وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

تفاوت بین میزبانی وب اشتراکی، VPS، و میزبانی وب اختصاصی

0 4
زمان لازم برای مطالعه: 7 دقیقه


تفاوت بین میزبانی وب اشتراکی، VPS، و میزبانی وب اختصاصی 2

با همه انواع مختلف میزبانی وب موجود، می تواند گیج کننده باشد که کدام یک برای شما مناسب است. آیا میزبانی اشتراکی، میزبانی VPS مدیریت شده یا یک برنامه میزبانی وب اختصاصی را انتخاب می کنید؟ شاید این سوال برای شما پیش بیاید که VPS یا هاست اشتراکی چیست.

در این راهنما، ما توضیح خواهیم داد که برنامه های هاست اشتراکی، VPS و اختصاصی چیست و تفاوت های بین آنها را فهرست می کنیم تا بتوانید تعیین کنید کدام یک برای شما مناسب است.

آیا می دانید سرور مجازی مجازی یا اشتراکی چیست؟ این ویدیو به شما کمک می کند تا متوجه شوید.

تشابهات پلتفرم میزبانی

هاست اشتراکی

هاست اشتراکی بسیار شبیه به زندگی در یک مجتمع آپارتمانی است. همه ساکنان در یک مکان هستند و باید منابع موجود را با همه از جمله استخر، پارکینگ و زمین بازی به اشتراک بگذارند. در هاست اشتراکی، همه حساب ها باید منابع موجود را با سایر حساب ها به اشتراک بگذارند روی سرور. اینها شامل زمان CPU، حافظه و فضای دیسک است. مدیران سیستم ما همه سرورهای مشترک ما را 24/7 نظارت می کنند.

میزبانی VPS مدیریت شده

میزبانی VPS مدیریت شده شامل برنامه های VPS 2GB RAM، VPS 4GB RAM، VPS 6GB RAM و VPS 8GB RAM است و شبیه به داشتن کاندو است. در حالی که هنوز چیزها را به اشتراک می گذارید روی این ملک، شما در نهایت مسئول حفظ اموال و تعمیرات داخل کاندو هستید. همچنین تعداد ساکنان در هر ساختمان به میزان قابل توجهی کمتر است.

در یک سرور خصوصی مجازی (VPS)، همه منابع به اشتراک گذاشته نمی شوند. زمان کلی CPU و حافظه در همه حساب ها به اشتراک گذاشته می شود روی دستگاه، اما در عین حال، بخشی از آن منابع همیشه به هر حساب اختصاص داده می شود. این اجازه می دهد تا قدرت و انعطاف پذیری بیشتری نسبت به بودن داشته باشید روی یک حساب مشترک

هاست اختصاصی

میزبانی اختصاصی شامل برنامه های میزبانی سرور اختصاصی ضروری، پیشرفته و نخبگان است. هاست اختصاصی را می توان با داشتن خانه مقایسه کرد. شما به تمام منابع موجود دسترسی دارید روی دستگاه و حساب هیچ کس دیگری ساکن نیست روی ماشین (خانه شما).

آپارتمان نشینی به کاندو زندگی

حساب های اشتراکی برای اکثر کاربران تا می توانید عالی هستند host انواع برنامه ها روی آنها (مانند وردپرس) و حساب های ایمیل زیادی برای رفتن وجود دارد. اگر هاست اشتراکی را با آپارتمان نشینی مقایسه کنید، ممکن است نیاز به ارتقاء ایجاد شود در صورتی که:

  • یک خانواده در حال رشد: اگر خانواده شما بیشتر از آنچه آپارتمان شما می تواند رشد کند، ممکن است وقت آن رسیده باشد که آن را ارتقا دهید. در هاست اشتراکی، اگر وب سایت شما محبوب شد، ممکن است نیاز داشته باشید که برای CPU و حافظه بیشتر برای حساب خود، به میزبانی مدیریت شده VPS ارتقا دهید. این به شما امکان می دهد تا تمام ترافیک جدیدی که به سایت شما وارد می شود را مدیریت کنید.
  • سفارشی سازی ها: اگر عاشق رنگ قرمز هستید و می خواهید دیوارهای خود را قرمز رنگ کنید، ممکن است اجازه نداشته باشید در یک آپارتمان. حرکت به سمت کاندو به شما امکان مالکیت بیشتری بر فضای خود می دهد و به شما امکان می دهد هر طور که می خواهید نقاشی و تزئین کنید. اگر به نرم افزاری نیاز دارید که در هاست اشتراکی موجود نباشد، ارتقاء به میزبانی مدیریت VPS به شما این امکان را می دهد که هر نرم افزاری را که می خواهید نصب کنید!

کاندو زندگی در خانه تک خانواده

با رعایت قیاس کاندو، شما کنترل زیادی دارید، اما کنترل کامل ندارید. دلایل زیادی وجود دارد که نشان می دهد کاندو در مقطعی از زندگی برای شما عالی بوده است، اما شما در مرحله ای هستید که خانواده بزرگی دارید و چیزهای زیادی در راه است. روی هر روز. ممکن است تصمیم بگیرید یک خانه تک خانواده بخرید که در آن پارکینگ و حمام اضافی خواهید داشت.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  مقایسه میزبانی رسانگار در مقابل میزبانی ٰVPS HostGator

سرورهای VPS مدیریت شده برای مشاغل متوسط ​​عالی هستند زیرا شما یک سرور خصوصی مجازی دارید که می توانید دقیقاً همانطور که می خواهید تنظیم و تنظیم کنید. سرور VPS مدیریت شده یک سرور اختصاصی نیست، بنابراین شما هنوز هم هستید روی یک سرور با سایر کاربران و اقدامات شما می تواند بر آنها تأثیر منفی بگذارد. به عنوان مثال، اگر یک وب سایت بسیار شلوغ دارید، تسلط بر زمان و حافظه CPU سرور می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در عملکرد سایر کاربران شود. روی همان سرور

هاست اشتراکی در مقابل هاست اختصاصی

تعدادی از عوامل وجود دارد که بر هزینه و ارزش هاست اختصاصی در مقایسه با هاست اشتراکی تأثیر می گذارد. در زیر فقط چند نمونه از تفاوت سرورهای اختصاصی با سرورهای مشترک آورده شده است.

عملکرد سرور

یکی از معایب بالقوه هاست اشتراکی این است که سرور منابع را بین تمام کاربرانی که در آن قرار دارند به اشتراک می گذارد. این گاهی اوقات می تواند منجر به وضعیت “همسایگان پر سر و صدا” شود که در آن تجربه میزبانی شما با اقدامات منابع فشرده سایر کاربران کاهش می یابد. روی همان سرور

در مقابل، سرور اختصاصی زمان پاسخگویی سریع‌تر و قابلیت اطمینان بیشتری خواهد داشت زیرا تحت تأثیر عملکرد سایر کاربران قرار نمی‌گیرد. روی سرور. این به دلیل داشتن سرور اختصاصی با منابعی است که فقط در دسترس شماست.

به عنوان مثال، مقرون به صرفه ترین سرور اختصاصی رسانگار شامل یک پردازنده Turbo Xeon با فرکانس 3.50 گیگاهرتز، 16 گیگابایت رم DDR4، 1 ترابایت SSD و 8 مگابایت حافظه پنهان CPU برای هر حساب است. این بدان معناست که شما فقط تحت تأثیر استفاده از منابع خود قرار می گیرید و نه سایر افرادی که سرور را با آنها “اشتراک” می کنید.

سفارشی سازی

یک سرویس میزبانی مشترک باید نرم افزار نصب شده توسط چندین کاربر را محدود کند. در غیر این صورت، ممکن است چیز مخربی آپلود شود که بر امنیت سرور شما تأثیر بگذارد. اسکریپت های شکسته می توانند باعث ایجاد هر سایتی شوند روی سرور پایین بیاید از جنبه مثبت، سفارشی سازی کمتر به معنای منحنی یادگیری بسیار آسان تر است.

یک سرور اختصاصی به شما فضای بیشتری برای سفارشی سازی می دهد. می‌توانید نرم‌افزار بهینه‌سازی شده‌ای را نصب کنید که نیازهای شرکت و مشتری شما را برآورده می‌کند، بدون اینکه نگران محدودیت‌ها یا تأثیرگذاری بر وب‌سایت‌های شرکت دیگر باشید.

با root دسترسی کاربر به شما اجازه نامحدودی برای تغییر هر جنبه ای از سرور که می خواهید دارید. شما می توانید تغییرات سفارشی را بر اساس نیازهای وب سایت یا برنامه های خود انجام دهید.

تفاوت های سفارشی سازی بین میزبانی وب اشتراکی، VPS و اختصاصی را مقایسه کنید
تفاوت بین میزبانی وب اشتراکی، VPS، و میزبانی وب اختصاصی 3

امنیت سرور

اگر شخص دیگری روی سرور اشتراکی شما، سرور شما و تمامی سایت ها از هک رنج می برد روی می تواند از افت عملکرد رنج ببرد. علاوه بر این، امنیت سایت شما می تواند به خطر بیفتد، به خصوص اگر اجازه تراکنش های مالی را بدهید روی سایت شما یا ذخیره اطلاعات خصوصی مشتری

در یک سرور اختصاصی، لازم نیست نگران باشید که سایر کاربران کل سرور را به خطر بیاندازند. علاوه بر این، می توانید با نصب فایروال های سخت افزاری و نرم افزاری و همچنین ابزارهای امنیتی قدرتمندی که نیاز به rootدسترسی سطح در دسترس نیست روی پلتفرم های میزبانی مشترک

مثلا، روی یک سرور اختصاصی، می توانید تنظیمات پورت را تغییر دهید، قوانین فایروال سفارشی ایجاد کنید، یا DNSSEC را فقط برای نام بردن چند مورد پیکربندی کنید.

میزبانی VPS در مقابل میزبانی اختصاصی

در حالی که تفاوت های ظریف زیادی بین میزبانی VPS و میزبانی سرور اختصاصی وجود دارد، در اینجا چند نمونه از تفاوت آنها وجود دارد.

سرعت

در حالی که کاربران روی پلتفرم‌های VPS به محیط‌های مجازی مجزا تقسیم می‌شوند، همه آنها همچنان سخت‌افزار فیزیکی یکسانی را به اشتراک می‌گذارند و تنها می‌توانند به کسری از کل منابع سیستم دسترسی داشته باشند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  21 دلیل کندی وب سایت شما و روش افزایش سرعت آن

در هاست اختصاصی تمامی منابع سیستم به صورت پیش فرض در اختیار کاربر می باشد. دسترسی به این منابع بهبود می یابد page زمان بارگذاری و افزایش پاسخگویی وب سایت. مهم است که به یاد داشته باشید که هر چه سریعتر a page بارگذاری احتمال بیشتری برای ماندن بازدیدکننده وجود دارد روی سایت شما.

قیمت

به طور کلی، میزبانی VPS بسیار کمتر از هر برنامه اختصاصی هزینه دارد. کاهش هزینه به دلیل ماهیت مشترک میزبانی VPS است. این مهم است که هنگام در نظر گرفتن بودجه میزبانی وب خود به خاطر داشته باشید.

در مقابل، هاست اختصاصی به دلیل هزینه های سخت افزاری و عملیات مرکز داده می تواند بسیار گران باشد. به همین دلیل، سرورهای اختصاصی برای برنامه های کاربردی در مقیاس بزرگ مانند تجارت الکترونیک مناسب هستند.

مقیاس پذیری

وقتی نوبت به گسترش سایت شما یا افزایش فضای ذخیره‌سازی مورد نیاز می‌رسد، VPS اغلب راه‌حل برتر است. از آنجایی که پلتفرم‌های VPS به صورت مجازی مدیریت می‌شوند، ارتقای فضای ذخیره‌سازی شما می‌تواند با تخصیص منابع اضافی از حافظه موجود انجام شود.

با میزبانی اختصاصی، باید درایوهای اضافی را به صورت فیزیکی به سرور اضافه کنید. این هزینه و زمان دارد و می تواند باعث خرابی شود روی سایت شما به عنوان سخت افزار نصب شده است.

هنوز مطمئن نیستید که میزبانی اختصاصی برای شما مناسب است؟ درباره کاربرد هاست اختصاصی، اهمیت مکان مرکز داده و جنبه هایی که باید در هنگام ارتقا هاست خود در نظر بگیرید، بیشتر بیاموزید.

به طور کلی، اگر از افزایش ناگهانی پهنای باند که ممکن است از حساب های اشتراکی یا VPS شما بیشتر باشد، آگاه باشید، میزبانی رسانگار مایل است با شما همکاری کند. ما می توانیم به طور موقت با شما همکاری کنیم تا حساب شما را افزایش دهیم تا بتوانید هجوم زیادی از ترافیک را مدیریت کنید.

این همچنین هنگام برخورد با ضرر در تجارت مهم است. اگر نیاز به انتقال به سرور پایین‌تر دارید، می‌توانید حساب را بررسی کرده و به یک حساب VPS یا اشتراک‌گذاری منتقل کنید تا هزینه‌های شما کاهش یابد و در عین حال نیازهای پهنای باند فعلی شما را پوشش دهد.

امنیت

شرکت‌های میزبانی امنیت خود را تبلیغ نمی‌کنند، زیرا این کار مانند قرار دادن یک هدف است روی پشتت. با این حال، سرورهای اشتراکی، VPS و میزبانی سرور اختصاصی، همه معیارهای امنیتی متفاوتی دارند. امنیت همچنین شامل پشتیبان گیری و بازیابی است و میزبانی رسانگار این خدمات را از طریق نرم افزار میزبانی یا از طریق یک سرویس پولی برای VPS و حساب های سرور مشترک ارائه می دهد. حساب‌های سرور اختصاصی با استفاده از cPanel دارای پشتیبان‌گیری منیجر همراه با فضای ذخیره‌سازی بزرگ‌تر به دلیل پیکربندی و هزینه آن‌ها هستند.

برنامه های مدیریت شده برای هر سه نوع میزبانی موجود است و به کاربران امکان می دهد از پشتیبانی میزبانی رسانگار برای مدیریت سیستم های سخت افزاری که در آنها مشترک هستند استفاده کنند. علاوه بر این، راه حل های مدیریت نشده ای وجود دارد که به دیگران کنترل کاملی را که ممکن است در هنگام دسترسی به سرور بخواهند، می دهد.

آدرس های IP مشترک و اختصاصی

آدرس IP شماره منحصربه‌فردی است که به یک وب‌سایت، رایانه یا دستگاه متصل به اینترنت دیگری متصل است که به آن امکان دریافت و انتقال داده‌ها را می‌دهد. روی وب جهانی یک وب سایت یا حساب کاربری با a آدرس IP مشترک از آدرس IP مشابه سایر حساب ها استفاده خواهد کرد روی یک سرور، در حالی که یک حساب کاربری با یک یا چند آدرس های IP اختصاصی می تواند استفاده انحصاری از یک آدرس IP خاص داشته باشد.

آدرس های IP مشترک یک انتخاب عالی برای صرفه جویی در هزینه هستند. استفاده از یک آدرس IP اختصاصی می تواند جنبه های خاصی از مدیریت سایت و مدیریت ایمیل را بسیار آسان تر کند. به طور کلی، همه حساب‌های میزبانی مشترک ما از آدرس‌های IP مشترک استفاده می‌کنند، در حالی که حساب‌های VPS، Cloud، و میزبانی اختصاصی همگی دارای تعداد مشخصی آدرس IP اختصاصی هستند. اگر می‌خواهید یک آدرس IP اختصاصی به حساب میزبانی اشتراکی اضافه کنید یا آدرس IP اختصاصی اضافی را به حساب VPS، Cloud یا Dedicated هاستینگ خود اضافه کنید، همیشه می‌توانید آدرس‌های IP اختصاصی را در پنل مدیریت حساب (AMP) خریداری کنید.

هاست اشتراکی و میزبانی مشترک وردپرس مدیریت شده میزبانی VPS مدیریت شده، فروشنده میزبانی ابری، و راه حل های کسب و کار ابری هاست اختصاصی مدیریت شده و Bare Metal سرورها
IP اشتراکی، گزینه خرید IP اختصاصی 3 آی پی اختصاصی، گزینه خرید بیشتر بسته به 5 تا 15 آی پی اختصاصی روی طرح، با امکان خرید بیشتر



منتشر شده در 1403-04-16 20:12:04

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید