اطمینان از قابلیت اطمینان و عملکرد کد شما بسیار مهم است. اینجاست که تست وارد عمل می شود و به عنوان یک شبکه ایمنی عمل می کند که به شناسایی اشکالات و تأیید اینکه برنامه شما مطابق انتظار عمل می کند کمک می کند.

ما به تازگی یک دوره pytest را در کانال YouTube freeCodeCamp.org منتشر کردیم. Pytest یکی از محبوب ترین فریم ورک های تست پایتون است و این دوره به آموزش فرآیند نوشتن تست های موثر و کارآمد می پردازد.

فرهان علی این دوره را تایید کرد. او یک توسعه دهنده وب آزاد است که هم در طراحی و هم در توسعه وب فول استک تخصص دارد.

pytest چیست؟ Pytest یک چارچوب تست قوی برای پایتون است که نوشتن موارد تست ساده و مقیاس‌پذیر را آسان‌تر می‌کند. Pytest با نحو ساده خود به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا با حداقل کد دیگ بخار شروع به کار کنند. این برنامه از فیکسچرها، پارامترسازی و افزونه های متعدد پشتیبانی می کند و آن را به ابزاری همه کاره و قدرتمند برای نوشتن و سازماندهی موارد آزمایشی تبدیل می کند.

در اینجا بخش های این دوره آمده است:

  1. اولین تست های ما: بخش اول دوره به معرفی اصول اولیه تست های نوشتن با استفاده از pytest می پردازد. بینندگان یاد می‌گیرند که چگونه محیط آزمایشی خود را تنظیم کنند، توابع آزمایشی ساده ایجاد کنند و آزمایش‌هایی را برای اعتبارسنجی کد خود اجرا کنند.
  2. آزمون‌های کلاس محور: با حرکت به سمت آزمون‌های کلاسی، که روشی ساختاریافته برای سازمان‌دهی موارد آزمون ارائه می‌کند. این بخش استفاده از کلاس‌های تست، روش‌های راه‌اندازی و حذف، و مزایای گروه‌بندی تست‌های مرتبط را با هم پوشش می‌دهد.
  3. فیکسچرها: یکی از قدرتمندترین ویژگی های pytest فیکسچرها هستند. این بخش نحوه استفاده از وسایل را برای تنظیم پیش‌شرط آزمایش‌ها، مدیریت منابع و اطمینان از محیط‌های آزمایشی سازگار توضیح می‌دهد. با تسلط بر وسایل، توسعه‌دهندگان می‌توانند کد آزمایشی قابل نگهداری و استفاده مجدد بیشتری بنویسند.
  4. Mark & ​​Parametrize: این بخش از دوره به بررسی استفاده از علائم و پارامترسازی در پایتست می‌پردازد. علامت‌ها امکان فیلتر کردن و دسته‌بندی آسان تست‌ها را فراهم می‌کنند، در حالی که پارامترسازی به اجرای یک آزمون با ورودی‌های مختلف کمک می‌کند و پوشش جامع آزمون را تضمین می‌کند.
  5. تمسخر: تمسخر یک تکنیک ضروری در تست زدن است، به خصوص در هنگام سر و کار داشتن با وابستگی های خارجی. این بخش به بینندگان آموزش می دهد که چگونه از تمسخر برای شبیه سازی سرویس های خارجی، جداسازی موارد آزمایشی و اعتبارسنجی تعاملات بین بخش های مختلف پایگاه کد استفاده کنند.
  6. تست با ChatGPT: بخش پایانی دوره ادغام خلاقانه ChatGPT در چارچوب تست pytest را نشان می دهد. ChatGPT که توسط OpenAI توسعه یافته است، یک مدل زبان قدرتمند است که می تواند متنی شبیه انسان را بر اساس دستورات داده شده تولید کند. با استفاده از ChatGPT، توسعه‌دهندگان می‌توانند موارد تست پویا و هوشمندتری ایجاد کنند و در نهایت کیفیت و اثربخشی مجموعه‌های آزمایشی خود را افزایش دهند.
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  هیچ ماژولی با نام رمزگذاری" در پایتون وجود ندارد

انعطاف‌پذیری Pytest، همراه با محتوای جامع دوره، توسعه‌دهندگان را قادر می‌سازد تا موارد آزمایشی کارآمد و مؤثر بنویسند و از قوی و قابل اعتماد بودن کد آنها اطمینان حاصل کنند.

دوره کامل را در کانال YouTube freeCodeCamp.org (تماشای 2 ساعته) تماشا کنید.