بنابراین، یا بر جزر و مد سوار شوید و به تغییر ادامه دهید، یا آرام باشید و بگذارید همه چیز درست شود. “دیر بهتر از هرگز” برای هدف جستجو کار نمی کند.

4. نوشتن مقاله امروز بر اساس قصد کاربر فعلی یک عمل نسبتا امن است.

اگر نگران هستید که ممکن است به‌روزرسانی‌های الگوریتم‌های آینده محتوای همیشه سبز شما را به یک موضوع تبدیل کند، اینطور نباشید. داده ها نشان داد که بیشتر مقاصد بدون تغییر باقی مانده است. اگر تجارت الکترونیکی ندارید، به احتمال زیاد به‌روزرسانی‌ها محتوای شما را همانطور که هست باقی می‌گذارند.

به هر حال باید هر چند وقت یک بار به محتوای خود برگردید. هدف جستجو را در لیست کارهای بهینه سازی محتوای شما بررسی کنید.

5. آیا محتوایی دارید که پس از به روز رسانی هسته، ترافیک خود را از دست داده است؟ بررسی کنید که آیا با هدف هماهنگ هستید یا خیر. احتمال تغییر آن بیش از 10٪ است.

باز هم، ممکن است شما یکی از «معدود» بدشانس باشید. تحقیق کن

6. اگر نمی توانید هدف جدید را برای کلمه کلیدی مورد نظر خود برآورده کنید، یک مورد جدید پیدا کنید.

ممکن است فکر کنید، “خوب، من این کلمه کلیدی را با قدرت دامنه خود به تنهایی تصاحب خواهم کرد” و سعی کنید این کار را انجام دهید… اما حتی اگر موفق شوید، رتبه بالا ممکن است موقتی باشد. اگر مردم آنچه را که می خواهند پیدا نکنند، گوگل شما را به پایین خواهد کشید.

خلاصه: چگونه باید طرز فکر خود را در مورد قصد کاربر تغییر دهیم؟

من فکر می کنم تغییرات 10-13 درصدی هر چند ماه یکبار بسیار بزرگ است. حدود 6 هزار کلمه کلیدی از 37 هزار نمونه، قصد کاربر را در یک سال تغییر داد.

ناگفته نماند کاهش انبوه درخواست‌های قصد خرید. این تغییر عظیم می‌تواند بسیاری از فروشگاه‌های تجارت الکترونیک را در مضیقه قرار دهد.

امیدوارم کسب‌وکارهای بیشتری هدف جستجو را در فرآیند تحقیق کلمات کلیدی خود در نظر بگیرند و از اتلاف وقت خود برای رتبه‌بندی محتوایی که برای متن پرس و جو مناسب نیست، دست بردارند.

ماسیج و من به بررسی موضوع شناسایی هدف جستجو برای ساده‌سازی فرآیند ادامه می‌دهیم. در عین حال، به ایجاد مرتبط ترین صفحات مطابق با نیازهای کاربر ادامه دهید. ساده اما قدرتمند، این «استراتژی محتوا» برای سال 1403 است.

همچنین ببینید:

  • هدف جستجو در سئو: چگونه آن را درست انجام دهیم (راهنمای سریع)
  • نحوه استفاده از خوشه های موضوعی برای بازاریابی محتوا
  • 5 راه برای جستجوی کلمات کلیدی





منتشر شده در 1403-12-27 00:24:03

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید