وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

جایگزین های ابر مقیاس – گزینه های من چیست؟

0 4
زمان لازم برای مطالعه: 5 دقیقه


چرا ابر خروجی؟

در اوایل دهه 2010، پذیرش ابر مقیاس انبوه توسط فایده هزینه درک شده تغییر از یک مدل CAPEX به یک مدل OPEX تقویت شد. سوار بر موج بازاریابی ابری، و در جستجوی قابل دوام onگزینه‌های خروجی prem و colocation، بسیاری از کسب‌وکارها بار کاری خود را از آنجا منتقل کردند روی- مراکز داده prem مستقیماً در فضای ابری.

بلند کن و جابجا کن. بازسازی صفر

پس چه اتفاقی افتاد؟ خوب، همانطور که دیوید لینتیکوم، متخصص هوش مصنوعی و رایانش ابری در موردش صحبت می کند ویدئوی اخیر“یک برنامه بسیار ناکارآمد روی-premises به یک برنامه کاربردی بسیار ناکارآمد در فضای ابری تبدیل شد و در نهایت هزینه زیادی را به همراه داشت.

«چون ابر یک ابزار مفید است. بسیار شبیه اگر لوازم الکترونیکی خود را رها کنید روی در خانه خود، از شرکت برق خود یک صورت حساب کلان دریافت خواهید کرد.

به عبارت دیگر، برای بسیاری از کسب‌وکارها، سود هزینه‌ای ابر هرگز محقق نشد. بنابراین، به طور طبیعی، آنها شروع به بررسی استراتژی های خروج از ابر کرده اند.

اما این فقط ناهماهنگی بین انتظار از ابر و واقعیت چیزی نیست که در نهایت ارائه کرد. که در اینجا در حال بازی است. با ورود فناوری های جدید به صحنه، نیازهای زیرساختی به همان سرعت در حال تغییر هستند. دانیال ادامه می دهد:

با ورود به عصر جدید هوش مصنوعی، سازمان‌ها به زیرساخت‌های قوی و مجموعه‌ای متفاوت از رفتارها برای ایجاد نتایج بهتر نیاز خواهند داشت. در غیر این صورت، آنها در معرض خطر مهر و موم کردن اشتباهات گذشته با لایه دیگری از گزینه های فناوری وضعیت محور هستند.

ابر مقیاس بزرگ لغو نمی شود

با وجود مخالفت با ارائه دهندگان ابر مقیاس بزرگ و افزایش کسب و کارهایی که به دنبال جایگزین هایی برای AWS، GCP و Azure هستند، نمی توان گفت که ابر مقیاس ابر محصول بدی است. در واقع، اگر به آن نیاز داشته باشید، می تواند یک محصول بسیار حماسی باشد.

چند سناریو وجود دارد که کسب و کارها باید کاملاً از ابر مقیاس بزرگ استفاده کنند.

  1. اولین مورد کسب و کارهای جدید است. اگر به تازگی شروع به کار کرده‌اید و نمی‌دانید که در هفته‌ها و ماه‌های آینده نیازهای مقیاس‌پذیری شما چه خواهد بود، هایپراسکیلرها انعطاف‌پذیری لازم را برای بالا و پایین چرخاندن ماشین‌های مجازی تقریباً فوری ارائه می‌دهند.

  2. دوم کسب و کارهایی با تقاضای بسیار بی ثبات است – مانند نتفلیکس فکر کنید. حجم‌های کاری مانند این نمی‌توانند بدون مقیاس‌پذیری زیرساخت فوری که hyperscalers ارائه می‌دهند دوام بیاورند. دقیقاً به همین دلیل است که نتفلیکس تقریباً به طور کامل متکی است روی AWS.

اما بسیاری از مشاغل تحت هیچ یک از این دسته بندی ها قرار نمی گیرند. و این کسب‌وکارها هستند که متوجه می‌شوند لازم نیست همه تخم‌های خود را در یک سبد ابری شکل ابرمقیاس قرار دهید.

ابر مقیاس بزرگ لغو نمی شود. اما رهبران فناوری اطلاعات شروع به چارچوب بندی مجدد تصمیم گیری زیرساختی تحت یک شعار جدید مخصوص بار کاری کرده اند.

به عنوان جان موسر، مدیر ارشد مهندسی فورد پرو می گوید، “این نوعی از حقوق دادن است، تلاش برای ایجاد تعادل در مورد اثربخشی هزینه، قابلیت، مقررات و حریم خصوصی”.

3 جایگزین ابر مقیاس بزرگ

اگر در نظر دارید اتکای خود را کاهش دهید روی ابر مقیاس بزرگ (یا خروج برای همیشه)، چندین جایگزین برای Azure، GCP و AWS در دسترس شماست.

گزینه 1: یک روی-مرکز داده محل

یک روی-premises data center زیرساخت محاسباتی است که قرار گرفته و مدیریت می شود روی محل کسب و کار شما با استفاده از منابع محاسباتی بومی شما.

اگر مکالمات مربوط به خروج از ابر را در 18 ماه گذشته دنبال کرده باشید، متوجه شده اید که بسیاری از سازمان ها این گزینه را برای بازگرداندن کنترل بر سخت افزار خود و کاهش هزینه های زیرساخت انتخاب می کنند.

این همان کاری است که 37Signals انجام داد و اکنون X در همان جهت حرکت می کند تا با بهینه سازی پشته سخت افزاری خود، اتکای ابر را کاهش دهد. در واقع، مهندسان X به a کاهش 60 درصدی در ابر ماهانه به این ترتیب هزینه می شود.

زیرساخت اولیه چیزهای زیادی برای ارائه دارد:

اما فقط به این دلیل که امثال 37Signals و X از مزایای آن بهره برده اند روی-پرم، مهم است که تاکید کنید که برای همه مناسب نیست.

روی-prem ثابت کرده است که یک جایگزین ابر مقیاس فوق العاده برای کسب و کارهایی است که در حال حاضر صرفه جویی در مقیاس دارند. زیرا آنها می توانند (الف) هزینه آن را بپردازند و (ب) مهارت های داخلی برای اجرای مهاجرت را دارند. اما برای کسب و کارهایی که کمتر تاسیس شده اند، بعید است که بازده قابل توجهی داشته باشد روی سرمایه گذاری با توجه به سرمایه گذاری اولیه و مستمر مورد نیاز.

شما باید هزینه های زیر را در نظر بگیرید:

  • سخت افزار (سرورها، رک ها، روترها، سوئیچ ها، فایروال، متعادل کننده بار)

  • قراردادها (با ارائه دهندگان خدمات اینترنت و نگهداری سرور)

  • قرارداد سطح خدمات (SLA)

  • یک سیستم فروش بلیط

  • بیمه (که می تواند تا 50٪ از کل هزینه یک روی-محلول prem)

  • استخدام (مهندسین شبکه، مدیران سیستم، مدیران تدارکات، مشاوران حقوقی)

گزینه 2: محل سکونت

Colocation گزینه دیگری برای مشاغلی است که به دنبال جایگزین هایی برای AWS و سایر ارائه دهندگان ابر مقیاس بزرگ هستند. این شامل خرید سخت افزار خود و ذخیره آن در فضای رک اجاره ای در مرکز داده خارج از سایت است.

Colocation با بسیاری از مزایای مشابه همراه است onراه‌حل‌های prem (کنترل کامل بر سرورهای شما، اتصالات قابل اعتماد) و همچنین برخی امتیازات اضافی که به عنوان بخشی از یک محیط مرکز داده مدیریت‌شده (مکان‌های امن، دمای اتاق بهینه، و برق و اینترنت اضافی) ارائه می‌شوند.

نگهداری سرورها در موقعیت مکانی معمولاً کمی ارزانتر از مدیریت یک سرور است onراه حل prem – و اگر کسب و کار شما به مکان جدیدی نقل مکان کند، همیشه نیازی به انتقال سرورهای خود نخواهید داشت.

با این حال، نگه‌داشتن سرورها در موقعیت مکانی هنوز هم سرمایه بر است و پیچیدگی کمتری را در مقایسه با روی-محلول prem علاوه بر مدیریت فضای رک، مسئولیت خرید، مدیریت، به روز رسانی و عیب یابی سخت افزار خود را بر عهده خواهید داشت.

بنابراین، شما باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • هزینه سخت افزار

  • به روز رسانی سرور

  • هزینه های نوسان ماهانه هم مکان (با توجه به پهنای باند استفاده شده)

  • یافتن تسهیلات هم نشینی در نزدیکی محل کسب و کار شما

  • استهلاک سرور (معمولاً 3-5 سال است)

گزینه 3: Bare metal میزبانی سرور

برای مشاغلی که می خواهند اتکا را کاهش دهند روی ابر مقیاس بزرگ، اما بدون زمان، سرمایه یا منابع موجود برای ساختن روی- راه حل prem یا سخت افزار خود در محل، گزینه دیگری وجود دارد -bare metal ابر

Bare metal ابر شامل اجاره سرورهای اختصاصی از a bare metal ارائه دهنده ابر این یک نوع زیرساخت به عنوان یک سرویس (IaaS) است درست مانند ابر مقیاس، اما سخت افزار مجازی سازی نشده است (بنابراین شما می توانید از سرور خود استفاده انحصاری کنید)، و فروشندگان معمولا قراردادهای میان مدت بلندمدت صادر می کنند.

همچنین مزایای دیگری مانند:

  • آزادی بیشتر برای ساخت راه حل های سفارشی

  • کنترل بیشتر بر روی سخت افزار و امنیت سرور خود

  • نیازی به خرید یا به روز رسانی سخت افزار خود ندارید

  • فرصت های بیشتر برای بهینه سازی هزینه ها

  • پشتیبانی بیشتر (و بهتر) از طرف ارائه دهنده شما

  • مقیاس بندی افزایشی عالی

Bare metal در مقیاس‌بندی افزایشی برتری دارد، بنابراین برای کسب‌وکارهایی با نیازهای منابع پایدار و رویدادهای مقیاس‌پذیری قابل پیش‌بینی، bare metal راه حل های ابری جایگزین فوق العاده ای برای AWS و دیگر هایپراسکیلرها هستند. شما همچنان از راحتی راه حل IaaS برخوردار هستید اما با امنیت، پشتیبانی و کنترل بیشتر بر روی سخت افزار خود.

با این حال، قبل از انتخاب bare metal ابر، مهم است که به طور کامل نیازهای مقیاس پذیری واقعی خود را درک کنید. اگر تقاضای منابع شما ناشناخته یا غیرقابل پیش بینی است، کل حجم کاری خود را به آن منتقل نکنید bare metal ابر – این چیزی است که hyperscaler برای آن ساخته شده است.



منتشر شده در 1403-07-04 14:33:03

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید