وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

خدمات SMTP – آنچه باید در مورد ارائه دهنده هاست خود بدانید

0 3
زمان لازم برای مطالعه: 3 دقیقه


میزبانی وب سایت دارای بخش های مختلفی است که همه با هم کار می کنند تا داده های وب سایت شما را ایمن ذخیره کنند. از فایروال ها و گواهی های امنیتی گرفته تا فضای ذخیره سازی و پهنای باند، قطعات طیف وسیعی از اقدامات را پوشش می دهند.

یکی از مواردی که اغلب نادیده گرفته می شود ایمیل است. در حالی که بیشتر، اگر نه همه، کسب و کارها ایمیل مخصوص به خود را دارند، بسیاری به قسمت پشت صحنه ایمیل خود فکر نمی کنند. یک بازیکن اصلی که از ایمیل شما پشتیبانی می کند، خدمات SMTP است.

خدمات SMTP چیست؟

پروتکل انتقال ایمیل ساده یا SMTP بخش بسیار مهمی از ایمیل شما است. این مجموعه قوانینی است که برای کمک به ارسال و دریافت ایمیل استفاده می شود. با استفاده از a process SMTP با نام “ذخیره و ارسال” با MTA (عامل انتقال نامه) کار می کند تا ایمیل شما را به شخص مناسب ارسال کند.

با این حال، SMTP یک پروتکل فشاری است، به این معنی که فقط می تواند ارسال کند و دریافت نمی کند. برای دریافت از دو پروتکل دیگر به نام های POP3 یا IMAP استفاده می شود. اینها با MTA شما نیز کار می کنند، اما به جای بیرون راندن اطلاعات، هر ایمیلی را که به MTA شما ارسال می شود جمع آوری می کنند.

مسائل رایج

SMTP ساده است process که می تواند باعث ایجاد برخی مشکلات شود. پروتکل مبتنی بر متن است، به این معنی که فقط می تواند متن را انتقال دهد. با این حال، می دانیم که قرار نیست هر ایمیلی فقط متنی باشد. خوشبختانه، تصاویر، فونت ها، رنگ ها و غیره به متن تبدیل می شوند تا همچنان ارسال و دریافت شوند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  میزبانی وب چیست؟

یکی دیگر از مشکلات رایجی که ممکن است ایجاد شود، ارسال هرزنامه است. باز هم، به دلیل سادگی SMTP، ارسال هرزنامه به راحتی قابل انجام است. خوشبختانه، شرکت‌های هاستینگ نیز از این موضوع مطلع هستند و اقدامات مختلفی را برای جلوگیری از رسیدن هرزنامه به ایمیل شما انجام می‌دهند.

در مورد میزبانی وب سایت چه چیز دیگری را باید در رابطه با SMTP جستجو کنید؟

چگونه میزبانی بر SMTP تأثیر می گذارد

از آنجایی که SMTP یک پروتکل است، تنظیمات خاصی وجود دارد که می توانید برای تغییر روش عملکرد پروتکل تغییر دهید. با این حال، دسترسی به این تنظیمات چیزی نیست که همه هاست ها ارائه دهند.

تغییر این تنظیمات می تواند بسیار مفید باشد. به عنوان مثال، تغییر پورت به درگاه ایمن تر، لایه امنیتی دیگری به ایمیل شما اضافه می کند. بیشتر و بیشتر ISP ها پورت پیش فرض را برای SMTP ممنوع می کنند زیرا مقدار بیش از حد هرزنامه ارسال می شود. دریافت اسپان کمتر دلیل دیگری است که می خواهید پورت خود را تغییر دهید و اینکه چرا باید یک پورت را تغییر دهید host که اجازه می دهد این کلید است.

انتخاب میزبان

هنگام انتخاب یک host، ببینید آیا آنها به شما ایمیل را به عنوان بخشی از برنامه های خود ارائه می دهند. در صورت وجود، به احتمال زیاد می توانید به تنظیمات پروتکل دسترسی داشته باشید و در صورت نیاز آنها را تغییر دهید. ارائه ایمیل نیز نشانه خوبی است که host اقداماتی را برای جلوگیری از ارسال هرزنامه و سایر ایمیل های مخرب به ایمیل شما انجام داده است.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  نکات مبتدی برای کار در خانه

علاوه بر امنیت ایمیل، اطمینان حاصل کنید که امنیت وب سایت ارائه شده نیز به همان اندازه است. جلوگیری از دسترسی منابع خارجی به ایمیل و وب سایت شما باید در بالای لیست شما باشد.

افکار نهایی

قبل از تصمیم گیری روی یک طرح میزبانی وب سایت، با پشتیبانی مشتری آنها تماس بگیرید و چند سوال کلیدی بپرسید. از شما بپرسید که آیا می‌توانید در صورت نیاز تنظیمات را تغییر دهید، چه تدابیر امنیتی برای جلوگیری از هرزنامه‌ها و حملات خارجی وجود دارد و چه تعداد آدرس ایمیل می‌توانید داشته باشید.

در حالی که ما در این مورد به تفصیل صحبت نکردیم، داشتن تعداد کافی آدرس ایمیل برای وب سایت خود یک چیز عالی است. در نهایت، شما می خواهید وب سایت و کسب و کار خود را توسعه دهید، و داشتن تعداد مناسب آدرس ایمیل یکی از مواردی است که کمتر نگران آن هستید. میزبانی رسانگار آدرس های نامحدودی را فقط به همین دلیل ارائه می دهد و همچنین دارای یک پایگاه داده بزرگ از سؤالات متداول در مورد تنظیمات SMTP و تنظیم آن است. برای اطلاعات بیشتر به سایت ما سر بزنید و از طریق برنامه های میزبانی مختلف که ارائه می دهیم نگاه کنید.



امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید