وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

تم اوبونتو MacOS

0 56
زمان لازم برای مطالعه: 5 دقیقه


اگر از macOS استفاده می کنید، از توانایی سیستم عامل برای انجام کارهای شگفت انگیز آگاه خواهید شد. سریع است، قدرتمند است، و ابزارهای زیادی دارد که به شما کمک می کند هوشمندتر و کارآمدتر کار کنید. بسیاری از این ابزارها مستقیماً در دسترس نیستند روی سیستم عامل های دیگر مانند اوبونتو – با این حال هنوز کارهای زیادی وجود دارد که می توان با کمک سایر برنامه های داخل اوبونتو انجام داد. بنابراین، مضامین چیست روی سیستم عامل و چه کاری می توانید با آنها انجام دهید؟

همانطور که همه ما می دانیم که macOS به خوبی سازماندهی شده و از نظر زیبایی شناسی به خوبی ظاهر سیستم عامل است. بنابراین، بسیاری از شما ترجیح می دهید یک رابط کاربری مشابه داشته باشید روی سیستم عامل اوبونتو لینوکس به دلیل گزینه های سفارشی سازی بی حد و حصری که ارائه می دهد مشهور است. اگر به تازگی از macOS به لینوکس تغییر داده اید و به دنبال تغییر رابط کاربری Ubuntu خود مانند macOS هستید، در جای مناسبی هستید. بنابراین، چگونه می توانید ظاهر اوبونتو را مانند macOS تغییر دهید، بیایید در بخش زیر بدانیم:

کارهایی که قبل از نصب تم macOS باید انجام دهید

اولین و مهمترین چیز در هر سیستم عامل این است که برنامه های خود را به آخرین نسخه خود به روز کنید. انجام این کار به شما کمک می کند تا همه چیز را روان اجرا کنید و همچنین با هیچ خطای سیستمی مواجه نخواهید شد.

بنابراین، کاری که باید انجام دهید این است که در را باز کنید terminal و دستور زیر را در آنجا اجرا کنید:

$ سودو apt نصب به روز رسانی

تم اوبونتو MacOSتم اوبونتو MacOS

این دستور در مورد تمام بسته های موجود در سیستم عامل اوبونتو 22.04 که می توان آنها را ارتقا داد به شما می گوید. بنابراین برای ارتقاء تمام آن بسته ها باید دستور متفاوتی را اجرا کنید که عبارت است از:

$ سودو ارتقاء مناسب

تم اوبونتو MacOSتم اوبونتو MacOS

این بسته به زمان کمی طول خواهد کشید روی تعداد بسته هایی که نیاز به ارتقا دارند و پس از آن می توانید مرحله بعدی را که نصب ابزار Gnome Tweak است را دنبال کنید.

نصب ابزار Gnome Tweak Tool روی اوبونتو 22.04

ابزار Gnome Tweak هنگام سفارشی‌سازی اهمیت زیادی دارد و به همین دلیل است که با اجرای دستور زیر در برنامه از این ابزار استفاده می‌کنیم. terminal:

$ سودو apt نصب gnome-tweaks

تم اوبونتو MacOSتم اوبونتو MacOS

همچنین می‌توانید این ابزار را با استفاده از مدیر نرم‌افزار اوبونتو و با راه‌اندازی آن و تایپ نام برنامه‌ای که باید نصب کنید، نصب کنید، برای مثال «گنوم توییک» در مورد ما.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  راهنمای نهایی برای نصب فلاسک روی اوبونتو

تم اوبونتو MacOSتم اوبونتو MacOS

پس از یافتن برنامه مورد نیاز باید کلیک کنید روی از آنجا می توانید برنامه را نصب کنید و همچنین می توانید اطلاعات اضافی در مورد آن را بخوانید.

تم اوبونتو MacOSتم اوبونتو MacOS

هر دو روش کاملاً ساده هستند که در بالا به آنها پرداختیم و شما می توانید هر یک از آنها را بنا به سلیقه خود انتخاب کنید. پس از نصب برنامه، مرحله بعدی راه اندازی آن است و برای آن می توانید از مدیر برنامه یا از برنامه استفاده کنید terminal. برای دسترسی به آن با استفاده از مدیر برنامه باید کلیک کنید روی نماد پایین سمت چپ و با استفاده از نوار جستجو مانند زیر این برنامه را پیدا کنید:

تم اوبونتو MacOSتم اوبونتو MacOS

برای راه اندازی آن با استفاده از terminal باید بنویسی:

$ gnome-tweaks

تم اوبونتو MacOSتم اوبونتو MacOS

استفاده از طرح زمینه macOS روی اوبونتو 22.04

تم‌های macOS در دسترس نیستند روی ابزار gnome tweak به طور پیش فرض، بنابراین باید آن را با استفاده از آن دانلود کنید gnome-look وب سایت و سپس می توانید از ابزار gnome tweak برای اعمال این تم ها استفاده کنید.

تم اوبونتو MacOSتم اوبونتو MacOS

هنگامی که این وب سایت را باز می کنید، تم های مختلف زیادی خواهید دید، بنابراین برای پیدا کردن تم های خاص macOS فقط باید “mac” بنویسید. روی نوار جستجو و سپس تمام تم های مرتبط در مقابل شما نمایش داده می شود. بنابراین، ما نصب خواهیم کرد مک موهاو در این مقاله:

تم اوبونتو MacOSتم اوبونتو MacOS

بعد از کلیک کردن روی دکمه دانلود را پیدا خواهید کرد روی سمت راست:

تم اوبونتو MacOSتم اوبونتو MacOS

کلیک کردن روی برخی از گزینه‌ها را به شما نشان می‌دهد که در آن باید هر کدام را که برای نمایش دوست دارید انتخاب کنید.Mojave-Dark.tarxz” فایل:

پس از دانلود برنامه باید دستور زیر را اجرا کنید:

$ سودو apt نصب gtk2-engines-murrine gtk2-engines-pixbuf

تم اوبونتو MacOSتم اوبونتو MacOS

همچنین یک راه بهتر و ساده تر برای استخراج فایل با کلیک راست وجود دارد روی آن و انتخاب “در اینجا استخراج کنید” گزینه.

تم اوبونتو MacOSتم اوبونتو MacOS

گام بعدی این است که پوشه های استخراج شده را در دایرکتوری .themes قرار دهید تنها در این صورت این فایل ها می توانند کار کنند. می توانید این کار را با رفتن به فهرست اصلی و باز کردن پوشه های مخفی با فشار دادن ” انجام دهید.CTRL+H” کلیدهای صفحه کلید.

تم اوبونتو MacOSتم اوبونتو MacOS

همانطور که در تصویر بالا می بینید پوشه ای با نام “.موضوعبنابراین در اینجا ابتدا یکی را ایجاد می کنیم و سپس پوشه های استخراج شده را داخل آن قرار می دهیم.

تم اوبونتو MacOSتم اوبونتو MacOS

تم اوبونتو MacOSتم اوبونتو MacOS

نصب آیکون های macOS روی اوبونتو 22.04

گام بعدی بعد از تم ها، دریافت آیکون ها با جستجوی مجدد آیکون های macOS است روی وب سایت gnome-look در اینجا من از آن استفاده خواهم کرد آیکون های سی تی موهاو همانطور که آنها توسط همان توسعه دهنده ای هستند که قبلاً موضوع آن را دانلود کرده بودیم:

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش مخفی کردن داک در اوبونتو

تم اوبونتو MacOSتم اوبونتو MacOS

پس از دانلود آن را اکسترکت کرده و در قسمت “نمادها” پوشه

تم اوبونتو MacOSتم اوبونتو MacOS

نصب مکان نما macOS روی اوبونتو 22.04

اکنون باید مکان نما macOS را نیز دانلود کنید تا رابط کاربری دقیقاً شبیه macOS شود، بنابراین جستجو کنید مجموعه مکان نما macOS روی گنوم نگاه کرده و با کلیک کردن آن را دانلود کنید روی دکمه دانلود روی حق:

تم اوبونتو MacOSتم اوبونتو MacOS

سپس همان روشی را که در مورد آیکون ها انجام دادید دنبال کنید و فایل استخراج شده را در پوشه “.icons” قرار دهید.

اعمال تم macOS روی اوبونتو 22.04

اکنون برنامه Gnome Tweaks Tool را با جستجو در منوی برنامه ها باز کنید:

تم اوبونتو MacOSتم اوبونتو MacOS

بعد به گزینه ظاهر بروید و روی کلیک راست روی “برنامه های کاربردی قدیمی” گزینه ها و تنظیم ”Mojave-Dark” به عنوان موضوع اوبونتو شما:

تم اوبونتو MacOSتم اوبونتو MacOS

پس از آن مکان نما و نمادها را از ” انتخاب کنیدظاهر” منو:

تم اوبونتو MacOSتم اوبونتو MacOS

اکنون همانطور که می دانید آیکون های بسته شدن، کوچک سازی و به حداکثر رساندن هر پنجره هستند روی سمت راست بنابراین برای حرکت دادن آنها به سمت چپ به “نوار عنوان ویندوزگزینه ” در منوی ابزار tweaks روی چپ:

تم اوبونتو MacOSتم اوبونتو MacOS

سپس محل قرارگیری نمادها را از چپ به راست تغییر دهید:

تم اوبونتو MacOSتم اوبونتو MacOS

حالا کار بعدی که باید انجام دهید این است که داک را در مرکز (پایین) قرار دهید و برای آن به اوبونتو بروید.تنظیمات” و در ”ظاهر“، گزینه جستجو برای “حالت پنل” گزینه و آن را خاموش کنید:

تم اوبونتو MacOSتم اوبونتو MacOS

اکنون آخرین چیزی که نیاز دارید این است که تصویر زمینه را تغییر دهید و برای آن به “ظاهرگزینه ” در اپلیکیشن Tweaks Tool. از آنجا با کلیک کردن، تصاویر پس زمینه و قفل صفحه خود را انتخاب کنید روی نوار تصویر برجسته شده در تصویر زیر، می توانید والپیپرهای سفارشی را نیز دانلود کنید:

تم اوبونتو MacOSتم اوبونتو MacOS

اکنون آماده اید که از تم مک بوک خود لذت ببرید روی اوبونتو 22.04

تم اوبونتو MacOSتم اوبونتو MacOS تم اوبونتو MacOSتم اوبونتو MacOS

نتیجه

اوبونتو یک پلتفرم لینوکس است که به دلایل زیادی توسط توسعه دهندگان استفاده می شود. اگر کاربر معمولی macOS هستید و اغلب از سیستم عامل لینوکس استفاده می کنید، ممکن است فکر کنید چرا از یک تم macOS استفاده نکنید. روی سیستم عامل لینوکس شما این کار کار را برای شما آسان می کند روی هر دو سیستم عامل به عنوان تمام رابط های اوبونتو مانند مک خواهند بود. برای این کار باید اپلیکیشن Gnome Tweaks Tool، تم macOS مورد نظر را به همراه مکان نما و نمادهای آن از وب سایت gnome look دانلود کنید.

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1402-12-30 04:44:03

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید