وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

جاوا را نصب کنید روی اوبونتو 24.04

0 13
زمان لازم برای مطالعه: 3 دقیقه


اکنون که اوبونتو 24.04 را نصب کرده اید، وظیفه باقی مانده اطمینان از نصب تمام نرم افزارهای مورد نیاز، از جمله جاوا است. نصب جاوا روی اوبونتو 24.04 توسعه و اجرای برنامه های جاوا را امکان پذیر می کند و به عنوان یک برنامه نویس جاوا به ناچار جاوا را نصب خواهید کرد. روی Ubuntu.Java از پیش نصب نشده است روی اوبونتو به این ترتیب، قبل از شروع استفاده از جاوا برای پروژه های خود، باید بدانید چه مراحلی برای نصب سریع جاوا لازم است. خواندن این پست شما را با یک روش ساده برای نصب جاوا مسلح می کند روی اوبونتو 24.04.

جاوا JDK در مقابل JRE

هنگام نصب جاوا روی اوبونتو 24.04، یک نگرانی رایج درک تفاوت بین JDK و JRE و دانستن اینکه کدام یک را نصب کنید است. نکته اینجاست: کیت توسعه جاوا (JDK) شامل تمام ابزارهای مورد نیاز برای توسعه برنامه های کاربردی جاوا است. این شامل کامپایلر جاوا و دیباگر است و برای کسی که به دنبال ایجاد برنامه های جاوا است، باید JDK را نصب کرده باشید.

در مورد Java Runtime Environment (JRE)، برای هر کسی که به دنبال اجرای برنامه های جاوا است لازم است روی سیستم آنها بنابراین، اگر فقط می خواهید برنامه های جاوا را بدون ساختن آنها اجرا کنید، فقط باید JRE را نصب کنید و نه JDK.

به عنوان یک برنامه نویس، احتمالاً برنامه های جاوا را توسعه و اجرا خواهید کرد. بنابراین، باید JDK و JRE را نصب کنید تا همه چیز به درستی کار کند.

روش نصب جاوا روی اوبونتو 24.04

نصب جاوا فقط نیاز به دسترسی به اتصال اینترنت دارد. دوباره، وقتی JDK را نصب می کنید، باید JRE پیش فرض را به طور پیش فرض نصب کند. با این حال، همیشه اینطور نیست. علاوه بر این، اگر نسخه خاصی را می خواهید، می توانید هنگام اجرای دستور نصب، آن را مشخص کنید.
در اینجا، ما مراحلی را برای نصب سریع جاوا ارائه کرده ایم. نگاهی بیاندازید!

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  Scipy Ubuntu را نصب کنید

مرحله 1: مخزن اوبونتو را به روز کنید

به روز رسانی مخزن سیستم تضمین می کند که بسته ای که نصب می کنید آخرین نسخه پایدار است. دستور به روز رسانی لیست منابع را تازه می کند و وقتی جاوا را نصب می کنید، فهرست منبع به روز شده برای آخرین نسخه را خواهید داشت.

$ sudo به روز رسانی
جاوا را نصب کنید روی اوبونتو 24.04جاوا را نصب کنید روی اوبونتو 24.04

مرحله 2: پیش فرض JRE را نصب کنید

قبل از شروع نصب جاوا، ابتدا بررسی کنید که جاوا قبلاً نصب نشده باشد روی اوبونتو 24.04 خود را با بررسی نسخه آن با دستور زیر.

دلار جاوا نسخه
جاوا را نصب کنید روی اوبونتو 24.04جاوا را نصب کنید روی اوبونتو 24.04

اگر جاوا نصب شده باشد، نسخه آن نمایش داده می شود روی خروجی. در غیر این صورت، خروجی نمایش داده می شود “جاوا” یافت نشد.

در غیر این صورت، JRE پیش فرض را با استفاده از دستور زیر نصب کنید.

$ sudo apt نصب پیش فرضjre
جاوا را نصب کنید روی اوبونتو 24.04جاوا را نصب کنید روی اوبونتو 24.04

زمان نصب بستگی دارد روی سرعت شبکه شما

مرحله 3: OpenJDK را نصب کنید

پس از نصب موفقیت آمیز JRE، شما آماده نصب OpenJDK هستید. در اینجا، می‌توانید JDK پیش‌فرض را نصب کنید، که نسخه موجود را نصب می‌کند. از طرف دیگر، بسته به نوع JDK می‌توانید یک نسخه خاص را نصب کنید روی الزامات پروژه شما
به عنوان مثال، اگر بخواهیم OpenJDK 17 را نصب کنیم، دستور خود را به صورت زیر اجرا می کنیم.

$ sudo apt openjdk را نصب کنید21jdk
جاوا را نصب کنید روی اوبونتو 24.04جاوا را نصب کنید روی اوبونتو 24.04

در حین نصب process، از شما خواسته می شود تا چند مورد را تأیید کنید. ‘y’ را فشار دهید و کلید enter را فشار دهید تا نصب ادامه یابد. پس از اتمام نصب، جاوا را نصب خواهید کرد روی اوبونتو 24.04 شما و آماده استفاده است.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  Tiled Map Editor را نصب کنید روی اوبونتو 20.04

آخرین کار این است که تأیید کنید جاوا نصب شده است. با بررسی نسخه، خروجی دریافت خواهید کرد که نشان می دهد کدام نسخه نصب شده است. اگر نسخه متفاوتی می خواهید، مطمئن شوید که آن را در دستورات قبلی مشخص کرده اید، زیرا نیازهای پروژه شما ممکن است متفاوت باشد.

دلار جاوا نسخه
جاوا را نصب کنید روی اوبونتو 24.04جاوا را نصب کنید روی اوبونتو 24.04

برای مورد ما، خروجی نشان می دهد که ما نصب کرده ایم جاوا نسخه 21.0.3 .

نتیجه

نصب جاوا روی اوبونتو 24.04 پیچیده نیست process. با این حال، شما باید بدانید که نیازهای پروژه شما چیست تا راهنمایی کنید که کدام نسخه را نصب می کنید. برای جمع بندی، نصب جاوا نیاز دارد که ابتدا مخزن را به روز کنید. بعد، JRE را نصب کنید و سپس مشخص کنید که چه نسخه OpenJDK نصب شود. شما موفق به نصب جاوا خواهید شد روی اوبونتو 24.04، و این پست جزئیات بیشتری را به اشتراک می گذارد روی هر مرحله

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1403-04-12 09:14:08

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید