وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

درک کردن bare metal در یک زمینه ابری

0 6
زمان لازم برای مطالعه: 3 دقیقه


مزایای استفاده از bare metal ابر

جایی که چالش‌هایی با ابر مقیاس بزرگ وجود دارد، bare metal ابر ممکن است راه حل هایی داشته باشد.

ابر مقیاس بزرگ

Bare metal ابر

سخت افزار سفارشی

سرورها از طریق یک محیط مجازی با بسیاری از مستاجرین به اشتراک گذاشته می شوند، بنابراین فرصتی برای سفارشی سازی سخت افزار وجود ندارد.

به عنوان تنها مستاجر، کاربر به روش تنظیم سرور دسترسی انحصاری دارد. آنها می توانند رم، ذخیره سازی و پردازنده را مطابق با نیازهای خود بهینه کنند.

اختلاف منابع

به عنوان یک سرور اشتراکی، کاربران می توانند با صدها نفر دیگر به اشتراک بگذارند. این می تواند باعث تجاوز سایر کاربران شود روی منابع شما در زمان ترافیک بالا

یک سرور اختصاصی “همسایه های پر سر و صدا” ندارد. هیچ خطری وجود ندارد که منابع شما با سایر کاربران درگیر شود.

امنیت

به اشتراک گذاری یک سرور با سایر کاربران می تواند خطرات امنیتی را به زیرساخت شما تحمیل کند (مثلاً به دلیل سرقت اطلاعات اعتباری یا پیکربندی نامناسب).

کاربران یک سرور اختصاصی تنها به سرور خود دسترسی دارند و امنیت را تضمین نمی کنند.

هزینه

قیمت‌گذاری غیرقابل پیش‌بینی و هزینه‌های ناپایدار، پیمایش مالی در مقیاس بزرگ را برای بسیاری غیرممکن می‌کند.

انتخاب بین قراردادهای ماهانه/سالانه ثابت یا نرخ های ساعتی به کاربر شفافیت کامل در مورد هزینه هایش می دهد. و اگر انعطاف پذیری اولویت شماست، bare metal ابر همچنین نرخ های ساعتی را ارائه می دهد.

چه زمانی انتخاب شود bare metal ابر

جذابیت ابر مقیاس بزرگ اغلب از طریق مقیاس پذیری آنی، وعده سادگی و فریب دادن اعتبار رایگان آن دیده می شود. برای بسیاری از کسب‌وکارها، به‌ویژه استارت‌آپ‌هایی که ممکن است دید گسترده‌ای از چشم‌انداز زیرساخت‌ها نداشته باشند، دیدن hyperscalers به ​​عنوان یک بیمه نامه آسان است. قابل اعتماد، آشنا، انعطاف پذیر.

و استارت‌آپ‌ها حق دارند انعطاف‌پذیری خود را با ابر مقیاس ابری فرض کنند. برای آنها، این می تواند یک گزینه عالی باشد زیرا هنوز در مراحل اولیه پیمایش نیازهای زیرساختی خود هستند. اما همانطور که این مشاغل (و نیازهای سرور آنها) شروع به رشد می کنند، اعتبارات رایگان آنها به صورت فاکتورهای غیرقابل پیش بینی و غیرقابل قبولی تلف می شود.

و CTO ها و افسران فنی به دنبال گزینه های دیگر شفاف تر برای زیرساخت های خود هستند.

جایی که قیمت ابر مقیاس ابر آنقدر پیچیده شده است که بسیاری از کسب و کارها نمی دانند برای چه پولی می پردازند، bare metal هاست تضمین می کند که شما فقط به همان اندازه که نیاز دارید استفاده می کنید.

با این حال، هیچ کسب و کاری بدون اوج و پایین ترین سطح تقاضا نیست. مقیاس پذیری تقریباً فوری که hyperscale ارائه می دهد همان چیزی است که دست خود را به صنایع بسیار پرنوسان مانند پخش ویدیو می دهد – برای مثال Netflix باید هر روز برای ترافیک بالاتر از حد انتظار آماده شود.

اما اگر افزایش کاربری شما یک اتفاق رایج نباشد، چه؟

اگر منابع مورد نیاز شما قابل پیش بینی هستند یا می توان رویدادهای مقیاس بندی را از قبل برنامه ریزی کرد، اینجاست bare metal ابر خودش به وجود میاد اما اگر در مواردی که در غیر این صورت یک رویداد مقیاس‌بندی برنامه‌ریزی‌شده است، افزایش غیرمنتظره‌ای در ترافیک داشته باشید، a زیرساخت های هیبریدی می تواند به hyperscaler ها ضربه بزند روی اساس “همانطور که و چه زمانی”.

ملاحظات زمانی که به دنبال یک bare metal ارائه دهنده ابر

برای کمک به محدود کردن جستجوی خود برای ارائه دهنده سرور، bare metal صنعت ابر بین تقسیم شده است خدمات مدیریت شده و مدیریت نشده. این چیزی است که باید قبل از شروع تحقیق خود در نظر بگیرید، زیرا تخصص واقعی در ارائه دهندگانی است که فقط یکی را ارائه می دهند، نه هر دو را.

سرورهای مدیریت شده و مدیریت نشده هر کدام سبک ها و نقاط قوت خود را دارند:

  • ارائه دهندگان مدیریت شده بر زیرساخت سرور شما، مانند نصب و نگهداری سیستم عامل، برنامه هایی مانند PHP و دات نت نظارت خواهد کرد و مدیریت کلی سرورهای اختصاصی شما را انجام خواهد داد. سرورهای اختصاصی مدیریت شده برای مشاغلی که فاقد تخصص داخلی برای پیکربندی و نگهداری سرور و سیستم عامل آن هستند توصیه می شود.

  • ارائه دهندگان مدیریت نشده مسئولیت تمام تجهیزات خود را بر عهده بگیرید، قراردادهای سطح خدمات (SLA) را به شما پیشنهاد می‌دهد و به شما انعطاف‌پذیری برای انتخاب سیستم عامل (OS) مورد نظر خود می‌دهد. سرورهای اختصاصی مدیریت نشده برای مشاغلی که دارای تخصص داخلی با اطمینان و منابع برای پیکربندی، مدیریت و نگهداری سرورها هستند، ارجحیت دارند.

انتخاب باشماست

برای بسیاری از کسب و کارهایی که در حال حاضر در ابر مقیاس بزرگ دست و پنجه نرم می کنند، bare metal ابر می تواند پادزهر هرج و مرج باشد. Hyperscale مطمئناً برای کسانی که نیازهای مقیاس پذیری فرار دارند یا استارتاپ هایی که در مراحل ابتدایی خود هستند که هنوز برای پیمایش نیازهای سرور خود به زمان نیاز دارند، مزایای خود را دارد. اما فراتر از آن، bare metal به عنوان یک سرویس جایگزین بسیار مورد نیاز برای مشاغلی را ارائه می دهد که به دنبال هزینه های شفاف، پشتیبانی و کنترل بیشتر بر زیرساخت های خود هستند.



منتشر شده در 1403-08-08 14:47:04

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید