وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

توهم هوش مصنوعی چیست؟ 8 گام برای جلوگیری از توهمات هوش مصنوعی

0 6
زمان لازم برای مطالعه: 12 دقیقه


سیستم‌های هوش مصنوعی مولد (AI) در مدت زمان نسبتاً کوتاهی توانایی فوق‌العاده‌ای پیدا کرده‌اند، اما خطاناپذیر نیستند. چت‌ربات‌های هوش مصنوعی و تولیدکننده‌های متن می‌توانند بسیار غیرقابل پیش‌بینی باشند، به‌خصوص تا زمانی که یاد بگیرید چگونه به طور مؤثر درخواست کنید.

اگر مدل‌های هوش مصنوعی را با آزادی بیش از حد رها کنید، ممکن است اطلاعات نادرست یا حتی متناقضی ارائه دهند. این راهنما توضیح می دهد که چرا این اتفاق می افتد و چگونه از این مشکل جلوگیری کنید تا مطمئن شوید ابزار هوش مصنوعی شما محتوای قابل اعتماد تولید می کند.

آنچه خواهید آموخت

  • توهم هوش مصنوعی چیست و چرا اتفاق می افتد
  • چگونه توهمات بر محتوای شما تأثیر می گذارد
  • توهم هوش مصنوعی در عمل چگونه به نظر می رسد
  • چگونه مدل هوش مصنوعی خود را از تولید اطلاعات نادرست جلوگیری کنیم

توهم هوش مصنوعی چیست؟

توهم هوش مصنوعی پدیده ای است که باعث می شود LLM ها (مدل های زبان بزرگ) اطلاعات و پاسخ های نادرستی تولید کنند.

این نادرستی ها می توانند از انحرافات خفیف از حقایق تا اطلاعات کاملاً نادرست یا ساختگی متغیر باشند.

این مشکل بسیار رایج است – به طوری که ChatGPT، شناخته شده ترین سیستم هوش مصنوعی مولد، یک سلب مسئولیت دارد که به کاربران در مورد “اطلاعات نادرست درباره افراد، مکان ها یا حقایق” هشدار می دهد.

مدل‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT برای پیش‌بینی معقول‌ترین کلمه بعدی پاسخ بر اساس پرس و جوی کاربر (که به عنوان اعلان نیز شناخته می‌شود) آموزش دیده‌اند. از آنجایی که مدل قادر به استدلال مستقل نیست، این پیش‌بینی‌ها همیشه دقیق نیستند.

به همین دلیل است که در پایان فرآیند تولید، ممکن است با پاسخی مواجه شوید که از واقعیت ها دور باشد.

این انحرافات همیشه واضح نیستند، عمدتاً به این دلیل که یک مدل زبان می تواند متن بسیار روان و منسجمی تولید کند که به نظر می رسد نباید در پاسخ شک کنید.

به همین دلیل است که بررسی واقعیت خروجی مدل هوش مصنوعی برای اطمینان از اینکه محتوای شما حاوی اطلاعات نادرست نیست، بسیار مهم است.

چه چیزی باعث توهم هوش مصنوعی می شود؟

توهم هوش مصنوعی ناشی از داده های آموزشی نامناسب و با کیفیت پایین است. خروجی یک مدل هوش مصنوعی مولد مستقیماً مجموعه داده‌هایی را که روی آن آموزش داده شده است منعکس می‌کند، بنابراین اگر شکاف‌هایی وجود داشته باشد که فضایی را برای موارد موسوم به «اجاق‌های لبه» باقی بگذارد، مدل ممکن است پاسخ دقیقی ارائه نکند.

یک مثال خوب از چنین مشکلی، تطبیق بیش از حد است، که زمانی اتفاق می‌افتد که یک مدل هوش مصنوعی بیش از حد به مجموعه داده‌ای که برای آموزش استفاده می‌شود عادت کرده باشد.

وقتی این اتفاق می‌افتد، مدل برای سایر مجموعه‌های داده غیرقابل اجرا است، بنابراین مجبور کردن آن به ایجاد پاسخ بر اساس داده‌های معرفی‌شده جدید می‌تواند منجر به اطلاعات نادرست شود.

اگر این مفهوم خیلی پیچیده به نظر می رسد، در اینجا یک مثال ساده آورده شده است که آن را روشن می کند:

فرض کنید از یک ابزار هوش مصنوعی خواسته اید تا یک قرارداد خرید تجاری املاک و مستغلات را تهیه کند. اگر این ابزار بر روی داده‌های املاک مسکونی آموزش دیده بود و بیش از حد تجهیز شده بود، ممکن است به اندازه کافی در معرض قراردادهای تجاری برای درک تفاوت‌های بین آنها قرار نگرفته باشد.

همچنان پیش‌نویسی ایجاد می‌کند زیرا شما آن را برانگیخته‌اید، اما ممکن است بخش‌های مهمی را که مربوط به قراردادهای تجاری است حذف کند یا حتی آنها را بسازد.

چالش‌های مرتبط با زبان نیز می‌توانند به توهم کمک کنند. هوش مصنوعی باید در مورد تکامل مداوم زبان به روز بماند تا از تعابیر نادرست ناشی از اصطلاحات جدید، عبارات عامیانه و اصطلاحات جلوگیری شود.

برای بهترین نتایج، همیشه بهترین کار این است که هنگام درخواست ابزار هوش مصنوعی از زبانی واضح و ساده استفاده کنید.

چرا توهم هوش مصنوعی یک مشکل است؟

توهم هوش مصنوعی صرفاً یک خطا در کد رایانه ای نیست، بلکه پیامدهای واقعی دارد که می تواند نام تجاری شما را در معرض خطرات قابل توجهی قرار دهد.

پیامد اصلی که ممکن است متحمل شوید، بدتر شدن اعتماد مصرف کننده در نتیجه انتشار اطلاعات نادرست است. شهرت شما ممکن است ضربه بخورد، که ممکن است به زمان زیادی برای رفع آن نیاز داشته باشد.

یکی دیگر از ناراحتی های ناشی از توهمات هوش مصنوعی، تحقیقات طولانی مدت است.

اگر ابزار هوش مصنوعی شما همچنان با اطلاعات نادرست پاسخ می‌دهد، نمی‌توانید با اطمینان یک قطعه را قبل از بررسی واقعیت منتشر کنید.

در برخی موارد، این ممکن است بیشتر از زمان انجام تحقیقات خود به صورت دستی طول بکشد.

خطرات توهمات هوش مصنوعی به ویژه در موضوعات YMYL (پول شما، زندگی شما) قابل مشاهده است.

گوگل به دنبال بالاترین درجه ممکن از EEAT (تجربه، تخصص، اقتدار و اعتماد) است تا بتواند چنین قطعاتی را در نتایج جستجو رتبه بندی کند، بنابراین هرگونه نادرستی می تواند به جایگاه SEO شما آسیب برساند.

بدتر از آن، توهمات ممکن است منجر به تولید محتوای ابزار هوش مصنوعی شما شود که بر سلامت خواننده تأثیر منفی می گذارد.

همه اینها به این معنی نیست که هنگام ایجاد محتوا باید از هوش مصنوعی دوری کنید – تنها کاری که باید انجام دهید این است که توهمات را کاهش دهید تا مطمئن شوید ابزار هوش مصنوعی شما اطلاعات دقیق و قابل اعتمادی را ارائه می دهد.

8 راه برای جلوگیری از توهمات هوش مصنوعی

در حالی که ممکن است کنترل کاملی بر خروجی ابزار هوش مصنوعی خود نداشته باشید، راه های زیادی برای به حداقل رساندن خطر تشکیل اطلاعات وجود دارد. در اینجا برخی از موثرترین اقدامات برای جلوگیری از توهمات هوش مصنوعی آورده شده است:

1. اطلاعات مربوطه را ارائه دهید

مدل‌های هوش مصنوعی برای به دست آوردن نتایج دقیق نیاز به زمینه مناسب دارند. بدون آن، خروجی کاملا غیر قابل پیش بینی است و به احتمال زیاد انتظارات خاص شما را برآورده نخواهد کرد. شما باید آنچه را که به دنبال آن هستید به هوش مصنوعی توضیح دهید و تصویر بزرگتری از محتوای خود به آن ارائه دهید.

همچنین ایده خوبی است که درخواست خود را با داده ها و منابع خاص هدایت کنید.

به این ترتیب، مدل هوش مصنوعی شما دقیقاً می‌داند که اطلاعات خود را از کجا باید استخراج کند، که خطر توهم را کاهش می‌دهد.

پس این در عمل چگونه به نظر می رسد؟

همه چیز به اجتناب از اعلان های مبهم و دادن هر چه بیشتر به هوش مصنوعی مربوط می شود.

مثلا به جای اینکه بگید

“مقدمه ای برای مقاله ای در مورد صنعت بازاریابی دیجیتال بنویسید” درخواست شما می تواند چیزی شبیه به:

“یک مقدمه 150 تا 200 کلمه ای برای یک مقاله در مورد وضعیت صنعت بازاریابی دیجیتال بنویسید. مقاله در یک وبلاگ SEO منتشر خواهد شد و لحن آن باید دوستانه و معتبر باشد. از منابع رسمی .gov برای ارائه آمارهای مرتبط در مورد استفاده کنید. وضعیت فعلی و پیش بینی های صنعت.”

به عنوان مثال، Surfer AI به شما امکان می دهد اطلاعات خاصی را با استفاده از آن اضافه کنید دانش سفارشی ویژگی. فرض کنید در حال نوشتن مقاله ای در مورد مبارزه با تغییرات آب و هوایی هستید.

می‌توانید به Surfer دستور دهید اطلاعاتی را در مورد تأثیر تغییرات آب و هوایی در منطقه قطبی درج کند.

با مشخص کردن طول، لحن، منابع، و استفاده از محتوایی که می‌خواهید ابزار هوش مصنوعی بنویسد، به آن جهت کافی برای اطمینان از دقت و در عین حال کاهش نیاز به بازنویسی‌های سنگین، می‌دهید.

2. اشتباهات احتمالی را محدود کنید

علاوه بر اینکه برای هوش مصنوعی یک جهت روشن می‌دهید، باید مرزهایی را تعیین کنید که می‌خواهید پاسخ شما در آن باشد.

سوالات مبهم ممکن است اشتباه درک شوند و احتمال توهم را افزایش دهند.

یکی از راه‌های کمک به ابزار هوش مصنوعی در ارائه پاسخ صحیح این است که به جای سؤالات باز، سؤالات با انتخاب محدود بپرسید.

در اینجا چند نمونه وجود دارد که این تفاوت را روشن می کند:

پایان باز: بیکاری در چند وقت اخیر چگونه تغییر کرده است؟

انتخاب محدود: بر اساس داده های دولت، نرخ بیکاری در سال های 2021 و 2022 چقدر بوده است؟

پایان باز: وب سایت من چقدر باید محتوای داشته باشد؟

انتخاب محدود: یک کسب و کار متوسط ​​در ماه چند پست وبلاگ منتشر می کند؟

پایان باز: توصیفات چگونه بر فروش تاثیر می گذارد؟

انتخاب محدود: آیا توصیفات قابل اعتمادتر از تبلیغات هستند؟ تحقیقات اخیر را برای حمایت از پاسخ خود بگنجانید.

نکته این است که اطمینان حاصل شود که هوش مصنوعی به جای داشتن آزادی پاسخ به تنهایی به دنبال داده های خاص است.

همچنین بسیار مهم است که به هوش مصنوعی دستور داده شود تا زمانی که منابع معتبری برای پشتیبانی از ادعاهای خود پیدا نمی کند، اعتراف کند.

ChatGPT این کار را به طور پیش‌فرض برای برخی از اعلان‌ها انجام می‌دهد، اما ایده خوبی است که به صراحت به آن اشاره کنید تا در سمت امن باقی بمانید.

3. شامل منابع داده

اگر نمی‌خواهید مدل هوش مصنوعی شما از واقعیت‌ها دور شود، می‌توانید به آن بگویید کجا به دنبال اطلاعات باشد.

برخی از مثال‌هایی که در بالا مشاهده کردید، این کار را با آموزش هوش مصنوعی برای جستجوی تحقیقات معتبر انجام می‌دهند، اما می‌توانید آن را یک قدم جلوتر بردارید و به پلتفرم خود وب‌سایت‌های خاصی را که می‌خواهید استفاده کند، بدهید.

به عنوان مثال، در مثال نرخ بیکاری بالا، می توانید به هوش مصنوعی بگویید که فقط از داده های اداره آمار کار ایالات متحده استفاده کند.

به این ترتیب، می‌دانید که پاسخ از یک منبع معتبر آمده است، در حالی که همچنان در زمانی که صرف جستجوی دستی این آمار می‌کنید، صرفه‌جویی می‌کنید.

مطمئن شوید که به جای اینکه به هوش مصنوعی اجازه دهید اطلاعات را از هر سایت تصادفی در وب جمع کند، از منابع تأیید شده استفاده کنید، و باید به میزان قابل توجهی احتمال توهم را کاهش دهید.

شما می توانید این کار را با گنجاندن وب سایت های مرتبطی که می خواهید برای مقاله هوش مصنوعی خود تحقیق کنید، انجام دهید.

از جمله صفحات آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده و برنامه محیط زیست سازمان ملل احتمالاً منابع داده خوبی هستند.

توهم هوش مصنوعی چیست؟ 8 گام برای جلوگیری از توهمات هوش مصنوعی

در حالی که رقبای ارگانیک این ویژگی عمدتاً برای تجزیه و تحلیل رقبا محفوظ است، می تواند تأثیر مطلوبی برای تحقیقات و منابع داده داشته باشد.

فقط مطمئن شوید که صفحاتی را انتخاب کنید که با کیفیت و مرتبط هستند، و Surfer AI از آنها به عنوان مواد تحقیقاتی قبل از تولید مقاله شما استفاده می کند.

توهم هوش مصنوعی چیست؟ 8 گام برای جلوگیری از توهمات هوش مصنوعی

4. نقشی را تعیین کنید

تعیین نقش یک تکنیک تحریک مفید است که به هوش مصنوعی زمینه بیشتری در پشت فرمان می دهد و بر سبک پاسخ تأثیر می گذارد. همچنین دقت واقعی را بهبود می بخشد زیرا مدل اساسا خود را در جایگاه یک متخصص قرار می دهد.

تخصیص یک نقش چیزی شبیه به این است:

“شما یک متخصص بازاریابی دیجیتال و متخصص در سئوی محلی هستید که بیش از یک دهه تجربه در صنعت دارد. چه توصیه ای به کسب و کارهای کوچکی که هنوز حضور آنلاین ندارند، با در نظر گرفتن بودجه محدود خود دارید؟”

چنین درخواستی پاسخ بهتری نسبت به یک دستورالعمل عمومی برای ارائه نکات سئو محلی برای مشاغل کوچک خواهد داشت.

اگر به هوش مصنوعی بگویید که تخصص خود را نشان دهد و جزئیات کافی را به آن ارائه دهد، در مورد دقت دقت بیشتری خواهد داشت.

5. آنچه را که نمی خواهید به هوش مصنوعی بگویید

با توجه به اینکه توهمات هوش مصنوعی عمدتاً به دلیل خلاقیت نامحدود همراه با داده های آموزشی معیوب رخ می دهد، یک راه موثر برای کاهش آنها، هدایت پیشگیرانه پاسخ از طریق به اصطلاح “تشویق منفی” است.

در حالی که این روش معمولاً در ابزارهای تولید تصویر استفاده می شود، می تواند برای تولید متن بسیار مفید باشد.

علاوه بر اینکه به ابزار هوش مصنوعی خود بگویید که انتظار دارید در پاسخ چه چیزی را ببینید، می توانید محدودیت های مختلفی را برای محدود کردن تمرکز آن اضافه کنید، مانند:

  • “داده های قدیمی تر از پنج سال را درج نکنید.”
  • هیچ توصیه مالی و بهداشتی ارائه نکنید.
  • “هر گونه اطلاعاتی را که در (URL خاص) یافت می شود دور بریزید.”

با افزودن پیام‌های منفی به دستورالعمل‌های خود، می‌توانید خروجی را مطابق با نیازهای خود تنظیم کنید، در حالی که حفره‌هایی را در منطق هوش مصنوعی که ممکن است باعث ایجاد توهم شوند را مسدود کنید.

این امر مستلزم این است که چند قدم جلوتر فکر کنید و پیش‌بینی کنید که مدل ممکن است کجا از مسیر خارج شود، که با گذشت زمان آسان‌تر می‌شود و ارتباط با آن را یاد می‌گیرید.

6. بررسی موضوعات YMYL

همانطور که گفته شد، توهم هوش مصنوعی می تواند آسیب قابل توجهی به هنگام پوشش دادن موضوعات YMYL وارد کند، که عمدتاً به توصیه های مالی و پزشکی خلاصه می شود.

در بسیاری از موارد، تنها یک کلمه اشتباه لازم است تا محتوای شما اطلاعات نادرستی ارائه دهد که ممکن است بر مخاطبان شما تأثیر منفی بگذارد.

یک مثال خوب از این، BioGPT مایکروسافت است، یک مدل هوش مصنوعی که به طور خاص برای پاسخ به سوالات پزشکی طراحی شده است.

ربات چت نه تنها ادعا کرد که واکسیناسیون دوران کودکی می تواند باعث اوتیسم شود، بلکه منبعی را نیز ساخته است که می گوید میانگین بیمارستان های آمریکایی تسخیر شده توسط 1.4 ارواح.

به همین دلیل است که هنگام استفاده از هوش مصنوعی برای موضوعات YMYL باید احتیاط بیشتری کنید. علاوه بر نگرانی‌های اخلاقی آشکار در مورد انتشار اطلاعات نادرست، باید مراقب آسیب رساندن به جایگاه سئوی خود باشید، زیرا Google به نادرستی در محتوای YMYL توجه نمی‌کند.

این بدان معنا نیست که اگر وب سایت شما عمدتاً چنین محتوایی را منتشر می کند، هوش مصنوعی بی فایده است.

همچنان می‌توانید از آن برای ایجاد سریع‌تر پیش‌نویس‌های اولیه استفاده کنید.

فقط مطمئن شوید که ادعاهای خاصی را که ابزار هوش مصنوعی شما مطرح می کند، دوباره بررسی کنید.

7. دما را تنظیم کنید

تنظیم دما یکی از ویژگی های مفید ابزارهای هوش مصنوعی است که اکثر کاربران از آن اطلاعی ندارند. این به شما امکان می دهد مستقیماً بر تصادفی بودن پاسخ مدل تأثیر بگذارید و به شما در کاهش خطر توهم کمک می کند.

دما می تواند بین 0.1 تا 1.0 باشد که عدد بالاتر نشان دهنده خلاقیت بیشتر است.

با در نظر گرفتن این موضوع، دمای 0.4 تا 0.7 برای محتوای عمومی مناسب است که دقت را با خلاقیت ترکیب می کند.

هر چیزی زیر این باید محتوای شما را قطعی تر و بر صحت متمرکز کند.

این ممکن است برای یک کاربر معمولی کمی فنی به نظر برسد، اما خبر خوب این است که می‌توانید دما را بدون هیچ فرآیند پیچیده‌ای تنظیم کنید – تنها کاری که باید انجام دهید این است که به ابزار هوش مصنوعی خود بگویید از چه دمایی باید استفاده کند.

ما یک آزمایش سریع با ChatGPT انجام دادیم و به آن گفتیم که ایده عنوانی برای پست وبلاگ در مورد غذای سگ با استفاده از دمای 0.1 ارائه دهد.

پاسخ این بود:

“علم رزق و روزی: بررسی فرمول های غذایی سگ غنی از مواد مغذی”

هنگامی که به ربات چت دستور داده شد که کار را پس از تنظیم دما روی 0.9 تکرار کند، اینگونه پاسخ داد:

«شام‌های سگی با ارزش: سفری لذیذ به غذاهای سگ‌ها»

همانطور که می بینید، افزودن تنظیم دما به دستور شما به شدت بر خلاقیت هوش مصنوعی تأثیر می گذارد، بنابراین یک راه عالی برای اطمینان از اینکه مقدار زیادی از آن وجود ندارد و توهمات را به حداقل می رساند.

8. محتوای هوش مصنوعی را بررسی کنید

صرف نظر از اینکه هوش مصنوعی چقدر مفید است، نباید محتوای تولید شده توسط آن را کپی و پیست کنید. مطمئن شوید که همه چیز را قبل از انتشار تأیید کنید تا از ادعاهای نادرست ناشی از توهم جلوگیری کنید.

در حالی که تحقیقات مداومی با هدف از بین بردن این موضوع وجود دارد، نمی‌توانیم به طور قطع بدانیم چه زمانی باید پیشرفت چشمگیری داشته باشیم.

حتی کارشناسان در مورد اینکه آیا توهمات هوش مصنوعی یک مشکل قابل حل هستند یا خیر، اختلاف نظر دارند.

در حالی که بیل گیتس یک موضع خوش بینانه امیلی بندر از آزمایشگاه زبانشناسی محاسباتی دانشگاه واشنگتن در پست وبلاگ خود در ماه ژوئیه که جزئیات خطرات اجتماعی هوش مصنوعی را شرح می دهد، معتقد است که توهم هوش مصنوعی است. “ذاتی در عدم تطابق بین فناوری و موارد استفاده پیشنهادی.”

حتی زمانی که هوش مصنوعی تکامل می‌یابد و دقیق‌تر می‌شود، همیشه نیاز به لمس انسان وجود خواهد داشت.

به تنظیم دقیق درخواست‌های خود ادامه دهید تا ابزار هوش مصنوعی خود را تا آنجا که ممکن است جهت دهید، و سپس خروجی را بررسی کنید تا در سمت امن باقی بمانید.

نمونه هایی از توهمات هوش مصنوعی

توهمات هوش مصنوعی از خفیف سرگرم کننده تا خطرناک است. چندین مورد قابل توجه از انتشار اطلاعات نادرست در مورد رویدادهای تاریخی، شخصیت های عمومی و حقایق شناخته شده توسط ربات های چت هوش مصنوعی وجود داشته است.

یکی از این موارد در آوریل 1403 اتفاق افتاد، زمانی که ChatGPT ادعا کرد که یک شهردار استرالیایی برایان هود محکومیت زندان را گذراند در رابطه با رشوه در حالی که هود در واقع در رسوایی رشوه خواری که ChatGPT از آن به عنوان یک افشاگر یاد می کرد، شرکت داشت، او هرگز در زندان نبود.

هود تهدید کرد که از OpenAI به دلیل افترا شکایت خواهد کرد، اما نتیجه هنوز مشخص نیست. OpenAI در مورد این حادثه بیانیه ای نداده است، بنابراین ما هنوز باید ببینیم که آیا این شرکت با اولین شکایت علیه هوش مصنوعی مواجه خواهد شد یا خیر.

اشتباه بدنام دیگری توسط Google Bard انجام شد که ادعا کرد از تلسکوپ فضایی جیمز وب برای گرفتن اولین عکس از یک سیاره فراخورشیدی استفاده شده است.

این خطا در جریان نمایش عمومی این مدل رخ داد و ناسا مدت کوتاهی پس از آن این ادعا را رد کرد. در نتیجه ارزش بازار گوگل بیش از 100 میلیارد دلار کاهش یافت.

توهمات هوش مصنوعی قبل از رونق اخیر هوش مصنوعی نیز شناخته شده بودند.

در سال 2016، مایکروسافت یک ربات هوش مصنوعی توییتر به نام Tay را منتشر کرد.

تنها یک روز پس از راه اندازی، Tay شروع به کار کرد ایجاد توییت های نژادپرستانه با استفاده از زبانی که از دیگر کاربران گرفته است. مایکروسافت نتوانست مشکل را برطرف کند و مجبور شد تای را تعطیل کند.

مثال‌های بالا نشان می‌دهند که هوش مصنوعی راه زیادی در پیش دارد تا بتوان آن را کاملاً قابل اعتماد در نظر گرفت. تا آن زمان، بهتر است از در نظر گرفتن همه چیزهایی که گفته می شود خودداری کنید.

خوراکی های کلیدی

  • آزادی بیش از حد هوش مصنوعی می تواند باعث توهم شود و منجر به تولید جملات نادرست و محتوای نادرست توسط مدل شود. این عمدتاً به دلیل داده‌های آموزشی ضعیف اتفاق می‌افتد، اگرچه عوامل دیگری مانند درخواست‌های مبهم و مسائل مربوط به زبان نیز می‌توانند به این مشکل کمک کنند.
  • توهمات هوش مصنوعی می تواند پیامدهای منفی مختلفی داشته باشد. آنها ممکن است باعث شوند اطلاعات نادرست به مخاطبان خود ارائه دهید، به اعتبار برند خود آسیب برسانید و به رتبه SEO شما آسیب برساند. این به ویژه در مورد موضوعات YMYL صادق است، که دقت برای آنها بسیار مهم است.
  • برای به حداقل رساندن خطر توهمات هوش مصنوعی، به چت بات خود زمینه کافی بدهید و از طریق اعلان های واضح و مستقیم، فضای خطا را محدود کنید. بر روی سؤالات با انتخاب محدود نسبت به سؤالات باز تمرکز کنید و در صورت امکان منابع داده را در نظر بگیرید.
  • راه دیگر برای جلوگیری از توهم، اختصاص نقش به هوش مصنوعی است. انجام این کار آن را به جای یک متخصص قرار می دهد که احتمال عدم دقت را کاهش می دهد. همچنین ایده خوبی است که به چت بات بگویید چه چیزی را نمی‌خواهید در پاسخ ببینید تا به آن جهت بیشتری بدهید.
  • شما می توانید تصادفی بودن هوش مصنوعی را مستقیماً با تنظیم دما کنترل کنید. دمای پایین‌تر پاسخ را قطعی‌تر می‌کند، بنابراین آنها را در پیام‌های خود بگنجانید.
  • حتی اگر مراحل بالا را دنبال کنید، حتماً محتوای ایجاد شده توسط هوش مصنوعی را قبل از انتشار آن بررسی کنید. برای اطمینان از اینکه محتوای شما بدون خطا است، روی هر داده خاصی تمرکز کنید که ممکن است اشتباه باشد.

نتیجه

در حالی که هوش مصنوعی طی دو سال گذشته به طور گسترده تکامل یافته است، ما هنوز در مراحل اولیه رشد آن هستیم، بنابراین جای تعجب نیست که هنوز برخی از مشکلات وجود دارد.

تا زمانی که این اتفاق نیفتد، استفاده از هوش مصنوعی تحت نظارت انسان یک حرکت هوشمندانه است. از آن برای کوتاه کردن فرآیند تولید محتوا و افزایش بهره وری خود استفاده کنید، اما نتیجه را دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید محتوای شما دقیق و قابل اعتماد است.



منتشر شده در 1403-12-26 01:39:02

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید