وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

ترکیب سئو و بازاریابی محتوا برای نتایج ارگانیک بهتر

0 5
زمان لازم برای مطالعه: 9 دقیقه


سئو و بازاریابی محتوا برای نتایج ارگانیک بهتر به یک اندازه مهم هستند زیرا با هم کار می کنند تا ترافیک را به سمت وب سایت شما هدایت کنند. استراتژی سئو باعث بهبود دید وب سایت شما در SERP ها می شود در حالی که بازاریابی محتوا مخاطبان هدف شما را جذب و درگیر می کند.

در حالی که سئو می تواند به وب سایت شما کمک کند تا در نتایج جستجو بالاتر ظاهر شود، اما این محتوایی است که بازدیدکنندگان می بینند و پس از مشاهده با آن تعامل برقرار می کنند. روی وب سایت شما مهم خواهد بود. اگر وب سایت شما دارای استراتژی محتوای سئو عالی اما محتوای ضعیفی باشد، بازدیدکنندگان ممکن است آنجا را ترک کنند و هرگز برنگردند. به همین ترتیب، اگر وب سایت شما محتوای باکیفیت اما سئوی ضعیفی داشته باشد، ممکن است مخاطبان هدف شما هرگز آن را پیدا نکنند.

آنچه خواهید آموخت

  • هدف نهایی شما برای سئو چیست؟
  • تمرکز اصلی شما در بازاریابی محتوا چیست؟
  • تفاوت بین سئو و بازاریابی محتوا را بدانید
  • چگونه می توانید از سئو در استراتژی بازاریابی محتوای خود استفاده کنید

بهینه سازی موتور جستجو چیست؟

بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO) عمل بهینه سازی ساختار وب سایت، محتوای موجود و کلمات کلیدی شما به منظور بهبود دید و رتبه آن در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) است.

این کار با رعایت توصیه‌های متعدد موتورهای جستجو و بهترین شیوه‌ها به منظور افزایش ارتباط، اعتبار و اعتماد وب‌سایت انجام می‌شود.

هدف نهایی سئو افزایش ترافیک ارگانیک به یک وب سایت و در عین حال افزایش عملکرد کلی آن است.

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا یک استراتژی است که شما برای ایجاد و به اشتراک گذاری محتوای ارزشمند، مرتبط و ثابت به منظور جذب و حفظ مخاطبان هدف خود از آن استفاده می کنید.

هدف نهایی آن هدایت اقدامات سودآور مشتری مانند خرید یا ثبت نام برای محصولات شما است.

بازاریابی محتوا در مقابل سئو

تفاوت اصلی بین سئو و بازاریابی محتوا تمرکز اصلی آنهاست. در حالی که استراتژی SEO تمرکز دارد روی بهینه سازی وب سایت و محتوای آن برای رتبه بالاتر در SERP ها، تمرکز بازاریابی محتوا روی ارائه ارزش به مخاطب هدف از طریق محتوای مرتبط.

به عنوان مثال، یک شرکت توسعه وب می خواهد خدمات خود را با استفاده از یک پست وبلاگ به عنوان استراتژی بازاریابی محتوایی خود برای اطلاع رسانی و جذب مشتریان بالقوه خود تبلیغ کند. سپس، این شرکت از یک استراتژی SEO مانند تحقیق کلمات کلیدی برای بهبود رتبه بندی محتوای خود برای کلمات کلیدی مرتبط با خدمات خود مانند “طراحی وب تجارت الکترونیک” یا “طراحی پاسخگوی تلفن همراه” استفاده می کند.

آیا بازاریابی محتوا بخشی از سئو است؟

بازاریابی محتوا بخشی از سئو نیست، اما می‌تواند با ایجاد محتوای با ارزش بالا که مخاطبان هدف را جذب و درگیر می‌کند، ایجاد لینک‌های ورودی و اشتراک‌گذاری‌های اجتماعی، و بهبود اعتبار وب‌سایت و ارتباط با جستارهای موتورهای جستجو، به بهبود استراتژی سئو کمک کند.

روش استفاده از سئو در بازاریابی محتوا

سئو باید بخشی از استراتژی بازاریابی محتوای شما باشد اگر می خواهید محتوایی ایجاد کنید که به مخاطبان بیشتری برسد و ترافیک ارگانیک به وب سایت شما ایجاد کند.Source).

یکی از مزایای اصلی سئو این است که به شما کمک می کند تا با شناسایی کلمات کلیدی و عباراتی که مشتریان بالقوه شما به دنبال آنها هستند، به طور موثر به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید. روی موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ. از طریق تحقیق کلمات کلیدی، می توانید محتوای خود را بهینه کنید تا در نتایج جستجوی آنها ظاهر شود و این امر احتمال دیده شدن محتوای شما توسط کاربرانی را که فعالانه به دنبال اطلاعات مرتبط با صنعت شما هستند افزایش می دهد.

برای گنجاندن سئو در استراتژی بازاریابی محتوای خود، نکات ضروری زیر را در نظر بگیرید:

انتشار محتوا برای موتورهای جستجو

انتشار محتوای سئو به موتورهای جستجو می گوید که محتوای شما در مورد چیست و درک و دسته بندی آن را برای آنها آسان تر می کند. در نتیجه، محتوای SEO شما به احتمال زیاد در بالای SERP ها برای کلمات کلیدی مرتبط و کلمات کلیدی طولانی ظاهر می شود که آن را برای مشتریان بالقوه قابل کشف می کند.

به گفته Up Inc.

اولین نتیجه جستجوی ارگانیک با میانگین CTR 27.6٪ 10 برابر بیشتر احتمال دارد که کلیک شود و نتیجه شماره 1 در Google 34٪ از ترافیک ارگانیک را دریافت می کند. Source

بنابراین، هنگامی که محتوای شما ظاهر می شود روی در بالای گوگل، این می تواند به معنای تعامل بیشتر و در نهایت تبدیل و فروش بیشتر باشد.

برعکس برای محتوای بهینه نشده صادق است. ممکن است در نتایج جستجو ظاهر نشود و دید و دسترسی شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. این بدان معنی است که مشتریان بالقوه ممکن است هرگز در مورد شرکت، محصولات یا خدمات شما اطلاعاتی کسب نکنند و در نتیجه فرصت‌هایی را برای شرکت شما از دست بدهند.

اما شما می توانید شانس رتبه بندی مقاله خود را با پوشش کلمات کلیدی مرتبط از نظر معنایی افزایش دهید. این به موتورهای جستجو می‌گوید که محتوای سئوی شما جامع و مرتبط با موضوع است، و این احتمال را افزایش می‌دهد که رتبه بالاتری داشته باشد و ترافیک جستجوی طولانی را جذب کند.

هدایت روی-page سئو

بر-page بهینه سازی ارتباط، ارزش و ساختار صفحات وب را بهبود می بخشد و به وب سایت شما اجازه می دهد در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشد و به کاربران دسترسی پیدا کند.

و، می توانید با بهینه سازی این 4 حوزه کلیدی، به موتورهای جستجو کمک کنید تا زمینه محتوای خود را بهتر درک کنند روی-page سئو:

  • عنوان صفحه و H1 > موتورهای جستجو را در مورد موضوع شما مطلع می کند page و به عنوان H1 عمل می کند. کلمه کلیدی اصلی خود را در اینجا قرار دهید و آن را مانند یک عنوان بخوانید. سعی کنید آن را در 60-70 کاراکتر نگه دارید تا در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) کوتاه نشود.
  • تگ های سرصفحه > مطمئن شوید که شما page دارای سرفصل ها و زیرعنوان های با قالب بندی مناسب در تگ های H2-H6 است. کلمه کلیدی اصلی را از H1 تکرار نکنید. درعوض، تغییرات و کلمات کلیدی ثانویه را برای کمک به موتورهای جستجو در درک آن بگنجانید page بهتر.
  • Metadata > عنوان شما را جذاب اما مرتبط می کند و باید شامل یک یا دو کلمه کلیدی هدف شما باشد. به طور مشابه، توضیحات متا شما باید خلاصه‌ای از توضیحات شما باشد pageمحتوا، و همچنین باید شامل یک یا دو کلمه کلیدی شما باشد. آن را حدود 155 کاراکتر بسازید و آن را به گونه ای بنویسید که کاربران را تشویق به بازدید از وب سایت شما کند.
  • ساختار URL > از URL های توصیفی و غنی از کلمات کلیدی استفاده کنید که دقیقاً نشان دهنده شما هستند pageمحتوای از URL های کوتاه و ساده بدون پارامترهای اضافی استفاده کنید.

پوشش نقشه موضوعی

ارتباط موضوعی برای موتورهای جستجو مهم است زیرا آنها را در مورد اعتبار و تخصص وب سایت شما آگاه می کند. این به آنها کمک می کند تا تشخیص دهند که آیا محتوای شما با جستجوی کاربر مطابقت دارد و آیا با موضوع کلی وب سایت شما مطابقت دارد یا خیر.

به عنوان مثال، اگر یک وبلاگ غذایی راه اندازی می کنید و کاربر «سریع ترین دستور العمل های صبحانه» را جستجو می کند، پست وبلاگ شما روی “دستور العمل های صبحانه” به طور موضعی مرتبط با هدف جستجو در نظر گرفته می شود و می تواند در نتایج جستجو ظاهر شود.

این به این دلیل است که موتورهای جستجو مانند گوگل از الگوریتم های پیشرفته برای ارزیابی ارتباط موضوعی وب سایت ها و صفحات وب استفاده می کنند. این الگوریتم‌های جستجو به عوامل مختلفی مانند کلمات کلیدی و ارتباط محتوا نگاه می‌کنند و کیفیت و جامعیت آن‌ها و همچنین میزان مطابقت آن با هدف جستجوی کاربر را ارزیابی می‌کنند.

همانطور که گفته شد، انتشار محتوا بدون استراتژی متمرکز به شما کمک نمی کند تا خود را به عنوان یک چهره معتبر در نظر گوگل معرفی کنید. در نتیجه، برای ایجاد سایت خود به عنوان یک متخصص مورد اعتماد در جایگاه خود با مشکلاتی مواجه خواهید شد که بر توانایی آن در هدایت ترافیک تأثیر می گذارد.

برعکس در هنگام ارائه محتوای مرتبط و آموزنده صادق است روی موضوعات مرتبط، نشان دهنده تخصص و جامعیت سایت شماست. این سایت شما را به عنوان یک مرجع قرار می دهد، بنابراین، برند شما را ایجاد می کند و بازدیدکنندگان و سرنخ های بیشتری را جذب می کند.

بنابراین، برای بهره مندی از مزایای رتبه بندی و ترافیک، باید نقشه موضوعی یک موضوع را با استراتژی بازاریابی محتوای خود پوشش دهید. و برای اطمینان از وب سایت یا وب خود page از نظر موضوعی مرتبط است، شما باید برای شناسایی موضوعات و کلمات کلیدی دم بلند که مخاطبان هدف شما به دنبال آن هستند، تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید.

رهبری فکری را ایجاد کنید

ایجاد رهبری فکری از طریق بازاریابی محتوا یک استراتژی است که توسط برندها برای تثبیت خود به عنوان منابع معتبر استفاده می شود روی موضوعاتی که برای مخاطبان هدف آنها مفید است. رهبری فکری روشی برای متمایز ساختن خود در رسانه‌های اجتماعی، جستجو و سایر کانال‌ها از طریق ایجاد ارزش برای مخاطبان است.

ارائه پاسخ‌های کامل و واضح به مهم‌ترین پرسش‌های مخاطبان خود از طریق پست‌های وبلاگ، به‌روزرسانی‌های رسانه‌های اجتماعی، پادکست‌ها و سایر قالب‌های محتوا می‌تواند به شما کمک کند تا برند خود را به عنوان یک منبع اطلاعاتی قابل اعتماد معرفی کنید. این به نوبه خود می تواند وب سایت ها و وبلاگ نویسان دیگر را تشویق کند تا به محتوای شما پیوند دهند و بک لینک های ارزشمندی ایجاد کند که می تواند دید موتور جستجوی شما را افزایش دهد و مشتریان بالقوه را برای کشف آنلاین برند شما آسان تر کند.

شما می توانید با ارائه مداوم محتوای با کیفیت بالا که نیازها و علایق مخاطبان شما را برآورده می کند، برند خود را به عنوان یک مرجع قابل اعتماد در صنعت خود معرفی کنید.

همانطور که خود را به عنوان یک رهبر فکری در زمینه خود معرفی می کنید، ممکن است برای یک پست مهمان دعوت شوید روی وب سایت های دیگر، در رویدادهای صنعتی صحبت کنید، یا در مصاحبه ها یا پادکست ها شرکت کنید. این فرصت‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا سهم خود را از صدا و دسترسی افزایش دهید، و به شما امکان می‌دهد دنبال‌کنندگان وفادار مشتریان و مشتریان بالقوه ایجاد کنید و آگاهی از برند را افزایش دهید.

در نهایت، برای مشتریان بالقوه ای که احتمالاً هنگام خریدی که منجر به نرخ تبدیل بالاتر می شود، نام تجاری شما را به خاطر می آورند و به شما فکر می کنند، قابل مشاهده تر و قابل تشخیص تر می شوید.

از EEAT استفاده کنید

گوگل به دنبال بخورید شاخص هایی در محتوای شما برای تعیین اعتبار، و روش پیشنهادی ما در اینجا آمده است:

  • تجربه > نشان دهید که محتوای شما توسط شخصی با تجربه دست اول و واقعی در مورد موضوع ایجاد شده است.
  • تجربه و تخصص > نشانه هایی ارائه دهید که نویسنده پست وبلاگ شما در مورد موضوع مورد بحث آگاه است. به عنوان مثال، متخصصان دارای مجوز برای موضوعات مرتبط با بهداشت، حقوق و امور مالی.
  • قدرت > نشانه هایی از اقتدار مانند رهبری فکری و شهرت خوب در جایگاه یا صنعت خود را نشان دهید. این می تواند شامل پیوندها و نقل قول ها از سایر وب سایت های معتبر باشد.
  • امانت > اعتبار وب سایت خود را با استفاده از نظرات مشتریان، رتبه بندی ها و توصیفات نشان دهید.

با پیروی از دستورالعمل های EEAT، می توانید به سایت خود کمک کنید تا خود را به عنوان یک منبع اطلاعاتی قابل اعتماد در چشم کاربران و موتورهای جستجو معرفی کند.

محتوای همیشه سبز ایجاد کنید

محتوای همیشه سبز، برخلاف مطالب موضوعی یا مرتبط با اخبار، محتوایی است که در یک دوره زمانی طولانی، اغلب سال‌ها، مرتبط و ارزشمند باقی می‌ماند.

مزیت ایجاد یک تکه محتوای همیشه سبز این است که می تواند ماه ها، حتی سال ها پس از انتشار، ترافیک را جذب کند. این به این دلیل است که در نظر گرفته شده است که بی‌زمان و مرتبط باشد و بدون توجه به زمانی که با آن مواجه می‌شوند، ارزشی را برای خوانندگان فراهم کند. محتوای همیشه سبز همچنین می تواند در درازمدت در زمان و منابع شما صرفه جویی کند زیرا می توان از آن استفاده مجدد و استفاده مجدد کرد.

چند نمونه از محتوای همیشه سبز عبارتند از:

  • پست وبلاگ راهنمای نهایی
  • چک لیست ها
  • اشتباهات رایج یا درس های آموخته شده
  • واژه نامه
  • مطالعات موردی
  • منابع
  • تاریخ

مدیریت شهرت آنلاین

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) می تواند ابزاری عالی برای داشتن مکالمات در مورد برند شما باشد، زمانی که محتوایی برای مخاطبان هدف خود ایجاد می کنید که ارزش و تخصص منحصر به فرد برند شما را برجسته می کند. به این «مکالمات قابل مالکیت» گفته می‌شود، که دیدگاه‌های سرمقاله‌ای هستند که یک برند را از رقبای خود متمایز می‌کنند.

بنابراین، در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید از سئو برای داشتن مکالمات برند استفاده کنید:

  • در مقابل صفحات ایجاد کنید > از وب استفاده کنید page تا برند خود را به عنوان انتخاب برتر نسبت به رقبای خود قرار دهید.
  • ایجاد صفحات راهنما > دستورالعمل‌های کامل، ویدیوها و سایر منابع مفید را که به کاربران در درک و استفاده از محصول شما کمک می‌کند، ارائه دهید. روی این صفحات
  • کلمات کلیدی مارک دار را هدف قرار دهید > نام برند و نام محصول خود را در کلمات کلیدی هدف خود بگنجانید.

در حالی که شرکت های وابسته و شرکا مطمئناً می توانند به تبلیغ محصولات شما کمک کنند، مشتریان نیز باید مستقیماً از شما بشنوند.

ارتباط مستقیم با برند می تواند به شما کمک کند تا به نگرانی های مشتری رسیدگی کنید، به سوالات پاسخ دهید و اطلاعات عملی در مورد محصولات و خدمات خود ارائه دهید. این می تواند به افزایش وفاداری مشتری و حتی حمایت و همچنین ایجاد تصویر مثبتی از برند شما در ذهن مشتریان بالقوه کمک کند.

خوراکی های کلیدی

  • سئو و بازاریابی محتوا دو جنبه حیاتی بازاریابی دیجیتال هستند که می توانید آنها را برای افزایش دید و ترافیک ارگانیک به وب سایت خود با هم جفت کنید.
  • سئو بخش های فنی وب سایت شما را بهینه می کند، در حالی که بازاریابی محتوا متمرکز است روی ارائه محتوای باکیفیت و جذاب که مخاطب شما را جذب و نگه می دارد.
  • با ترکیب این دو استراتژی، می توانید یک استراتژی بازاریابی دیجیتال جامع ایجاد کنید که ترافیک ارگانیک، تعامل و تبدیل را افزایش می دهد.
  • ادغام سئو و بازاریابی محتوا می تواند به شما کمک کند یک تجربه کاربری یکپارچه ایجاد کنید، که برای رشد وفاداری به برند و تثبیت نام تجاری شما به عنوان یک رهبر فکری در صنعت شما مهم است.

نتیجه

بدیهی است که ترکیب استراتژی های سئو و بازاریابی محتوا می تواند یک تغییر بازی برای هدایت ترافیک ارگانیک و افزایش دید در نتایج جستجو باشد. با انجام تحقیقات کامل کلمات کلیدی، ایجاد محتوای با کیفیت بالا، بهینه سازی آن و ترویج آن روی پلتفرم‌های مختلف، کسب‌وکارها می‌توانند دامنه دسترسی خود را گسترش دهند، اعتبار ایجاد کنند و با مخاطبان خود درگیر شوند و در نهایت منجر به تبدیل‌های بیشتر شود.

ترکیب سئو و بازاریابی محتوا یک رویکرد قدرتمند است که می تواند به کسب و کارها کمک کند تا به اهداف بازاریابی خود دست یابند و از رقبا جلوتر بمانند.



منتشر شده در 1403-03-09 06:46:03

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید