وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

توییتر 10 ساله شد

0 0
زمان لازم برای مطالعه: 3 دقیقه


توییتر 10 ساله شد

پلتفرم میکروبلاگینگ که انقلابی در روش برقراری ارتباط و بازاریابی جهان با قطعات 140 کاراکتری ایجاد کرد، به تازگی 10 ساله شده است. باور این که چنین سرویسی فراگیر تنها یک دهه از عمرش می گذرد سخت است. البته این شرکت دچار مشکلات عملیاتی نیز شده است و آی تی هنوز سودآور نیست. اما میراث ماندگار توییتر ساختن یک پلتفرم ضروری است که همه – از طراحان، تا بازاریابان، تا سیاستمداران و افراد مشهور – اغلب آن را استفاده می کنند. در اینجا نگاهی داریم به لحظات کلیدی در تاریخ جوانی این شرکت.

اولین توییت

مدیر عامل فعلی جک دورسی – که در میانه تلاش برای افزایش ثروت است یک شرکت مشکل دار در معرض رشد راکد کاربران و محدودیت‌هایی که سایر شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و اینستاگرام ندارند-به‌طور شگفت‌انگیزی ارسال می‌شوند. اولین توییت روی 21 مارس 2006. در آن زمان، توییتر به سادگی به عنوان “twittr” شناخته می شد.

در آن زمان بدون اطلاع او، اولین توییت دورسی به یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی و وب سایت ها در سراسر جهان تبدیل شد. علیرغم محدودیت 140 کاراکتری، مردم از همه طبقات زندگی راه‌های جدیدی برای استفاده از کوتاهی در هنگام انتقال افکار جریان آگاهی به جهان پیدا کرده‌اند.

تغییر لوگو

یکی از نمادین ترین جنبه های توییتر، لوگوی ساده آن است: پرنده آبی توییتر. با این حال، روشی که امروزه به نظر می رسد، این طور نیست که در ابتدا تصور و به کاربران ارائه شده است. لوگوی فعلی امروز واقعاً جدیدترین لوگو از تعداد زیادی است تکرارهای طراحی. در ابتدا پرنده آبی بود با زیر شکم آبی روشن و نقطه سفیدی که چشمش باید باشد. سپس، این شرکت با تبدیل لوگو به یک پرنده کارتونی، با یک ابرو و پا، یک تغییر اساسی در طراحی ایجاد کرد. توییتر با تصمیم گیری که شاید خیلی احمقانه بود، پاها را در تکرار بعدی حذف کرد، اما پرنده را تقریباً به رنگ آبی درآورد. در تکرار بعدی پرنده چشم خود را از دست داد، به رنگ آبی تیره‌تر برگشت و شکل بال جدیدی دریافت کرد. نسخه امروزی مینیمال ترین نسخه است: پرنده به سادگی یک شبح آبی بدون چشم، پا یا حتی یک دسته مو است.

توییتر عمومی می شود

شاید هیچ چیز برای یک شرکت فناوری جوان به اندازه عمومی شدن نشان دهنده موفقیت نباشد روی نیویورک، کاری که توییتر انجام داد روی 7 نوامبر 2013. در آن زمان پرهیجان ترین IPO فناوری از زمان فیس بوک، سهام این شرکت از آن زمان شکست خورده است و در حال حاضر بسیار کمتر از قیمت عرضه اولیه سهام 26 دلار به ازای هر سهم است – همه اینها بدون تقسیم سهام. زمان نشان خواهد داد که آیا دورسی می تواند شبکه اجتماعی در حال مبارزه ای را که به خوبی فیس بوک عمل نکرده است، دور بزند.

تغییرات طراحی صفحه اصلی

مانند تمام شرکت های فناوری، توییتر homepage متحمل شده است تغییرات زیادی در طراحی در طول سال ها. جالب است ببینید چه چیزی homepage با ستون مرکزی تمیز و فضای سفید و طراحی مبتنی بر کارت مانند امروز به نظر می رسد و آن را با سال های گذشته مقایسه کنید. در سال 2007، homepage حاشیه آبی و شرح خدمات طولانی تری داشت. در سال 2008، این شرکت تصمیم گرفت به جهت‌گیری چشم‌انداز تغییر کند و به‌روزرسانی‌های خوراک کاربر تصادفی را به طور کامل حذف کند. از سال 2009 تا 2011، به حداقل رساندن رابط خود ادامه داد و فرم ورود را بیشتر برجسته کرد.

آینده؟

دهه آینده برای توییتر چه چیزی را رقم می زند؟ این احتمال وجود دارد که راه مای اسپیس را پیش نگیرد، حتی اگر در بازاری که تحت سلطه سایت‌های اجتماعی است که به‌روزرسانی‌های فراوانی برای دوستان و خانواده امکان‌پذیر است، هویت خود را پیدا کند. بسیاری از مردم به سادگی گیر کرده اند روی پلت فرم میکروبلاگینگ، و شرکت ها و افراد مشهور از استفاده از سایت به عنوان راهی برای اخبار فوری لذت می برند. تصویر ویژه، تصویر مهمانی از طریق Shutterstock.

(برچسب‌ها برای ترجمهhomepage



منتشر شده در 1403-01-12 04:31:03

منبع نوشتار

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید