خطای jQuery Is Not Defined وردپرس: 4 روش موثر برای رفع آن

دور و بر 80 درصد از تمام وب سایت ها در حال دویدن روی jQuery – اگر سایت وردپرس شما یکی از آنها باشد، ممکن است در برخی مواقع با خطای “Uncaught ReferenceError: jQuery is not defined” مواجه شوید. این پیغام خطا نشان می‌دهد که سایت شما نمی‌تواند تابعی از کتابخانه جاوا اسکریپت jQuery را فراخوانی کند و باعث می‌شود یک یا چند عنصر وب‌سایت اجرا نشوند.

خوشبختانه راه های متعددی برای رفع این خطای رایج وجود دارد. در این مقاله چهار روش برای انجام این کار برای کاربران وردپرس را مرور خواهیم کرد.

jQuery is not defined” یک خطای رایج وردپرس است که زمانی رخ می دهد که یک وب سایت قبل از بارگیری صحیح کتابخانه، یک تابع جی کوئری را فراخوانی می کند. دلایل احتمالی شامل تداخل افزونه‌ها، فایل jQuery خراب، CDN مسدود شده، یا بارگیری نادرست کد جاوا اسکریپت شماست.

علل رایج خطای jQuery Is Not Defined

در اینجا چندین دلیل احتمالی وجود دارد که می تواند باعث ایجاد خطای “Uncaught ReferenceError: jQuery is not defined” شود. روی وب سایت وردپرس شما:

  • افزونه های متناقض افزونه‌ای که اخیراً نصب یا فعال شده است ممکن است دارای متغیر jQuery باشد که با یکی از افزونه‌های قدیمی شما در تضاد باشد. عدم استفاده از آخرین نسخه پلاگین های خود نیز می تواند باعث خطای jQuery شود.
  • jQuery میزبان CDN مسدود شده است. اگر از جی کوئری با میزبانی CDN مانند کتابخانه‌های میزبانی شده گوگل استفاده می‌کنید، ممکن است به دلیل تعداد زیاد درخواست‌ها، دسترسی به سرور شما قطع شده یا مسدود شود.
  • فایل جی کوئری خراب شده این معمولاً هنگام دانلود یک فایل از یک وب سایت غیرقابل اعتماد صادق است.
  • جاوا اسکریپت اشتباه اجرا می شود. جاوا اسکریپت شما قبل از بارگیری کامل کد jQuery اجرا می شود و باعث می شود وب سایت شما برای توابعی که هنوز تعریف نشده اند فراخوانی کند.
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش استفاده از XAMPP برای راه اندازی a Local سایت وردپرس (در 3 مرحله)

4 روش برای رفع خطای jQuery Is Not Defined

اکنون که متوجه شدید که چگونه خطای “Uncaught ReferenceError: jQuery is not defined” رخ می دهد، وقت آن رسیده است که وب سایت وردپرس خود را اشکال زدایی کنید. در این بخش، چهار راه حل برای رفع این مشکل را به شما نشان می دهیم.

مهم! فراموش نکنید که backup وب سایت خود را قبل از اشکال زدایی سایت برای جلوگیری از از دست دادن داده های مهم در صورت بروز خطا.

1. یک Snippet را به فایل wp-config.php اضافه کنید

اولین و مؤثرترین راه برای رفع خطای «jQuery is not defined»، تعریف مسیر فایل (ABSPATH) در فایل اصلی وردپرس است. قطعه زیر را از طریق File Manager یا یک سرویس گیرنده FTP مانند FileZilla به فایل wp-config.php وارد کنید:

/** Absolute path to the WordPress directory. */
if ( !defined('ABSPATH') )
define('ABSPATH', dirname(__FILE__) . '/');
define('CONCATENATE_SCRIPTS', false);

2. جی کوئری میزبانی شده توسط گوگل را با یک جایگزین جایگزین اضافه کنید

تنظیم مجدد به حل مشکلات بارگیری CDN کمک می کند. اگر CDN انتخابی شما در دسترس نباشد، سرور شما می تواند نسخه کش jQuery را اجرا کند تا سایت به طور عادی کار کند.

// Fall back to a local copy of jQuery if the CDN fails
<script>
window.jQuery || document.write('<script src="http://mysite.com/jquery.min.js"><\/script>'))
</script>

3. کتابخانه jQuery را به صورت دستی اضافه کنید

اگر روش های قبلی خطای jQuery را برطرف نکرد، سعی کنید کتابخانه jQuery را به خود اضافه کنید. header.php فایل. شما می توانید این کار را از طریق وردپرس خود انجام دهید host. در اینجا روش انجام آن با استفاده از آن آورده شده است هاستینگerمدیر فایل:

  1. برو به کتابخانه های میزبان گوگل و قطعه کد CDN آخرین نسخه jQuery را کپی کنید. کد زیر برای نسخه 3.x است:
&lt;script src="https://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/3.6.0/jquery.min.js"&gt;&lt;/script&gt;
  1. را بیابید header.php فایل در پوشه تم شما
قرار دادن فایل هدر در پوشه تم بیست هفده.قرار دادن فایل هدر در پوشه تم بیست هفده.
  1. فایل را باز کنید و قطعه کدی را که در مرحله اول به دست آورده اید درست در زیر آن قرار دهید <سر> برچسب زدن
افزودن اسکریپت jQuery CDN به فایل هدر موضوع.افزودن اسکریپت jQuery CDN به فایل هدر موضوع.
  1. تغییرات ایجاد شده را ذخیره کنید.

نکته حرفه ای

همچنین می توانید از این روش برای افزودن کتابخانه های جاوا اسکریپت دیگر به وب سایت وردپرس خود استفاده کنید.

4. مطمئن شوید که jQuery بارگذاری شده است

اگر قبلاً jQuery را در فایل وب سایت خود قرار داده اید، خطای “Uncaught ReferenceError: jQuery is not defined” می تواند به دلیل بارگذاری صحیح کد ایجاد شود.

بنابراین، آخرین مرحله این است که کد منبع وردپرس را دوباره بررسی کنید page در سوال و به دنبال