وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

تصورات غلط ابر مقیاس: انتظارات در مقابل واقعیت

0 2
زمان لازم برای مطالعه: 3 دقیقه


بسیاری از تصورات غلط ابر مقیاس بزرگ وجود دارد. بزرگترین آن این است که مردم فکر می کنند این کار آسان و ساده خواهد بود.

طنز این است که زمانی چنین بود. سادگی همان چیزی بود که هایپراسکلینگ ها مانند AWS، Azure و GCP برای رسیدن به آن تلاش کردند. اما اکنون این خدمات به حیوانات پیچیده ای تبدیل شده اند که فقط برای خرید و استفاده موثر به آموزش تخصصی نیاز دارند.

به عبارت دیگر، امروز واقعیت چندان ساده نیست.

انتظارات در مقابل واقعیت

94 درصد از سازمان های بزرگ ایالات متحده کار کرده اند روی بازگرداندن داده ها یا بارهای کاری از ابر در سه سال گذشته. این یک عدد بزرگ است. و این در مکالماتی که من با کسب و کارهایی انجام می دهم که با انتظارات سادگی در محیط های ابری مقیاس بزرگ ثبت نام کرده اند، اما اکنون به طور جدی در حال بررسی یک مهاجرت معکوس کامل یا جزئی ابر هستند، منعکس می شود.

سه حوزه کلیدی وجود دارد که بسیاری از آنها احساس می کنند انتظاراتشان برآورده نشده است.

انتظارات 1. اینکه محصولات برای رفع نیاز ساخته می شوند

این یک تصور اشتباه رایج ابر مقیاس است.

در روزهایی که «اول ابری» به هنجار تبدیل شد، کسب‌وکارها فقط محاسبات را خریداری می‌کردند bare metal یا ماشین های مجازی (VMs) و برنامه های کاربردی بسازید روی بالای آن محاسبه اما در مدرن در محیط های ابر مقیاس، محاسبات تنها بخش کوچکی از کاری است که می توانید انجام دهید. تعداد بسیار زیادی از محصولات وجود دارد روی پیشنهاد همه چیز از پلتفرم به عنوان سرویس گرفته تا نرم افزار به عنوان سرویس تا پایگاه داده به عنوان یک سرویس.

این بدان معناست که (الف) شما باید در همه آن محصولات و خدمات متخصص شوید، و (ب) احتمال بیشتری وجود دارد که معماری زیرساخت خود را حول آن محصولات و خدمات خاص بسازید. به عبارت دیگر، به جای اینکه محصولات متناسب با نیاز ساخته شوند، نیاز در اطراف محصولات ایجاد می شود.

انتظار 2. اینکه اعتبارات رایگان با عواقبی همراه نباشد

همه عاشق چیزی هستند که رایگان است. من می دانم که انجام می دهم.

و هنگامی که در حال ساختن کسب و کار خود هستید، به خصوص اگر از سرمایه VC یا بوت استرپ برخوردار هستید، اعتبارات رایگان می تواند راهی عالی برای شروع کار باشد.

اما هایپراسکیلرها خیریه نیستند. همیشه زمانی وجود دارد که با دادن اعتبار رایگان زودهنگام روی، مشتریان در پلت فرم قفل می شوند. و هنگامی که صورت‌حساب‌ها شروع می‌شود، آن مشتریان در نهایت بسیار بیشتر از آنچه در وهله اول هرگز در پلتفرم قفل نمی‌شد، پرداخت می‌کنند.

این یک سرور بازی است orchestration پلتفرم Gameye با:

ما برنامه‌نویس‌هایی داشتیم که به ما مراجعه کردند و گفتند که اعتبارات ما تمام شده است و صورت‌حساب‌مان تمام شد. چگونه می توانید به ما کمک کنید تا این موضوع را کاهش دهیم؟ چشم بازی

در صورت نیاز از اعتبارات رایگان استفاده کنید. اما مطمئن شوید که پلتفرم خود را به گونه‌ای می‌سازید که به این معنی است که با شروع صورت‌حساب می‌توانید آن را ترک کنید.

انتظار 3. اینکه از حمایت استثنایی برخوردار شوید

اگر از من بپرسید، اینجا جایی است که هایپراسکیلترها بیشتر خود را ناامید می کنند. و اگر خودتان مشتری ابر مقیاس ابری بوده اید، متوجه خواهید شد که در مورد چه چیزی صحبت می کنم.

من اخیراً با یک مدیر ارشد فناوری iGaming صحبت کردم که آن را بسیار مختصر بیان کرد: “شما به ندرت به چیزهایی که برای کسب و کارتان اهمیت دارند، اما برای ارائه دهنده ابرتان حیاتی نیستند، توجه لازم را جلب می کنید.”

هایپراسکیلر تیم های فروش فوق العاده ای دارند. اما هنگامی که وارد شوید و به پشتیبانی فنی نیاز داشته باشید، دریافت کمک دشوار می شود (مگر اینکه مایل به پرداخت حق بیمه قابل توجهی باشید روی بالای هزینه های موجود شما).

من زمانی یک مشتری ابر مقیاس بزرگ بودم و به سرعت یاد گرفتم که انتظار چیزی فراتر از رفع مشکل، پشتیبانی فقط بلیط نداشته باشم. دریافت پاسخ ممکن است روزها طول بکشد، و احتمالاً فقط به یک مقاله پایگاه دانش با اطلاعات قدیمی که حتی با پورتال همخوانی ندارد اشاره می کنید.



منتشر شده در 1403-08-15 16:10:04

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید