وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

خوبونتو در مقابل لوبونتو

0 10
زمان لازم برای مطالعه: 3 دقیقه


دو توزیع لینوکس وجود دارد، Lubuntu (توزیع سبک وزن لینوکس) و Xubuntu (توزیع لینوکس که Xfce را از قبل پیکربندی کرده است)، و این توزیع ها در بین کاربران به همان اندازه معروف هستند. لوبونتو و زوبونتو هر دو انتخاب برتر از علاقه مندان به لینوکس هستند که بیشتر به توزیع های سبک وزن لینوکس علاقه دارند زیرا بهترین عملکرد را ارائه می دهند. روی هر کامپیوتر/لپ تاپ قدیمی با این حال، بسیاری از مردم همیشه در مورد Xubuntu در مقابل Lubuntu بحث می کنند. ما جزئیات کامل را با مقایسه کنار هم از Xubuntu و Lubuntu پوشش داده ایم تا به شما در انتخاب بین این دو کمک کنیم.خوبونتو در مقابل لوبونتوخوبونتو در مقابل لوبونتو

خوبونتو در مقابل لوبونتو

قبل از بحث در مورد تفاوت مختصر بین Xubuntu و Lubuntu، ما برخی از اطلاعات حیاتی در مورد آنها را پوشش خواهیم داد.

Xubuntu چیست؟

خوبونتو یک توزیع لینوکس با کاربری آسان با Xfce از پیش پیکربندی شده است، بنابراین به یک محیط دسکتاپ سبک تر، پایدارتر و بسیار قابل تنظیم تبدیل می شود. بسیاری از علاقه مندان به لینوکس Xubuntu را ترجیح می دهند زیرا برای کسانی که به توزیع های لینوکس با ویژگی های استفاده روزانه کارآمدتر برای استفاده روزانه نیاز دارند بهترین است. روی یک کامپیوتر/لپ تاپ ارزان قیمت.

Xubuntu لاغری را ارائه می دهد، اما عملکرد توزیع لینوکس را به خطر نمی اندازد روی هر سیستم پایین رده این سیستم رابط کاربری خوبی را بدون تأثیر بر منابع سیستم رایانه شخصی ارائه می دهد، بنابراین Xubuntu از نظر ویژگی ها و رابط کاربری کمی بهتر از Lubuntu است.

همانطور که در بالا ذکر کردیم، Xubuntu یک Xfce دارد، اما به اندازه LxQT خالی نیست. با این حال، Xfce سبک تر از KDE یا GNOME است و نرم افزارهای متعددی نیز برای Xubuntu در دسترس هستند. طبق نیازهای سیستم پایین رده، حداقل به 512 مگابایت رم برای کار صحیح نیاز دارد.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش استفاده از مدیر وظیفه در اوبونتو برای نظارت بر سیستم

لوبونتو چیست؟

لوبونتو بر اساس روی هسته لینوکس مشتق شده از توزیع های اوبونتو است که کاملا رایگان است زیرا تحت عنوان توسعه یافته است GNU مجوز به عنوان یک ابزار منبع باز این یک سیستم عامل سبک و سریع است که استفاده آسان و رابط کاربری ساده ای را ارائه می دهد.

خوبونتو در مقابل لوبونتوخوبونتو در مقابل لوبونتو

این توزیع لینوکس از دسکتاپ Julien Lavergne برای بهترین عملکرد استفاده می کند. ماریو بهلینگ لوبونتو را ساخت، اما جولین لاورگن آن را توسعه داد.

لوبونتو به دلیل محیط دسکتاپ LxQt(LxDE) یک سیستم سبک وزن بالاتر ارائه می دهد زیرا باعث پایداری بیشتر سیستم در حین کار می شود. روی کامپیوتر/لپ تاپ با مشخصات پایین به همین دلیل است که Lubuntu در مقایسه با سایر توزیع‌های سبک وزن بادوام‌تر و استفاده آسان‌تر می‌شود.

کاربران به راحتی می توانند آیکون ها را در هر کجا که می خواهند قرار دهند و منوی کلیک راست برای بهبود تجربه کاربری وجود دارد. با این حال، هیچ افکت و انیمیشن دسکتاپ ارائه نمی دهد، بنابراین دامنه سفارشی سازی کمی وجود دارد. برای دستیابی به لاغری بیشتر، Lubuntu کاربردهای خاص خود را دارد، بنابراین به جای LibreOffice، کاربران می توانند Gnumeric و Abiword را به عنوان جایگزین دریافت کنند. طبق الزامات، می توانید Lubuntu را اجرا کنید روی یک کامپیوتر ارزان قیمت با 256 مگابایت رم.

مقایسه بین Xubuntu و Lubuntu

مقایسه بین Xubuntu و Lubuntu مبتنی است روی امکانات و سیستم ارائه شده به کاربران

  • Lubuntu به حداقل 224 مگابایت رم نیاز دارد، اما Xubuntu برای عملکرد مناسب به حداقل 512 مگابایت رم نیاز دارد.
  • نصب لوبونتو به 160 مگابایت رم نیاز دارد، اما نصب Xubuntu به 256 مگابایت رم نیاز دارد.
  • لوبونتو مبتنی است روی LXDE، اما Xubuntu مبتنی است روی Xfce
  • لوبونتو در مقایسه با Xubuntu سبکتر و سریعتر است.
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  بهترین محیط دسکتاپ اوبونتو

Xubuntu vs. لوبونتو: جدول مقایسه سر به سر

عوامل لوبونتو خوبونتو
حداقل رم 224 مگابایت رم 512 مگابایت رم
الزامات نصب 160 مگابایت رم 256 مگابایت رم
محیط های دسکتاپ LXDE Xfce

کدام یک بهتر است: Xubuntu در مقابل Lubuntu

هر دوی این توزیع‌های سبک وزن لینوکس می‌توانند الزامات مورد نیاز را برآورده کنند، اگر بخواهید از آنها در یک سیستم ارزان قیمت استفاده کنید. در صورتی که می خواهید از یک سیستم عامل به سیستم عامل دیگر سوئیچ کنید یا دلایلی برای تغییر می خواهید، در اینجا دلایل وجود دارد:

  • اگر نمی خواهید برای ارتقای سیستم عامل هزینه کنید.
  • اگر به گزینه ای امن تر و مقرون به صرفه تر نیاز دارید.
  • اگر به یک دسکتاپ ساده برای استفاده نیاز دارید
  • اگر سیستم عامل macOS یا ویندوز را دوست ندارید.

نتیجه

این یک مقایسه مختصر و جزئیات کامل Xubuntu و Lubuntu را با دلایل تغییر به پایان می‌رساند روی این توزیع های لینوکس همانطور که اشاره کردیم، لوبونتو دارای LxQt(LxDE) است و Xubuntu Xfce را از پیش پیکربندی کرده است، بنابراین این توزیع های لینوکس سبک وزن می شوند زیرا به فضای کمتری برای کار مناسب نیاز دارند. به نظر ما، هر دوی این سیستم عامل ها شگفت انگیز هستند و ویژگی ها و تخصص های خود را حفظ می کنند، بنابراین Lubuntu و Xubuntu به یک اندازه بهترین هستند.

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1403-01-03 07:33:03

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید